Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Mi van veled, Startlap? Tönkretesznek a "bérlinkajánlók"?

2008.04.07. 15:30 PikPok

Múlt héten felfigyeltem egy reklámra, amit egy az egyben a tévéshopok mintájára készítettek el. Kétségbeesett és ideges hölgy ül a számítógép előtt, ki van borulva, miközben halljuk a szöveget: "Eleged van belőle, hogy semmit nem találsz meg az Interneten? Itt a megoldás: Startlap." És a hölgy arca kisimul, az aggodalom eltűnik, és boldogan kattintgat az egérrel.
A reklám végén beúszik a "pack shot", vagyis látjuk a minden problémát megoldó Startlap linket.
A reklám elgondolkodtatott. Miért van szüksége a Startlapnak tévéreklámra? Hiszen ott az internet, ott vannak a keresők, egy-egy lap.hu elég jó helyen fel tudna jönni, már ha akarnák.
Aztán eszembe jutott az is, hogy amikor tesztelünk egy oldalt, hogy hány link mutat rá a Google szerint, akkor a Startlap oldalainak egy részét a Google mintha nem is látná. Mindenesetre érdekes történet.

Közben elkészültünk egy honlappal, amit elkezdtünk ajánlani a Startlapokra. Immáron sokadjára belebotlottam egy szerkesztőbe, aki eddig MINDEN linkajánlást visszautasított, mindig azzal az indokkal, hogy a "lap tartalmába illeszkedő tartalmat nem találtam az oldalon". Eddig mindig szó nélkül fogadtam a közlést, de miután most egyértelműen ott volt az adott tartalom, bepöccentem, és írtam a Startlapnak, akik a panaszomat továbbították az illető szerkesztőnek, aki aztán mindenfélének lehordott, de leginkább a világ sorsát megrontó nyomulós marketingesnek.
Gondoltam, ezt azért nem hagyom annyiban, egyesével végignéztem az egyik lapján 15 linket, hogy az általa megjelölt szó szerepel-e azokon az oldalakon. 12 oldalon nem szerepelt - köztük az ő vállalkozásának oldalán sem, ami pedig első pozícióban állt. Az eredményt megírtam neki, azzal a megjegyzéssel, hogy kicsit olyan ez, mint az Állatfarm, ahol minden állat egyenlő, de vannak egyenlőbbek. Hű, ez nagyon kiverte ám a biztosítékot, megint megkaptam a magamét:

"Önnek teljes mértékben igaza van. Sokféle linkajánló létezik, levelük, annak tartalma, és stílusa sok esetben jellemzi őket. Ön azt írja, hogy startlapszerkesztővel nem voltak problémái, jelzem hogy nekem sem voltak problémáim linkajánlókkal, kivéve mindig a bérlinkajánlókat, és azokat akik üzleti megfontolásból javasoltak linkeket."

Nagyjából ez a kétféle linkajánló létezik, én úgy gondolom. Ha az üzleti megfontolásból javaslók nem lennének, üresek lennének a Startlap oldalai. És ha pocsodék linkeket sikerül összegyűjteni egy lapon, akkor oda nem fognak menni a látogatók, és a fent említett szerkesztő sem tudná eladni a bannerhelyet a lapjain.
A "bérlinkajánlókat" meg szintén lehet köpködni, de a legtöbb honlaptulajdonosnak se ideje, se kedve végigjátszani a kulimelót, ami a linkajánlgatással jár.

Mindenesetre érdeklődéssel várom, hogy alakul a tematikus lapok piaca, mert ahogy én látom, jönnek fel más lapgyűjtemények is.


U.I. TÉNYLEG igaz, hogy a szerkesztők közül senki mással ilyen problémám nem volt. Úgyhogy ha ezt a blogbejegyzést egy szerkesztő olvasná, akinek semmi köze a fenti sorokhoz, az még véletlenül se vegye magára a dolgot, csak gondolkodjon el, miért kell egy webes szolgáltatásnak tévéreklám.


80 komment · 1 trackback

Címkék: startlap lapok tematikus bérlinkajánló

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr15415281

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: exercicio para ejaculacao precoce como tratar naturalmente 2017.12.07. 01:33:20

Fesztiválozók és leárazás-fanatikusok figyelmébe: sátor, hálózsák és fekvőhely egy húszasért. A nagy kékség akcióz! - Budapest Butik

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bahi · http://www.fallfactory.com 2008.04.07. 16:58:41

hmm
ismerős, icipiciny webdesign cégemet próbáltam néhány startlapon(abszolút a tematikájukba illettek) elhelyezni, 1 kivételével hasonló visszajelzést kaptam én is. Mellesleg ezeken az oldalakon a linkek 50%-olyan oldalra mutat aminek semmi köze az adott témához, a másik 50% nagyrésze pedig, igazi übergagyi lapokra mutat melyek linkjeit még vszínű időszámításunk előtt az oldal indulásakor tehette fel a kedves szerkesztő. Szóval Startlap részeről is leírva. Tisztelet a kivételnek. Peace

félig nigger 2008.04.07. 17:00:42

Én is jártam meg, a szerkesztő nem hajlandó feltenni az ajánlott linkjeimet, bár ő nem is indokol, egyszerűen válasz nélkül hagy. Erre én megpróbáltam egy hasonló tartalmú linkyűjtő oldallt létrehozni, de ezt visszautasították azzal, hogy már van hasonló trtalmú. Erre írtam a szerkesztőnek, hogy fizetnék azért, hogy külön doboz kerüljön be az én linkjeimmel, erre semmi válasz. Érdekes üzletpolitika ez, ugyanakkor úgy tűnik, hogy amennyiben már valamilyen üzleti érdek kötődik a szerkesztőhöz és lapjához, akkor egyre önkényeseben válogat az ajánlott linkek között...

félig nigger 2008.04.07. 17:03:07

És a javítások: linkgyűjtő oldalt, tartalmú. Elnézést!

zorglub 2008.04.07. 17:04:26

Sportszer témában van egy halom lap. Egyszer eszembe jutott, hogy a Decathlon sehol nincs feltüntetve, miközben a világ kb 4. legnagyobb sportszergyártója. Az ajánlatok többségét befogadták, de maradt kb. 5, ahol többszöri levelezgetés után nagyjából oda jutottam, ahová a fenti blog írója. Az a baj, hogy a startlap automatikusan nem vizsgálja felül az elutasított ajánlásokat, a rendszerük nincs úgy megcsinálva, hogy az ilyen kiskirályoktól függetlenül ellenőrizhetőek legyenek a bekerül/nem kerül be döntések. Ezzel a startlap hitelessége kérdőjeleződik meg, hiszen ki akar egy olyan lapra menni, ahol tapasztalatból lehet tudni, hogy az adott piaci szekció meghatározó elemei nincsenek feltüntetve. Komolytalan.

Mária 2008.04.07. 17:06:20

Biztos vagy benne, hogy a szóban forgó honlap sikeréhez hozzátartozik az, hogy fent legyen azon a bizonyos Startlap oldalon???

:D

vadasné 2008.04.07. 17:07:56

Startlap az már teljesen a pénzre megy, sajnos a magyar netkultúra ott tart, hogy sokan használják, mert halvány elképzelésük sincs, hogyan kellene keresgélni aneten.

Manyizga (törölt) 2008.04.07. 17:08:04

A Sanoma most tanulja az internetes világot. Azok, akik a cégnél eddig a papíralapú sajtóból/tévéből-rádióból éltek, most szabadulnak rá erre a területre. Pénzük, elképzelésük van dögivel, a tapasztalat és tudás még nincs meg.
Mit gondolsz miért a tévében hirdetik? Mert ott vannak a régi kapcsolatok/ismerősök. Meg megetetik a tulajjal, hogy onnan lehet új, eddig még el nem ért olvasókat toborozni.
Viszont az Alexa statisztikája alapján, lehet, hogy igazuk van, mert bővül az olvasók száma... :)
www.alexa.com/data/details/traffic_details/startlap.hu?q=startlap.hu

manager 2008.04.07. 17:08:41

A Startlap elavult butaság.
Ennyi.

psychenova · http://akciospotencial.blog.hu 2008.04.07. 17:17:48

"Eddig mindig szó nélkül fogadtam a közlést, de miután most egyértelműen ott volt az adott tartalom, bepöccentem"
Ja, hogy az előző alkalmakkor te is úgy érezted, hogy nem passzol bele tartalom szerint, de azért mégis megpróbáltad? Hát..., ha én kapnám az ötszázadik spamet a nevedről, elég valószínű, hogy én is visszadobnám az ötszázegyediket is. Olvasatlanul.

Egyébként mi is a probléma itt valójában? Szerettél/szerettetek (mert a kommentek alapján úgy tűnik, nem te vagy az egyetlen) volna egy kis ingyenreklámot kapni, és nem sikerült? Jól értem?

psychenova · http://akciospotencial.blog.hu 2008.04.07. 17:19:04

Amúgy könnyebben meg tudnánk ítélni a helyzetet, ha belinkelnéd az oldalt, amit ajánlottál. Esetleg még néhány korábbi próbálkozást is.

Helvete 2008.04.07. 17:19:08

Anyukamnak ajanlotam a startlapot evekel ezelot amikor meg ott tartot hogy masodpercekig keresett egy karakter a klavin... Ezt a kategoriat szolgalja ki a startlap amig az egyszeri user meg nem tanul celtudatosan keresni a neten.

KalitkA · http://xstudio.hu 2008.04.07. 17:22:35

Rendesen meg sem nézik az ajánlott oldalakat..

lionking 2008.04.07. 17:22:41

Starlap monnnyon le...
A linkek fele már nem is él gyakran, a leggyakoribb, hogy a domain tulajdonos webescéghez irányul a katt...
Volt olyan negatív rekordom mikor valamit kerestem, hogy egy lap.hu oldalról 15-ből 3 volt igazi találat, de az sem volt nagy segítség, bár legalább a témába vágott

Spam · http://www.autosvilag.com 2008.04.07. 17:33:17

Sajnos nem csak egy kiskirály került ide be. Autós témában utazva a Fiat lapra szerettem volna linkeket feltenni. A válasz az volt, hogy minden oldalról maximum 3 linket lehet feltenni (ehhez 4 mailt kellett küldeni, hogy miért is utasítják el az ajánlásokat), ami rendben is lenne, de akkor miért van fent rengeteg totalcar és vezess.hu link az oldalon. Ja hogy vannak egyenlők és egyenlőbbek?

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.04.07. 17:33:35

Psychenova: szó nélkül fogadtam a közlést, mert pl. a cérnaszál.lap.hu-ra ajánlottam "cérna" tartalmú oldalt. Ez határesetnek minősül.
Vagy például egy kerületi lapra ajánlottam szomszéd kerületbeli céget.
Te mit csinálnál akkor, ha XY szerkesztőtől MINDIG visszautasítást kapnál, másoktól pedig elfogadást vagy jogos visszautasítást a határesetekben?

A probléma nem az, hogy ingyenreklámot akartam és nem jött össze. Nem is írtam volna meg ezt a posztot, ha nem látom a múlt héten a Startlap reklámját a tévében. Sőt, a probléma nem is az én problémám, hanem a Startlapé. Vagy máshogy gondolod?
Ja, amúgy meg a Sanoma nem azért csinálja ezt nyilván évek óta, mert rossz szemmel néznék az ingyenreklámért nyomulókat...

Többieknek köszi a kommentet, egyetértek, csodálkozom, hogy akkor ezek szerint én még szerencsés voltam eddig.:)))

kompi · http://filmtrailer.hu 2008.04.07. 17:33:50

Filmelőzetesekkel foglalkozó oldalam van, nagyon megörültem tehát, amikor megláttam hogy a filmelőzetes.lap.hu is van. Aztán jött a döbbenet: több éve játszott, sőt már DVD-n is lefutott filmekkel van tele az oldal, de a legszebb része a "most a mozikban doboz". Egy kis időutazás 2006 év vége 2007 év eleje környékére.
Jeleztem a hibát a szerkesztőnek, többször is - semmi válasz.
Jeleztem a "központban" is, hogy ez a helyzet, ha nem megy, szívesen át is veszem az oldalt. Erre már jött válasz: A nevezett lapnak már van szerkesztője. Gromek.

DE AZÉRT: több startlap szerkesztővel is felvettem a kapcsolatot és nagy részük elfogadta az ajánlatomat, aki visszautasította, az is érthető magyarázattal szolgált, korrekt módon megfogalmazva azt. Minden gépezetben akad egy-két hibás alkatrész, a startlap sem kivétel ez alól.

steelhand 2008.04.07. 17:38:25

A startlap egyik legnagyobb előnye, hogy őskövületi linkeket is meg lehet találni a boxoban, így nagyon könnyű dolgunk van, amikor a Magyar internet történelmről gyűjtünk adatokat.

pazzo · http://pazzo.freeblog.hu 2008.04.07. 17:38:38

Most, hogy rávilágítottál, eszembe jutott, milyen rég nem néztem startlapot. Régebben, ha valaki valamit keresett a neten, és hozzám fordult segítségért,mindig egy lap.hu oldalt ajánlottam neki,ami a témába vágott.Manapság inkább azt mondom, milyen keresőszavakat használjon.
Én is ajánlottam pár linket ezekre az oldalakra. Olyan későn válaszoltak (legalább egy hónap), hogy addigra már el is felejtettem. De nem utasították vissza legalább.

psychenova · http://akciospotencial.blog.hu 2008.04.07. 17:38:46

"A probléma nem az, hogy ingyenreklámot akartam és nem jött össze."

Hanem?

Pepe 2008.04.07. 17:42:27

Szinte a kezdetektől szerkesztek Startlap oldalt. Higyjétek el, annyi köcsög linkajánló van, hogy az döbbenet. Meg sem nézik, mit milyen oldalra ajánlanak, csak gépiesen copyandpaste megy ezerrel.

Mindazonáltal a releváns linkeket tényleg fel kell/illik venni.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.04.07. 17:53:17

psychenova: a probléma az, hogy van egy üzleti vállalkozás, amely önkéntesekkel dolgozik együtt. Ezeknek az önkénteseknek pedig becsípődései vannak (hangsúlyozom, tisztelet a kivételnek!), amiktől a Startlap, mint üzleti vállalkozás nem biztos, hogy a topon van. A tv reklám ELKÉPZELHETŐ, hogy ezt a problémát kívánja megoldani. A poszt ennek a problémának a felvetése volt. Gondolod, hogy egy honlap megtalálhatóságához sokat oszt vagy szoroz egyetlen szerkesztő hozzáállása?

Pepe: elhisszük:))

Klovag 2008.04.07. 17:53:44

Hasonlóba futottam bele az eskuvoivideo.lap.hu -n. Javasoltam kicsiny cégemet, melynek egyik fő profilja a címből már sejthető tevékenység.

"lap tartalmába illeszkedő tartalmat nem....blabla

Én is végigböngésztem a linkeket, felének köze sem volt a témához.

Írtam egy kis levélkét, most várom a választ...

Bacsa 2008.04.07. 17:55:29

Én is belefutottam egy hasonló szerkesztőbe. A pofa szabályosan x összegű regisztrációs díjat kért, minek fejében felteszi a linkemet az adott oldalra - mire voltam szíves emlékeztetni hoyg tudomásom szerint a linkek elhelyezése a startlapon ingyenes, és erről esetleg megkérdezhetnénk egy adminisztrátort is ha gondolja...

Egy órán belül fenn volt a linkem az oldalon...

Érdekes, nem?

u.i.: ha valaki potens startlapos embert érdekel a dolog, meg tudom mondani melyik szerkesztő volt, szerintem még az emilek is megvannak. jó lenne a hasonló embereket kipucolni a hazai közéletből.

d.hardman 2008.04.07. 18:00:01

szerintem annyira nem gáz a dolog, nézzünk magunkba: használ valaki egyáltalán még startlapot? na ugye :)

Boxer 2008.04.07. 18:00:17

Hmmm, ismerős a sztori. Virtuálisan találkoztam és is 1, azaz egy darab szerkesztővel, aki több tucatnyi oldalt szerkeszt az építőipar területén. Építőipari oldalt ajánlottam több helyre, a szűkebb témákra is relevánsat. Ennél a szerkesztőnél sablonválasz: sajnos nem található releváns tartalom az oldalon. Amikor pontosan leírtam, hogy miért is releváns az oldal (mert az), visszaírt: "Önnek SAJNOS igaza van." A linket azóta se vette fel egyetlen általa szerkesztett oldalra sem. Kicsit utánanéztem: van egy konkurens oldala... Ja, ha csak így nem...

A DMOZ-nak jó volt a link, neki nem. Mindegy, a stratlapos korszakon már túlvagyunk :)

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.04.07. 18:05:33

d.hardman: na de majd most! Elindult a teleshopos reklám, az összes szöszke titkárnő használni fogja.:)))

cstrembi · http://www.ngkszki.hu/~trembe 2008.04.07. 18:06:42

Azt magyarázzátok meg "üzleti alapokon", hogy a geometria.lap.hu-n a Nemeukléideszi geometria (sic!!!) boxban levő oldalaknak semmi köze a geometriához! Én is jeleztem, de tojtak rám. Mondjuk előtte meg hozzám mutatott ez a link, de az az oldal télleg arról is szólt (savanyú a szőlő effektus, de legalább lenne értelme annak két linknek). Undorító.

KukacAV 2008.04.07. 18:09:16

"Startlap az már teljesen a pénzre megy"

Sajnos még csak ez sem igaz. Januárban 4 szerkesztőnek írtam, hogy szeretnék meghirdetni pénzért egy honlapot. Négy szerkesztőből három egyszerűen nem is reagált arra, hogy fizetett hirdetést szeretnék elhelyezni náluk...

Azóta kerestem más hirdetési formákat. És sok sikert meg nyereséget kívánok a Startlapnak. :)

Ember 2008.04.07. 18:15:28

Szoktam időnként linkeket ajánlgatni a Startlap.hu-n, nem marketing célból, hanem ha látom, hogy egy témába vágó, általam gyakran használt oldal nincsen fent, akkor. Nemrég ajánlottam egy lap.hu-s társoldal felvételét az egyik lap.hu-s oldalra. A válasz elég sokára jött, és pl. ilyen mondatokat tartalmazott: "A mocskolódás nélkül is elfogadtam volna a linkedet, és most sem azért fogadom el mert annyira bejön a stílusod, hanem azért mert úgy vélem, hogy az olvasóimnak hasznára lehet." Megkérdeztem, mégis miről beszél a kedves szerkesztő, mert nem rémlik, hogy bármi bántót írtam volna, de a válasz az volt, hogy már nem őrizte meg az ajánláshoz írt szövegemet.

psychenova · http://akciospotencial.blog.hu 2008.04.07. 18:22:25

PikPok · www.sikermarketing.hu 2008.04.07. 17:53:17

Hát, én ezt a problémafelvetést valahogy nem tudtam kihámozni a posztból, de biztos bennem van a hiba. Ami viszont igazán szemet szúrt, az ez:

"Ön azt írja, hogy startlapszerkesztővel nem voltak problémái, jelzem hogy nekem sem voltak problémáim linkajánlókkal, kivéve mindig a bérlinkajánlókat, és azokat akik üzleti megfontolásból javasoltak linkeket.

Nagyjából ez a kétféle linkajánló létezik, én úgy gondolom."

Én meg úgy gondolom, hogy a te fejedben a startlap úgy él, mint egy bazi nagy hirdetési felület, ahova ráadásul ingyen fel lehet kerülni. Hiszen nincs más lehetőség: vagy a cégedet akarod reklámozni, vagy valaki fizet neked, hogy az ő cégét reklámozd. Az esetleg nem fordult még meg a fejedben, hogy van egy harmadik lehetőség is? Mondjuk valaki rábukkant egy jó (ne adj isten non-profit) oldalra, és meg akarja osztani másokkal? Ez annyira nonszensz lenne? Én például ajánlottam már így oldalt, és fel is került nemsokára.
De még ha csak az általad belátott területen, az üzleti témánál maradunk, akkor is elég evidens, hogy az, hogy neked nem felelnek meg a szerkesztési elvek, az korántsem jelenti azt, hogy azok rosszak lennének. Nyilvánvaló, hogy mások a hirdetők és a felhasználók érdekei. És az is nyilvánvaló, hogy az oldalnak az utóbbiakat kell kiszolgálnia. Vagyis erősen szűrnie kell az önjelölteket.

PS: én is rohadt ritkán használom a startlapot (bár olyankor általában releváns találatokat kaptam), és nem is szerkesztettem soha, de a lelkes önkéntesekre épülő filozófia alapvetően szimpatikus. Az "add meg uramisten, de most rögtön" vircsaft kevésbé.

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2008.04.07. 18:28:16

Startlap egészen vacak... Sohasem szerettem, de ezek a linkajánlós cuccok elavultak, nem?

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.04.07. 18:40:10

psychenova: szerinted egy non-profit nem kell, hogy eladja magát? Ajánlom figyelmedbe az adó 1%-áért folyó reklámhadjáratot.
A szerkesztési elvekkel SEMMI bajom, HA KÖVETKEZETESEN alkalmazzák őket. Ismét próbálok rávilágítani: ha az én "cérna" tartalmú oldalam nem kerülhet fel a "cérnaszál.lap.hu"-ra, akkor a lapszerkesztő saját "cérna" tartalmú oldala pedig miért? Ha a válasz az, hogy "csak", akkor minden oké, korrekt a válasz. Ha a válasz az, hogy "nincs fent a tartalom", a jogos a pampogás.
Az én fejemben a Startlap úgy él, mint egy bazi nagy hirdetési felület, ugyanis az. Minden egyes oldalon bannerek vannak. Sőt, kukkantsd meg azt a szép nagy CIB hirdetést, ami itt van: www.startlap.hu
Üzleti oldalakon is lehet olyan tartalom, ami nyugodtan beleillik a tájékoztatás és az okítás kategóriájába, bár ritka. Ezeket nyélből ki kell vagdosni, mondván, hogy éljen meg az üzleti tartalmával ott, ahol akar? Meg fog, itt egyedül a Startlap nem fog megélni. (Legalábbis ezt a kérdést feszegetem, ha még nem lenne világos.)
De ahogy elnézem a kommenteket, itt nem csak a bűnös üzleti világ képviselőinek van problémája...
Az "add meg uramisten, de most rögtön" vircsaft a Startlap egyes oldalain szóba sem jöhet. Volt olyan - brutálisan üzleti - linkajánlásunk, amit másfél év után utasítottak el. Addigra az üzlet már megszűnt. Nem tudom, hol őrizgette a szerkesztő addig a linket.

U.I. A lelkes önkéntesekre épülő megoldásokban mindig annak a legszimpatikusabb a dolog, akinek nem kell benne sokat dolgoznia, illetve aki az önkéntes munka szamárfülét valaki másra át tudja ragasztani. Ez az én tapasztalatom.

pat_ 2008.04.07. 18:40:34

ha egyszer uzleti, akkor az. na es?

pat_ 2008.04.07. 18:42:39

...marmint a "megfontolas". vagy csak Hello Kitty -s lapok lehetnek a neten?

neoprimitiv 2008.04.07. 18:55:55

psychenova:

nem egészen értem, milyen mundért akarsz védeni? PikPok ajánlott egy oldalt, ami állítása szerint témába vágott, ehhez képest elhajtották. A hozzászólások alapján ez nem annyira hihetetlen eset, hogy kapásból hazugságnak lehessen nevezni. Akkor viszont igaza volt a szerkesztőnek? Nem. Rossz reagálásokat szül, ha sok embernek lesz az a véleménye egy üzleti alapon működő (mert a Startlap üzleti vállakozás) rendszerről, hogy elfogultan, figyelmetlenül, netán más, rejtett érdekektől vezérelve működik? Igen. PikPok nem anyázott, nem általánosított, kiemelte, hogy konkrét szerkesztőről van szó.
Az oldalnak a felhasználók érdekeit kell szolgálnia. Ez viszont nem a jelölők, hanem a linkek szűrését jelenti. Ha a link releváns, akkor is fel kellene kerüljön, ha a tulajdonosa ajánlja és ha ebből haszna származik, ha pedig nem az, akkor érdektelen, hogy Jószándékú Julcsi ajánlgatja-e az Önzetlen Portált.

psychenova · http://akciospotencial.blog.hu 2008.04.07. 18:58:52

PikPok · www.sikermarketing.hu 2008.04.07. 18:40:10

"Az én fejemben a Startlap úgy él, mint egy bazi nagy hirdetési felület, ugyanis az"

Vicces, mennyire nem tudsz kiszakadni a saját világodból. Még a non-profitról se tudsz másra gondolni, mint egy non-profit cégre :)
Hogy elhidd, létezik világ a bizniszen túl is, itt van találomra néhány startlap oldal a katalógus "A" betűjétől (és tényleg csak egy pár a sokból, mert nem akarom leterhelni a monitorokat):

amerikaiirodalom.lap.hu/
anyaknapja.lap.hu/
avantgard.lap.hu/
apachephpmysql.lap.hu/
avokado.lap.hu/
angolvarak.lap.hu/

Az, hogy némelyiken esetleg reklám is van, vagy, hogy vannak olyan oldalak is, ahol az a túlnyomó, az még nem jelenti azt, hogy az egész egy kibaszott nagy reklám és semmi más.

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2008.04.07. 18:59:37

Én eddig kb. 60-40 százalékban találkoztam Startlap szerkesztőkkel és Startlap kiskirályokkal. Utóbbi tényleg röhejes szinten, kb. mint a cérna a cérna.lap oldalra.
A Startlap maga pedig ma már használhatatlan számomra, mert mindenhol évekkel ezelőtti, elavult, vagy halott linkek vannak. Nyilván azért mert egyszer valaki elkezdte, aztán megunta. Dehát eleve röhej hogy egy ekkora szolgáltatást hagynak teljesen önkényesen kialakítani. Csak mondjuk a Wikipediával ellentétben nincs meg a törekvés a minőségi tartalom létrehozására, és nem is lehet, amíg egy-egy ember kezében vannak a kiskirályságok.

psychenova · http://akciospotencial.blog.hu 2008.04.07. 19:02:21

neoprimitiv,
azzal tökéletesen egyetértek, hogy ha egy szerkesztő elfogultan visszanyom valakit, a saját cégét meg esetleg betolja, az visszataszító.
Azt írod azonban, hogy PikPok kiemelte, hogy konkrét szerkesztőről van szó. Na pont ezt hiányolom én itt, a konkrétságot. Lement 40 komment és még mindig nem tudjuk, melyik oldalt ajánlotta a szerző és melyik startlapra. Azt viszont igen, hogy saját bevallása szerint is rutinból szpemmeli a szerkesztőket a reklámjaival.

Bogyi 2008.04.07. 19:05:27

Ha keresek valamit és nem akarok felesleges találatokon átgázolni amikre az ostobák ráklikkelnek, ezért előre kerül a találati listán akkor ezt csinálom:

"keresendő dolog" -site:.lap.hu

menta 2008.04.07. 19:06:19

szerettem volna, ha induló oldalam felkerül egy lap.hu oldalra. teljesen témába vágott, előtte végi is néztem az adott dobozban lévő oldalakat, és biztos voltam benne, hogy nem kapok visszautasítást. a válasz sablon szöveg volt, semmi indok, csak, hogy nem tudja elhelyezni. gondoltam, az a baj, hogy most indultunk és talán kevesli még a tartalmat, bár indokot nem kaptam, pedig kértem. Azt sikerült elérnem, hogy legalább oda tegyen fel, ahol mindig a 10 link van kinn, és ha kitesz újat, lejjebb kerül a link, majd kiesik. fél év múlva újra ajánlottam a linkünket, most sem volt kétségem. ugyan az a sablon, magyarázat nélküli válasz. akkor írtam neki, hogy legalább indokolja meg a döntését, mert nem gond az elutasítás, de azért az ember ilyenkor szereti megismerni az okot. ahogy sejthető, vérig volt sértve, és több levélváltás során sem sikerült kiszednem belőle az indokot. írtam egy központi e-mail címre, hogy vizsgálják felül a döntését (nem kértem volna ilyet, ha megindokolja, akár csak annyit ír, hogy nem tetszik a lapod és kész), azóta sem kaptam választ. hónapok teltek el. mindegy, leszarom, nem ezen fog múlni az oldalam sikere, de akkor is bosszantó.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.04.07. 19:22:06

psychenova: be tudod fejezni, vagy a moderálás a megfelelő eszköz? Egyrészt ne káromkodj, másrészt ne próbálj meg szpemmelőnek beállítani, ne állíts valótlanságot arról, hogy mit írtam és mit nem.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.04.07. 19:29:20

Kedves Kommentezők!

Köszönöm az eddigi kommenteket. Nem gondoltam, hogy ennyien fogtok hasonló tapasztalatokról beszámolni. A Startlap helyében igencsak elgondolkodnék... Egyrészt linkajánlói, másrészt felhasználói oldalról.

Üdv,

PikPok

pat_ 2008.04.07. 19:29:40

ja, meg annyit, hogy volt egy (altalam) bejaratott oldalam es egesz egyszeruen elvettek. kb 3-4 eve volt ez. a tematika, a sitemeter -ek, minden megmaradt azota is csak mas "szerkeszti". Gondolom kezdett reklamerteke lenni. ja, a divx is az enyem _volt_, most jut eszembe.

kössabetonba 2008.04.07. 19:42:36

hát úgy látszik, hogy nagyon szerencsés vagyok, mert a kb 100-120 ajánlott linkemből eddig egyet sem utasítottak még el, sőt, 90%-ban két-három napon belül jóvá is hagyták őket.

mondjuk nem is olyan témában utazom, ahol késhegyre menő konkurenciaharc van és így a kiskirálynak érdekében állna kitolni velem.

Nemá 2008.04.07. 19:45:45

Weboldalt offline médiában hirdetni minimum dőreség, de inkább a teljes marketingosztály alkalmatlanságát tanúsítja. Pláne ezzel a teleshoppingos 80-as évekbeli stílussal. 50+ -os webszűz háziasszonyok _nem_ a tévéből fognak weboldalakat memorizálni, hanem a legközelebbi ismerősük ajánlása alapján. A legközelebbi ismerőse meg a Guglit fogja ajánlani. Ennek a reklámnak az egyetlen értelme a pénzügyi évből maradt marketinbüdzsé elköltése. Amúgy sem értem, ki bénázik még bármilyen linkgyűjtő oldallal.

neoprimitiv 2008.04.07. 19:46:46

psychenova:

A Startlap, mint olyan üzleti vállakozás, nem jótékonysági intézmény. Ingyenes tematikus megjelenési lehetőséget kínál, de nem jószolgálati misszióként és soha nem volt célja az üzleti célú linkek kigyomlálása, tehát ne akard valamiféle szép civil kezdeményezésnek beállítani, amit csak a nagy önzetlen netes közösség tart össze.
A konkrét szerkesztőt PikPok az illetékesnek, a Startlapnak jelezte, a különböző személyiségi jogok miatt nem hinném, hogy a nevét itt kellene közölje. Ismét mondom, a hozzászólások alapján az eset nem egyedi, tehát nincs értelme megkérdőjelezni, a helyzetről és a reagálásról volt szó, nem Kishülye Jakabról.
A "rutinszerűen szpemeli a szerkesztőket" kitételre pedig kérdezem, hogy ha ez a dolga (mármint, hogy oldalakat ajánljon be), akkor mégis mit csináljon? Vagy visszatérve az előző hozzászólásomhoz, ha Jószándékú Julcsi küld be húsz nonprofit linket, az OK, ha PikPok húsz üzetit, az spam, függetlenül attól, hogy melyik releváns? A hozzászólásaid alapján neked az üzleti hátterű ajánlat eleve spam - ezt azért javaslom, ne reklámozd a Startlap felé, mert ilyen alapon egy hét alatt lehúzhatnák a rolót.

Tabby 2008.04.07. 19:51:55

Nekem eddig jó tapasztalataim voltak a lap.hu szerkesztőivel. Egy oldalra történt ajánlásunkat utasította vissza a szerkesztő, mondván, hogy az a doboz már megtelt, amiben szerettem volna üzleti céllal megjelentetni a cégünk oldalát.
De a többi cca. 6-7 oldal már meg is jelentette a linket, nem kértek pénzt, egy visszalinket kért (lehetőleg).
És most kopogok ezerrel...jobb híjján a fejemen! :DDD

reagan mester 2008.04.07. 19:55:18

A Startlap az összes lap.hu oldallal együtt egy anakronisztikus sz@r. Egy igénytelen, pocsék, semmire se jó szemét. Az internet hulladéka.

Az a baj vele, hogy Mo-n marha sok látogatója van. Akkor fog felnőni a magyar internet, ha a Startlap oldalainak hihetetlen - és számomra megmagyarázhatatlan - látogatottsága visszaesik, mondjuk úgy nullára.

Csak mutassatok még egy országot, ahol egy hasonlóan igénytelen dizájnú, összegányolt, sokszor nem ellenőrzött linkeket felvonultató linkgyűjtemény ekkora szeletet hasít ki a tortából. Ugye, hogy nem tudtok?

(Ja, és nem a sértettség beszél belőlem, két oldalam linkje több mint 20 lap.hu oldalon kint van minden gond nélkül. Egyszerűen aggódom, aggódom a magyar internetkultúráért..)

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.04.07. 20:06:39

neoprimitiv: köszi:))

A konkrét esetet és nevet éppen azért nem adom meg, mert itt nem az a kérdés, hogy melyik ajánlással és melyik szerkesztővel történt meg - mint ahogy az én személyem sem lenne kérdéses, ha nem én írnám a blogot:))). Itt a Startlap üzleti modellje a kérdés, illetve a reklámozási stratégiája. Bízom benne, hogy ezen azért többen elgondolkodtak most. Esetleg olyanok is, akik linkgyűjtemények indítását tervezik:))

psychenova · http://akciospotencial.blog.hu 2008.04.07. 20:20:04

neoprimitiv,
egy szóval sem állítottam, hogy jószolgálati misszió lenne a startlap, csak annyit, hogy nekem szimpi az önkéntes filozófia. Valószínűleg épp ennek köszönhető, hogy olyan témákból _is_ születnek lapok, amikben nincs egy szemernyi üzlet sem. Még akkor is, ha ez láthatóan sokaknak újdonságot jelent itt.

A konkrét szerkesztő nevét pedig szintén nem firtattam. A konkrét példát firtattam, nevezetesen hogy melyik volt az az oldal, amit visszadobtak és melyik lapról. Ez talán nem sértené senki személyiségi jogait és mi is jobban meg tudnánk ítélni, hogy a konkrét esetben igaza volt-e PikPoknak. Mert mostanáig csak arra támaszkodhatunk, hogy szerinte becsszó releváns volt az oldala.

A Jószándékú Julcsis példára pedig: ha mindketten húsz-húsz linket küldenek, akkor nyilván nincs semmi különbség. Viszont épp te írod, hogy a szerzőnek "ez a dolga (mármint, hogy oldalakat ajánljon be)". Így pedig már nem ugyanaz a kategória a kettő. Mint szerkesztő én is elbírnék napi húsz linkkel, de ha napi 8 órában jönne valakitől az ajánló, akkor gyorsan betelne a hócipőm.

Na ennyi, nem kínzom tovább tovább a kedves szerzőt az eltérő véleményemmel, látom kezd elszakadni a cérna (hogy stílusos legyek :))

Melcsi 2008.04.07. 20:29:47

A Startlap helyett ajánlom a lapozz.hu oldalakat!

BF79 2008.04.07. 20:41:34

Startlap szerkesztő vagyok, néhány meglátás:

A lap.hu toronymagasan vezet a tematikus linkgyűjtemények között. A saját oldalamon is látom, hogy a Google után innen jön a legtöbb ember az oldalra, amiért nem kell fizetni. De ha beteszed pl. az etarget-et, akkor is simán dobogós. Nem csoda, hogy iszonyat mennyiségű ajánlás van.

A reklám szemmel láthatóan a teljesen kezdőnek készült, elég nagy hülyének kell lenni, hogy vki a kedvenc oldalait a Startlap-on tárolja, amikor van del.icio.us, Google bookmarks és ezer jobb lehetőség. Nekünk 5-10 éves net tapasztalattal nehéz átlátni, de ma Mo.-n még mindig alacsony az internet penetráció, és évente százezrek ülnek úgy a net elé, hogy szinte semmit nem tudnak róla. Egyszer hallottam egy T shopban, hogy egy nő egy friss net előfizetés mellé CD-n szeretett volna keresőprogramot kapni.

A linkek száma maximalizálva van, jelesül 600 db-ban (bár ezt nem ellenőrzik nagyon szigorúan sajnos). Ezért egy idő után a népszerű oldalakon a szerkesztő kénytelen válogatni, még akkor is, ha egyébként erre nem lenne belső igénye (pedig ez a minőség és relevancia miatt fontos lenne).

Sajnos a link ajánlók többsége alanyi jognak gondolja, hogy linkje elhelyezésre kerül bármely olyan oldalon, amihez egy kicsit is köze van az oldalának. A helyzet az, hogy nem kötelező kitenni egy-egy oldalt. A linkajánlók többsége a fáradságot sem veszi arra, hogy elolvassa a linkajánlási kritériumokat, csak ajánl futószalagon, "úgysem veszít semmit" alapon. A visszautasítást nagyon sokan személyes sértésnek veszik, és képtelenek a saját világukon kívül látni. A linkajánlók kb. 10% azt hiszi, hogy körülötte forog a világ, és nem tudsz neki olyan elutasító üzenetet írni, amiből ne lenne baj. Ha túl szigorú vagy, akkor ír egy sértődött üzenetet, ha túl kedves, akkor nem hagy békén és mindenképpen be akarja magát dumálni az oldalra. Ha ez nem sikerül, elküld a francba.

"A "bérlinkajánlókat" meg szintén lehet köpködni, de a legtöbb honlaptulajdonosnak se ideje, se kedve végigjátszani a kulimelót, ami a linkajánlgatással jár."

Pedig érdemes lenne, mert sok látogatót hoz, és kevés olyan link van, amit 20-25 lapnál több helyre valóban érdemes lenne ajánlani.

A fő problémát egyes linkajánlók gátlástalanságán túl abban látom, hogy a Startlap nagyon lazán adja oda a szerkesztési jogokat szinte bárkinek, és még lazábban ellenőrzi őket utána. A minél több, annál jobb elvet követi, és azt hiszi, hogy szinte ingyen kapott több száz főnek megfelelő munkaerőt. De ez nem megoldás, főleg mert így a linkajánlók sincsenek tisztában alapvető tudnivalókkal, egyes szerkesztőket pedig nem korlátozzák etikai alapelvek, mert nem kaptak hozzá muníciót otthon.

De ettől még nem fog rosszabbul menni a Startlap. Bosszankodni a szerkesztők, az ajánlók, és felhasználók fognak, a letöltés szám és a végső soron kellő működés miatt a Startlap vezetősége és a Sanoma max dörzsöli a tenyerét.

A social bookmarking szerintem az igazi jövő, lásd fent, én egyre inkább azokat használom.

BF79 2008.04.07. 20:43:06

Szóval akkor stumbleupon, delicius, digg, facebook-on lévő ajánló, google bookmarks és hasonlók. Itt tényleg demokrácia van.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.04.07. 20:44:56

psychenova: Isten őrizzen tőle, hogy napi 8 órában ajánlgassak linket. Próbáld ki egyszer, ajánlj egy honlapot 20 lap.hu-ra, de úgy, hogy szöszmötöld ki előbb, hogy melyik lapok melyik dobozába illik. Én ugyanis "jó szpemelő" módjára így csinálom.

Ha megadom a konkrét témát és a konkrét lapot, elég hamar eljutnál a konkrét szerkesztőig. Aki egyébként hiába küldött el engem melegebb éghajlatra, és hiába tudom, hogy részrehajló, hanyag és komoly frusztrációi vannak, nem szeretném, ha nevesítve lenne, ugyanis nem az ő személyéről szól ez a blogbejegyzés.

Az eltérő vélemenyekkel semmi gond. Olvasd el a többi kommentet, sőt, az egész blogon is az ellenvéleményeket. Nem szokásom kimoderálni, de azt azért nem tűröm, hogy valaki bejön a blogra, ahol elkezdi kiforgatni a szavaimat úgy, hogy közben kiéli a saját frusztrációját rajtam.

"Még akkor is, ha ez láthatóan sokaknak újdonságot jelent itt."
Ezzel egyébként kire célzol? Szerinted akik itt kommenteltek, azok mind idióták, akik még sosem láttak kevésbé üzleti linkekből felépülő linkgyűjteményt?
Folyamatosan másról beszélsz, mint amiről ez a poszt szól, hogy aztán bebizonyíthasd, milyen bölcs és non-profit vagy, ellenben a szerző és a kommentelők mind Mammont imádják.
Egyébként ezt már korábban, egy Matilete álnevű illetőnél sem tudtam megérteni. Ha bemegyek egy blogra, amit egy szakmailag hülye, erkölcsi szintjét tekintve pedig papucsállatka ír, akkor miért nem csukom be azt a nyamvadt ablakot, és felejtem el még a blog címét is? Mit kell ilyenkor egy ilyen embernek kiélnie? Ki nem ismeri el ŐT, hogy cserébe más szakmai és erkölcsi hozzállását kérdőjelezze meg? Mit nem tud elviselni saját magában, amiért így nekiesik a blog írójának?
Na ezek még a jó kérdések...

BF79 2008.04.07. 20:46:33

menta: általában se számíts arra, hogy részletes választ kapsz a visszautasításra. Nincs értelme, ha elfogadható az indok, akkor amúgy is a linkajánlási kritériumok között kell hogy legyen, ha nem, akkor úgyis reklamálni fogsz, amivel csak a saját idődet pazarlod.

Persze ha egy szerkesztő eleve nem tesz közzé ajánlási kritériumokat, vagy ha egyedi elutasítást nem indokol meg, az más.

Caveman 2008.04.07. 20:51:37

Nemá és Pikpok: a tévéreklámon nincsen semmi meglepődni való... Sanoma, mint a legnagyobb hazai lapkiadó akkora barterérték felett rendelkezik, hogy szerintem egész évben tudna ingynes kampányokat futtatni. Gondoljatok már bele, hogy RetekKlub vagy TV2 megkeresi Nők Lapját, meg egyéb lapjaikat, hogy figyu akkor VV Szilviről legyen havi 5 cikk, Megasztár Pistukáról meg 11. Szerintetek ezért cserébe hány reklám percet kap a Sanoma?

