Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

A Google állatkert: Panda után itt a Pingvin - 2012. április-május

2012.05.14. 17:03 PikPok

Mint tudjuk, a Gúgli szeret algoritmust váltani. Nagyjából 3 hete is megtörtént ez, de egymás után rögtön kétszer is. Vannak oldalak és vannak kulcsszavak, amikre 2-3 hónapja figyeljük több oldal szereplését - elemeztük, hogy miért kerültek oda, ahova, próbáltuk másolni, amiről úgy látszott, hogy nyerő stratégia, és volt, amiből csak ötletet merítettünk.

Aztán jött a fekete-fehér állatkert (hol egy panda, hol egy pingvin), és a feje tetejére állt a világ. Volt ahol jobban, volt, ahol kevésbé.

A Webforgalom írt a Google Pingvinről.

Itt csak a kommentemet ismételném meg: 

 

Sziasztok!

Elolvastam a témában a külföldi oldalakat is, ezt a bejegyzést is, de továbbra is a káosz az, ami biztosnak látszik. Több honlapról és több keresőszóról beszélek - ahány oldal és ahány szó, annyiféle “mintázat”.

A) egy nagyon erősen versenyző szó
A Pingvin előtt egy olyan oldal volt az első, aki teleszemetelte a netet a rámutató linkjeivel, különösen a bookmarking oldalakat. A Pingvin után visszaesett a második oldal közepére.
Az első olyan oldal lett, amelyik hasonló szisztémával generált rámutató linkeket (arra az egyetlen szóra!!!), bár lassabban csinálta, és nincs bookmark linkje. Kulcsszó-sűrűsége 10% fölött van, a tartalma nagyjából 15 szó (annak a 10%-a a kulcsszó). És első, így a “mindent helyére tevő” Pingvin után.
A második(-harmadik-negyedik) szintén egy olyan oldal, amely generált linkekkel volt eddig is a top 10-ben.

B) lopott tartalom
Nagy forgalmú honlap, amelynek a teljes tematikája a fasorba se jön a témával lelopott egy tartalmat egy kisebb oldalról - nyilván azért tudta megtenni, mert a kisebbik oldal addig első volt. A lopás módszere az volt, hogy a képeket is átemelte, de nem feltöltötte, csak meghivatkozta. Tehát a Google a háttérben tökéletesen láthatta az eredeti forrást. Ennek ellenére Pingvin meg Panda ide meg oda, a lopott tartalom még mindig első helyen figyel, az író meg könnyeit törölgetheti, mi a fenének melózott vele…

C) rámutató szöveges link
Egy azon oldalról kimenő szöveges link az egyik oldalnál folyamatos helyezés emelkedést mutat, a másiknál emelkedés majd a Pingvin után csökkenés (5-10 hely). A szöveges linkek ugyanakkor lettek feltéve, csak oda és nem máshova.

D) kulcsszó halmozás?
Egy oldal, ahol sokáig kevés volt a tartalom, nekiállt tartalmat írni. A kulcsszó sűrűséget felvitte 3,7%-ra. Feljött sok kifejezésre az első 10-be, a Pingvin után átlagos pozíciója 200.

E) szándékosan manipulált oldalcím
Évek óta van egy manipulált oldalcím, olyan kulcsszó halmozással, hogy a fülem kettéáll tőle. Figyeljük, mikor vágja ki a Google. Itt a Pingvin, itt a Panda, már a fél állatkert, és láss csodát, SEMMIT sem veszített a pozíciójából!

Alapkérdés: ha elemzem, tudom és látom, hogy egy adott szóra hány százan versenyeznek feketekalappal, akkor mit mondjak az ügyfélnek, aki szeretne legalább a kanyarba jönni? Hogy bírd ki, mint a cigány lova, éhezzél, amíg a Gúgli szépen helyretólja a kibillent időt, csak nehogy éhendögölj addig?

 

Erre pedig már csak annyit tudok mondani, mint Göre Gábor bíró úr: ö.m.a.f. (ögye meg a fene)

Szólj hozzá!

Címkék: google keresés találatok algoritmusváltás

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr114508218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása