Tisztelt T-Com/T-Online/Magyar Telekom Nyrt.!
Azért fordulok Önökhöz nyílt levéllel, mert többször belebuktam már abba, hogy a 20. század technológiai vívmányán, a telefonon érjem el Önöket.
Kaptam Önöktől egy levelet még múlt hónapban, amiben arról tájékoztatnak, hogy a T-Com, T-Online pontgyűjtő akciója véget ér, és vásároljam le a pontjaimat. A levél végén volt egy mondatuk, ami kiverte nálam a biztosítékot:
Reméljük, elégedett volt azzal, ahogyan PoP Kedvezményprogramunkkal értékeltük hűségét!
Remélhetik, de ez nincs így. A következő volt részemről az Önök kedvezményprogramjának esszenciája:
- Kaotikus regisztráció. Először kaptam egy levelet az egyik számla mellett, amiben tájékoztattak a program indulásáról, és kérték, hogy regisztráljak a neten. Megtettem. Ezután jött egy formanyomtatvány, hogy töltsem ki. Gondoltam, hogy ezek szerint ezt így kell, kitöltöttem, visszaküldtem. Ennek következtében kettő darab plasztikkártyát kaptam. Ugyanarra a névre, ugyanarra az előfizetési címre - noch dazu az internet előfizetést meg se tudtam volna kötni, ha nincs egy telefonszámom. De ez a két szál Önöknél nem bírt összefutni.
- Ügyfélkód kaotika. Pontjaim állásáról minden számlán értesítettek - nyilván a két külön kártyán gyűjtöttem azokat a pontokat, amiket egy kártyán kellett volna, hiszen ez volt a hűségakció lényege. Időnként próbálkoztam, hogy a weboldalukon megtaláljam, hogy mire is tudnám levásárolni ezeket a pontokat, de mindannyiszor lyukra futottam, mert amolyan remek T-Káoszos módra mindig valamilyen rejtélyes kóddal kellett volna igazolnom magam, amiről sose tudtam, hogy hol találom meg (mert az előfizetői szerződésen nem szerepelt, a weboldalon meg sose írták le).
- Most viszont, hogy már több ezer pontnál tartok, csak levásárolnám, teljesen mindegy, hogy mire - bár se a zeneletöltés, se a film nem érdekel. Levelükben arról értesítettek, hogy a www.t-com.hu és a www.t-online.hu oldalakon keresztül elérhető PoP Kezdvezményprogram menüpontban tudok tájékozódni. Nos, nem nagy meglepetés, de ezek a honlapok már nem léteznek, a márkaváltás honlapon pedig nincs Kedvezményprogram menüpont. Tartok tőle, hogy itt erős homokszem került a gépezetbe. Nincs annyi időm az Önök kezdvezményprogramjára, hogy mindhárom nagy egység minden zegét-zugát végigjárjam, hátha megtalálom azt a pontot, ahol majd igazolva magam beléphetek, és megnézhetem, mire költöm a pontjaimat. Mert ennél bonyolultabban az Amerikai Egyesült Államokba se lehetne belépni, mint Önökhöz, ha az ember előfizető...
Pontbeváltáskor, kérjük, adja meg programazonosítóját, amely a kedvezménykártyája előlapján található 16 jegyű szám. (...) ha kártyája elvész (...) a PoP-pontok beváltásához szükséges 16 jegyű programazonosítóját és a kártyaszám utolsó 4 számjegyét a telefonos ügyfélszolgálati számainkon, az ügyfélazonosítást követően adjuk meg.
- Nem vesztettem el egyik kártyámat sem, de mivel a weboldalon nem tudtam eligazodni, gondoltam, felhívom a levélben szintén hivatkozott 1412-es ügyfélszolgálati számot. Minő meglepetés, hogy NINCS olyan menüpont a gépi nőcinél, hogy kedvezményprogram, és amikor az egyéni előfizetői ágat választottam, és megint egy 8 jegyű ügyfélazonosítót kért tőlem a néni, akkor már lecsaptam a telefont.
EZÉRT kár volt kedvezményprogramot szervezni...
Mint azt már tavaly decemberi blogbejegyzéseimben is említettem, alig várom a pillanatot, amikor a Magyar Telekom területi monopóliuma megszűnik, és attól a cégtől rendelhetek telefont és internetet, akitől csak akarok (jó minőségben, jó áron).
Tanácsként esetleg annyit mondanék, hogy ha nem bonyolítanák túl az előfizetők életét a káoszos weboldalukkal és káoszos telefon menürendszerükkel, akkor több elégedett vevőt tudnának generálni, mint bármilyen hűségprogrammal. Legszívesebben egy másodpercet nem foglalkoznék tovább azzal, hogy mi lesz a nyomorult pontjaimmal, de ha csak egy telefonzsinórt tudok kipréselni Önökből ingyen, azt is megteszem - küldetéstudatból.
Bízom benne, hogy szörfölnek a neten, és ha megtalálják ezt a blogbejegyzést, akkor kapok egy választ is erre a problémámra. Mert tudják, van olyan, hogy "internetes hírnév menedzsment"...
Üdvözlettel,
PikPok