Egyébként Reagen mesterrel értek egyet. Startlap egy nagy rakás .... Pocsék, esetek 90%-ban használhatatlan. A legjobban viszont az háborít föl, hogy mostanában elkezdték azt is Web 2.0-ásként megjelölni. Mi a kénköves fityfene köze van a jól-rosszul működő közöségen kívül a web 2höz???

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.04.07. 21:03:36

BF79: egyetértek veled. Egyetlen megjegyzés: a honlaptulajdonosok nagy részének az egész Startlap, keresgélés, linkajánlás egy átláthatatlan, bonyolult procedúra, amit rábíznak arra, aki a honlapot készítette. Hiába érné meg nekik az idő, mégis inkább fizetnek valamennyit azért a munkáért, hogy valaki ezt a nyűgöt levegye a vállukról.
Nyilvánvaló, hogy ezek között a linkajánlók között van ilyen is, olyan is. Mint ahogy a lapszerkesztők között is. De most attól, hogy a lapszerkesztők a dilinyós linkajánlókat szidják, a linkajánlók meg a kiskirály lapszerkesztőket, a helyzet nem lesz jobb. A rendszert kellene átalakítani.
1. A lapszerkesztő nem tehetne kivételt, minden lapon előre maximálni kéne a linkek számát, és meg kellene határozni, hogy érkezési vagy ABC sorrendben kerüljenek fel a linkek. Amennyiben az ajánlott linken nem szerepel az a konkrét szó, úgy itt véget is kell érjen a történet.

2. A linkajánlást nyugodtan lehetne automatizálni. Felmegy a robot az oldalra, végignézi a szavakat, és ami szerepel az oldalon, azt még akár automatikusan ajánlhatná is a szerkesztőnek. A szerkesztő meg megnézné, hogy nem-e véletlenül fehér alapon fehér betűvel van a szó, aztán mehet.

Most lehet, hogy tévedek, de a szerkesztési alapelvek sem mindenkinél ugyanazok. A betartás szintjén biztos nem.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.04.07. 21:05:34

Caveman: igaz, igaz, reklám ügyben igazad van. De attól mert ingyen van, még lehetne értelme.:))

Tom 2008.04.07. 21:12:10

És hogy van annyi halott link a lap.hu oldalakon, amikor hozzám például minden este "benéz" a palatinus.sanomabp.hu az összes belinkelt oldara? Eddig azt hittem azért, hogy linket ellenõrizzen. Hát ha nem azért, akkor mi a ráknak?

libretto · http://libretto.freeblog.hu 2008.04.07. 21:27:28

Volt, aki megint az Alexával jön. Mióta könyörgöm, hogy felejtsük már el azt az Alexát. A legnagyobb fucking tévedés, főleg magyar piacon. Vajon hány startlap látogató használ Alexa toolbart azzeg?

ON.

Tapasztalatok hasonlók. Indok: betelt. De másnap kapom az ajánlatot a hasonló témájú sajátoldalra pénzért. Olyat írtam vissza, amire azóta sem vagyok büszke :)

Bugajozsinemszepgyerek 2008.04.07. 21:31:42

Egy kis személyes negatív: oldalamat ajánltam, legalább 120%-ban releváns linkként. 1 hónap elteltével elutasító sablonszöveg. Válaszként megkérdeztem, hogy miért, valamint felsoroltam a doboz tartalmát, ahová be szerettem volna kerülni. A kb 20 linkből 10 db 404-es, 5 db működő, de a témához semmi köze, a maradék 5 szódával elment. Erre a levelemre semmi választ nem kaptam a mai napig sem. Írtam a sanomának, kértek két hetet a szerkesztő válaszáig. A szerkesztő még nekik sem!!! válaszolt, így a linkemet egy sanomás admin vette fel. Azóta is ajánlottam arra a lapra másik linkeket, másik dobozokba, de semmi válasz nem jött. Szívesen átvenném azt a lapot a jelenlegi szerkesztőtől, de gyanítom, hogy nincs rá sok esély. Egyébként ez az egyetlen negatív tapasztalatom, az összes többi szerkesztő rendes volt eddig. Mindenesetre hiába írják le egyesek a startlapot, a gugli után a legtöbb találat valóban innen érkezik, a többi linkgyűjtemény a töredékét hozza.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2008.04.07. 21:40:06

libretto: pedig szívesen olvasnám, feltéve ha fordulatokban gazdag, és írói munkásságod részének tekinted:)))

bellini · http://doily.hu 2008.04.07. 21:48:38

Én is jártam meg linkajánláskor, hogy teljesen odaillő tartalmat azért utasítottak el, mert szerintük túl sok volt a reklám az oldalon és ez megtéveszthette az odalátogatókat. Megnéztem a többi oldalt, volt amelyiken még több reklám volt.

Szibarita 2008.04.07. 22:07:25

A Google azert nem latja, mert jo alaposan el vannak dugva a linkek javascript moge. Igy marad 10 evvel ezelottrol. Ha latna, egeszen pofas helyezeseket ernenek el a Google pagerankben is a startlapos oldalak.

mrjake · http://www.mrjake.org 2008.04.07. 22:13:06

hááát...
Startlap... :S
Mióta van saját gépem, és internet hozzáférésem, nem jártam a domain közelében, egész el is felejtettem, hogy van ilyen, de emlékszem valami elég alacsony színvonalú cucc...
Na, megnéztem, és valóban. Ha már előkerült az egysejtű valamelyik postban, ennek nem egy egysejtű a logója?!
őszintén megmondom,ha keresek valami a neten, szeretek interkontinentális rakétával tüzelni a verébre, vagyis (csakis) google.
nyugodtan beállíthatjuk a freemail, az iwiw, meg a teszvesz...stb mögé a sarokba :D
esküszöm a hudir-t is sziveseben használom, mint az ilyeneket. És a legjobban az dühít,hogy a legtöbb ember csak ezt ismeri... De az általános tapasztalat az, hogy 1x mindenki megvilágosodik...
Lényeg a lényegben, hogy startlap sajnos egy izig-vérig magyar lap, minden értelemben, és ezen nehezen lehet változtatni...:S ( mármint az ultragagyiságán, és a látogatottsági mutatóin... :D )

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.04.07. 22:26:49

Én az alábbi lap.hu-gazdákkal találkoztam:

1a. Berakja, köszöni, szevasz.
1b. Nem rakja be, indokol, köszöni, szevasz.
2. Két hét múlva 1a vagy 1b.
3. Fél év múlva 1a vagy 1b.

Semmi gond nem volt velük, a lassúságon jót nevettem, akkor is kaptam már visszaigazolást, amikor az egész startlap-dolgot el is felejtettem.

Viszont egy csóka kiakasztott.

Egy turisztikai site-ot ajánlottam, rengeteg település temérdek látnivalóval meg mindennel, egész dedikált szerkesztőség tömi bele az adatot minden nap. Szóval beajánlottam néhány településoldalt.

Jött az elutasító válasz: azért nem rakja be, mert ez a site is csak egy _linkgyűjtemény_, és felesleges azonos tartalmakat linkelni.

Udvariasan megírtam neki, hogy képzelje el, hogy a világon csak egyetlen server marad életben valami fura baleset után.

1. Amennyiben ez a startlap: kapunk egy rahedli halott linket.
2. Ha ez a mi site-unk: kapunk egy korrekt turisztikai site-ot, infóval, képekkel stb.

Nem hiszem, hogy a mai napig megértette volna a különbséget.

A buta ember gőgje. Enyém a gatyábaszarásaholdon.lap.hu, meg a kidurrantajobbhátsókerekemszerdán.lap.hu, és akkor már internetttes szakkértő vagyok.

Remélem, mind a Sanoma, mind a titkárnők kinövik ezt a lap.hu dolgot.

BTW amúgy nem lenne hülyeség egy jól átgondolt, up-to-date linkgyűjteményt gondozni.

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2008.04.07. 23:27:09

Nem volt időm végigolvasni a hozzászólásokat, de magát a bejegyzést elolvastam.
Bár elég régen, de írtam erről a témáról, mint egy lap.hu szerkesztő: kereso.blog.hu/2007/09/02/linkajanlas_lap_hu

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.04.07. 23:38:13

A Google tematikus keresője (webcímtár) se piskóta.

Próbáltam szerkesztőnek jelentkezni kétszer is. Mindenféle hülye adatlapokat kellett kitölteni (a felét angolul), meg leírni, hogy miért szeretnék oldalszerkesztő lenni (pusziért azért, mi a francot gondolnak, miért?), mintalinkeket kellett szerkeszteni stb., szóval ment a szivatás, aztán a végén vmi idióta ürüggyel elutasítottak. Másodjára tök más néven, más IP-ről ismét bepróbálkoztam, mint netes mintapolgár, életem és vérem a guglié, éjjel-nappal szolgálom a Nagy Internetes Szellemet. No akkor egy körrel tovább jutottam, de amint ajánlottam nekik, hogy fel kellene venni egy újabb alkategóriát (rendszergazda), akkor visszadobták azzal, hogy "nem elég jelentős". Válaszoltam nekik, hogy kapásból fel tudnám tölteni vagy 50 rekorddal, erre visszaírtak, hogy ne okoskodjak, először inkább meglévő csoportot szerkesszek, mert "nincs még elég szerkesztői gyakorlatom". :-)) Volt a'sszem még egy levélváltás, aztán elküldtem őket a halálfa szárára. A tematikus keresőjük azóta is agonizál, alig van benne valami használható adat.

Brekk 2008.04.08. 00:05:27

Akinek a Startlap a kezdőlapja sikeres ember nem lehet :DD

kompi · http://filmtrailer.hu 2008.04.08. 00:27:34

erno: szerintem próbálj meg egy kicsit gondolkodni mielőtt hülyeségeket írsz: mennyi haszna lenne ha egy linkgyűjtemény linkjei újabb lingyűjteményt mutatnának? esetleg az meg megint egy újabbat...

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.04.08. 00:28:40

mocskos ez a startlap, viszont az alternatívák sokkal szarabbak és mégnagyobb mocskok az aloldalak szerkesztői. tisztelet a kivételnek persze.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.04.08. 00:37:49

ja tényleg: nekem volt tavaly olyan ajánlásom a digitalisfoto.lap.hu-ra ami egyértelműen belevágott a témába és a helyi kiskirály (fotozz.hu-s digicam Birdie) úgy visszadobta mint a sicc. írtam a nagyoknak akik meg azzal dobtak vissza, hogy a lap szerkesztője kezében van az elbírálás...
aztán volt még egy olyan eset, hogy az egyik disco-t eltüntették a disco.lap.hu-ról pontosan akkor amikor egy közelben levő másik disco felkerült ugyanabba a dobozba. a szerkesztő a megkeresésre nem válaszolt még úgy sem , hogy többen érdeklődtünk. most akkor hol jelezzem ha a főnökség visszadobb a szerkesztőhöz? :)

egyszokeno 2008.04.08. 00:44:22

Kis közösség, nagy rivalizálás. Új szerkesztő, akinek a párja a kis közösség egy tagja, a lapon szereplő összes másik link ugye konkurencia. Lap átvesz, és hogy, hogynem, két konkurens/haragos linkje egyszercsak eltűnik... levél a nagytestvérnek, a kis közösség több tagjától, hogy hová tűntek a kérdéses linkek, és hogy a linket nem lehetett ajánlani (már fent van indoklással), de maga a link nem látszott. Hogy, hogynem, a kérdéses lapok egyszer csak visszakerültek. (Mielőtt kiröhögtök hogy szőkenő vagyok, az adott tematikus oldalt rengetegen nézik, főleg kezdők, és onnan választanak tanárt).

kaleidoszpók 2008.04.08. 04:12:32

reagan mester 2008.04.07. 19:55:18

Ezzel a hsz-szel mélységesen egyetértek!


Kiegészíteném azzal, hogy nagyon undorítónak tartom a lap.hu oldalakat üzemeltető Sanoma részéről, hogy ezt a nyilvánvaló haszonszerzési eljárást egy lentről jövő mozgalomnak állítják be! Amit sajnos sokan be is vesznek. Esetleg dobnak a kulimunkát végző szerkesztőknek egy-két csontot. (reklámfelület kiadható, persze szerződést kell kötni a Sanomával.. kíváncsi vagyok hány önkéntes, 'nonprofit' szerkesztő kötötte ezt meg. 5 százalék? de lehet hogy sokat mondtam.. ha nem élsz vele, akkor persze a reklámfelület és a pénz a Sanomáé)

Hányok ettől az egésztől..

Bugajozsinemszepgyerek 2008.04.08. 08:48:21

+ 1 adalék: A karacsony.lap.hu-ra novemberben ajánlott linkemet kb 1 hónapja fogadták el. Ez a szerkesztő jó lenne halálnak, nőne az átlag életkor rendesen. :)

Caveman 2008.04.08. 09:17:16

Tomnak: palatinus.sanomabp.hu nem lehetséges, hogy a saját adatbázisukból kiszedett linkekre a Tango robotja megy be onnen?

PikPok: reklám kinek szól? Adott Sanoma, adott az éves VMR felmérés. Kihozzák, hogy a 35-60 év közötti C státuszúak közül csak 10% nézi az oldalt. Ergó őket célozzák a tévéspottal. Semmi különös. Sajnos ez is sikeres lesz. A tömeg bezabálja...

Tudatos internetfelhasználók vs magyar plebs: 0:1

Ennyi és nem több. Mondjuk én a T-Nyál által támogatott - régebben ment a tévében (gondolom társadalmi célú hirdetésként nyomták le 70% kedvezménnyel ;)) - internet perceken sírtam rendszeresen. Elmagyarázták a cookiet tévében meg egyéb lényegtelen dolgokat, amit gép előtt tudsz max. megérteni. Majd böszme nagy T-logó stb. Persze a keresők használatát baromira nem mondták el. Ilyen országban élünk...

Tom 2008.04.09. 22:27:40

Caveman: Lehetni bármi lehet, bár nem valószínû. Egy robot gondolom tovább mászna, ez meg "évek óta" csak azt a pár linket pingeli (na ezt meg nem vagyok hajlandó magyarul leírni :D )

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.04.10. 09:28:34

Kompi: az említett (de bármely normális) turisztikai site nem linkgyűjtemény. Több ezer objektumról van saját oldala, saját leírással, saját fotókkal.

Csináltunk offline verziót is (local webserverrel), szépen működött. Na most képzelj el egy offline startlapot...
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása