Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

A blogra vagy a honlapra? örök dilemma...

2012.04.12. 09:13 PikPok

Hűséges olvasóim minden bizonnyal észrevették, hogy nagyobb lélegzetű szakmai írások ritkán kerülnek fel a blogra az utóbbi időben, ellenben többször promózok tartalmat a saját honlapunkra hivatkozással. Ráadásul egyik jótollú (enyhe képzavar) ügyfelünket is sikerült rávennem, hogy indítson blogot, és ő is megkérdezte, innentől kezdve mit írjon a blogra és mit a honlapjára.

Ennek eldöntése több lépéses folyamat.

1. Tudni kell, hogy a honlap rendesen van-e optimalizálva.

Sok, magát gurunak mondó szakértő annak köszönheti online ismertségét, hogy pl. a blog.hu kebelén indult és nevelkedett. A blog.hu pedig húzta magával felfelé a blogokat, így egy-egy bejegyzés pillanatok alatt be tudott kerülni az első 10 találatba. Ez persze hozta a látogatókat, és ha még a blogger egy-két szaftos káromkodással is megfűszerezte a bejegyzést, akkor garantált volt az Index címlap. Ezt a forgalmat hozni egy külön domain-en azért nem egyszerű, kell hozzá egy "hátország", ami hoz egy fix látogatószámot.

Ha a honlap úgy van megcsinálva, hogy egy adott tartalom, ami jól is van megírva, elviekben fel tud jönni, mert a programozása és maga a honlap egésze is úgy van összerakva, akkor már van értelme ezen a dilemmán gondolkodni.

2. Milyen jellegű írást szeretnénk feltenni?

A blog nemcsak szakmai fórum, de egyben image építési eszköz is. Olyan jellegű bejegyzések, témák is beleférnek, amik máshova nem. Indulása idején még a Marketing Izék is egy ilyen kísérleti terep volt, megfért rajta a reklámkritika, a recept és a vállalkozással kapcsolatos akármilyen más bejegyzés is, a családi jellegű dolgokról nem is beszélve.

Én azt tanácsolom, hogy

  • személyes, vicces, "szabadidős", ideig-óráig aktuális témákat a blogra
  • hosszabb kifejtést igénylő, nagyobb szakmai hátteret feltételező, "örökérvényű" írásokat a honlapra

Mindig azt kell feltételezni, hogy az átkattintási arány maximum 5%-os, tehát 100 látogatóból mindösszesen 5 fog átkattintani a honlapra, hogy megnézze, ki is követte el az adott blogbejegyzést. (Ennél magasabb átkattintást akkor tudtam elérni, amikor arról írtam, kik és hová lopták át a honlapunk tartalmát - mert akkor sokan belekattintottak, hogy mi az eredeti és mi a smittelt.)

Vagyis ha értékesíteni akarok egy írás segítségével, akkor célszerűbb a honlapra tenni - itt ugyanis oldalon belül tartva próbálhatom meg áttolni az agyába az üzenetet, hogy én mit árulok.

Ebből aztán az következik, hogy ha racionalizálnom kell az időm felhasználását, akkor amennyi idő alatt megírok egy körültekintőbb jellegű írást, akkor azt inkább keresőre írva fogom megtenni és a honlapra, és nem pedig a blogra.

Így publikáltuk pl. tegnap a nemzetközi cégek marketing stratégiája témájú oldalt a honlapon.

 

Most pedig nem marad más hátra, mint hogy azt kérjem a kedves Olvasótól, hogy tiszteljen meg figyelmével és idejével úgy is, ha ezek a szövegek a honlapon vannak, és ide csak egy link kerül fel. Köszönöm!:))

 

Szólj hozzá!

Címkék: blog honlap

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr324387413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása