Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Gerillamarketing - ami nem megy, ne erőltessük, már Lenin elvtárs is megmondta

2008.08.29. 10:44 PikPok

Gondoltam, keresgélek már egy picit a neten, mégis mit mondanak róla a magyar nyelvű honlapok, mi a fene is az a gerilla marketing. Elképesztő eredményekre bukkantam, olyan szinten, hogy már magam is kezdek elbizonytalanodni:)). De mielőtt összezavarnám az olvasót, leírom, hogy valójában mi is a gerilla és miben különbözik a hagyományos reklámtól:

  • A gerillamarketing innovatív, szokatlan és meghökkentő. Olyan, ami kiveri a biztosítékot az emberek egy részénél, mert megbotránkoztat, végletes érzelmeket vált ki. De lehet akár gúnyolódó is.
  • Elsősorban reklám, vagyis ha úgy tetszik, felfogható a TV és sajtó reklámok alternatívájaként. Ezt úgy éri el, hogy annyira botrányos és meghökkentő, hogy az ilyen jellegű hírértéke miatt kerül be adásba (nem azért, mert Hajdú Péter összecimbizett a Mokka szerkesztőjével).
  • Nem lehetünk biztosak benne, hogy ki finanszírozta, ugyanis néha annyira cikis a hirdetőre nézve vagy annyira parodisztikusnak hat. Sőt, sokszor azt se tudjuk, ki a valódi hirdető. Az egésznek lehet egy kissé átverés jellege. (Természetesen úgy nem működik, hogy "az esküvőt megzavaró bloggerek"  jól benyalnak Hajdúnak.) Szerintem ettől a gerilla a gerilla, bár ebben más források nem biztos, hogy egyetértenek velem.  Ha a megszületése pillanatában tudom, hogy ki áll mögötte, akkor az semmi más, mint egy innovatív hirdetés. Szerintem a valódi gerilla akciók is később szokták csak leleplezni magukat.
  • Terjedési módja a vírusmarketing is lehet, vagyis emberek önszántukból küldik tovább haverjaiknak mondjuk az interneten. [A vírusmarketing a másik ilyen fogalom, amit orrba-szájba használnak, és leginkább az adatbázisban szereplőknek küldött tukmálós e-maileket szokták vírusmarketingnek csúfolni.]

Nagyjából így lehet összefoglalni a gerilla lényegét - mint a valódi gerilla akciókét is. Ennél sokkal részletesebbet talán azért sem érdemes mondani róla, mert lényege az innováció, vagyis tegnap még nem volt, holnap már lesz.

De ahogy nézem, ez most az új tutiság a piacon. Bárki bármit gerillának titulál, gond nélkül, mert az úgy trendi és kreatív. Csak a legszebb gyöngyszemek:

  1. Az egyik honlap gerilla marketing szolgáltatást ígér kisvállalkozásoknak. Két részben osztja meg tudását az olvasóval, hogy mik is a jó gerilla eszközök KKV-knak: névjegy, bolti dekoráció, ruházat, stb. Vannak olyan esetek, amikor el tudok képzelni gerillamarketinges névjegyet (pl. tengerimalac kopasz hátuljába tetovált mobiltelefonszám), de a honlap a papír minőségére és a színekre hívja fel a figyelmet. Hol itt a gerilla?
  2. A másik honlap a magát titokzatos fantázianév mögé bújtató vidéki blogger munkáját dícséri, amelyben egy nagy csokimárkát akar kifigurázni azon túl, hogy íráskényszerének számos más honlapon és blogon tesz eleget. A probléma mindössze az, hogy attól, hogy elmondom 28-szor, hogy "gerillamarketing", attól még nem sok minden történik, nem tudom bemutatni a referenciáimat, és azon túl, hogy a "gerillamarketing" szóra teleszemetelem a Google-t, még nem jut sokkal előbbre a világ. Mert hát mit akarhat a nép? Hát egy olyan irtózatos kreatív csókát, aki neki fullon kivitelezett gerilla akciót csinál.
  3. Ugyanez a probléma egy másik honlappal is, amely magát Magyarország első gerillamarketing ügynökségeként pozícionálja. Előnyére legyen mondva, hogy ismeretterjesztési szinten nagyot alkot, magyarán jól összefoglalja, mi is ez az egész. Sőt, frappáns bemutatkozó sorokban osztja ki a nagy kreatív ügynökségeket és a még nagyobb tökagyú multis megrendelőket arra való hivatkozással, hogy majd ő felkavarja itt az állóvizet. Egy a probléma: referencia egy szál se, pezsgést ígérő bloguk utolsó bejegyzése pedig több mint egy éves.

 Én azt gondolom, nem kéne ezt mindenáron erőltetni, mert csak katyvasz lesz a fejekben. A kreativitás ugyanúgy megfoghatatlan fogalom, mint a "finom ebéd" meg a "szép nő". De ami átjön, és érződik, az mindig a kínlódás. Kár ide KKV gerillamarketinget emlegetni, amikor a KKV-k számára (felmérések szerint) a legfőbb marketing tanácsadó a közvetlen családtag...

3 komment

Címkék: marketing gerillamarketing kreativitás

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr45636776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mária 2008.08.29. 16:13:17

Ebben a könyvben vannak leírva az alapok:

www.inforte.hu/Bagolyvar/konyvek/a36.html

De mint tudjuk, a guruk tanácsait követő egyperces marketingesek SOHA nem olvasnak szakirodalmat.

Nekik erre nincs idejük, mert a bizniszükön dolgoznak... Megveszik a kétezer - ötezer forintos könyv helyett annak tömör összefoglalóját "infotermékként" PDF-ben harmincért :)))

Bocs, azt hiszem, a hosszú hallgatás után újra a régi vagyok :D

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.08.29. 18:00:14

Éppen ma reggel olvasgattam, de még egy előző kiadást (ó, boldog 980 Ft-os ár!). Őszintén szólva felmerültek bennem kétségek, hogy egy és ugyanazon dolgot értik-e alatta, vagy belefutunk az "ugyanaz-e a gravitációs display mint az önfeltöltő, esetleg a a feeder?" jellegű dilemmába.
Ha engem kérdezel, szerintem mást értenek alatta. Ugyanis ez a könyv marketing stratégiáról szól, a gerillamarketinget pedig csak a marketing kommunikációs aktivitások leírására szokták használni a fentiek szerint. A gerilla kommunikációhoz nem társítanak gerilla jellegű pozícionálást vagy árképzést. Na de ha már idáig megyünk, hogy szakkönyvekről elmélkedünk, marketing szakterületekről és dilemmákról, akkor messze túlmegyünk azon a szinten, ahol ma ez a ködösítés zajlik.:))

Ja, és abban nem értek egyet, hogy a könyv tömör összefoglalója van a 30 ezres PDF-ben. Sokkal inkább a tartalomjegyzék első három pontjának felturbózása saját üzleti tapasztalatokkal. Ha legalább a könyv lenne...

Ja, és üdv a fedélzeten a hosszú hallgatás után!:)) Épp ma néztem be a blogodra, onnan továbbkavartam más blogra, ahol láttam, hogy milyen jó ötleteket vettek az eseménytelen augusztusi nyárban a te korábbi bejegyzéseidből.:)))

Maria · http://maria.blog.hu 2008.08.30. 10:05:44

Megírnád mailben, melyik blogon jártál?

Még nem nagyon volt időm szétnézni :)
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása