Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Bannervakság az IWIW-en és házi-stupekolt reklámszövegírás

2008.04.18. 10:51 PikPok

Kétség nem fér hozzá, az egyik leglátogatottabb magyar oldal az IWIW. Természetesen mi is fent vagyunk, és előfordult, hogy egy munkahelyét váltó emberkét az IWIW segítségével tudtam elérni, tehát akad előnye is az oldalnak. Azt a véleményemet sem rejtettem véka alá, hogy üzleti szempontból nem hiszek az IWIW-ben, ez fent is van a neten a Népszabadság Online-on. (nol.hu/cikk/473464/) A cikkből pár dolog kimaradt, de gondoltam, most megírom. Azért most, mert Szpemmelő Péter IWIW-es aktivitására pár napja Jam kommentje hívta fel a figyelmemet. (Köszi Jam a témát!:))

Az IWIW lényege az lenne, hogy megmutassuk, az emberek az ismeretségek folytán hálózatokba szervezhetők. (Így indult ugyanis.) Ennyi és nem több. Ehhez képest mára átvedlett az egyik legrosszabb reklámfelületté, amit csak el lehet képzelni.
  1. A cégek meg vannak győződve róla, hogy az IWIW-en hirdetni egyet jelent a hatékony online kampánnyal. Tettem rá egy kísérletet, hogy megszámoljam, hogy egy normál honlaphasználat alkalmával hány reklámimpulzus próbál elérni engem (belépek, átfutom az üzenőfalat - rajta MLM-es privát hirdetésekkel, megnézem, kik jelöltek engem, visszajelölök majd kilépek), de feladtam. Mert akkor az úgy lenne korrekt, ha az összes kis banner-reklámfilmet végignézném, legördítenék, stb. Csinálja, akinek a nénikéje Sanghajban volt hastáncosnő... Ki a fene gondolja komolyan, hogy ebből a káoszból majd kellőképpen hatékonyan fog tudni kiemelkedni? (Most pl. a Vodafone, akik a felső csíkot foglalták el, de nekik ez aprópénz egy teljeskörű kampányban.)
  2. Maga a lényeg, vagyis amiért a felhasználók az oldalra látogatnak, használhatatlan. Ugyanakkor az IWIW remekül él belőle, hogy a kezdő netezők (idősebb korosztály) nem tudnak levelezőprogramokat használni, ezért az IWIW felületet használják - ők hozzák a visszatérő látogatók nagy részét, én állítom. Egy betárcsázós, lassú géppel egyszerűen egy örökkévalóság, míg a fenti tevékenységsort megcsinálja az ember. Ez hosszabb távon azt fogja eredményezni, hogy az emberek egy része épp azért nem megy fel az IWIW-re, amiért pedig azt kitalálták. A flash reklám AKADÁLYOZ, így dühös leszek, sem az IWIW, sem a hirdető nem éri el azt a hatást, amit szeretne.
  3. Néhány vállalkozó (a mi ismeretségi körünkben főként MLM-esek) valamiért meg van róla győződve, hogy az üzenőfal arra való, hogy ő ott üzengessen annak a rengeteg sok potenciális TERMÉK-használónak. Egyszer-kétszer mi is kipróbáltuk, hogy feltettünk egy-egy linket az IWIW üzenőfalára. Nevetséges ráklikkelést ért el, míg ha ugyanazoknak a személyes ismerősöknek mailben küldünk linket, hatalmas százalékban klikkeltek. De az IWIW üzenőfala potenciális fórum a házi-stupekolt reklámszövegírás számára is. Az egyik ismerős hetente háromszor nyomja fel MLM-es reklámüzenetét: "Miért ne?... Miért ne kereshetnél többet?.... Miért ne élhetnél egészségesebben?..." Úgyis mindenki tudja róla, hogy MLM-guru, akkor meg miért ne hagyhatná abba a nyomulást? Aki be akar lépni, majd megtalálja.
  4. Coca-Cola Klub. Na ez az a kategória, amit aztán végképp nem értek, de a Coca-Cola nagyon büszke rá, hogy "online közösséget hoztunk létre". Milyen online közösséget? Összejárnak csapraverni egy-egy hordó jófajta kólát a tavalyi koka szüretből? Mennyivel vannak ők előbbre most ettől, mint amikor minden szutyadék közért portálja vagy piros Cocás vagy kék Pepsis volt?
Végezetül pedig egy kis bekukkantás "személyes ismerőseim" közé. Április elején bejelölt engem Gazdagodjunk Együtt. Nagyon sokat nem tudok róla, de a lényeg itt van:

"Ezt csinálom, mikor nem dolgozom
                Utazom, pihenek a jahtomon, pezsgőben fürdök."

A "jaht" nálunk inkább csak "jacht" vagy "yacht", de hívjuk inkább hajónak, az egyszerűbb.
Személyes bemutatkozása így néz ki:

pentamax.eu/bemutato/2573/

Bevallom, felcsigázott, és végigkattingattam. Az utolsó pontnál jött a színvallás a regisztrációs lap alján:














Maradt még kérdés hogy ki melyik végén lesz?:)))

14 komment

Címkék: iwiw bannervakság reklámszöveg

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr88431164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lakossági útépítés titokgazda · http://www.aszfaltut.hu 2008.04.19. 21:48:50

Sziasztok!

Szerintem a téma remek, most találtam egy linket, ami erre a blogra mutatott a www.belyegzoexprseez.hu oldalon. Gratulálok hozzá.

A banner szűrőm nekem is igen erősen működik, nem is tudom kattintottam- e valaha egyetlen bannere is egyáltalán, ugyanis észre sem szoktam venni ezeket a hirdetéseket.

Megvan! A Volvo egyik reklámfilmjét megnéztem egyszer, mert potenciálisan érintett voltam, na de ezen kívül....

A pentamaxos oldal nagyon ütős ez még a wiw-es bejegyzésednél is jobban tetszik. Látszik, hogy a tulajdonos olvassa legalább a Marketing Navigátort, de igazán elmélyülhetne Wolf Gábor anyagaiban jobban is, mert szörnyű a sales oldlala :). Az összhatása olyan, mint valami Gelka reklámfilmnek a hetvenes évekből, a feliratkozó form pedig már a röhejes kategóriát is átlépi...

Tényleg, miért nem lehet a citromailről és a vipmailről regisztrálni és a freemailről meg miért lehet?

Van egy tippem, azonban érdekelne a Te ötleted is…

Lakossági útépítés titokgazda · http://www.aszfaltut.hu 2008.04.19. 21:50:22

Sziasztok!

Szerintem a téma remek, most találtam egy linket, ami erre a blogra mutatott a www.belyegzoexpressz.hu oldalon. Gratulálok hozzá.

A banner szűrőm nekem is igen erősen működik, nem is tudom kattintottam- e valaha egyetlen bannere is egyáltalán, ugyanis észre sem szoktam venni ezeket a hirdetéseket.

Megvan! A Volvo egyik reklámfilmjét megnéztem egyszer, mert potenciálisan érintett voltam, na de ezen kívül....

A pentamaxos oldal nagyon ütős ez még a wiw-es bejegyzésednél is jobban tetszik. Látszik, hogy a tulajdonos olvassa legalább a Marketing Navigátort, de igazán elmélyülhetne Wolf Gábor anyagaiban jobban is, mert szörnyű a sales oldlala :). Az összhatása olyan, mint valami Gelka reklámfilmnek a hetvenes évekből, a feliratkozó form pedig már a röhejes kategóriát is átlépi...

Tényleg, miért nem lehet a citromailről és a vipmailről regisztrálni és a freemailről meg miért lehet?

Van egy tippem, azonban érdekelne a Te ötleted is…

Varga Emil

Ui.: Bocs a dupláért

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.04.20. 09:21:30

Kedves Emil!

Örülök, hogy tetszett a bejegyzés.:))
A mi anyagainkban is el lehet mélyülni itt:

Vállalkozás indítás előtt miket kell marketing szempontból végiggondolni:
www.sikermarketing.hu/vallalkozas_inditas.html

Működő (rosszul működő vállalkozást így lehet elemezni):
www.sikermarketing.hu/vallalkozas_elemzes.html

Ha problémák vannak a vállalkozásban:
www.sikermarketing.hu/vallalkozas_problemak_nehezsegek.html

Hogyan reklámozzak?
www.sikermarketing.hu/reklam.html

Hogyan kell egy honlapot fejleszteni a megrendelő szemszögéből?
www.sikermarketing.hu/webfejlesztes.html

A marketingről egyszerűen:
www.sikermarketing.hu/mi_a_marketing.html

A hatékony PR - ahogy egy kisvállalkozás is tud PR-t csinálni:
www.sikermarketing.hu/hatekony_pr.html

A "kis színesek":
Kreatív marketing ötletek a világból:
www.sikermarketing.hu/kreativ_marketing.html

Szép weboldalak (amiket mi gyűjtöttünk:)):
www.sikermarketing.hu/szep_weboldal.html

És hogy az okítást se felejtsük el:
www.sikermarketing.hu/keresomarketing_trening.html

Van ott is anyag, amiből lehet tanulni, ha valaki rászánja az időt.:)))

PikPok

Hunter Milo · http://fejvadasz.blog.hu 2008.04.21. 09:09:18

Szia,
Valahol olvastam, hogy a Coca-Cola mekkora sikernek könyvelte el, hogy iwiwen milyen sokan csatlakoztak a Coke-clubhoz. Nem vagyok marketing szakember, de számomra ez beleillik az eddigi "coke-életérzés" stratégiájukba. Pénzük meg amúgy is annyi mint a szemét. Szerintem ennél sokkal de sokkal rosszabb az új "mozifilmes" kitalációjuk, amihez külön blog is tartozik - nézd csak meg a reakciókat.
factory.blogter.hu/

hunter milo · http://fejvadasz.blog.hu 2008.04.21. 09:12:29

Bocsi, de a teljesség kedvéért már ezt is idetenném: www.adrants.com/2006/01/coke-lies-misleads-with-fake-zero.php

Mária 2008.04.21. 14:31:41

Szia, Pikpok!

Miért engeded teleszpemmelni a blogodat?

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.04.21. 15:17:32

Hunter Milo: kösz a linkeket, beleolvastam a jól eldugott kommentekbe, irtó jókat röhögtem:)))
A Coke (ejtsd: coke) csinálhat bármit, attól az még egy túlcukrozott, károsanyaggal teli lötty lesz, ami - ha a gyerek jól be-foszforsavaz vele, és odaáll a tévé elég egy kis elektroszmog napfürdőt venni - máris előállította a hiperaktivitást. Állítólag.
Én csak azon röhögök, hogy ÉVEK ÓTA kínlódnak a cukormentes verzió kitalálásával, oszt még mindig mosogatólé az eredmény. 2 éve vezették be az "új Cola Light-ot", aminek a mintaszórásánál előírás volt, hogy a kóstoltatott minta hűtve legyen, és a hoszteszek csak kinyitva adhatták az emberek kezébe, hogy ne tudják eltenni, és pisi-melegen fogyasztani... Vajon miért?

Mária: ki szpemmelte tele a blogot? Én voltam.:))

Mária 2008.04.21. 16:18:19

Jaaa... Te lennél a titokgazda?

:)))

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.04.22. 08:56:03

Nem, de virágozzék minden virág!:))

Lakossági útépítés titokgazda · http://www.aszfaltut.hu 2008.04.24. 22:11:44

Sziasztok, kicsit off.

Mária én nem spameltem, írtam egy hozzászólást és mivel arról a bizonyos oldalról érkeztem belinkeltem ide a korrektség kedvéért, mivel Ő is hasonlóan tett PikPokk oldalával. W.G. nevét és termékét pdig azért említettem, amiért nem pedig másért.

Különben nem tudtam, hogy a marketingizének is van marketingsiker oldala, tehát már csak a válaszért is megérte ide írnom, ugyanis mostmár a marketingsikert is olvasni fogom, és ezzel biztosan nem vagyok egyedül.

PikPokk hozzáállását támogatom :)

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.04.25. 08:39:39

Kedves Emil!

Örülök, hogy így most rátaláltál a mi oldalunkra is.:)) A mi stratégiánk ilyen, éppen így működik, hogy az emberek valahogy rátalálnak, aztán visszajönnek, végigolvassák, és ajánlják az ismerőseiknek is.:))

Ellenben vétettél egy súlyos hibát. Pik Pok nevében a Pok is egy k-val van. Pik Pok egyébként egy kispingvin, és hogy a blogunkat miért ezen a néven írjuk, azt itt magyaráztam el:
marketingizek.blog.hu/2008/04/23/uj_borbe_bujt_a_blog_es_most_kiderul_ki_is_az_a_pikpok
Légyszíves, pótolj Pik Pok-ügyileg!:)))

Köszi!

PikPok

Emil · http://www.aszfaltut.hu 2008.04.25. 08:46:21

PikPok, esedezem bocsánatodért :).

A név eredetéről szóló postodat tegnap már elolvastam, különben gratulálok termékenységedhez, le a kalappal!

Üdv,

Emil

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.04.25. 08:53:15

Kedves Emil!

Elárulok egy titkot: van, hogy előre postolok. Így jut időm munkára is.:))) Kis cégünkben én vagyok a webszövegíró, azt meg nem lehet megszakításokkal csinálni.
Köszönöm a dícséretet, és jó szórakozást a bloghoz!

PikPok

Lakossági útépítés titokgazda · http://www.aszfaltut.hu 2008.04.25. 21:56:12

Kedves PikPok!

Kezdek marketing, izék függő lenni, látod már a neved is megtanultam leírni, csak az enyémet felejtem még néha el...:)
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása