Kedves Blogolvasók!
Hozzátok szólok, akik velünk vagytok már régóta, RSS alkalmazásotok szorgosan becsipog, ha új poszt kerül ki erre a blogra. Régen írtam már ide, időm nagy részét az kötötte le, hogy a honlapunkat bővítettem. A tavalyi évben 20 új oldal került fel a honlapra.
Nagy változás előtt állunk.
A sikermarketing.hu átalakul. Az idők szele meg saját korábbi hibáink javítása - tudjátok hogy van ez. Az új design-on dolgozunk már 1 hónapja (hobbi honlap - amikor épp nem az ügyfelek honlapjait csináljuk), én már lassan beleőszülök, már megvan az első olvasószemüvegem is (+0,5), de még távolról sincs kész. Ellenben viszont sikerült megoldani az RSS problémát, vagyis az új honlapon ez már működni fog.
A blogot is érinti a változás. Ezzel a bejelentéssel gyakorlatilag - terveim szerint - az egyik utolsó blogbejegyzést írom ide. Nagyon sokat mérlegeltem, gondolkodtam, agyaltam, hogy mi is legyen ezzel a bloggal.
1. Egyrészt kevés időm van írni - ez már önmagában is elég lenne.
2. A blognak addig volt jelentősége, amíg a látogatottsága nagyobb volt, vagy közel akkora, mint a honlapunké. Ez a helyzet azonban meglehetősen sokat változott: a sikermarketing.hu látogatottsága többszöröse a blogénak.
3. A blog.hu előnye - miszerint ki lehet kerülni a blog.hu címlapjára vagy az Index blogketrecébe - számomra nagyon régen és nagyon ritkán volt megadatva. Az Index - mint egyébként sok más, régebben minőséginek számító sajtótermék online változata - elment a totális bulvár irányába. Én pedig pár éve húztam egy vonalat (mint ismerősünk, B. Irénke): nem fogok káromkodni és anyázni azért, hogy népszerű legyek (tegyük hozzá, a trollok számára). Továbbá nincs szükségem a trollok okoskodására, meg arra se, hogy nekem az online kommunikáció jegyében figyelnem kelljen, ki mikor mit ír be. Tetszik tudni, ez negatív irányba befolyásolja a sejtjeim rezgését, úgyhogy legegyszerűbb kizárni az ilyet.
A hazai online kommunikáció és überprofi webkettes közösségi média leginkább arról szól, hogy frusztrált emberek öntik bele a nyomorukat a csatornába (mert hát ugye ez is egy nagy csatorna...), hogy itt minden milyen szar, és milyen szar is itt nekünk. Ez ellen meg egy módon lehet védekezni: ha a kloáka felénk eső végét betapasztjuk. Többre is jutunk így az életben.
[Csak egy egészen tipikus példát mesélnék a hazai online kultúráról... Pár hónapja feltettük az online chat-et a honlapunkra. Történt egy szép napon, hogy valaki beírta, hogy számmal illessem az ő legértékesebb szervét - no nem az agyát, hanem mást, de az biztos, hogy ő egyébként ott tartja az eszét. Majd mikor látta, hogy bizony az a fránya chat működik, és frappáns üzenete eljött, akkor beírta, hogy "bocsi". Visszanézve a logot, arra következtettem, hogy belefutott a honlapon egy olyan szövegbe, ami csak regisztrált felhasználók számára olvasható, és ezt találta a legmegfelelőbb módnak arra, hogy kifejezze a frusztrációját. Ha egyszer valaki kitalálja a monitorból a látogató arcába tolható gereblyét, én előfizetek a szolgáltatásra.)]
A blog.hu is folyamatosan alakít, nem mindig előnyére. Egészen konkrétan a pontot az i-re az tette fel, hogy gyakorlatilag kizártam magam a saját blogomról, ugyanis valamilyen rejtélyes oknál fogva a blog.hu-s regisztrációt és azt a nyomorult Indapassot soha nem sikerült összehangolni. A blog.hu-nál átírtam a mailcímemet, az Indapass-nál nem. A mailcímem megszűnt, a jelszavamat az örökös ilyen passz, olyan passzban elfelejtettem, az elfelejtett jelszó a megszűnt mailcímre megy, szóval elég volt. Eredeti nickem ott figyel az adminok között a blogon, mellette a mailcím, de soha többé oda nem fogok bejutni!
4. Sokkal jobban szeretek szakmai jellegű bejegyzéseket, véleményeket, elgondolkodtató megfigyeléseket leírni, megírni, mint a "kis színest". Ezek az írások a blogon mindig negatív látogatottsági csúcsokat hoztak, hasonlóképpen a Facebookos megosztásokhoz. (Facebookon ahány szakmai írást megosztottam, az mindig 2-3 rajongónk elvesztését okozta...) Ezért tehát úgy döntöttem, hogy ezeket a szakmailag időtállóan vállalható írásokat beviszem a sikermarketing.hu-n elinduló blogba, és az általam sokkal többet látogatott külföldi blogok mintájára ott elsősorban szakmai tartalmakat fogok megírni. És ezek a szakmai tartalmak akkor már lehetnek bő lére eresztettek, jobban körüljárhatnak egy-egy témát, és persze végső soron az oda látogatók a mi honlapunk látogatottságát fogják tovább növelni.
5. A Google tavaly áprilisban elindított lavinája, a Pingvin (szép képzavar!) nem állt meg. Megfigyeléseim szerint teljesen nyilvánvaló, hogy ahol óriási átrendeződések vannak még most is, szinte kéthetente, ott a versenyzők erősen éltek a linkek manipulációjával.
Magyarul: ha biztosra akarok menni, akkor nem szabad linket építeni. Inkább épüljön fel lassabban az oldal látogatottsága.
Gúgliék háza táján olvastam már olyanokat, hogy a blogok különösen veszélyes terepnek bizonyulhatnak, úgyhogy még ezt a funkciót sem bíznám nyugodt szívvel a blogra.
A honlapunkon belül elhelyezett blog új bejegyzései az RSS-en kívül meg fogják kapni azt a támogatást, amit január eleje óta az új tartalmaink is megkapnak: hírlevélben is kiküldjük az új tartalom linkjét. (A hírlevélre egyébként itt lehet feliratkozni: hírlevél feliratkozás
Ide írom a sikermarketing.hu RSS-ét is: sikermarketing.hu RSS
Összegzésül
Egyre inkább úgy látom, hogy az igazán hatékony online kommunikáció túlélésért folytatott marketing tevékenység egyetlen valódi eszköze a folyamatosan fejlesztett saját honlap. A "kiszolgáló" eszközök folyamatosan változnak (állítom, még maga Zuckerberg is úgy kel fel reggel, hogy mikor bekapcsolja a Facebookját, bambán mered a képernyőre, hogy már megint mi ez a szar, tegnap még működött....), a népszerűségük változik, ellenben az idő és az energia, amit egy-egy ilyen eszköz használatába bele kell feccölni, sokszor messze nem éri meg.
Visszatekintve az elmúlt (lassan) 6 évre, a leghatékonyabban befektetett időm az volt, amikor a saját honlapunkkal foglalkoztam. És mint azt tőlem már megszokhattátok, csak arra buzdítok, amit saját magam kipróbáltam.
U.I. Azért majd itt is bejelentem, ha átalakultunk. Lesz nyalánkság és meglepetés is.