Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

50 napja nem tudom, hogy... (Google alkalmazások haladóknak)

2009.06.25. 08:45 PikPok

50 napja nem tudom, hogy

  • a visszatérő látogatókat mikor és miért sorolja be a Google Analytics az eredeti keresőszavuk alá
  • miért nem adja ki a teljes keresőkifejezést a fizetett találatnál, miért csak azt a részét a kifejezésnek, amiért fizetek
  • mit jelent az, amikor az új látogatók aránya 100% fölött van
  • miért mutatja a Google Analytics, hogy a 10 másodperc alatti látogatáshosszok vannak 2/3-os többségben, miközben egy másik statisztikai rendszer szerint ugyanennyien nagyságrendekkel több percet töltenek el az oldalon

Ez utóbbi jelenséget már régebben is tesztelgettük egy barátunkkal. Megbeszéltük, hogy milyen keresőszóra megy fel az oldalra, és mennyi ideig fog olvasgatni, miközben az egérrel görget ide-oda. Megtette, és az Analytics nem regisztrálta.

Ellenben tudom, hogy

  • miért nem szabad használni a konverziós összekötést az adwords és az analytics között:))
  • mit jelent az a keresőszavas látogatás, ahol perc is és kulcsszó is van regisztrálva, de a látogatásszám nulla :)))

Végül pedig sejtem, hogy

  • mit jelent a látogató Mountain View-ból, ahol a Google központja van:)))

 

Szakmai kommentezők, rajta! Aki tudja, és szeretné megosztani a tudást, írjon! Meg fogom köszönni erősen!:)))

Üzenet a Twitterből "kedves tudatlanság" jeligére érkezőknek:

U.I. "Kedves tudatlanság" - hát igen, ezzel a megjegyzéssel is fel lehet hívni a figyelmet erre a posztra, ha az ember szakmai olvasónak tekinti magát. Akadna nyilván, aki ezt hírnévrongálásnak veszi. Egyrészt azonban köszönöm, hogy megkaptam a "kedves" jelzőt, másrészt pedig ezen nincs mit csodálkozni: a tudatlanság az tudatlanság. Ez a bejegyzés címe is. Van aki bevallja, van aki tagadja - mondja az ismert sláger. De ettől még mindig nem tudom, mik a válaszok a kérdéseimre. De tudatlannak titulálni valakit úgy, hogy közben nem mondjuk meg, mi a válasz, és még annyit sem mondunk neki, hogy merre nézhet utána ... nos, abból mindenki vonja le maga a megfelelő következtetéseket... (És ez a kedves tudatlan kis PikPok nem úgy jött rá, hogy ki linkelte be a blogját, hogy követi az illetőt. Mert nem követi. Csak látta, hogy sokan jöttek a Twitterből, behívta az illető oldalát és - bár a link nem beszédes link - egyből tudta, hogy az illető csipogásai közül melyik mutat az ő blogjára. Kattintott, és láss csodát!:))))

8 komment

Címkék: google google analytics google adwords

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr781207087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2009.06.25. 20:16:05

A Mountain View magas labda, majd lecsapja más. Szerintem "bottal" vertek valakit, hogy ide látogasson:)))

Max Logan (törölt) 2009.06.25. 21:34:39

Én nem vagyok Google specialista.

Nekem egyre jobban az jön le ezekből a Google árnyoldalait is (végre) bemutató bejegyzésekből, hogy talán olyan irányba kellene elmozdítani a webfejlesztést illetően, hogy nem egy-egy keresőre optimalizálunk.

Én pl. nem optimalizálom agyon az oldalakat (kifejezetten csak a Google-nek meg végképp nem), csinálom azt ami ésszerűnek tűnik, valamint próbálok szemantikusan kódolni és elsősorban a látogatók érdekeit nézni (és ennek egyenes következménye a jó helyezés).

Így az egyik oldal, amin most is dolgozom, de már jó ideje elérhető egy elég béta állapota kb. 8,5 millió találatból a 3. helyen van. Úgy, hogy az első kettő és 3-4. talákat ugyanahhoz a domain-hez tartozik. Ergó 8,5 milla találatból a másik helyen van az oldal agyonoptimalizálás nélkül.

Ami pedig az Analytics-et illeti. Nekem már az sem tetszik benne, hogy nagyon körülményes belőni, hogy egy adott user mivel, honnan, milyen felbontással stb. Anno Statgép-en volt erre egész jó megoldás. Bár az is tény, hogy nem igazán foglalkoztam behatóbban az Analytics-szel.

A másik gondolatom pedig az, hogy próbálunk valamit számszerűsíteni, ami az életben nem lesz (a technikai dolgok miatt) pontos. Így bár vannak online értékesítéselemzésre és egyéb marketinggel kapcsolatos dolgokra eszközeink, még mindig a legnagyobb mértékben a sejtések tudnak előre lendíteni ezt-azt. No meg ügyfélközpontú szemlélet, aminek persze része a mérés, de azért nem nem feltétlenül kellene ennyire mérni.

Azt pedig már csak halkan jegyzem meg, hogy meglátásom szerint nincsen szükség az ilyen mértékű elemzésekre. Még pedig azért nincsen, mert ha nem az lenne a mai világban a cél, hogy minnél jobban fokozzuk a bevételeket olyan áron, hogy az másnak fáj (sokszor szó szerint), akkor nem lenne gond a fent tárgyalt bizonytalanság.

Két projectem van tervezés alatt, melyeknél az alap gondolat egy non-profit site létrehozása volt. Aztán ahogyan érett a fejemben a dolog, létrejöttek üzleti modellek, amivel pénz lesz a dologból (ha nem lenne az sem érdekelne, mert az alap elgondolás nem a pénzkeresés, hanem az értékteremtés volt). Már most tudom, hogy nem fogom cúcsra járatni a gépezetet, mert nem értek egyet ezzel a szemlélettel. Ha akarnám az általam most kalkulált bevétel akár dupláját is be tudnám hozni az egyik project-tel (elég jól tervezhetők a bevételek), de fogom tenni.

Én nyítan ki merem mondani, hogy nem a pénz a cél (persze a létfenntartáshoz elegendőt azt meg kell keresni). A jelenlegi világ ezt nem teszi meg. Majd ennek is meglesz a közeljövőben az eredménye ...

Max Logan (törölt) 2009.06.25. 21:37:42

@Max Logan: [...] (elég jól tervezhetők a bevételek), de NEM fogom tenni. [...]

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.06.26. 09:14:26

@Max Logan: szívemből szóltál, különösen az utolsó bekezdéssel, hiszen mint tudjuk, "nem szolgálhatunk egyszerre két úrnak".
Amiért én ennyire belemásztam ezekbe a dolgokba, az az, hogy SZERETEK ELGONDOLKODNI.:))) Veszélyes hobbi.:))) És felteszem a kérdéseket, amikre remélem, hogy nem az a válasz, amit én elsőre gondolok, de általában ki szokott derülni, hogy amit én nem értek, azt más sem érti, de a többiek általában lapulnak.
1. Google-ra optimalizálás
Én itt mindig a Google-ról beszélek, de valójában mi sem a Google-ra dolgozunk. Sőt, nekünk sokkal jobb lenne, ha az emberek más keresőket is használnának, mert ott jobb helyezéseink szoktak lenni.:))) De míg a nép a Google szemétdombján kapirgál, nekünk is azzal kell inkább foglalkoznunk. Van néhány vajákos Google dolog, amit állítom, nagyjából annyian értenek VALÓJÁBAN, mint ahányan a relativitás-elméletet, úgyhogy úgy tűnik, mintha mindig tudnák, mit csinálnak, de külföldi SEO blogokon néha olvasom, hogy mekkora baklövéseket követtek már el.
2. elemzés
Ahogy ex-főnököm mondta, a marketing aktivitás lényege az, hogy "net net" mennyi pénz jön belőle a bukszába. Az ügyfeleink java része köszöni jól elvan azzal, ha félévente egyszer néz rá a webstatisztikájára, és igazából ennél sokkal sűrűbben nincs is értelme. Szerintem. (Akik az Analytics oktatásából élnek, nyilván mást mondanak.) Én azt mondom, annak, aki nem ezzel foglalkozik szakma szerűen, annak ennyi épp elég, mert a teljes rendszerének a működőképességét úgyis a honlapról érkező vevők száma határozza meg.
Mi csak azért foglalkozunk ezzel ilyen szinten, mert amikor egy ügyfél hozzánk fordul, akkor neki már a kipróbált, mélységében megértett és működő dolgokat szeretnénk javasolni. És persze ha nagyon önkritikus vagyok, azt is mondhatom, hogy itt azért komoly függés is ki tud alakulni.:))) (Bár ezt most nálunk egy belga trüffel csoki bírta elérni, sajnos már csak 2 napra való adagunk van, de beosztjuk!)
Egyébként ez a felvetésed annyira jogos, hogy írok róla egy külön posztot.:))

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2009.07.02. 08:56:43

Kíváncsi vagyok ti észrevettétek-e a következő cselt: Ha bejelentkezve maradok az Analyticsben, akkor a gugli sokkal előrébb helyez a keresőszavaimra. Minden keresőszavamra! Egyeseknél első vagyok, kijelentkezve pedig 19. Azaz a gugli meghamisítja nekem a helyezéseimet. Valamiért az a cél, hogy sikeresebbnek lássam honlapomat, miután statolok, esetleg hirdetek is a guglival.
Számomra újdonság, hogy keresőszavakra saját sorrendet csinálhatok a gugliban. Előre és hátra pakolhatok találatokat kényemre-kedvemre. És azt is láthatom, hogy hányan gondolkodnak hozzám hasonlóan. Gondolom ez alapján a gugli előbbre helyezi a felhasználók által relevánsnak talált oldalakat. Ez megint csak akkor lehetséges ha be vagyok jelentkezve.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.07.02. 10:08:55

JagelloZ: ezt az előre-hátra toligászást meg "személyre szabást" már elég régen észrevettük. Nálunk a Google Toolbar alapból mindig bejelentkezik, de konkrétan arra még nem figyeltünk fel, hogy az Analytics bejelentkezés is hatással lenne a dologra. Köszi az infót, figyeljük!

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2009.07.02. 13:08:55

Küldök neked 2 screenshotot bizonyíték képpen!

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.07.02. 14:47:40

Megkaptam, köszi! Válaszolok mailben!
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása