Örök hálámat kell először is tolmácsolnom Stewen-nek, aki tegnap a keresőoptimalizálási eszmecsere folytán áttételesen rávett, hogy rákeressek olyan félmondatokra, amelyek a saját honlapunkon találhatók. A keresés meglehetősen furcsa eredménnyel járt: rátaláltam a jótollú Ákos blogjára, amit eddigi nyomozásaink alapján minimum 3 helyről lopkodott össze. Büszkeség, hogy annyira frappánsnak találta a www.sikermarketing.hu stílusát, hogy egy-egy aloldalunkat több blogbejegyzésbe is széttördelte.
Egészen idáig úgy voltam vele, hogy persze, nem rajongunk a marketing gurukért, gazdagodó tanácsadókért és hasonló klónokért, mert hiszen ők nem bántanak minket, mi nem bántjuk őket, kinek-kinek a maga keresztje, kinek a pap, kinek a papné, éljen meg mindenki abból, amiből tud. Ha ez e-book, akkor legyen e-book, ha ingyenes világmegváltó, milliomossá tevő hírlevél, akkor az, engem nem érdekel. Mi csak optimalizáljuk a honlapunkat, értéket adunk rajta, oszt jónapot.
Viszont most eljött a pillanat, amikor egy ilyen klón nekiállt, és a mi szellemi alkotásunkból próbál meg magának népszerűséget illetve pénzt csiholni. És itt ez már egy másik játék.
Először is nézzük a dolog jogi és technikai oldalát, mert gyanítom, erről a Guru Mesterek elfelejtettek beszélni a mi kis Ákos barátunknak. (Na ja, kiba könnyű úgy milliomossá válni, ha semmilyen törvényt és etikai normát nem tartunk be..)
- A honlapon kötelező feltüntetni, hogy ki a tulajdonosa. Név, cím, elérhetőség, adószám, kutyafüle. Egy Ügyfélszolgálat menügomb egy nyomorult mailküldési form-mal nem nevezhető jogilag elégségesnek.
- A sikermarketing.hu oldalunkon van egy Jogi nyilatkozat nevű aloldal, ahol hivatalosan deklaráljuk, hogy az oldalaink szerzői jogi védelem alatt állnak. Ákosnak olvasásra ajánlom a következő oldalt a szerzői jogról (nem másolni kell, elolvasni!!!): www.mszh.hu/szerzoijog/alapok/
- Lehetne rajta vitatkozni, hogy ki rakta fel előbb a tartalmakat a weboldalára. De mégse lehet, mert jó ám az az internet, van egy oldal, ami megmutatja, hogy mit látott a keresőrobot a sikermarketing.hu vállalkozás indítási aloldalából 2007. augusztusában: web.archive.org/web/*/http://www.sikermarketing.hu/vallalkozas_inditas.html
- A blog.hu felhasználási feltételei közül idézek: "A blog.hu alá csak olyan tartalmakat tölthetsz fel, amik nem sértik harmadik személy szerzői jogait."
Szóval kedves Jótollú Ákos (mert az igazi neved homály fedi), kapd össze magad, és töröld le gyorsan a teljes blogot (blogomat, hiszen én írtam), mert
Ha a jogkövetés nem valósul meg, vagyis jogsértés történik (akár a szerzők személyhez fűződő, akár vagyoni jogai tekintetében), a jogosult érvényesítheti a polgári jogi [Szjt. 94. §], a büntetőjogi jogkövetkezményeket [Btk. 329-329/C. §§-ok (kivonatos közlés)], illetve kezdeményezheti vámintézkedések [Szjt. 97. §] foganatosítását. (www.mszh.hu)
Utána pedig elkezdünk jól szörfölni a weboldaladon is, mert ezek után kötve hiszem, hogy az a te kis buksidból pattant volna ki. Mindenesetre minden gané megvan rajta, ami a tutiságos értékesítési weboldal képzetét kelti: van itt felugró sárga ablak, post-it szövegek a hálás vevőktől, 100% kielégülési garancia, könyvecskék, ingyen e-book, és minden cafrang. No meg valójában GARNACIA és szóismétlés (most én is kopizok):
100% PÉNZVISSZAFIZETÉSI GARNACIÁVAL!
100% pénzvisszafizetési garanciát vállalnuk! Ha nincs megelégedve azzal amit kapott, akkor indoklás nélkül visszafizetjük az árat!
Garanciánkkal bizonyítjuk minden vásárlónknak hogy termékeink megfelelő hasznosításával, garantált, mérhető sikereket lehet elérni! Sokan értek már el sikereket termékeink megfelelő hasznosításával, vajon Ön lesz a következő?
Húúú, ez nagyon kemény, hogy a te termékeid hasznosításával értek el sikereket... Biztos ez a "siker" szó hangzott annyira jól, hogy eljutottál a honlapunkra. De tudod mit? Írok én neked szívesen honlapszöveget, ha már neked nem megy. Jó pénzért!
Még pár bekezdés gyomorforgató reklámszöveg Ákosunk tollából (ez annyira trágya, hogy tuti ő írta):
Azonban mi minderre megoldást kínálunk! Nem tudja hogyan csináljon kevés pénzből nagy céget? Nem tudja hogyan alapítson több millió forintot érő céget fillérekből?
Hogyan lehetne ezen segíteni? Számtalan átverés létezik erre. Sokan megpróbálnak mások kiszolgáltatottságából meggazdagodni.
Mi a VállalkozásMenedzser.hu olyan megoldást kínálunk, amilyet még senki. Mi nem üzeti lehetőséggel bombázzuk Önt. Hanem TÉNYEKKEL, STRATÉGIÁKKAL ÉS MÓDSZEREKKEL!
Mi lehetővé tesszük csupán az Ön sikerét. Ön dönti el hogy csatlakozik-e a boldog és gazdag vállalkozók világába!
És Ákos nyilván elmondja: kevés pénzből nagy céget úgy köll csinálni, hogy összelopjuk a szellemi terméket. Egy vicc az egész, úgy ahogy van. Csak egy apróság: a csatlakozni ige magyar igevonzata "valamihez" és nem "valamibe". Banyek, te gyerek, te már az általános iskolában is a szomszédod füzetéből másoltad a nyelvtan házit...
És akkor most, hogy Jótollú Ákost letudtam, összefoglalnám ezt az egészet a guruságos guruk szempontjából:
Megértem, hogy ostoba birkák tömegének kell eladni a leegyszerűsített fantasztikumot, úgy, ahogy ezt nem kisebb birka náció, mint az amcsik kitalálták. Lehet tőlük jó sok pénzt ezért elkérni, kinek-kinek saját döntése. DE!
- Szakmai felelősség. Kábé ez olyan, mint hogy az amerikai média is mossa kezeit, hiszen senki sem mondta a 16-17 éves gyerekeknek, hogy gyilkolni kell és szétlőni a tanár fejét. Hiszen azok csak filmek voltak!!!! Ha valaki nekiáll a birkáknak prédikálni, utána az ő felelőssége, hogy mire tanította őket.
- Szakmai etika. Nem csinálok olyan dobozos terméket, aminek apróbetűs megrendelőlapja van, és nem csak a bullshit bingót nyomom egy-egy konferencián, hanem esetleg megemlítem a szpem törvényt, az impresszumot és egyebeket is. Mivel nem járok ilyen konferenciákra, nem tudhatom, hogy ott erről esik-e szó, de egy biztos: a hallgatóság fejében ez nem ragad meg.
Felejtsük már el, hogy pillanatokon belül bármilyen buta segg birkából marketing tanácsadó multimilliomos lehet, ha csinál egy szaros 100% garnaciás (!!!) weboldalt, kiküld néhány mailt és kreál egy e-bookot. Nagyon nagyon nagy károkat okoz bármilyen szakmának, ha azt hangoztatjuk, hogy akármilyen hígagyú, helyesírásra képtelen jószág meg tudja csinálni a frankót. A marketing egy szakma. Emberek évekig tanulják egyetemen, miután megtanulták az alapozó tárgyakat, mint például vállalatgazdaságtan, számvitel vagy statisztika. Ez biztosan nagyon meglepő kijelentés, de hát így van. És addig, amíg a számat tudom jártatni, ezt hangoztatni fogom, és féltéglával fogom verni a mellem a büszkeségtől, hogy 94-ben a Közgázon marketing szakirányon diplomáztam úgy, hogy a szakirány 2. legjobb hallgatója voltam. (Igen, lehet köpködni, hogy miért vagyok beképzelt. Hát talán azért, mert a mi honlapjaink marketing szövegeit én írom, nem kopi-pésztelem.)
(Az uram itt olvasgatja Ákos weboldalát, és vinnyog a röhögéstől, mert most találta meg azt a korszakalkotó bekezdést, hogy a vállalkozásnak növekedésre van szüksége, pont úgy, mint a gyereknek, és ha nem töltünk vele elég időt, megreked... Hát, Ákosunk tudatalattija csak kimondatta vele a frankót... Na ez kész, nem bírok írni tőle, mert annyira hangosan röhög, és felolvassa a viccesebb képzavarokat.)
Végezetül egy kérdés Ákos barátunkhoz: te mégis mi a tüdőt fogsz csinálni, ha egy vállalkozó komolyan vesz, és kérdez tőled valamit úgy szemtől szemben? Sz@rban leszel, ugye? Vagy addigra bemagolod a sikermarketing.hu-t?