A reklám végén beúszik a "pack shot", vagyis látjuk a minden problémát megoldó Startlap linket.
A reklám elgondolkodtatott. Miért van szüksége a Startlapnak tévéreklámra? Hiszen ott az internet, ott vannak a keresők, egy-egy lap.hu elég jó helyen fel tudna jönni, már ha akarnák.
Aztán eszembe jutott az is, hogy amikor tesztelünk egy oldalt, hogy hány link mutat rá a Google szerint, akkor a Startlap oldalainak egy részét a Google mintha nem is látná. Mindenesetre érdekes történet.
Közben elkészültünk egy honlappal, amit elkezdtünk ajánlani a Startlapokra. Immáron sokadjára belebotlottam egy szerkesztőbe, aki eddig MINDEN linkajánlást visszautasított, mindig azzal az indokkal, hogy a "lap tartalmába illeszkedő tartalmat nem találtam az oldalon". Eddig mindig szó nélkül fogadtam a közlést, de miután most egyértelműen ott volt az adott tartalom, bepöccentem, és írtam a Startlapnak, akik a panaszomat továbbították az illető szerkesztőnek, aki aztán mindenfélének lehordott, de leginkább a világ sorsát megrontó nyomulós marketingesnek.
Gondoltam, ezt azért nem hagyom annyiban, egyesével végignéztem az egyik lapján 15 linket, hogy az általa megjelölt szó szerepel-e azokon az oldalakon. 12 oldalon nem szerepelt - köztük az ő vállalkozásának oldalán sem, ami pedig első pozícióban állt. Az eredményt megírtam neki, azzal a megjegyzéssel, hogy kicsit olyan ez, mint az Állatfarm, ahol minden állat egyenlő, de vannak egyenlőbbek. Hű, ez nagyon kiverte ám a biztosítékot, megint megkaptam a magamét:
"Önnek teljes mértékben igaza van. Sokféle linkajánló létezik, levelük, annak tartalma, és stílusa sok esetben jellemzi őket. Ön azt írja, hogy startlapszerkesztővel nem voltak problémái, jelzem hogy nekem sem voltak problémáim linkajánlókkal, kivéve mindig a bérlinkajánlókat, és azokat akik üzleti megfontolásból javasoltak linkeket."
Nagyjából ez a kétféle linkajánló létezik, én úgy gondolom. Ha az üzleti megfontolásból javaslók nem lennének, üresek lennének a Startlap oldalai. És ha pocsodék linkeket sikerül összegyűjteni egy lapon, akkor oda nem fognak menni a látogatók, és a fent említett szerkesztő sem tudná eladni a bannerhelyet a lapjain.
A "bérlinkajánlókat" meg szintén lehet köpködni, de a legtöbb honlaptulajdonosnak se ideje, se kedve végigjátszani a kulimelót, ami a linkajánlgatással jár.
Mindenesetre érdeklődéssel várom, hogy alakul a tematikus lapok piaca, mert ahogy én látom, jönnek fel más lapgyűjtemények is.
U.I. TÉNYLEG igaz, hogy a szerkesztők közül senki mással ilyen problémám nem volt. Úgyhogy ha ezt a blogbejegyzést egy szerkesztő olvasná, akinek semmi köze a fenti sorokhoz, az még véletlenül se vegye magára a dolgot, csak gondolkodjon el, miért kell egy webes szolgáltatásnak tévéreklám.