Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Hát fogggggalmam sincs, mit ordít ... "kreatív" Negro reklám

2008.02.21. 09:18 PikPok

Baromi régóta tesszük próbára magyarból a hallás utáni megértésünket a Negro tévéreklámjával (és ami már bekerült az Irigy Hónaljmirigy produkciójába is, ők ügyesebbek voltak). A reklámköltésben már legalább 100 milliónál járhattak, amikor engem még mindig nem érdekelt, hogy mi a fenét ordít a havasi juhászember a csajának, és az mit nyervog rá. De mivel egy marketinges blogger kötelessége, hogy ilyesmiket elektronikus pennájára tűzzön, így elkezdtem figyelni, és egyben mélységes kritika alá vettem a reklámot.

1. Mi a fenének kellett érthetetlen tájszólásban beszélő havasi juhászt újítani a filmbe, és a márkához, amiről a mi korosztályunk még a szlogent is fejből tudja: "Negro, a torok kéményseprője"? Első képzavar.

2. Van egy tippem, mit ordít, és mi rá a válasz. "-Csúszok haza bébibogyó". "-... Este ütközünk." Szleng is és érthetetlen is, abszolút hiteltelen olyan emberek szájából, akik még szebben beszélnek magyarul, mint a székesfővárosiak. Második képzavar.

3. Miért gondolja a kreatív ügynökség és a cég, hogy kínlódni fogok vele, hogy megértsem a számukra vicces szöveget? Pontosan ugyanaz a kategória, mint a rejtélyes weboldalak, ahol azt se tudod, hova kell klikkelned és mit akarnak eladni neked, de flash, zenél és izeg-mozog. És szemmel láthatóan a készítői örvendeztek felette, hogy ők milyen zseniálisan kreatívak.

4. Egészen kb. 95 millió reklámköltésig MEG VOLTAM GYŐZŐDVE róla, hogy ez a reklám a Blikket reklámozza. Ordít, hírt közöl, kacérkodik a nőci - ez csak a Blikk lehet, vagy még esetleg valamilyen szerencsejáték. Harmadik képzavar.

5. Dühít. Van egy tradicionális magyar márkánk, NEM IGAZ, hogy nem lehetett volna valamit kezdeni egy nyomorult kéményseprővel. Lehetett volna ugyanolyan szappanopera jellegű reklámsorozatot csinálni belőle, mint Lelkes Emeséből (aki a blogra rákeresők keresőszavai alapján csúnya botrányba keveredett a You Tube-on egy moncsicsivel..), vagy az állatorvos történetéből.

6. Hogy viszik tovább innentől a márka pozícionálását? Áttervezik a csomagolást havasi juhászosra? Vagy megmutatják, hogyan ütközik bébibogyó és az ő egyetlene? Vagy most majd előjön megint a kéményseprő? Vagy jó multis szokás szerint eltűnik a kéményseprő és a helyére bejön valami idiótaság, mint a Kismackó szelet Kismackóját felváltó Dörmi, akinek az a hobbija, hogy repülőgépet vezető gyerekeket rémisztget?

Egyszerűen sírnivaló.

17 komment

Címkék: kreatív reklám pozícionálás márka torok negro kéményseprője

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr29348094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mária 2008.02.21. 14:39:06

Olyan kategória, hogy "havasi juhász" olyan nincs :)

Góralok vannak hozzánk legközelebb, a szlovák és a lengyel tátrában...

Látni is egyet a fastumgéles reklámban, amikor a papa nem érzi meg a derekával az időváltozást :)

De a góralok nem üvöltöznek agy nélkül a hegyről le az asszonynak :)

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.02.21. 16:23:59

Köszönöm a kiigazítást! Nem ismertem ezt a szót.:))

macskafaraok 2008.02.21. 18:40:34

Én is a Blikk-re gondoltam sokáig.
Mostanában egyre több a kínzó kérdés, pl.: a hulk/zombis MÁV

Mária 2008.02.24. 10:06:35

Ráadásul a Negrós reklám végén az a "Jumanji" stílusú afrikai dobolás...

Tipikusan olyan reklám, ami arra épít, hogy a nézők alapból műveletlen parasztok és nem veszik észre a stílusbéli kavarodásokat...

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.02.24. 18:18:28

Pár napja említettem valakinek, hogy erről írtam a blogban. Közölte, hogy jaj, hát azt mindenki érti, hogy azt mondja, hogy "csúszok hozzád, bébibogyó"...

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.01.09. 17:43:48

Hát nekem meg eszméletlenül tetszik, pont ez az abszurditása, hogy az antik film meg a mostani tini dumák

a negro meg nyilván a kiabáláshoz kell, de hát ezt nem kell magyarázni

a szöveg:

Csúszok haza, bébibogyó!
Cool, az este ütközünk!

egyébként abszolút érteni a szöveget szerintem, szóval nekem nagyon bejön

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.01.09. 21:00:54

Gyuszi bácsi: légy üdvözölve a fedélzeten!:)) Lesz még ilyen reklám, amit nem értünk hallás utáni megértés szempontból, úgyhogy akkor számítunk a kommentjeidre!:))
Speciel ezt a cool-t sose hallottam ki belőle. És az a szöveg, hogy "az este ütközünk" az egy ilyen fiatalos szleng? Látszik rajtam, hogy öregszem... Brühühü...

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2009.01.13. 09:28:58

Én pl azt vettem észre a negro reklám kapcsán, hogy több barátom is a feleségét béjbi bogyózta egy ideig. Csak azért mert olyan kis frappáns a reklám... És ugye az a reklám a jó, ami megragad az emberekben. Lásd: mindenki tudja hogy a Klapka a vámház körúton van...

Bernard Black 2010.01.19. 14:58:33

éppen negró reklámokat gugliztam, mert már-már rajongójuk vagyok, így találtam a bologodra...
az elég nagy baj, ha egy marketingesnek nincs humorérzéke...
de azért lekörmölöm ide, hogy ez a reklám szvsz miért is zseniális:
1. az abszurditás és a képzavar az egész reklám lényege, elsőre tipikusan azt a "miafaszez" reakciót váltja ki, és miután megérti az ember a szöveget, rákattan a dologra (legalábbis nálam így volt)
2. rövid, így kevés reklámidőt zabál
3. tökéletesen kiemeli a termékelőnyt
4. ebből is lehet folytatást csinálni mint az általad említett emeséből, a folytatását már láttam is a tévében, ráadásul a neten felbukkant egy csomó további variáció, pl: www.youtube.com/watch?v=lcG42WVzwQk
5. és végül, de nem utolsó sorban, mivel a reklámban használt szófordulatokat az emberek elkezdték viccelődve használni a hétköznapokban, a reklám a tévén kívül is "dolgozik"
szerintem

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2010.01.19. 15:46:53

@Bernard Black: köszönöm a kommentedet, bár szívesebben vettem volna, ha a nick mellett megjelenik egy marketinges blog webcíme, amire kattintva olyan oltári jókat tudok mulatni, hogy egyből megtudom, mi az, ami nekem nincs: humorérzék!
Szakmai szempontból nézve: szerinted teljesen rendben volt ez a hirdetés akkor, 2008. elején, amikor sokan összekeverték a Blikk hirdetésével? Neked mi a szakmai tapasztalatod? Mennyire hatékony egy kampány, ha összetéveszthető egy totálisan más reklámmal? Mit csinálsz azokkal, akik háttértelevíziózás közben vannak meggyőződve róla, hogy ez egy Blikk reklám volt?
Kiemelnéd neked tökéletesen a termékelőnyt? Mert bizony én ezt még így 2 év távlatából sem tudom kihámozni ebből a filmből. Különösen úgy nem, hogy nagyon régen már futott olyan reklámfilm, amiben a hangos óbégatást valamilyen torokfertőtlenítő cukorka jótékony hatásaként állították be. Tehát még csak nem is annyira eredeti. Vagyis termékelőny kiemelés nuku, maximum az asszociációmra számít, amit már egy konkurense korábban felépített.

Örülnék, ha megosztanád velünk szakmai tapasztalatodat a tévéreklámok hatékonyságával kapcsolatban. A te gyakorlatodban mikor ugrott meg legjobban az eladás egy-egy tévékampány alatt? Milyen filmek bizonyultak a leghatékonyabbnak?
Aztán majd én is megosztom, én mit tapasztaltam brand marketingesként.

ftk 2010.01.20. 11:31:48

Jelentkezzen, akinek a reklám nyomán akár csak eszébe is jutott, hogy okés, jó, akkor ezután veszek Negrót, eddig nem vettem. Amennyire én tudom, azért valahol ez (is) lenne a reklám dolga...

Fucksee 2010.01.26. 23:54:08

-Kúl vagy Mari, jó a pírszinged!
-Ne olyan hangosan, az egész falu meghajja!

na nekem most jött le a reklám, kellett hozzá még egy szpot

Vadonka (törölt) 2010.01.27. 11:35:11

COOL-TÚRA

- „Cool vagy Mari! Csuda a pírszinged!”
- „Csitújjj má’, há ne hallja az egész falu!”
Ezektől a mondatoktól hangos néha a televízió. Keresgélem a szavakat, amellyel jellemezni, minősíteni lehet ezt a képzavaros produkciót. „Jut eszembe szebbnél szebb gondolat”, de sajnos ezekből csak a kötőszavak tűrnék el a nyomdafestéket. Olyan, mint a dór stílusú oszlopokkal diszített, kőoroszlánok által őrzött, mű pálmafákkal szegélyezett, római mozaikos úszómedencés ház. Hamis, eltévelyedett. Vannak ugyan elemei, melyek bizonyos kor jellemzői, sajátosságai és külön-külön, megfelelő környezetben még helyénvalóak. De a sokfajta stílus keveredése már sok. Sőt, sokk! Ahogyan ez a reklám is.
Nem értem a cukorka gyártóit, hogy adhatták beleegyezésüket ehhez a minősíthetetlen reklámhoz. Termékük 1922–óta ismertségnek, közkedveltségnek örvendő, tradicionális magyar márka, szinte nincs is olyan korosztály, aki ne ismerné a kéményseprővel fémjelzett, jellegzetes ízű, színű cukorkát és a szlogent: „a torok kéményseprője”. Ki ragaszkodásból, ki nosztalgiából, ki újdonságból, de elszopogat egyet-egyet. Méltatlan hozzá ez a fajta népszerűsítés!
Nem értem a reklámszakembereket sem! Van ám nép- és honismeret a készítők részéről! Elnézve a pár perces redvenetet, idézni lehet a klasszikus mondást: „olyan sötétek, hogy világít a Negró a szájukban!”. A vidéki embert valószínűleg úgy képzelik el, hogy még mindig sajátos módon összeállított népviseletben járkál, juhászként és párja kútból hordja a vizet. Közben azért halad a korral, „fejlődik”, mert van pírszingje és ugyan erős tájszólással, de már angol szót is tud. Ez ám a fejlődés! Hová jutottunk! A magyar nyelv hivatalossá nyilvánításáért pár száz évvel ezelőtt kezdték el a küzdelmet, míg végül az 1844-es országgyűlés kimondta: a hivatalos nyelv a magyar. Éljünk hát ezzel a kivívott jogunkkal. Gondoljunk a szomszédos országok kisebbségben lévő magyarjaira, akik ma is küzdenek nyelvük megtartásáért. Elszakadva anyaországuktól nekik fontos a magyar nyelv. Nekünk miért nem? A Magyar Kultúra napján elhangzott egyik fontos mondat itt is megállja a helyét: „Ne mi integrálódjunk, mi integráljunk!”
A készítőkre ráférne egy kis tanulmányút országunk falusi környezetében. Ajánlanám a tavasztól késő őszig tartó időszakot. Ezt is csak azért emelem ki, mert a jótékony hótakaró olyankor nem fedi el a látnivalókat. Jobban megcsodálhatják a tájat, a színeket, fényeket. Pattanásig teleszívhatják tüdejüket a kristálytiszta, oxigén dús levegővel. Persze meghallhatják a falusiak beszédét is, ha odafigyelnek, amely tájegységtől függően ízes, szép magyar beszéd. Az a valóság. És ne féljenek megszállni éjszakára, nem a kútból húzott vízben kell mosdaniuk, hanem mellékhelyiséggel, hideg- meleg folyóvízzel ellátott fürdőszobában. Ha mindezeket megtapasztalták, visszaülhetnek emeletes irodaházukban lévő íróasztalaik mögé és alkothatnak valami értékeset, egyedit, maradandót.
Addig is veszek egy zacskóval az említett cukorkából, egyrészt nosztalgiából, másrészt remélve, hátha a nemtetszésem elég hangosra sikeredik tőle és meghallják szavaimat: „Nyelvében él a nemzet!”. Magyarországon a magyar nyelvben.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2010.01.28. 09:08:12

@Vadonka: zseniális. Küldtem neked privát üzenetet, légyszi keress meg az info kukac sikermarketing pont hu címen. Köszi!

negroka 2010.01.30. 21:21:51

érthetetlen tájszólás.....nekem a kritika érthetetlen és alaptalan. melyik tájszólás az ami tisztán érthető???
szerintem ez igenis illik a negróhoz: "régi"képhatás---már elég régóta forgalmazza magyarország, mai szöveg----ésmég mindig magyarország forgalmazza.
ez a "legkúlabb" reklám magyarországon,még emesénél is jobb...
és most "csúszok" egy negróért.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2010.01.31. 08:55:12

[PikPok végképp elveszíti a türelmét]
Úgy veszem észre, vagy maga a ganédomb reklám kreatív alkotója, vagy egy elvakult hívő kommentezett itt negroka néven, aki remélhetőleg úgy elcsúszott egy Negróért (ugyanis a márkaneveket nagy betűvel szokás írni), hogy többé vissza sem jön, és kedvenc cukorkája majd világítani is fog a szájában.

Szóval:
1. kedves vidéki olvasóim nyilván el fogják majd mesélni ennek a vélhetően pesti bunkónak, hogy tájszólás és tájszólás között is van különbség, és nem minden tájszólás nehezen érthető.
2. nem is értem ezt a Magyarország forgalmazza, meg még mindig Magyarország forgalmazza tartalmú katyvasz mondatot. Majd ha megértem, érdemben is tudok reagálni rá.
Ha a célzás arra irányult, hogy milyen k. jó nekünk, hogy a régi magyar márkát továbbra is Magyarországon gyártják, akkor negroka meglehetősen keveset hallott arról, hogy a multinacionális cégek hogyan tolják ki a profitot kis hazánkból, és ha gondolnak egyet, felpakolják a gyártósort is, és viszik ahova akarják. Praktikusan a Negróból egyetlen dolog maradhatott volna meg, a "torok kéményseprője", ha a kiba kreatívok nem vitték volna át az egészet a paraszt-verzióba.

Az, hogy melyik a "legkúlabb" reklám (franc ebbe a rohadt amerikamániás brigádba, ami elkezdte bekeverni az angol szavakat olyan félművelt ökrök szövegébe, akik alapból angolul csak ennyit tudnak, hogy kúl...) az gusztus kérdése.
Az viszont, hogy VANNAK olyan potenciális fogyasztók, akik HÓNAPOKIG nem is akarják kihámozni, hogy egyáltalán mit reklámoz ez a szar, nemhogy márkaismertség épüljön az agyukban, az a fentiek alapján TÉNY.

Ha a reklám alkotóinak és a cégnek az volt a célja, hogy a régi fogyasztókat elveszítse, ellenben a pírszinges, orrba-szájba kúlozós IQ gerillákat meghódítsa, akkor jelentem: sikerült. Sikerült továbbá agymosott hívőket is toborozniuk, akiknek - ismétlem a fenti elcsépelt poént - egészen biztosan világítani fog a reklámozott termék a szájukban.

De én már csak megmaradok ilyen maradinak, vegyen a jó franc a jövőben Negrót!

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2010.01.31. 09:05:31

Ja, bocs, egy jelzőm kissé félreérthető volt. A "kiba kreatív"-ot úgy értettem, hogy "oltárian, rettenetesen, nagyon, észveszejtően kreatív".
Tehát ha a reklám egyik feketegúnyás kreatívja jön kommentezni, akkor a válaszában ezt írja: "a kiba okos blogger". Vagy a "kiba okoskodó blogger".
Köszönöm.
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása