Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Aldi (Meola) és Lidl (Richard) akarja kiénekelni a pénztárcámból a pénzt

2010.10.04. 17:18 PikPok

Először is bocsánat a rettenetes poénért... A helyzet az, hogy a közelünkben a Lidl áruházra rányitott egy Aldi. Sok hónap telt el, mire eldöntöttük, hogy megnézzük, mi is a különleges az Aldiban. Ha már annyit hozsannáztak sikeres németországi stratégiájukon a különféle nemzetközi konferenciákon. (Az volt a nagy truváj, hogy napi cikkeket kínáltak jó minőségben, olcsón, minden sarkon. Így a hipermarketekbe belefáradt, spórolós svábok átszoktak az Aldiba.)
A lökést az akciós újság egyik terméke adta, ami nagyon jó áron volt az Aldiban. Így aztán uccu neki, felkerekedtünk. Egészen megdöbbentem, amikor egyetlen darab sem volt az akciós áruból. Erre több mindent lehet mondani:
1. Magyarországon élünk, itt hozzá lehetett szokni a hiánygazdasághoz. Ezt a multi kereskedőláncok is magukévá tették, az akciós áruk polcai gyakorlatilag csak a kezdés napján reggel nem üresek, egyébként azok.
2. Ha már az Aldi vevőket akar elszipkázni, nem engedhetné meg magának ezt az óriási baklövést, hiszen az átlagos árszintje a Lidl felett van, tehát csakis és kizárólag tökéletes akciós politikával és jobb minőséggel lehet hódítani.
 
Néhány olyan termék árát, amiből a Lidl saját márkás termékeit vesszük, körülnéztem. És megállapítottam, hogy az egy kilós gyümölcsös müzli jobb árban van, mint a Lidl-ben. Mivel nagy fogyasztók vagyunk, kipróbáltuk, és bevált.
 
Multis marketinges koromban mindig utáltam a nagy prezentációk előtt az árösszehasonlítási kötelező gyakorlatot. Rutintalan koromban rábíztam magam az üzletkötők által küldött jelentésekre, de villámgyorsan kiderült, hogy ostobaságokat írogattak, azt is csak hébe-hóba. Így minden nagy prezentáció előtt végigjártam a hipereket és a nagyobb láncokat, és saját kezűleg leírtam az árakat. Ez persze hivatalosan tilos - nem is értem, miért, hiszen ha szuper memóriám lenne, pontosan ugyanezt az információt az agyamban eltárolva is elvihetném a boltból...
 
Jött tehát a következő lépés: privát árösszehasonlítás. Egy aldis bevásárlást rááldoztam arra, hogy mindenből, amit a Lidl-ben rendszeresen veszünk, vegyek egyet. Így ki is tudtuk próbálni, és a blokk alapján lehet itthon tovább számolni. A számolást viszont csak úgy lehet véghezvinni, ha mindenből van itthon egy másik termék is! Ugyanis a kávéba való tejpor a Lidl-ben olcsóbb, viszont kevesebb van benne, így grammra vetítve jobb az aldis. Érdekes kísérlet az Aldi részéről az élesztő, ami mindenhol máshol 50 g-os, az Aldiban 42 g-os. Vettem, de ki tudja, mi lesz a kenyeremmel....
 
Természetesen mindkét boltba bevásárlólistával szoktunk menni, és alig valamivel veszünk több dolgot, mint ami fel van írva.
 
Miért írtam meg mindezt?
 
Mert az a módja annak, hogy a józan paraszti ész segítségével kivédjük a csúnya, gonosz, velejéig romlott reklám és marketing rábeszélő hatását. Vagyis az, aki a marketing negatívan befolyásoló hatását szidja, valójában a saját józan eszének hiánya miatt panaszkodik.

6 komment

Címkék: marketing reklám lidl aldi ár árverseny

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr792344463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2010.10.04. 23:54:31

„…leírtam az árakat. Ez persze hivatalosan tilos…”
Ezt ki és hol tiltja?
(komolyan érdekel)

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2010.10.05. 15:05:21

Leírva soha sehol nem láttam, de az biztos, hogy a biztonsági őrök és a dolgozók sehol sem engedik (ahol vannak). Én ezt már régen sem értettem, de az indok valami olyasmi volt, hogy aki árat ír, az csak konkurencia lehet.
Mára ez a helyzet szerintem annyiban változott, hogy dolgozó már alig van, a polcszervízest meg rohadtul nem érdekli, hogy ki milyen árakat írogat.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2010.10.05. 21:20:37

Jajj, annyira jó lenne, ha egyszer rámszólna pl. egy biztonsági őr, hogy ne írjam az árakat... kíváncsi lennék az érveire :o)))
A nejem viszont sokkal elvetemültebb: megjegyzi az árakat. Nem tudom, hogy csinálja, de ha a secusoknak nincs olyan kütyüje, mint a Man In Blackben volt a Tommy Lee Jonesnak, esélyük nincs ellene :o)))

randell 2010.10.08. 13:49:13

Az árakkal kapcsolatban a kedvencem: A Tesco-ban ki volt téve egy színes lapra a Cheetos alá,hogy 99FT és mellé tették,hogy a Lidl-ben mennyi egy csomaggal...most jön a csízió! 99 Ft
Na ennek mi értelme? Van egy ötletem de ez hülyeség...az,hogy aki a Lidl-be jár és tudja,hogy ott sok minden olcsó emiatt ne menjen át a Tesco-ból mert igaz,hogy nem olcsóbban tudja megvenni a Lidl-ben de ugyanannyiért.

rehynn 2010.10.16. 14:41:43

Hát nekem nagy árszámolgatós tanulságom csak egy van az pedig rövid és velős: Soha ne menj éhesen bevásárolni!!! Általában ezt magamnak szoktam mondogatni, amikor hazulról elmegyek bevásárolni, mivel éhesen sokkal több mindent megveszek - sok olyan dolgot is amit amúgy nem vennék. Jobban megéri az, ha közvetlenül a vásárlás előtt veszek egy szelet pizzát, vagy egyéb kaját a hitperáruház kinti étkezőinek valamelyikében - horror áron. És így még mindig jobban kijövök, mintha éhesen, türelmetlenül kapkodva kifosztom a fél áruházat... :)
Másik dolog, hogy a termékeket, mindig egységes közös nevezőre kell hozni, gramm, liter, kiló, deka, csepp, deci, és ezekre levetíteni, hogy melyik mennyibe kerül. Nem egyszer kijött, hogy a bolt akciós saját terméke drágább, mint egy jobb minőségű, de nem a bolt saját terméke (joghurtoknál gyakori:)).

Visual 2012.07.11. 10:08:18

Az Aldi oldalán sok termék ára megtalálható, nem sok megjegyezni való van. Nem tudom melyik városban élsz, de itt ahol én lakom 50g-os, 2db 60ft. Legtöbbször az Aldi-ban vásárolok, mert itt a legjobb a minőség és amiket én veszek, azok sosem drágák. A Tesco drága, a Lidl jó, mert van pár érdekesség ott, de csak ritkán járok oda.
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása