Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

"Marketing fogás vagy bölcs üzleti döntés?" avagy mi az a marketing?

2008.02.08. 18:03 PikPok

A címsor kérdése Jakupcsek Gabriella szájából hangzott el a ma reggeli Mokka adásában, amikor felkonferált egy beszélgetést a Malév egyik vezetőjével, illetve egy borásszal. (Bocsánat, a nevekre nem emlékszem.) A hír az, hogy ebben az évben magyar borokat kínálnak a Malév járatain, és a beszélgetés arról szólt, hogy kedvelik-e ezt az utasok, mennyire nyitottak a külföldiek a magyar borok kóstolására stb. (Szerintem repülőn bármire nyitottak, csak folyékony legyen és butítson. Egy rutinos utazó cimborám úgy definiálja a Budapest - Sydney távolságot, hogy ott 3-szor van berugi egymás után.) De most nem az alkoholizmusról szeretnék elmélkedni...

A címben idézett mondat annál is inkább elgondolkodtató, mert egy komoly(abb) riport felvezetéseként hangzott el. Ebben a formájában a mondatszerkezet azt sugallja, hogy a marketing fogás egészen biztosan NEM bölcs üzleti döntés. Nem tudom, minek köszönhető, hogy ennek a szakmának ilyen presztízse van, de néhány tény:
  • Az MLM cégek lassan 20 éve hívják "marketing"-nek az összejöveteleiket és/vagy a hálózatban való előrejutás módját leíró pontrendszereiket.
  • Az EU finanszírozásával 2-3 éve prostituáltak jelentkezhettek szakképzésre, ahol "marketing és reklám ügyintézővé" válhattak a tanfolyam végére.
Nem tudom, erről a szintről hogyan lehet felemelkedni és elismertetni egy szakmát, amelyet egyébként emberek több évig tanulnak egyetemen és még több évig a gyakorlatban.

Gondoltam, megalkotok egy rendszert, amelyet elnevezek "PIKPOK szerint a MARKETING"-nek. Következzen tehát az okosság zanzásítva:
  • PIACRAVITEL. A marketing azt jelenti: "piacravitel". Ahogy a kofa előre kitalálja, milyen árut, melyik piacon, mennyiért akar eladni és kinek, úgy kell kitalálni a vállalkozónak is, hogy mivel akar a piacra lépni.
  • A REKLÁM MÁS. A tábla, amit a kofa kitesz a "piskóta" tojásaira, az csak a reklám, ami nem egyenlő a marketinggel.
  • A ROHADT BANÁN ESETE. A marketing nem fog olyan dolgot eladni, amire már egyszer nem voltak vevők az emberek. Fábry-t idézve, a zöldséges is árulhatja a rohadt banánt akármilyen szép szavakkal (ez a reklám), ha nem ad árengedményt, maximum bízhat...
  • A HELYEZKEDÉS. Az, hogy ki mennyiért tudja eladni az áruját, függ attól is, hogy a piacnak a buszmegálló felőli végénél talál helyet vagy a másikon. De ha rossz áruja van, hiába kerül jó helyre, és fordítva, a jó áruért az emberek zarándokolnak. A lényeg, hogy észrevegyék, kint vagyok a piacon.
  • ELEMZÉS. Ha a kofa nem elemzi magában a helyzetét, tönkre fog menni. Nem akkor kell abbahagyni a disznóhús füstölését, amikor már régóta mindenki pulykahússal tömi magát.
A rendszerre ezennel szerzői jogi védelmet jelentek be.

1 komment

Címkék: marketing üzlet piac

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr64331507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ftk 2008.02.10. 16:46:46

Hm, ugyanez van a pr-rel is, azt is mindenféle "kóklerfogással" azonosítják :(
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása