Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

A Webergonómiai Katasztrófa: a Google család

2009.06.18. 08:02 PikPok

Nagyon régóta fenem már a fogam, hogy újra nekiessek a Google torkának. Tegnapelőtt volt a napja, hogy ez így összeállt, és most aztán zúdítok: még egy ilyen használhatatlan, tömény kínlódással és órákig tartó keresgéléssel járó szenvedést, mint a Google Analytics, AdWords, AdSense használata, én sehol sem láttam, maximum a teljesen dilettáns hobbi oldalakon...

Így tehát amikor megérkezett a Google hallelújázó mailje, miszerint AdWords kupont kaptunk 15 ezer Ft értékben, már előre éreztem a fizikai fájdalmat. De az összeg túl nagy volt ahhoz, hogy veszni hagyjam.

[Utólagos közbevetés 2009/06/23: figyelmetlen voltam, nem olvastam el a hallelújázó mail alján a szürke csillagozott apróbetűt, ezért hamut szórok a fejemre és megszaggatom köntösömet. Mindenki fusson, szaladjon, lobogjon a haja, és használja a G. szolgáltatásait orrba és szájba.]

[Elöljáróban annyit, hogy nagyon régóta használjuk az Analytics-et, egy oldalunkon van AdSense - vagyis G. hirdetések -, és egy oldalunkra veszünk fizetett találatot (AdWords). Használjuk a Webmester eszközöket, a Picasa-t, a kulcsszóválasztót. Ja, és alapvető érdekünk, hogy teljesen képben legyünk a lehetőségekkel, hiszen a munkánk része, nem pedig hobbi.]

Szóval nekiálltam keresni, hogy hogyan tudnám beváltani a kupont. Beléptem arra a felületre, ahol a jelenleg futó kampányt kezelem. Semmi. Léptem tovább a fizetési részhez - semmi. Sehol egy beköszönő ablak vagy csík, hogy "édes, drága megrendelőnk, itt a kuponja, ide másolja be a kódot". A mailben a Google nem hagy kétségek közt vergődni, hogy mit csináljak. Gondoltam, akkor vissza ide. Leírták, röviden, egyszerűen:

Hogyan éljen 15000 Ft-os AdWords kuponjával?

  1. Látogasson el erre a honlapra: http://www.google.hu/adwords
  2. Kövesse az utasításokat és hozzon létre egy AdWords fiókot.
  3. Ha sikeresen regisztrál, kap erről egy megerősítő emailt. Kövesse az emailben található instrukciókat és amikor a rendszer kéri, adja meg az alább található kuponkódot a "Számlázási beállítások" rovatban. Szinte azonnal elkezdhet hirdetni.

Üdvözöljük az Google AdWords-ben!

"Kövesse az utasításokat" - oltári jó!

Na mondom, sebaj, úgyis egy másik oldalunkra akarnám felhasználni a kupont, kilépek, létrehozok egy új fiókot (ahogy egyébként a kuponos mailben is írták), és végigjátszom azt a történetet, amit egyszer már kiszenvedtem magamból. De a keresgélés, hogy pl. hol tudok letiltani keresőszavakat, semmivel sem nyúlt rövidebbre. Elkészült a fiók, majd akkor szembesültem a ténnyel, hogy a létrehozás miatt 2000 Ft-ot még át kell utalnom... Igen, tudom, figyelmetlen voltam, mert amikor már kínomban rákattintottam a "Hogyan tudom beváltani a promóciós kódomat?" kérdés Súgójára, akkor négy monitorral később ott volt, hogy a létrehozás költsége nem vonható le a kupon összegéből. Mindenesetre kicsit nagy ár volt ez azért, hogy az AdWords totális katasztrófáját nem akartam átrágni egy létező fiókunkra. De így mulat egy magyar úr! Persze csak "szinte azonnal" kezdhetem a hirdetést, mert meg kell várnom, amíg a banki utalás megérkezik hozzájuk.

Aztán erősen elgondolkoztam pl. ilyen kérdéseken, hogy egy átlagos felhasználó, mondjuk egy cukrász vagy szerszámkészítő, tudja-e, hogy a "kupon"="promóciós kód"? Félreértés ne essék, senkit nem akarok emiatt lenézni, hiszen én se tudom, hogyan kell tökéletes mignont készíteni (pedig de jó lenne tudni...). De a Google épp azt mondja, hogy az ő szolgáltatásait előképzettség nélkül is lehet használni. Na de a macska rúgja meg, legalább a szöveg szerint következetesnek kéne lenni!

A beállítások között lehetett választani a Kezdő és a Hagyományos változatot is. Először a Kezdőre nyomtam, aztán áttértem a Hagyományosra. Az áttéréskor feldobott olyan ablakokat, amiknek a fele angolul, a fele magyarul volt. Bingó.

A menügombok nevei teljesen kiismerhetetlenek, hülye helyeken vannak elhelyezve - leginkább kicsúsztatva jobb oldalra, egészen észrevehetetlenül. A Súgó gombok ugyanazokkal a szavakkal magyarázzák el a magyarázandó szót, amit már eleve nem értettem.

Rendszeresen egy kattintgatásos ördögi körben találom magamat, ahol keresek valamit, de mindig ugyanoda jutok vissza. Így ez a kis "percek alatt hozza létre fiókját és hirdessen a Google-ban" nálam fél órába és 15 ősz hajszálba telt. Aki nem hiszi, járjon utána!

Végezetül pedig a slusszpoén gmail fiókomból. Egy mail a Google-tól:

 

Kedves Ügyfelünk!

A Google-nél tisztában vagyunk azzal, hogy az AdWords-kampányok folyamatos eredményessége nagyon fontos az ügyfeleink vállalkozásának sikeréhez, ezért szeretnénk Önnek bemutatni az új, magyar nyelvű AdWords Súgófórumot.

Ezen a fórumon felteheti és megvitathatja az AdWords hirdetési programmal és az Analytics webanalitikai megoldásunkkal kapcsolatos kérdéseit, és válaszolhat a mások által feltett kérdésekre is. Ide kattintva már most is felteheti kérdését a Súgófórum közösségének.

A Súgófórumon különféle kategóriákba rendezve lehet kérdéseket feltenni és azokat böngészni, mint például: mért nem jelenik meg a hirdetés, a hirdetés pozíciója és teljesítménye, kampánykezelés, fizetés és számlázás, de várjuk a kérdéseket a konverziókövetéssel, sőt, az Analytics-programmal kapcsolatban is.

A Fórum könnyedén használható, egy egyszerű bejelentkezéssel az integrált Súgóból választ kaphat minden felmerülő kérdésre. A kérdésekre a Google magyar munkatársai is válaszolnak, de segítségre számíthat a fórum többi felhasználójától is, ahogyan Ön is részt vehet a felvetődő problémák megoldásában. Beállításainak megfelelően a válaszokat e-mailben is megkaphatja, a legaktívabb válaszadók pedig elismerésben részesülnek.

Az AdWords Súgófórumunk a konkrét felmerülő kérdések megoldásának a színtere. Emellett figyelmébe ajánljuk az Inside AdWords Magyarország blogunkat is, amelyen az AdWords magyar csapatának munkatársai látják el az olvasóközönséget online marketinggel kapcsolatos tanácsokkal. A képekkel illusztrált bemutatkozó bejegyzésünket ide kattintva érheti el.

Bízunk benne, hogy mind a Súgófórumunkkal, mind pedig az Inside AdWords Magyarország bloggal hozzájárulunk internetes jelenléte sikeréhez.

Üdvözlettel,

A Google AdWords magyar csapat

Semmilyen fórumba nem megyek, különösen nem a Google-ba. Mikor elindult, és beharangozták, hogy milyen jó lesz majd nekünk, hogy maga Google Tibor fog válaszolni a kérdésekre, akkor nagy elánnal vetettük bele magunkat, és kérdeztünk. De választ nem kaptunk. Talán túl nehezet kérdeztünk. Ellenben csalódtunk, és többé nem hiszünk a szép szavaknak. Még akkor sem, ha a Google egyértelműen más felhasználók észosztására bízza magát.

U.I. Persze szép lett volna, ha a bejegyzést rettenetes képekkel (print screen-ekkel) illusztrálom, de már így is túlságosan sok időmet vette el ez a webergonómiai katasztrófa, meg egyébként is, meghagyom a "Fedezze fel a Google AdWords titokzatos világát!" ÉLMÉNYT az olvasóknak.

17 komment

Címkék: google adsense analytics adwords

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr531192530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2009.06.18. 13:52:45

Nekem nem is az ergonómiájával van a legtöbb bajom, hanem a különböző eszközök integrációjára.

Ha van Analytics, Webmater tools, Adwords, Website optimiser stb. felhasználód, ezeket úgy össze lehet keverni, hogy Nagy Sándor legyen aki kibogozza...

Van ahol egész tisztességes fiók kezelő rendszer van, van viszont amelyik olyan, mint egy középiskolás programozás feladat bejelentkező része.

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2009.06.18. 14:22:34

Én regeltem az analyticsbe, és amikor kaptam adwords kupont, akkor egy oldalon csak simán be kellett volna írnom és hajrá. Sehol sem volt szó 2 ropis regelési lehúzásról. Ez új lehet.

Azt máig sem értem, hogy az analyticsben kb 20 százalékkal kevesebb látogatóm van, mint a szerveren futó awstats szerint. Reggel meglesem az előző napi statomat, majd délben ránézek megint és kb 10% százalékot ugrik. Ez miért van? Másnap délben még feldolgozás alatt van az analyticsben az előzőnapi látogatottságom?

Az mondjuk tényleg működik, hogy ha új oldalt nyitok meg a honlapomon és azt a webmesterben a honlapom fejlesztője megmutatja a guglinak a faszerkezetben, vagy miben, akkor rövidebb idő alatt "él" a gugli számára, mint egyébként.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.06.18. 15:56:26

@Richárd: én visítok, sírok és rívok, valahányszor tudom, hogy meg kéne néznem mondjuk annak az egy nyomorult kampányomnak a hatékonyságát. És közben nem tudok nem gondolni rá, hogy hiába nézem, ha egyszer átver az Analytics.
(Erről korábban már írtam, senki, egy árva szál szakmai komment nem jött, hogy "Ó, PikPok, nem ver át, csak rosszul értelmezed az adatokat, hiszen soha sehol értelmes angol és/vagy magyar nyelven nincs leírva, hogy merre van az előre. De én most megmondom neked, hogy..." De egyszer majd hátha lesz egy ilyen komment is...)
JagelloZ: az awstats beleszámolja a robotokat is, valószínű ez lehet nálad még a különbség azon túl, hogy az adatokat később zárja le. A 2 ropis lehúzás csak akkor van, ha új fiókot is nyitsz. Mivel én nem találtam az opciót a létezőben, így nyitottam és fizettem, mint a katonatiszt, mert mire erre rájöttem, a kuponkódot nem tudtam újra felhasználni. Pár hónapja már volt egy ilyen kuponosztás, 5000-ért, azt nem használtam fel. Ott nem tudom, hogy volt.
A webmester eszközök is megér egy külön misét. Van közte egy olyan táblázat, aminek csak a fejlécén 2 napig gondolkoztam, és még most se biztos, hogy értem. Rendszeresen nem tudjuk működésre bírni az igazoló kódot, miszerint valóban mi vagyunk a webmestere az oldalnak.

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2009.06.19. 09:49:44

PikPok: pár hete rákerestem egy-két termékemre: lyon siracusa ragusa london. Csak úgy tesztelgettem én is, mint ahogy Te is teszed:D Így egymás után írtam be, nem sok esélye van, hogy ezt bárki más beírná ugyanígy. A kis teszt óta 8 látogatás volt az oldalamon pont ilyen keresőszavakkal. Ez hogy lehet? A google megjegyezte, mint új keresett kifejezést, és pár bot keresi az erre legrelevánsabb oldalt?

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.06.19. 11:16:30

Nem, téged regisztrál, mint visszatérő látogatót ugyanarra a szóra. És mindenekelőtt ugyanabból a forrásból, a Nagy Google Keresőből.

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2009.06.19. 13:23:35

De én egyetlen egyszer kerestem rá erre a keresőszó összetételre. Szoval a 8ból én 1 vagyok! A másik 7 mi alapján keresett rá erre a lehetetlen kombinációra? Nem veszi be az agyam...

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.06.19. 20:03:40

JagelloZ: nekem is sokáig tartott, mire rájöttem. Te voltál, aki keresett, egyetlen egyszer. Utána beléptél a saját weboldaladra, nyilván Kedvencekből vagy beírtad a domain nevet, de a (...) analytics nem úgy regisztrált, mint visszatérő látogató direkt forrásból (mint ahová a Kedvencek sorolódna), hanem szépen besorolt úgy, hogy azzal a keresőszóval jöttél újra, visszatérő látogatóként.
Innentől kezdve ha azt hiszed, hogy hű, de fafa, mert az XYZ kanapéra naponta keresnek, és akkor ebből neked előbb-utóbb eladásod is lesz (ne adj Isten, még készletezel is belőle), akkor rohadtul mellélősz, mert mindig ugyanaz az egy ember lép be így, és lehet, hogy nem is megy arra az adott oldalra. Nézd meg, hogy vannak olyan keresőszavas találatok, amik olyan oldalakra viszik be a látogatót, amiken az a szó nincs is!
A helyzet bonyolódik, ha mondjuk nem egy extrém hülye kifejezésről beszélünk, hanem egy gyakori szóról. Mondjuk "piros bőrgarnitúra". Soha az életben ki nem bogozod, hogy hányan voltak, akik valóban erre a szóra jöttek be, betettek téged a Kedvencekbe, és újra jöttek, vagy mégis mi történt.
Összefoglalóan: az adatok teljesen torzak, és a torzítás "iránya" az, hogy a keresőt fontosabbnak tüntesse fel, mint amilyen.
Na, ez az a téma, amire epedve várom a szakmai olvasók kommentjeit, hátha sikerül kibogozni, hogy mi is ez a jelenség, és esetleg - remélhetőleg - nem nekem van igazam. Ha nincs komment, abból arra következtetek, hogy igazam van, vagy nem tudja a választ más sem.
Ezt kérdeztem meg angolul egy mailben a Google-tól, de kb. 3-4 hete nem válaszolnak.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.06.19. 21:13:44

G. Tibor kb. olyan lehet, mint Ikea Anna. Bármit kérdezel tőle, azt válaszolja, hogy keresd meg. Legalább egy árva link lenne a válaszában, de nem. ez egy hülye πcsa.

Lackó_ 2009.06.20. 09:24:44

@JagelloZ: Én átbaszásnak nevezném, de a lényeg ua.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.06.20. 10:02:44

@Dexter68:)))))))) Ikea Annával még nem találkoztam, de ahogy elnézem, jobb is.
@JagelloZ: hát ja. Igyé mit akarsz? Részrehajlás nélküliséget? Egy velejéig amerikai cégtől?

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2009.06.20. 11:16:58

De csak azért van ingyé hogy ne perelje őket a fél világ...

mjani 2009.06.22. 22:05:48

@PikPok:



Cím


Egy ilyen kódot kell bemásolni a főoldaladba ,és utána türelemmel várni. Nem tom mi ebben a nehéz, legalább 6-8 honlapban megcsináltam már, legkésőbb másnapra ellenőrizve lett a honlap tulajdonjoga.

mjani 2009.06.22. 22:08:00

@mjani: nem ment át a kód, mindegy. A meta name= kezdetű sorra gondoltam, bár gondolom ez számodra is egyértelmű.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.06.23. 08:35:21

@mjani: tudom, két módja is van az ellenőrzésnek. Az egyik a meta tag, a másik meg a kód nevét viselő html file. Volt olyan honlapunk, ahol mindkettőt kipróbáltuk, pakoltuk ide-oda a file-t (már szinte minden könyvtárban volt egy), de valahogy nem jött össze a dolog. Metát nem szeretünk berakni.
Ez azonban megint csak mit sem változtat a végeredményen: a felhasználói felületek csapnivalóak. És erről szólt a poszt.
Egyébként a webstatisztikai érdekességre tudod a megoldást?

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2009.06.26. 14:34:37

PikPok, tanulok tőled és tesztelek. Napok óta fel sem mentem a honlapomra, és megint újabb látogatók a lehetetlen keresőszó összetétellel. Azaz nem az én látogatásaimhoz rendeli hozzá a lyon siracusa stb szavakat. Vagy egyes botok tesztelik a keresőszó összetételem, vagy azoknak a honlapoknak a rendszergazdái tesztelgetnek, amiket ugyancsak kidobott ezekre a szavakra a googli...

Lackó_ 2009.06.26. 18:20:47

@JagelloZ: Itt a megoldás! Ha azokra az agyament keresőszó-kombinációkra rákeresve más lapokra is ráklikkeltél a találati listán, akkor van esély rá, hogy azok a honlaptulajdonosok is szintén rákeresnek ezekre a szavakra - kíváncsiságból. Valószínű, hogy ráklikkelnek a honlapodra, és máris előáll ez a helyzet, amit leírtál...

Ha újra tesztelni akarod ilyen módon a honlapodat, akkor még véletlenül se klikkelj más oldalaira. Ha meg akarod nézni, milyen oldal van a link mögött, használd a CoolPreview progit!
addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/2207
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása