Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Vörösiszap és a Telenor társadalmi felelősségvállalás blablája

2010.10.07. 10:32 PikPok

 Egészen borzasztó ez a helyzet a vörösiszappal. Sok olyan kérdést lehetne boncolgatni, amik egyrészt politikai fejtegetések lennének, másrészt az általam nagyon fontosnak tartott méregtelenítési témával állnának összefüggésben, de ezt most mellőzöm.

Amint itt állt a katasztrófahelyzet, már üzemelt a 1752-es Nemzeti Segélyvonal, aminek a hívása 250 Ft-ot jelent. Abban a pillanatban, ahogy az első híradásban ez elhangzott, az uram már akarta is tárcsázni a mobiljáról a számot, de nem működött. Ugyanis Telenor (leánykori nevén ugyebár Pannon) előfizető...
Most persze lehet mondani, hogy biztos azért nincs megállapodás a Telenor és a Nemzeti Segélyvonal között, mert hogy az utóbbi biztosan jobbos, a Telenor meg balos (vagy akármilyen). De meg kell hogy mondjam, ez engem nem érdekel. Én, ha meghallom az első segélyvonal számot a rádióban, akkor én azt hívni akarom. (Azóta van egy Vöröskereszt szám is, ahova 200 Ft-os SMS-t is lehet küldeni, de ez 2 napja még nem volt.)
 
Gondoltam, megnézem én, mennyire van agyonturbózva a Telenor "hű de nagyon jó állampolgárai is vagyunk mi ennek az országnak" (good citizenship névre hallgat ez a része a vállalati filozófiáknak általában) a Telenor weboldalán.
Hát tessék:
 
 
Könnyek gyűlnek ilyenkor mindig a szemembe.
 
Én nem tudom, miért nincs megállapodás. Biztosan azért nincs, mert a Telenor - mint remek polgára ennek az országnak - nem tud üzletileg jól kijönni egy ilyen segélyvonalas együttműködésből. Egy picit át kéne kalibrálni a marketing költségvetést. Kevesebb média és a szórólap, több hozzájárulás. Többet is hozna a konyhára. Ugyanis praktikusan egyetlen reklámot nem tudok most felidézni, de ezt egészen biztosan hosszú időre megjegyzem én is, meg a sok más Telenoros... És biztosan nem kötök újabb hűségszerződéses történetet.
 
Ezek után azt hiszem, nem kell magyaráznom, miért írtam a Facebook cégadatok oldalára a Küldetésünk rovatba ezt:
 
Küldetésünk nincs, mert az általában egy értelmetlen üres fecsegés szokott lenni.  www.facebook.com/sikermarketing.hu

8 komment

Címkék: telenor felelősségvállalás társadalmi cégfilozófia segélyvonal

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr312352573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mindenOK (törölt) 2010.10.07. 16:31:47

Azért nem volt megállapodás, mert az egyiknél van kapcsolási díj, a másiknál pedig nincs. De arra már nem emlékszem, hogy melyik melyik. Googlizd be, nézz utána.

flippant 2010.10.07. 20:40:12

Tolnay milliárdjaiból telne a kapcsolási díjra is...

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2010.10.07. 20:50:00

@mindenOK: ha most azt szeretnéd elérni, hogy bogozzam a Telenor kapcsolási és egyéb díjait, akkor visítok.:))) Ezt még akkor is nehezen és ritkán csinálom meg, amikor évente egyszer felülvizsgálom a telefonálási szokásainkat és az előfizetői csomagunkat. (Pedig ezt a kötelező gyakorlatot mindenkinek sűrűbben meg kéne csinálnia!)
Szóval engem nem érdekel, hogy miért nincs megállapodás, engem a végeredmény érdekel: NINCS. És ezt egy olyan cég, aki a környezetvédelmet prédikálja, nem engedheti meg a legnagyobb magyarországi KÖRNYEZETI katasztrófa idején.
Ráadásul ez a cég egyike a top10 cégnek a reklámozók értékbeni listáján évek óta. Szóval zsé az van dögivel, csak kéne egy kis elengedési gyakorlat. Mint amit most csinálnak azok az emberek, akik kénytelenek mindenüket maguk mögött hagyni.

stuncenpudli 2010.10.08. 12:27:22

Nyilván mindenki felkapja most ezt a témát és ezzel is jobb színben tüntetni fel magukat, hisz ez gyakorlatilag ingyen reklám is :)

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2010.10.08. 12:53:36

@stuncenpudli: én is ezt gondolnám, de sajnos a helyzet nem így áll! Azok a cégek, akik "trükkök százaival" tolják ki ebből az országból a pénzt, ilyenkor is azt mérlegelik, hogy vajon elég nagy publicitást kap-e, hogy ők adományoztak ezt vagy azt. Ide kukkants, mi van pl. az IKEA magyar sajtószobájában:
www.ikea.com/ms/hu_HU/about_ikea/press/index.html
Semmi. Társadalmi felelősséget vállalnak a haiti gyerekekért. Persze, én őket is megértem, de ez itt nem Haiti.
Ha jól számolom 5 munkanap telt el azóta, hogy a vörösiszap kiöntött. Ennyi idő nem elég mondjuk az IKEA vezetőinek, hogy lépjenek? Vagy ha léptek, akkor ezt kommunikálják?
Sajnos belülről láttam az ilyen nagy cégeket, és tudom, miről beszélek.

könyveskávézós 2010.10.09. 19:59:22

Csak azt tenném hozzá, hogy 1749 minden telefonról hívható és ott a teljes összeg a károsultaknak megy. Inkább azt hívjátok, mert ezt csak T-ből lehet és levonják a kapcsolási díjat meg még valamennyit a költségvetésnek :(
Tehát a "Nemzeti segélyvonalat" a Vodások se tudják hívni. Ez is megérne egy elemzést: olyan nevet adunk a szolgáltatásunknak, ami nem h többet sejtet, mint ami valójában, de még félre is vezet. Nagyon sokan lesznek, akik nem keresgélik hol máshol tudnának adakozni és hagyják az egészet a fenébe :(

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2010.10.10. 08:42:28

Hát igen, a név komoly marketing erővel bír. Mint például a "Lehet Más a Politika". Lehet, hogy csak én vagyok figyelmetlen, de magukat zöld pártként pozícionálták, mégse hallom a hangjukat most a vörösiszap sztoriban.

Selener 2010.10.13. 10:57:47

Nem csak a Telenor, hanem a Vodafone-nal is ez a helyzet. Én csupán azt nem értem, hogy miért nem lehet akkor elmondani ezt az információt, amikor a híradóban benyomják, hogy na akkor mától él a segélyvonal. Miért kell 3-4 nappal később bemondani, hogy ja bocs, ez nem is működik, a másikat hívják erről a két szolgáltatóról.
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása