A címben idézett mondat annál is inkább elgondolkodtató, mert egy komoly(abb) riport felvezetéseként hangzott el. Ebben a formájában a mondatszerkezet azt sugallja, hogy a marketing fogás egészen biztosan NEM bölcs üzleti döntés. Nem tudom, minek köszönhető, hogy ennek a szakmának ilyen presztízse van, de néhány tény:
- Az MLM cégek lassan 20 éve hívják "marketing"-nek az összejöveteleiket és/vagy a hálózatban való előrejutás módját leíró pontrendszereiket.
- Az EU finanszírozásával 2-3 éve prostituáltak jelentkezhettek szakképzésre, ahol "marketing és reklám ügyintézővé" válhattak a tanfolyam végére.
Gondoltam, megalkotok egy rendszert, amelyet elnevezek "PIKPOK szerint a MARKETING"-nek. Következzen tehát az okosság zanzásítva:
- PIACRAVITEL. A marketing azt jelenti: "piacravitel". Ahogy a kofa előre kitalálja, milyen árut, melyik piacon, mennyiért akar eladni és kinek, úgy kell kitalálni a vállalkozónak is, hogy mivel akar a piacra lépni.
- A REKLÁM MÁS. A tábla, amit a kofa kitesz a "piskóta" tojásaira, az csak a reklám, ami nem egyenlő a marketinggel.
- A ROHADT BANÁN ESETE. A marketing nem fog olyan dolgot eladni, amire már egyszer nem voltak vevők az emberek. Fábry-t idézve, a zöldséges is árulhatja a rohadt banánt akármilyen szép szavakkal (ez a reklám), ha nem ad árengedményt, maximum bízhat...
- A HELYEZKEDÉS. Az, hogy ki mennyiért tudja eladni az áruját, függ attól is, hogy a piacnak a buszmegálló felőli végénél talál helyet vagy a másikon. De ha rossz áruja van, hiába kerül jó helyre, és fordítva, a jó áruért az emberek zarándokolnak. A lényeg, hogy észrevegyék, kint vagyok a piacon.
- ELEMZÉS. Ha a kofa nem elemzi magában a helyzetét, tönkre fog menni. Nem akkor kell abbahagyni a disznóhús füstölését, amikor már régóta mindenki pulykahússal tömi magát.