Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

VállalkozásMenedzser.hu - kopi-pészt blog, avagy gazdagodjon meg más honlapjának tartalmából

2008.11.03. 08:26 PikPok

Örök hálámat kell először is tolmácsolnom Stewen-nek, aki tegnap a keresőoptimalizálási eszmecsere folytán áttételesen rávett, hogy rákeressek olyan félmondatokra, amelyek a saját honlapunkon találhatók. A keresés meglehetősen furcsa eredménnyel járt: rátaláltam a jótollú Ákos blogjára, amit eddigi nyomozásaink alapján minimum 3 helyről lopkodott össze. Büszkeség, hogy annyira frappánsnak találta a www.sikermarketing.hu stílusát, hogy egy-egy aloldalunkat több blogbejegyzésbe is széttördelte.

Egészen idáig úgy voltam vele, hogy persze, nem rajongunk a marketing gurukért, gazdagodó tanácsadókért és hasonló klónokért, mert hiszen ők nem bántanak minket, mi nem bántjuk őket, kinek-kinek a maga keresztje, kinek a pap, kinek a papné, éljen meg mindenki abból, amiből tud. Ha ez e-book, akkor legyen e-book, ha ingyenes világmegváltó, milliomossá tevő hírlevél, akkor az, engem nem érdekel. Mi csak optimalizáljuk a honlapunkat, értéket adunk rajta, oszt jónapot.

Viszont most eljött a pillanat, amikor egy ilyen klón nekiállt, és a mi szellemi alkotásunkból próbál meg magának népszerűséget illetve pénzt csiholni. És itt ez már egy másik játék.

Először is nézzük a dolog jogi és technikai oldalát, mert gyanítom, erről a Guru Mesterek elfelejtettek beszélni a mi kis Ákos barátunknak. (Na ja, kiba könnyű úgy milliomossá válni, ha semmilyen törvényt és etikai normát nem tartunk be..)

  1. A honlapon kötelező feltüntetni, hogy ki a tulajdonosa. Név, cím, elérhetőség, adószám, kutyafüle. Egy Ügyfélszolgálat menügomb egy nyomorult mailküldési form-mal nem nevezhető jogilag elégségesnek.
  2. A sikermarketing.hu oldalunkon van egy Jogi nyilatkozat nevű aloldal, ahol hivatalosan deklaráljuk, hogy az oldalaink szerzői jogi védelem alatt állnak. Ákosnak olvasásra ajánlom a következő oldalt a szerzői jogról (nem másolni kell, elolvasni!!!): www.mszh.hu/szerzoijog/alapok/
  3. Lehetne rajta vitatkozni, hogy ki rakta fel előbb a tartalmakat a weboldalára. De mégse lehet, mert jó ám az az internet, van egy oldal, ami megmutatja, hogy mit látott a keresőrobot a sikermarketing.hu vállalkozás indítási aloldalából 2007. augusztusában: web.archive.org/web/*/http://www.sikermarketing.hu/vallalkozas_inditas.html
  4. A blog.hu felhasználási feltételei közül idézek: "A blog.hu alá csak olyan tartalmakat tölthetsz fel, amik nem sértik harmadik személy szerzői jogait."

Szóval kedves Jótollú Ákos (mert az igazi neved homály fedi), kapd össze magad, és töröld le gyorsan a teljes blogot (blogomat, hiszen én írtam), mert

Ha a jogkövetés nem valósul meg, vagyis jogsértés történik (akár a szerzők személyhez fűződő, akár vagyoni jogai tekintetében), a jogosult érvényesítheti a polgári jogi [Szjt. 94. §], a büntetőjogi jogkövetkezményeket [Btk. 329-329/C. §§-ok (kivonatos közlés)], illetve kezdeményezheti vámintézkedések [Szjt. 97. §] foganatosítását. (www.mszh.hu)

Utána pedig elkezdünk jól szörfölni a weboldaladon is, mert ezek után kötve hiszem, hogy az a te kis buksidból pattant volna ki. Mindenesetre minden gané megvan rajta, ami a tutiságos értékesítési weboldal képzetét kelti: van itt felugró sárga ablak, post-it szövegek a hálás vevőktől, 100% kielégülési garancia, könyvecskék, ingyen e-book, és minden cafrang. No meg valójában GARNACIA és szóismétlés (most én is kopizok):

100% PÉNZVISSZAFIZETÉSI GARNACIÁVAL! 

100% pénzvisszafizetési garanciát vállalnuk! Ha nincs megelégedve azzal amit kapott, akkor indoklás nélkül visszafizetjük az árat!

 

Garanciánkkal bizonyítjuk minden vásárlónknak hogy termékeink megfelelő hasznosításával, garantált, mérhető sikereket lehet elérni! Sokan értek már el sikereket termékeink megfelelő hasznosításával, vajon Ön lesz a következő?

Húúú, ez nagyon kemény, hogy a te termékeid hasznosításával értek el sikereket... Biztos ez a "siker" szó hangzott annyira jól, hogy eljutottál a honlapunkra. De tudod mit? Írok én neked szívesen honlapszöveget, ha már neked nem megy. Jó pénzért!

Még pár bekezdés gyomorforgató reklámszöveg Ákosunk tollából (ez annyira trágya, hogy tuti ő írta):

Azonban mi minderre megoldást kínálunk! Nem tudja hogyan csináljon kevés pénzből nagy céget? Nem tudja hogyan alapítson több millió forintot érő céget fillérekből?

Hogyan lehetne ezen segíteni? Számtalan átverés létezik erre. Sokan megpróbálnak mások kiszolgáltatottságából meggazdagodni.

Mi a VállalkozásMenedzser.hu olyan megoldást kínálunk, amilyet még senki. Mi nem üzeti lehetőséggel bombázzuk Önt. Hanem TÉNYEKKEL, STRATÉGIÁKKAL ÉS MÓDSZEREKKEL!

Mi lehetővé tesszük csupán az Ön sikerét. Ön dönti el hogy csatlakozik-e a boldog és gazdag vállalkozók világába!

És Ákos nyilván elmondja: kevés pénzből nagy céget úgy köll csinálni, hogy összelopjuk a szellemi terméket. Egy vicc az egész, úgy ahogy van. Csak egy apróság: a csatlakozni ige magyar igevonzata "valamihez" és nem "valamibe". Banyek, te gyerek, te már az általános iskolában is a szomszédod füzetéből másoltad a nyelvtan házit...

És akkor most, hogy Jótollú Ákost letudtam, összefoglalnám ezt az egészet a guruságos guruk szempontjából:

Megértem, hogy ostoba birkák tömegének kell eladni a leegyszerűsített fantasztikumot, úgy, ahogy ezt nem kisebb birka náció, mint az amcsik kitalálták. Lehet tőlük jó sok pénzt ezért elkérni, kinek-kinek saját döntése. DE!

  • Szakmai felelősség. Kábé ez olyan, mint hogy az amerikai média is mossa kezeit, hiszen senki sem mondta a 16-17 éves gyerekeknek, hogy gyilkolni kell és szétlőni a tanár fejét. Hiszen azok csak filmek voltak!!!! Ha valaki nekiáll a birkáknak prédikálni, utána az ő felelőssége, hogy mire tanította őket.
  • Szakmai etika. Nem csinálok olyan dobozos terméket, aminek apróbetűs megrendelőlapja van, és nem csak a bullshit bingót nyomom egy-egy konferencián, hanem esetleg megemlítem a szpem törvényt, az impresszumot és egyebeket is. Mivel nem járok ilyen konferenciákra, nem tudhatom, hogy ott erről esik-e szó, de egy biztos: a hallgatóság fejében ez nem ragad meg.

Felejtsük már el, hogy pillanatokon belül bármilyen buta segg birkából marketing tanácsadó multimilliomos lehet, ha csinál egy szaros 100% garnaciás (!!!) weboldalt, kiküld néhány mailt és kreál egy e-bookot. Nagyon nagyon nagy károkat okoz bármilyen szakmának, ha azt hangoztatjuk, hogy akármilyen hígagyú, helyesírásra képtelen jószág meg tudja csinálni a frankót. A marketing egy szakma. Emberek évekig tanulják egyetemen, miután megtanulták az alapozó tárgyakat, mint például vállalatgazdaságtan, számvitel vagy statisztika. Ez biztosan nagyon meglepő kijelentés, de hát így van. És addig, amíg a számat tudom jártatni, ezt hangoztatni fogom, és féltéglával fogom verni a mellem a büszkeségtől, hogy 94-ben a Közgázon marketing szakirányon diplomáztam úgy, hogy a szakirány 2. legjobb hallgatója voltam. (Igen, lehet köpködni, hogy miért vagyok beképzelt. Hát talán azért, mert a mi honlapjaink marketing szövegeit én írom, nem kopi-pésztelem.)

(Az uram itt olvasgatja Ákos weboldalát, és vinnyog a röhögéstől, mert most találta meg azt a korszakalkotó bekezdést, hogy a vállalkozásnak növekedésre van szüksége, pont úgy, mint a gyereknek, és ha nem töltünk vele elég időt, megreked... Hát, Ákosunk tudatalattija csak kimondatta vele a frankót... Na ez kész, nem bírok írni tőle, mert annyira hangosan röhög, és felolvassa a viccesebb képzavarokat.)

Végezetül egy kérdés Ákos barátunkhoz: te mégis mi a tüdőt fogsz csinálni, ha egy vállalkozó komolyan vesz, és kérdez tőled valamit úgy szemtől szemben? Sz@rban leszel, ugye? Vagy addigra bemagolod a sikermarketing.hu-t?

 

52 komment

Címkék: marketing etika lopás tanácsadó guru

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr65745309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2008.11.03. 08:33:44

Vitriolos... :))) Szerinted látogatja a blogodat, hogy el tudja olvasni? Küldd el neki e-mail-ben is plz... a választ pedig copy-paste kérjük közzétenni:)))

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.11.03. 09:01:52

Ha összehasonlítod mondjuk a weboldalának a logóját a mi logónkkal, a blogjának a fejléc szövegét a mi fejlécünkkel, akad némi hasonlóság...
Nem írogatok neki. Írtunk azoknak, akiktől még lopott. Kap 3 napot - addigra az én blogolvasóim is mind láthatják, hogy mit csinált - utána írok a blog.hu-nak, hogy szerzői jogaim vannak, amiket az egyik felhasználójuk megszegett, és ha ő nem törli a blogját, akkor törölje a blog.hu.
Olvasgatni meg ide ne járjon, mert eleget okosodott ő már abból, amit kimásolt a weboldalunkról.

Mária · http://maria.blog.hu 2008.11.03. 10:03:52

Húha... te aztán komolyan veszed az ígéreteidet :)))

Délután jövök vissza olvasni.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.11.03. 10:34:42

Elpattant egy húr... (már nem is tudom, ki danolta ezt a szép slágert)

karma · http://karma.blog.hu 2008.11.03. 11:35:58

Hát az ilyen tényleg elég kellemetlen, de őszintén szólva a sikermarketing.hu - eddig nem ismertem, bocs :) - tartalmas oldalnak tűnik, vannak rajta létező szolgáltatások, grafikai tervezés, tanácsadás, stb... Ákos oldala (te nem linkelted, én sem teszem) pedig nettó 110% wolfgáborizmus. Ha egyet láttál, mindet láttad. Ettől az oldaltól aztán tuti nem félteném a saját üzletemet...

Különben meg a wolfgáborizmusról egy kicsit: értem, hogy bosszantó, ha komplett bekezdéseket vesz át, de ennek a marketing"kultúrának" a szövegezése annyira egy kaptafára épül, hogy még ha más szavakkal is van megírva két oldal, akkor sem tudod egymástól érdemben megkülönböztetni őket, sztem.

Babos Piri 2008.11.03. 11:44:51

Apafej,
a sláger éneklője Koós János volt.

Lö pá,
Pircsi a nagymenő

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.11.03. 11:49:48

Wannnnnakámitt érzelmek a hétszázát!!! Amúgy csatlakozom! Olyan szívesen olvasnám a választ...

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.11.03. 11:52:40

karma: köszönjük, és nagyon örülünk, hogy te is értékes oldalnak látod a sikermarketing.hu-t. Tudod, annak idején két út állt előttünk: az amcsi út (más néven wolfgáborizmus, mert megtaláltam pár amerikai megfelelőjét pepitában), vagy a brit út. Mi az utóbbit választottuk, és igazság szerint nem is tudtam volna mást választani, annyira távol áll tőlem az amcsi "kultúra".
Időnént felbukkannak ismerősök, akik felhívják figyelmünket rá, hogy iratkozzunk fel WG ingyenes tanfolyamára, mert micsoda fantasztikum. Ők azok, akik egyébként az "Élet szép" és a "SÜRGŐS! egy gyerek vérre vár" témájú maileket is tovább szokták küldeni. És megmondom a frankót, néha ettől is elpattan egy húr. Ez azonban nem publikus, és most sem áll szándékomban nevesíteni egyetlen ilyen gurut sem. Ez ugyanis nem Wolf Gábor, vagy a kimondhatatlan nevű Sándor, hanem ez egy jelenség, ami véleményem szerint legalább annyit árt tanult szakmámnak, mint az MLM. És ezt ki kellett egyszer mondanom, pont akkor, amikor egy ilyen etikátlan takonypóc lopkodására rájöttem.
És ha már borogatom a bilit, még két véleményem:
1. az ilyen weboldalak egy rakás trottyot se érnek
2. az ingyen izés-hírleveles-bombázós marketing módszerek kora LEJÁRT, tessék tudomásul venni, hogy hiába lesz annyi klón, amennyi a Csillagok Háborúja X+-2 részében, MIND MEG FOGNAK BUKNI! A marketing nem arról szól, hogy mindenki ugyanarról a néhány bugyuta rókáról húzgálná a bőröket, és mindnek sikerülni is fog. Az első lehúzta, jól tette, de itt vége. A másolás már csak úgy fog sikerülni, mint 20 éve a magyar moncsicsi. Kicsit sorjás, kicsit csapzott, de a MIÉNK!

Most pedig elmegyek, mert egy országos tévécsatorna vállalkozási műsorába hívtak interjúalanynak, hogy beszéljek a kisvállalkozások marketingjéről. A weboldalunk alapján találtak meg, és a szerkesztő kifejezett kérése voltam. Részletek később.:))))

Ákos 2008.11.03. 11:53:14

Kösz a röklámot.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.11.03. 11:55:41

azt hittem Dolly Roll az eredeti előadója a számnak

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2008.11.03. 11:55:41

Undorító, hogy egyesek mikre képesek a siker érdekében....
Nagyon remélem, hogy a kedves potenciális vevők elolvassák ezt a postot, és még véletlenül sem kérik el Ákos barátunktól a siker külcsát. Aki mégis megteszi, annak törjön bele a zárába! :)

De ha már a lopásnál tartunk:
Unod, hogy lopják a szöveged? Eleged van a plágiumból? Szeretnéd lopásgátlóval ellátni az oldalad? Akkor a te helyed a nelopjálgecc.hu oldalon van, ahol megtanulhatod elrejteni az infókat az enyves egerek elől. Nincs többé kopipészt. 100%-os garantált siker. Ha nem vagy megelégedve, akkor sem kapod vissza a pénzed! A HELYEK MÁR KORLÁTOZOTTAK IRATKOZZON FEL MÉG MA! :D Lol

karma · http://karma.blog.hu 2008.11.03. 11:56:34

@PikPok
Ámen, sok sikert :)

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.11.03. 12:03:26

Karmának igaza van PikPok, az igazi marketinges ldalaknak, amelyek valami tartalmat is adnak, nem csak e-könyvet, ezek a klónok nem konkurenciák. Prsze azért lopni nem szép dolog....

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2008.11.03. 12:07:58

Lopni bűn, még kiberfalván is.

yanchi345 2008.11.03. 12:13:40

Expressz-termesz: Dolly énekelte valóban, nem Koós János.

sün 2008.11.03. 12:23:09

Légyszi számolj be később melyik csatornán és mikor leszel látható, mert érdekel... :))

Köszi!

Az ostoba internettolvajoknak meg azt üzenem, hogy SÜNFOS!!!! :))))

Ákos vagyok 2008.11.03. 12:25:00

kösz, a hejesírási hibákat, amikekre rájamutattál javítottam a zoldalamon, ésakkor mosmár perellek is be titeket becsületsértegetésének okából!

Silverf@x 2008.11.03. 12:44:08

Istenem, a majmok bolygója :D

az 2008.11.03. 12:45:27

Már minden szarra csináltok blogot???

Dévai Zoltán · http://devai.hu/firka 2008.11.03. 12:46:16

PikPok: "Tudod, annak idején két út állt előttünk: az amcsi út (...), vagy a brit út."
Erről hol találhatok egy kicsit részeletesebb összehasonlítást? Szerintem sokakat érdekelne egy alapos elemzés, ami végigveszi a főbb jellemzőket és kiemeli a lényeges különbözőségeket.

Nyíregyblogger 2008.11.03. 12:49:43

ezt láttátok már?
elég egyszerű figura, sorra törli a kommenteket...
internetvallalkozas.blog.hu/

Rönky Balázs · http://www.rblmarketing.hu 2008.11.03. 12:57:07

Nekünk a szlogenünket és színvilágunkat nyúlják, színvonaltalanul. Nem is tudom, linkeljem-e, de hasonló "megmondós" oldalról van szó....

TheFan · http://www.fanclubsf.net 2008.11.03. 12:59:04

Ajanlom figyelmetekbe: Copyscape.com, ami megnezi hogy van-e olyan tartalom az internet bugyraiban ami azonos a tieddel... mert az ertekes tartalmat nem csak egy emberke lopja :P

s3nki 2008.11.03. 12:59:11

Erről a posztról eszembe jutott egy régi történet. Anno Oldman, a nagy számtech guru egy komplett cikkünket másolta be a netről az aktuális nyomtatott sajtóba, majd miután mi ezt a szóvá tettük közölte, hogy kis szarok vagyunk, és egyébként is a net szabad forrás, ahonnan bárki meríthet.

Azóta is havonta levelezek egyes internetes oldalakkal, ahol előszeretettel jelennek meg írásaink forrás, és engedély nélkül. Én is mondat töredékekre szoktam keresni hetente minimum egyszer. Beválik.

Attila 2008.11.03. 13:00:55

Én felíratkoztam, gazdag és szabad akarok lenni! Kevés pénzért, de még inkább ingyen. Végső esetben lenyúlom Ákostól az ötletet és a honlapot.

Ske 2008.11.03. 13:05:00

"A marketing egy szakma. Emberek évekig tanulják egyetemen, miután megtanulták az alapozó tárgyakat, mint például vállalatgazdaságtan, számvitel vagy statisztika."

Ez bizony pontosan így van. És így van ez a mi szakmánkkal is: attól, hogy valaki elsajátítja a PHP 24 óra alatt "tananyagot", nem lesz programozó. Az egy szakma, én öt évig tanultam egyetemen, és mind a mai napig folyik ez a tanulás, mert haladni kell a korral.

A marketing is ilyen, folyamatosan fejlődik, nem lehet csak úgy bárkiből marketing szakember, mert ha így lenne, akkor mindenki az lenne, hiszen ezt ígéri Ákos, ha jól sejtem.

Én támogatlak PikPok, ne hagyd magad!

Attila 2008.11.03. 13:10:20

Nyíregyblogger 2008.11.03. 12:49:43
"ezt láttátok már?
elég egyszerű figura, sorra törli a kommenteket...
internetvallalkozas.blog.hu/ "
10 év tapasztalat? Hehe... Az adatai alapján 26 év körüli lehet...

Mária 2008.11.03. 14:44:01

A layer képet pedig magától a "mestertől" nyúlta...

www.marketingcommando.hu/images/layer.gif

Lackó 2008.11.03. 16:27:54

-elf-
De arra a lelkibeteg weboldalra legalább passzol...

GARNACIA:)))

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.11.03. 16:47:53

Gyerekek, imádlak benneteket, meg Index anyánkat is, aki - mint értesültem róla - publicitást adott a dolognak. Közben ahogy nézem, a Ákos barátunk blogja is eltűnt.

Köszönöm a tanácsokat, szépen végigszüttyögjük az összes lopásgátló programozási módot és weboldalt.
A mai nap "Legfrappánsabb Komment" díját önkényes döntésem alapján Sün kapja, a "SÜNFOS!" tartalmú, frappáns, a blogbejegyzés filozófiai tartalmát mélyen átérző mondatáért.

Bizony, bizony, megvolt a tévéfelvétel, jövő kedden megyek adásba az Echo TV Vállalkozz okosan c. műsorában. Fent lesz a neten is, úgyhogy majd beleteszem egy blogbejegyzésbe a linket. A blogbejegyzés arról fog szólni, hogy mi mindent lehet elérni vele, ha az embernek van egy optimalizált honlapja, amit a sikermarketing.hu csinált.:)))

Ákos: ha valóban te kommenteztél, hogy megköszönd a reklámot, akkor neked csak annyit, hogy van néhány ütős domain nevünk, jó pénzért eladjuk neked (és csak neked). Pl. www.marketingcoach.hu vagy www.wellnesstanacsadas.hu. Csinálunk neked normális weblapot is, jó sok szöveggel, amit én írok, tudod, ugyanúgy, mint a blogod szövegét is, csak ezúttal már tanulunk tőled, hogy ne mások gazdagodjanak meg a mi tudásunkból. Köszi, hogy felnyitottad a szemem! Egyébként pedig aki egy ilyen reklám után akár egy doboz gyufát rendel tőled, azzal megérdemlitek egymást. És igen, készséggel fogok mindig reklámot csinálni a kóklereknek, hogy mindenki el tudja dönteni, mi kell neki: egy rakás gané vagy valami más.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.11.03. 17:06:13

Dévai Zoltán: majd gondolkodom kicsit a részletes elemzésen, pontosabban azon, hogy publikussá teszem-e.:))) Csak azért, mert heteket szöttyögtem végig a neten, és nagyon komoly elemzéseket csináltam agyban, amiket nem biztos, hogy a nyilvánosság elé akarok tárni, tekintve, hogy bizonyos szempontból a saját vállalkozásunk üzleti stratégiai elemzése.:)))

Rönky Balázs: nagyon klassz az oldalatok, én szeretem az ilyen stílust. Persze jól bele is tudnék kötni, hogy mit csináltam volna másképp, de ezt nyilvánosan nem teszem meg, mert tetszik az oldal!:))

elf 2008.11.03. 17:17:20

Lacko: igen, csak a pokerrel szerintem tobb bevetelhez juthat barki, mint az o "strategiajaval".

Lackó 2008.11.03. 17:41:34

elf
Nem láttál még engem pókerezni:)) Egyszer esett meg ez a baleset velem, szerencsémre tét nélkül. Percek alatt egy halom zsetont tüntettem el magam elől.

Ha kezdő vállalkozó lennék, és egy ilyen "tanácsadón" múlna a sikerem, hát megnézhetném magam.

-elf- 2008.11.03. 18:21:25

Lacko, akkor maradhatunk annyiban, hogy Jotollu Akossal uzeltet kotni a siker remenyeben cirka egal a pokerrel. Mindeketto a szerencse dolga, semmi koze a szakertelemhez.

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2008.11.03. 21:44:25

PikPok, ez rekord számú komment, vagy volt már ennél több egy postra?

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.11.04. 07:47:23

JagelloZ: igen, kétszer is. A rekorder ez volt:
marketingizek.blog.hu/2008/08/10/med_in_csajna_valamit_tudnak_azert_a_kicsi_kinaiak_avagy_a_pekingi_olimpia

Augusztusban volt még egy, ami kikerült az Index-re.:)) Meg hát ez is kint volt tegnap. Hurrá, hurrá.

Ropi 2008.11.04. 09:13:02

Nem tudom, hogy miért izgat ennyire a dolog? Te előtte jársz több lépéssel...

Gondolom, hogy van elég melód ettől függetlenül is. Ha valaki nem azt kapja Ákostól, amit vár, majd rájön, hogy "Habár a barkácsolás divat, jobb, ha az ember szakembert hívat". Legközeleb Téged választ.

Gondolom, hogy nem fogsz erre reagálni, de nekem kicsit sok a "fikázás" a blogodon (- ez az angol stílus?). Abból is lehet tanulni, hogy hogyan ne csináljunk valamit, és valóban igaz az is, hogy nem megy minden "minta után", ezzel együtt - tedd a szivedre a kezed -azért vannak technikák, amit Te is alkalmazol, és nem minden alkalommal vadi újat találsz ki.

Kezdő vállakozónak (igen, biztos én is az vagyok, és buzi is :-) ) nem szabad lennie senkinek, mert azok mind hülyék, és okoskodó apukák, vagy hisztis tyúkok, akik azt hiszik, hogy ök már mindent tudnak.

Tényleg, hogy lehet elérni azt, hogy az indulásnál már minden tökéletes legyen? Gondolom, hogy Te, és a kommentezők tudnának ehhez jókat mondani. Vagy van olyan, aki egyből gurunak születik, és vannak a lúzerek, akik jobb, ha maradnak az alkalmazotti létnél. Csak akkor Te kinek fogod eladni a tudásod?

És az is benne van a pakliban, hogy az ember fejlődik (jó esetben): pl. látja, hogy Te hogyan írod a cikkeidet, és próbálja felvenni a ritmust - nem ugyanúgy ír, de alkalmazza a Tőled tanultakat. Akkor ellopja a tudásod?

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.11.04. 09:43:08

Ropi: szörfölj kicsit többet a blogon, és fogsz jó példákat is látni, nemcsak fikázást. De! Nem tudod, mert nem látod a webstatisztikát, hogy az emberek túlnyomórészt a fikázásra kíváncsiak. A jó példák ritkábban hozzák őket lázba. Ettől függetlenül igyekszem ünnepelni a jó példát, és ha jól megnézed, a jó példát nevesítem, linket adok neki, fotózom, stb. A rosszat összefoglalom, de nem égetek be senkit névvel, ha csak simán hülye, és nem belőlem próbál megélni ingyenélőként.

Senki nem születik gurunak. Kicsit átsiklottál azokon a félmondataimon, vagy kommentekre adott válaszaimon, amikor leírtam, hogy mi magunk is milyen hülyék voltunk ehhez-ahhoz, és mennyi időnkbe meg energiánkba telt megtanulni, hogy mit is rontottunk el. Akár hiszed, akár nem, átlag 3 havonta tartunk elmélkedő napokat, amikor a vállalkozásunk helyzetét tekintjük át, és kőkeményen szutykoljuk saját hülyeségünket. Ez nem divat manapság, sehol, senkinél, hogy szembesüljön a saját hibáival. EZ a problémám Okos Tojással és Okos Tojásnéval!!!! Hogy soha nem gondolkoznak el azon, hogy mit csinálnak rosszul.

Abban pedig valamelyest tévedsz, hogy aki már egyszer az Ákos-fajtáknak fizetett, legközelebb majd nekem fog. Van róla fogalmad, hány ilyen panaszkodó ügyfél-jelölt landolt már nálunk, aki úgy kezdte, hogy megvette ezt-azt a dobozos e-bookot, végigcsinálta, szart se ért, és mostmár tényleg a csőd felé halad? És amikor azt mondtam, hogy oksa, ennyi és ennyi a konzultációs óradíj, amiért ezt és ezt kapja, soha többé nem hallottunk róla. Ezek a guruk elhitetik a vállalkozóval, hogy majd ők adnak egy olyan receptet a problémájukra, amivel csináld magad módon minden megoldható. Közben pedig ez HAZUGSÁG. És az, hogy én ezt nem tartom szakmailag etikusnak, azt még itt, ezen a blogon sosem írtam le. Tegnap írtam le először, miután valamelyik ilyen igehirdető az én szellemi termékemből próbált magának pénzt csiholni.

Az angol stílus nem a fikázás. Az angol stílus az, amit a www.sikermarketing.hu minden egyes oldalán találsz. Értékes anyag, amiből tanulhatsz, és amit úgy adunk neked ingyen, hogy nem kérünk érte semmit. Se egy mailcímet, se 250 Ft-ot, semmit. Mutass nekem még egy gurut, aki ilyen anyagot ingyen odatol neked. A letölthető e-bookok sem tartalmazzák ezt a szintű anyagot. És természetesen gondolhatod, hogy ha ezt ingyen adom, mi van még, amit le se írok, nehogy a konkurenciámat még jobban kioktassam.:)))

Indulásnál én sem voltam tökéletes!!!! Elkövettem a létező legsúlyosabb hibákat, amiket marketingben el lehet követni! Sokáig tartott rájönni, hogy hol van a gond, és mondom, ez még ma sem ért véget.

A technikák alkalmazásával semmi gond. Természetes, hogy nem fog mindig mindenki újat feltalálni. Én úgy gondolom, talán 1-2 pici dolog van, amit keresőoptimalizálásban mi találtunk ki (soha sehol nem olvastam róla), de majd bolond lennék itt leírni.:))))
A probléma azzal van, ha valaki effektíve szó szerint lop. Kopi-pészt. Mert ha kinyomtatja, majd odaül fölé, és átfogalmazza, ám legyen. Mert akkor legalább csinált valamit.
Van olyan weboldal is, aki átvette szó szerint a mi oldalaink egy részét a vállalkozás fejlesztési szekciójába. Megjelölt minket, mint forrást, de nem linkkel. Írtam neki, kértem, hogy ha lehet, tegyen fel linkkel. 5 perc múlva megvolt a link, és kedvesen leveleztünk, gratulált a honlaphoz, én meg írtam neki, hogy vegyen át nyugodtan más oldalakat is, sőt, ajánlottam neki, hogy még melyik oldalunk lehet hasznos az ő olvasói számára. Mert le lehet ezt rendezni így is.

Remélem, meggyőztelek róla, hogy 1. nem tartom magunkat olyan végtelen zseniknek, akik már semmilyen hibát nem követnek el, és mindent tudnak, 2. a fikázás nem annak szól, ha valaki nem tud valamit, hanem annak, ha nem hajlandó tanulni!!! Nos?:))

Ropi 2008.11.04. 10:29:55

Meggyőztél - azzal, hogy most egész más volt a stílusod, mint a blogod többségében. :-)

Nem csak ezt az egy posztot olvastam, és nem is azt írtam, hogy mindegyikben csak "fikázol". És annak jogos is, aki nem hajlandó tanulni, változni.
Szerintem van olyan is, akit elrettent, lebénit ez a stílus - nekem egy kollégám volt ilyen, inkább nem csináltunk semmit, mert ő úgyis csak kicikizett érte. Sok esetben ezt látom már az óvodában, alsó iskolában is, hogy egy korábban nyitott gyerek "valamitől" gátlásos, visszahúzódó lesz. Gondolsz arra, hogy ilyen hatást is elérhetsz? (Nálam nem. Vagy mégis? :-) )

Az nagy hiba, hogy sokakkal azt hitetik el ezek a guruk, hogy nem kell semmit változtatniuk (az életükön sem), és az interneten majd pillanatok alatt királyok lesznek, kifizetik a jelzáloghitelt, és otthagyhatják a munkahelyüket. Csak le kell másolni valamit egy olyantól, aki már végig kinlódta az utat.

A tapasztalatom az, hogy meg fogja fizetni az árát Jótollú Ákos is annak, hogy nincs alapja a házának. Ha kitart egyáltalán addig a lendülete.

Neked viszont nem kellene ennyire húznod rajta magad, a www.sikermarketing.hu színvonala sokkal magasabbra pozícionál Téged/Titeket, minthogy ilyenekre ennyi időt szánj.

Arra jó volt (nekem) az egész, hogy kikerült az indexre, és én megnéztem. :-)

Most már maradok, és figyelek!

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.11.04. 17:34:33

Ropi: nem vagyok ám én olyan barátságtalan, mint néha tűnhet.:))) Sőt, az esetek nagy részében igyekszem a kommentelőknek úgy reagálni, hogy találjuk meg kettőnk között azt a közös hangot, amikor véleményt lehet cserélni, meghallgatni, mások hogyan látják a dolgokat, és ez messze nem jelenti azt, hogy mindig mindenben egyet fogunk érteni. A kommentelők többségével kapcsolatban fel tudom sorolni neked, hogy mikben nem szoktunk egyet érteni.
A fikázásos bejegyzéseimet sokszor tehetetlen dühből írom, mert annyira ZAVAR, hogy Okos Tojásnénak hiába hintjük az észt, hiába vagyunk elnézőek a hozzá nem értésével kapcsolatban, a végén még ő van megsértve, hogy miért akarunk neki jót.
Sokszor egyébként az is a baj, hogy azok a dolgok, amik szakmaiak és óriási sikerélményt jelentenek nekünk, azokat még ha meg is írom és ünneplek, akkor sem érdeklik az olvasókat, vagy egyszerűen a többség nem is érti, vagy szimplán üzleti titoknak minősülnek. Nem írhatom meg, hogy micsoda fantasztikus eredményeket értünk el egy frissen indult weboldalunkkal, mert amint ráirányítanám a figyelmet, rögtön kitenném az ügyfelet annak, hogy egy konkurense betámad. Szóval ez így elég pocsék dolog, de ez van.

Holnaptól ismét egy sorozat indul a blogon (volt már óriásplakát hetünk, japán hetünk, kreatív ötletek hetünk)... Holnap a sorozat bevezető bejegyzése lesz, aztán a többit meglátod.:)))

sün 2008.11.04. 23:20:31

Nekem pont az jött le eddig a blogról, hogy egyáltalán nem barátságtalan, hanem intelligens és éleslátó összefoglalókat ad, sőt ehhez még humoros is. Én személy szerint nagyon bírom az ilyet és egy üde foltot jelent azon a területen, amely előtt én tökéletesen értetlenül állok. Példa: miért ilyen hervasztóan rosszak a reklámok és a vizuális kultúra hazánkban? Az üzletek miért nem igényesek az arculatukra? A jó bornak manapság jó cégér kell, ezt miért nem tudják sokan? A vizuális környezetszennyezés Budapest utcáin közvetve hat egy csomó mindenre... de ez már a fenti bejegyzéstől erősen eltérő téma...
Szóval a marketingnek szerintem óriási a felelőssége, nem csak arról van szó hogy valaki el akar adni valamit. Laikusként remélem nem beszélek nagyon félre... :)

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.11.05. 05:43:35

sün: szerintem jól beszéltél, UFF! Épp tegnap mondtam az uramnak, hogy itt a közelünkben van egy csomópont (M5-ös bevezető, Auchan, TESCO Bermuda-háromszög). Össze kéne számolni, hány óriásplakát, kisebb és nagyobb tábla bombázza az autósokat, és utána bottal kéne verni azt, aki engedélyt adott ennyi tábla telepítésére, mert ettől a vizuális kultúránk mindössze a "SÜNFOS" kifejezéssel jellemezhető. (Ha megengeded, ezentúl napi szókincsem részévé teszem a kifejezést, ami ugyan annyira nem szalonképes, de hol van ez az "elkúrtuk"-hoz képest...)

A marketingnek pedig igenis óriási felelőssége van. Sokan azt mondják, utálatos dolog, mert manipulál. Igen, épp ezért nem a nagy átlag fog reklámot gyártani, hanem olyanok, akik már intelligensebbek, és ezáltal manipulálni is képesek. Nem a marketingre kell haragudni, hanem az ÜZENET-re. Ha én marketingesként azt üzenem, hogy tessék éjszakára kihúzni a konnektorból az elosztót az összes számítógép, printer, monitor stand-by üzemmódjának likvidálása céljából, az is marketing, mégsem érzem annyira negatívnak, mintha azt mondanám, hogy azt a redves számítógépet 450%-os THM-mel gyorskölcsönből vedd meg... Pedig egy átlagos fogyasztónak nyilván a második üzenet a szimpatikusabb, mert elérheti vele a Nirvánát, a BIRTOKLÁS-t.
Annak idején az egyetemen tanultunk a fériak és a nők vásárlási szokásainak különbségéről. Elmondták, hogy a nők a vásárlással szokták vígasztalni magukat. Azóta, ha rossz kedvem van, inkább keresek valami más elfoglaltságot, de nem megyek vásárolni.:)))

sün 2008.11.05. 09:24:14

A sünfos kifejezés talán már nem ússza meg a szlengszótárba való bejutást. :) Egyébként állítólag onnan származik, hogy volt egy felhívás, hogy találjunk olyan szavakat, amelyekre csak egy találatot ad ki a Google, ezek közül az egyik a sünfos volt. :))) Azt hiszem ennek az újdonsült szónak a mélyfilozófiai tartalmát, érzelmi töltetét és frappáns voltát senki sem vitathatja. :)
Az üzenetre visszatérve: engem elsősorban a társadalmilag, azon belül a környezetvédelem szempontjából előnyös marketing üzenetek érdekelnek, csak úgy érzem, van egy feloldhatatlan ellentét ezek, és a fogyasztás, gazdasági növekedés kérdéskör között. De biztosan itt is van jó megoldás, csak egyelőre nem tapasztalom.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.11.05. 10:22:57

Már nem 1 találatot ad. A Marketing Izék most a 11. helyen van "sünfos"-ra.

sün 2008.11.05. 12:40:50

Na, látod, a sünfos hozzájárulhat a Sikermarketing sikeréhez! :))))

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.11.05. 15:45:30

Na jó, és szerinted ki az első "tengerimalac kozmetikus"-ra? Hát mi, mert az optimalizaltweboldal.hu is mi vagyunk. Számos ilyen hasznos kifejezésre vagyunk még elsők...

zselex · http://zsele.blog.hu/ 2008.11.10. 14:03:01

ajánlom figyelmetekbe a következő szolgáltatást:

www.copyscape.com/

és itten a trükköt hozzá:

www.prae.hu/prae/articles.php?aid=1563

olvasva a blogot, időnként szükségetek lehet rá :)

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.11.10. 16:20:29

Tájékoztatásul: vettünk 100 db prémium keresést a Copyscape-től. Most keresgélünk, aztán lesz egy blogbejegyzés, ahol átlinkelünk minden olyan "versenytársunk" oldalára, ahol megtaláltuk a saját szövegünket.
Tök büszke vagyok, mert még a sikermarketing.hu szlogenjét is átmásolta valaki. Mindig tudtam, hogy frappáns vagyok.:)))
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása