Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Családi (gáz)csőbehúzó vállalkozás

2010.06.24. 17:02 PikPok

Szeretem a családi vállalkozásokat. Egészen fantasztikus esettanulmányok válhatnak belőlük, mert a vállalkozást nemcsak az üzleti szempontok befolyásolják, de a családi erőviszonyok is.

[Zárójelben mondom, hogy sikítófrászt kapunk a designer feleségektől, akik ugyan életükben még egy design-t meg nem csináltak, de mégis nagyon értenek mindenféle látványtervhez...]

Nemrégiben belebotlottam egy helyi, kerületi családi vállalkozásba. A papa gázszerelő, a fia gázgészülékeket forgalmaz. A figyelmes megrendelő, akiben él a gyanú, már elkezd azért kicsit gyanakodni, de mi azért alapvetően naívan állunk hozzá a szakember kérdéshez, magyarán feltételezzük, hogy értenek hozzá, meg lehet bízni bennük.

Tavaly ősszel furcsa dolgokat művelt a gázbojler, így hívtuk az öreg szakit.

Kijött, hümmögött, a fejét vakarta, röpke 2 órában életmód tanácsadást tartott (ne süssünk házilag kenyeret, mert az égéstermékek belecsimpaszkodnak a kenyérbe, és rosszabbat teszünk vele, mintha a bolti, fröccsöntött zsemlét vennénk), majd oda jutott, hogy a bojlert azonnal cserélni kell, mert életveszélyes. És természetesen a fia tud segítségünkre lenni egy új készülékkel.

Nem tudtunk mit tenni, fürdeni kellett, így vettünk egy új bojlert.

 

Pár napja egyik családtagunk hívta fel az öreg szakit, aki először is közölte, hogy márpedig a Karancs gáztűzhely nagyjából egyidős a Pompei-ben kiásott tűzhelyekkel, vagyis felejtős, de a fia tud javasolni... Az út azonban egy kerületi gázkészülék forgalmazóhoz vezetett, aki hírből már annyira ismerte apát és fiát, hogy csak ennyit mondott: "Nem tetszettek jobbat találni???"

Mi ebből a tanulság?

Egyrészt először olyan embert kell keresni, akinél összefutnak a szálak, ha helyi iparost akarunk megbízni.

Másodszor meg azt, hogy ebben a családban viszonylag kis eséllyel folytathatja az ipart majd az unoka, mert a nagypapa és az apa olyan szinten kövezik ki az útját, hogy azon csak egy névváltoztatás segíthet.

Miért nem fogják fel a magyar vállalkozók, hogy olyan időszakot élünk, mint amilyet talán a múlt század végén éltek, és a családi üzletek alapítása és minőségi működtetése akár évtizedekre is meghatározhatta az utód megélhetését?

 

1 komment

Címkék: családi vállalkozás

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr252101373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2010.06.25. 12:45:33

Ne felejtsük el, hogy a konkurencia sosem fog jót mondani rólad, hacsak nem vagytok partnerek valamilyen szálon... Az a szaki is leszerződik egy forgalmazóval, akinek éppen nem a fia a dealere. Fincsi jutalék üti a markát, ha kidobatja a régit és javasolja azt a márkát, amit szerződés szerint kell és amit persze csak annál az egy kereskedőnél éri megvenni, akivel ő kezet fogott. Pedig lenne olcsóbb, ami ugyanazt tudja, de azt ő be sem szereli, mert az mindig is hoki volt...
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása