Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Blog - csak így egyszerűen, avagy webkettes marketing PikPok megközelítésében

2009.06.04. 10:51 PikPok

A szakmai blog témát már körüljártam az egyik honlapunkon. Most ettől elszakadva foglalom össze azt, amit lassan 2 éves szakmai blogolás és más szakmai blogok olvasgatása kapcsán megtanultam.

A szakmai blog (vagy cégvezetői blog) írása nagyon sok időt és energiát igényel. Ebben minden blogger egyet fog érteni velem, és minden időnként-betévedek-és-leanyázom-a-bloggert jóember tanácstalanul fog bámulni, mert ő azt hiszi, hogy a blog azért keletkezett, hogy ő ott a frusztrációját jól kiélhesse. Összességében még soha egyetlen ügyfelünket nem tudtam rávenni arra, hogy blogoljon, még akkor se, ha egyébként TUDOM, hogy nagyon jól írnak, és lenne rájuk kereslet. Mindenki attól riadt vissza, hogy rendszeresen kell írni, és hetente 5-6-7 alkalommal kell témát találni.

Az idők során több típusú blogot és bloggert ismertem meg:

1. Komoly szakmai blog. Ezeket a blogokat én speciel nagy élvezettel olvasom, néha kommentelek is, mert annyira magával ragad a speciális téma. De ezek a blogok csakis a szakmának szólnak. Nem helyeznek rá hangsúlyt, hogy a szakszavakat elmagyarázzák. Épp ezért célcsoportjuk a szakma, akik aztán bele is mennek a szakmai vitákba, ahogy kell. Pontosan tudom, hogy ha esetleg elragadtatom magam, és pár nap egymás után szakmai felvetésekkel traktálom az olvasókat, szinte tapintható a lemorzsolódás.:)) A szakmai blog speciális esete a belterjes blog, ahol egy csoport kommentel, és bár a véleményt megkérdezik, mégse akarják tudni. (Nem titkolom sokat, ez pl. a Szívlapát, ami nálam úgy kiverte a biztosítékot, hogy azóta se olvastam ott semmit, és nem is fogok.)

2. Szómenéses bejegyzős blog. Ezeken a blogokon a blogger elköveti azt a hibát, hogy minden egyes bejegyzése egy komplett Örkény egyperces hosszúságú, néha már-már Jókai regény-terjedelemmel bír. Okosakat is ír, de nincs ember, aki végigolvassa. Webergonómiai probléma.

3. Felfutós majd gyorsan lehuppanós blog. Gazdája más blogokon való szorgos, de semmitmondó kommenteléssel bevezeti a blogot, de hamar rájön, hogy ezzel bizony meló van, így blogja hamar a sűllyesztőbe kerül.

4. Elbizakodott blogger. Ez az a blogger, aki saját weboldalán belül indít blogot. Még akkor is, ha a blogbejegyzésekről naponta küld klikkelhető e-mailt a feliratkozóknak, látszik, hogy ez azért mégsem ugyanaz, mint egy nagy bloggyűjtemény egyik tagjának lenni. A blogot véleményem szerint úgy olvassák, hogy ha akad egy izgalmas téma, akkor arra kattintanak és ránéznek. Ha csak a mézesmadzag van húzgálva az olvasó orra előtt, és a beltartalom pedig egy lepke gyomortrottyának súlyával egyenértékű, akkor hamar elpártolnak az olvasók.

5. Bulváros és alpári blog. Ez a blog minden témáját úgy gyűjti, hogy címlapos legyen az anyaoldalon (blog.hu vagy index). Az olvasók kattannak és kattintanak az anyázásra. Erre szó szerinti bizonyítékom van, ugyanis az egyik legnépszerűbb (de nem címlapos) bejegyzés a Marketing Izéken "Anyáddal nézesd meg a weboldalad!" címre hallgatott. Szerintem nem gondolták, hogy szó szerint gondolom.:))) A címlapra hajtó bejegyzésírás kétélű fegyver. Egyrészt valóban nagy tömegeket tud beterelni a blogra, másrészt viszont a bulváros témák tömege nem tesz jót a blog image-ének - feltéve persze ha a blogger nem éppenséggel bulváros és anyázós blogként szeretné pozícionálni a blogját.

Az, hogy egy blog végül milyen image-et alakít ki a bloggerről, csak hosszú idő alatt deríthető ki. A statisztikák napi szinten követhetők - ebből pedig kiderül az, hogy hányan iratkoznak fel az RSS-re, hányan hívják fel barátaik figyelmét egy-egy bejegyzésre FriendFeed-en, Twitteren vagy Turulcsiripen keresztül, vagy más "szövegkiemelőkkel". Alapvetően azonban ezek a visszajelzések sem mondják meg, milyen minőséget tulajdonítanak az olvasók a blognak, hiszen a botrányosan rosszra is fel lehet hívni ismerőseink figyelmét. A visszajelzések csak nagyon hosszú idő után fognak megszületni, esetenként úgy, mint a Kalkuluson született minősítés, vagy az a tény, hogy blogolvasóinkból lesznek megrendelőink. Olyan ez, mint amikor egy multicég őszinte véleményt kap a vevőktől - már ha odafigyel rá.

Ajánlom-e a blogolást a kisvállalkozóknak? Nem mindegyiknek, mert tudom, hogy nem hajtja őket minden esetben a közlési vágy, vagy éppenséggel idejük nem lenne a napi betevő blogolásra. De mindenképpen ajánlom annak, akiből látom, hogy elég témát tud meríteni a hétköznapjaiból úgy, hogy az másokat is érdekeljen!

 

Szólj hozzá!

Címkék: blog szakmai blog blogolás

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr761156462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása