Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

"Még 47 percig ingyen kapod, csak most, csak te!" - ingyenmarketing a neten

2008.08.31. 11:41 PikPok

Nem árulok el vele újdonságot, hogy most erősen dívik ez az "ingyen adunk valamit" című történet, amit az onlájn gazdagságot hirdetők a biznisz egyik alapkövének aposztrofálnak. Írtam már erről egy korábbi posztomban, most egy másik aspektusát szeretném felvillantani, amit Társkereső Tanácsadó egyik kommentje adott ötletként.

Számomra az "ingyen" az azt jelenti, hogy tényleg ingyen. Vagyis nem akarják megvásárolni vele a spam-mentes nyugalmamat, és nem lesz majd ez a "Pelikán elvtárs, egyszer kérni fogunk magától valamit" mutatvány, amikor is eladnak, mint Kunta Kintét, és az eddigi egy adatbázis helyett máris 3-ban van benne a mailcímem. Mint tudjuk, minden hatás megtalálja az ellenhatását, addig, amíg ingyenesen lehet akár csak 3 óráig élő mailcímeket regisztrálni, van kiút a rengetegből.

Nézzük tehát azt, ami valóban ingyenes. Saját tapasztalatból beszélek, és egy kis történettel szeretném megvilágítani, miért kell ezzel óvatosan bánni. Csináltunk egy időben ingyenes honlapelemzést és honlapfejlesztési tanácsadást, természetesen azzal a hátsó szándékkal, hogy ebből majd megrendelésünk lesz. A következő elrémisztő esetek fordultak elő:

  • Az illető, aki bejelentkezett tanácsadásra, a találkozó reggelén telefonált, hogy vidékre kellett utaznia, kikapcsolták a gázórát és most várja a szerelőket stb., de majd telefonál. SOHA TÖBBÉ nem telefonáltak. De addigra már arra a napra nem lehetett másik találkozót szervezni, minden borult, esetenként egy fizetős munka megbeszélése lett későbbre egyeztetve linkóciék miatt.
  • Volt olyan, aki eljött, hosszú jegyzetekkel készült fel, és amikor 1, 2 majd 3 óra után szerettük volna lezárni a tanácsadást, bekönyörögte, hogy "jaj, még csak azt az egyet szeretném megkérdezni, hogy...". És mikor mindenben ki lett okosítva, el lett neki magyarázva, hogy a honlapját ebben a formában megcsinálni öngyilkosság, akkor végül barátságosan közölte, de neki így tetszik, és ezért ilyen lesz (persze más csinálta, egy olyan, aki minden mondatával ködösített és hazudott a megrendelőnek). [Őt nemsokára fel fogom hívni, hogy hogy ityeg a fityeg, van-e megrendelője a honlapjáról...]
  • A kedvencünk az volt, aki több honlapjáról is elemzést készíttetett, részletesen mindent elmagyaráztatott magának. Még árajánlatot is kért, sőt, az egyik ismerőse számára is kért árajánlatot. Aztán elkezdett bütyköltetni valamit a honlapján, mondván, hogy a programozó srác olyan ügyes... A bütykölés eredményét újra elemeztette, majd szépen megköszönte, és balra el. 2 hét múlva kiállt emberek elé webmarketinget tanítani. 2 hónap múlva egy másik ismerősével beindított egy weboldalt, amin honlapkészítést kínált szakértői minőségben, és megkért, hogy ugyan már, ha futná rá az időnkből, elemezzük már le azt a honlapot is. Annak a honlapnak a beállított kulcsszavai között volt egy olyan kifejezés, amely egyértelmű támadás volt a mi vállalkozásunk ellen. Természetesen szabad a pálya, virágozzék minden virág, de itt azért már eldurrant az agyam: bocs, bezárt a bazár.

Ma már nincs "ingyenes szolgáltatás" a palettán. Van ingyenes honlapunk, ahová boldog-boldogtalan felmehet, olvasgathat, még akár a szakdolgozatát is copy-paste-elheti. Egy valamit nem tehet: hivatkozás nélkül nem pakolhatja fel a weboldalára a tartalmát, mert azért bünti jár, mint az "enyvesegerű" Fodor Krisztina golfbajnoknőnek ominózus nőnapi blogbejegyzésem szó szerinti átmásolásáért.

Amit mi marketing tanácsként adhatunk az ingyenességről:

  • Ami ingyen van, annak az emberek szemében nincs értéke. A többség soha nem fogja felmérni, hogy az egyik szolgáltatótól nagyságrendekkel több értéket kap ingyen, mint a másiktól.
  • Az ingyenesség épp ezért egy nagy csapda az eladó számára. Azt hiszi, hogy ez egy jó csalogató eszköz, pedig valójában nem az. Pláne nem a kisvállalkozók számára, akiknek nincs még 3 jól működő fejőstehén üzletáguk, ami finanszírozni tudja ezt az ingyenességet.
  • Sokan nem látják át, hogy az ingyenességet kínáló webguruk valójában már magából a mailcímből is pénzt csinálnak maguknak, tehát az illető természetben fizet az ingyenes cuccért.
  • Az ingyenességet és jóhiszeműséget (mondhatnánk naívságot is) a gerinctelen emberek igen nagy mélységéig kihasználják, amivel semmi mást nem teszünk, mint kineveljük a konkurenciánkat.

Vagyis ha valaki szolgáltató, háromszor gondolja meg, mit, mikor és meddig ad ingyen...

39 komment

Címkék: marketing tanácsadás ingyen ingyenes

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr59637512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

slamx 2008.08.31. 15:37:42

Nem tudom...
Azért szerintem az "ingyenes" beetetést lehet magas szinten is művelni.
Lásd Wolf Gábor "97 napos blablabla", "3 hónapig ingyenes Marketing Navigátor" előfizetés, legutóbb pedig a "Gazdag tanácsadós" anyag CD-vel...

Most nem fogok azzal jönni, hogy ez neki százmilliókat hoz, de százmilliókat hoz...
...és alapjaiban véve azt csinálja amiről írtál csak Ő már a 2.0-ás verziót nyomja.
Beetet ingyenes anyagokkal (amik jók!), aztán jönnek a szuper kedvezményes belépőtermékek (amik természetesen szintén jók) és a "hívők" számára már elő lehet állni egy 300.000 Ft-os konferenciával is. (Ami vélhetően szintén jó...)

Maria · http://maria.blog.hu 2008.08.31. 16:16:14

Slamx: más dolog valamit magas szinten művelni és megint más valami olyasmit művelni, ami azokat célozza meg, akiknél a szint nincs túl magasan...

FPéter 2008.08.31. 16:27:15

...ráadásul a Wolfék cucca teljesen automatikus, a kisujjukat se kell mozdítaniuk és hozza a megrendelőket. Ja és olyan frappánsul van összerakva, hogy egy kezdő egy csomó jó dolgot tanulhat meg belőle, de egy bizonyos szinten túl meg kell vennie a fizetős cuccot, tehát a konkurenciát nem nevelik ingyen. Nem rossz rendszer az..

Maria · http://maria.blog.hu 2008.08.31. 16:37:10

PikPok, ebbe jól belenyúltál :)

Kíváncsi vagyok, kitalálsz-e valamit, hogy az Index címlap ne a vulgármarketingeseknek hozzon népszerűséget 8-/

Ingyenes Ingyen · http://ingyenes-ingyen.blogspot.com 2008.08.31. 16:42:09

Az ingyen kínált szolgáltatásoknak igen is van haszna a szolgáltató és az ügyfél számára is, szerintem. Persze, ésszel kell kínálni, azaz úgy, hogy ne csak vagy egyáltalán ne a nincsteleneket hozza be ügyféljelöltként, és persze etikusan! Az INGYEN mindig is nagy erejű, csak jól kell alkalmazni a megfelelő célközönségre, stb.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.08.31. 16:50:48

Én sem hiszek az ilyen "ingyen adom" cuccokban. Add ingyen, de ne pdf-ben, ne kérj mail címet stb., ha már így hirdetetd :)
Én blogon írom le, amit akarok, és ezért nem kérek semmit. Pedig kiírhatnám, hogy fannntasztikus márrrketing tipppek, ingyen rss, olcsó hús, híg lé stb.
Az a baj, hogy amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten. Ha valamit ingyen adok, akkor azok találnak meg, akiknek ez (is) érték. Az olyan ügyfeleket pedig vagy karámba kell terelni (lásd Wolf) és folyamatosan etetni, vagy egyenként iszonyat rossz hatékonysággal kell velük foglalkozni.
Így aztán marad a magas tanácsadói óradíj, ami biztosítja, hogy azokkal dolgozzunk, akiknek tényleg kell a mi szolgáltatásunk.

slamx 2008.08.31. 16:52:07

Maria:
Szerintem egy véleményen vagyunk. Én pusztán arra akartam felhívni a figyelmet, hogy a poszt (úgy látom) nem tesz különbséget minőségi és gagyi "ingyenes cuccokkal vevőket szerzünk" megoldások között. Ezért jeleztem csak, hogy van azért ennek is egy olyan alternatívája ami
1: jó
2: működik

gyalog 2008.08.31. 16:58:31

mi is ez a Wolf Gábor féle történet?

slamx 2008.08.31. 17:04:15

gyalog: Nézz utána. (google) Én nem reklám céljából említett...

gyalog 2008.08.31. 17:09:24

nézem nézem, de egyelőre csak homályos utalásokat látok, nameg a hivatalos promóciót

magát a disznóságot még nem

slamx 2008.08.31. 17:12:49

:((
Ki írt itt disznóságról??!
Mert én biztos nem.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.08.31. 17:13:45

A blog gazdájától elnézést kérve, ajánlanám egyik írásomat Wolfról:
onlinemarketing.blog.hu/2008/06/27/farkast_kialtani_1

hehe 2008.08.31. 17:16:00

az ingyenes infotermék és az ingyenes szolgáltatás nem ugyanaz!

a wolf gábor egy marketing guru. magyon drága, de nagyon jó dolgokat tanít.

egy része az anyagnak ingyenes, ha komolyabban érdekel, fizetsz. korrekt üzlet!

a poszt írója túl sokat vállalt ingyen, de mindannyian esünk néha ebbe a hibába!

gyalog 2008.08.31. 17:34:14

slamx: kizártnak tartom, hogy nincs disznóság:)

minimum egy entry level szélhámosságot gyanítok, plusz folytatólagosan elkövetett fogyasztóvédelmi vétségeket, de szerintem nem éri meg, hogy részletesen utána nézzek - kellemes időtöltést minden érdeklődőnek.

slamx 2008.08.31. 17:45:15

gyalog: Butaságokat írsz. Pláne, hogy saját magad is bevallod, fogalmad sincs miről van szó, hisz neked nem ér meg annyit, hogy utána nézz...
Mondjuk ebben az esetben kár leírni egy (negatív) véleményt.:(
Szerintem.

Nem akarom Wolf Gábort védeni, de ha már én kevertem a "korpa közé" (bár a célom épp az volt, hogy ellenpéldát mutassak be vele, de ezt valahogy nem mindenki olvasta ki a bejegyzésemből) kénytelen vagyok...


egy NEM Wolf Gábor fan, aki azért az értéket elismeri!

FPéter 2008.08.31. 18:03:15

izé, én sem vagyok sem fan sem az ő embere és elnézést a reklámszagú előző posztért, szigorúan a privát véleményem :)

vizonto48 · http://www.asotherm.shp.hu 2008.08.31. 18:52:46

Na, ma már volt egy online marketinges blog...
Én a következőt mondanám el.
Mi kulcsmásolással foglalkozó Bt. vagyunk.
Hat!!! éve olvasgatjuk az online marketingesek hírleveleit, volt, akitől már rendeltünk anyagot, és volt, ahol már leírtuk, mi az elvárásunk.
Ugye 200 km-ről elég nehéz kulcsot másoltatni:(
A mi városunkban /kb. 80000 lakos/ rajtunk kívül 12 kulcsmásoló van.
Nagyon rendesek, ha valamit nem tudnak megcsinálni, hozzánk küldik. Mind a 12.
Mi is, ha valamit nem tudunk. Csak éppen olyan alig van...
Tehát bőven van munkánk. / nem dicsekvés, megállapítás!!!/
Mégis, ha lehetne, miért ne lehetne több?
Na, ezért érdekel bennünket az online marketing.
Eddig még egyetlen profi marketinges sem adott nekünk TESTRESZABOTT ajánlatot!
Csak ideírom: Köszönjük, az olyan ajánlatokból, ahol leírják, mit tegyél, milyen honlapot, email kampányt stb csinálj, szóval ilyen ajánlatokból nem kérünk, de ha valaki azt mondja, valamilyen formában beszáll az üzletünkbe, és GARANTÁLJA az általában igért 1000-többezer megrendelőt - városunkon kívülről!!! - szívesen adjuk neki oda jövedelmünk 30 % - át!
SZERZŐDÉSSEL!!!
Várjuk a jelentkezőket:)

vizonto48 · http://www.asotherm.shp.hu 2008.08.31. 18:55:42

Ja, majd elfelejtettem, nálunk nem a szavak, a TETTEK!!! beszélnek...
mert nem akarok senkit bántani, de még hofi mondta:
"Milyen hosszan mondja, és milyen keveset":)
Szép estét mindenkinek

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.08.31. 19:25:45

vizonto48: igen, jellemző kkv hozzáállás. Értem és megértem.
Nem fogtok ilyen marketingest találni, mert a marketingesnek nem ez a dolga. Ha ilyen igényetek van, akkor vagy üzlettársat vagy alkalmazottat kell keresni.

Pistike · http://www.pistike.hu 2008.08.31. 19:38:32

Érdekes dolog az INGYEN.
Most azt izéknek büdős, de amikor kezdték és megalapozták a jövőjüket nem volt az. Ők is így kezdték. De a maiak már ne kezdjék így.
Azok kérjenek minél magasabb óradíjat, hogy ne menjen hozzájuk senki.

Engem jobban érdekeltek volna azok az eset tanulmányok, amelyek arról szólnak, hogy az INGYENESSÉG hirdetése alatt, hány ügyfelet szereztek.

Megjegyzem S.S. így INGYEN ajánlotokkal kezdett. És ma már Ő sem ajánlja az INGYEN dolgokat. Így változik a világ.

Aki megszedte magát az INGYEN kuncsaftokból, azok már nem ajánlják másnak...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.08.31. 19:44:10

S.S. minősége... hát...
Én pl. sose adtam semmit ingyen, ha ez megnyugtat kedves Pistike.

kpityu 2008.08.31. 20:04:30

Mi CNC megmunkálással foglalkozunk. Egy olyan weblapot amire egy ilyen cégnek szüksége van bárki le tud gyártani aki látott már HTML kódot.

Kolos Tibor · http://www.haloszem.hu/ 2008.08.31. 20:49:06

Az ingyenesség azt jelenti, hogy valamiért nem kérsz pénzt. Nem pedig az, hogy semmit sem akarsz cserébe.
Egyik oldalról persze van, aki az ingyenesség örvén megszerzett e-mail címekkel és más adatokkal etikátlanul, sőt jogszabályba ütközően visszaél.
Másik oldalról meg az ingyenes szolgáltatást igénylők egy része értéktelenként bánik azzal, amit kap.
Ezzel együtt én hatékonynak tartom a díjmentes bevezető szolgáltatás intézményét. Csak jól kell csinálni, és tudomásul venni, hogy ez "csupán" marketing :)

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.08.31. 21:00:51

Konrad: köszi a linket, már régebben jártam a blogodon és olvastam.:))

másoknak: vannak elveim, többek között az egyik az, hogy nem fogok véleményt mondani Wolf Gábor tevékenységéről, úgyhogy bocsássátok meg nekem, hogy ehhez a témához nem adom hozzá a magamét.:))

Amit erősen hiányoltam a kommentek között, az az, ahogyan minősítitek azokat az eseteket, akik fent le vannak írva - és tudom, hogy nem csak a mi területünkön fordultak elő ilyenek. Például azt, aki kiállt webmarketinget tanítani... Engem érdekelt volna, hogy mással is megesett-e ilyen.

kpityu: ha CNC megmunkálással foglalkozol, és megelégszel egy olyan honlappal, amit bárki le tud gyártani, akkor olyat is fogsz kapni. Ajánlom, olvass egy kicsit HTML szabványokról, keresőoptimalizálásról és a legális Google módszerekről. Rá fogsz jönni, hogy egy honlap nem attól lesz honlap, hogy klikkelgethetsz benne ide-oda.

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.08.31. 21:20:29

SEGÍÍÍTSÉÉÉÉÉG! Lehet, hogy itt ér véget a Marketing Izék dicsőséges saccperkábé 390 napja, mert soha többé az életben nem fogom tudni átverekedni magam az Indapass és a Blog.hu roppant egyszerű belépési rendszerén????
Nem akarom szidni Index anyánkat, pláne hogy megint kiraktak a főoldalra, de egyszer már az ottani fejlesztők is rákereshetnének a USABILITY kifejezésre a Google-ban, és az eddigi 5 klikkeléses belépést a blogom admin felületére nem fokoznák tovább 7 vagy esetleg 9 lépéses rendszerré... Nem tudom mennyi lesz a vége, mert nem tudok átvergődni. És mostmár frusztrált is vagyok, hogy örökké az orromba tolják, hogy de jó, hogy van Indapassom. De szar is lenne nélküle!

V.Tamás 2008.09.01. 00:52:04

Konrad · onlinemarketing.blog.hu 2008.08.31. 19:25:45
vizonto48: igen, jellemző kkv hozzáállás. Értem és megértem.
Nem fogtok ilyen marketingest találni, mert a marketingesnek nem ez a dolga.

Ha elromlik a mosógépem, a szerelőtől azt várom, hogy megjavítsa. Sőt némi felelősséget is vállaljon érte, mert ha mégsem működik, akkor megcsinálja mégegyszer - garanciában. És nem az alkamazottam.
Ez a garancia egy tanácsadónál is jelentkezhetne valamilyen formában (eredményrészesedés, részteljesítés, stb), nem?

V.Tamás 2008.09.01. 01:03:58

Másként fogalmazok, egy marketingesnek azért fizetek, hogy vevőt szerezzen. Ha nem szerez, nem fizetek, hiszen nem végete el a munkát. Szerintem ez nem ördögtől való elvárás :)

kpityu 2008.09.01. 06:17:14

PikPok: bitfaragás, mókusvakítás. Van eladható terméked, vagy nincs ? Emlékszem én valami dotcom lufira :-) Nehogy már a nyúl vigye a puskát.

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.09.01. 07:48:54

kpityu: szerinted? szörfölj, olvasgass a weboldalunkon, és dönts magad!
És tesztelj bármilyen weboldalt ezen az oldalon:
www.sikermarketing.hu/szabvanyossag.html

Pistike · http://www.pistike.hu 2008.09.01. 10:05:59

Konrád, neked volt háttered, volt múltad, összeköttetésed. Ismert a ,,szakma".
Ez azért egy lényeges apróság.

Vajon, ha nem így indulsz, akkor se adtál volna semmit ingyen?

Ugyan...

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.09.01. 14:16:07

Pistike: épp erre vonatkozott a blogbejegyzésem, hogy akinek nincs ilyen háttere, az mekkora eséllyel bucskázik bele ebbe az ingyensztoriba, pusztán azért, mert egyes guruk ezt hirdetik. Ez egy CSAPDA.
Azóta egyébként beszélgettem teljesen más vállalkozásokat működtetőkkel (nem marketingesek, sőt, nincs is ilyen irányú végzettségük, érdeklődésük, stb.), és ugyanezt mondták: ami ingyen van, annak nincs értéke, és még azt is hozzátették, tőlük az igazán komolytalan szerencselovagok szokták megkérdezni, hogy mit kaphatnának ingyen... Aki megbecsüli a tudásukat, az mindig fizet!

Pistike · http://www.pistike.hu 2008.09.01. 18:26:55

PikPok nézzünk gyakorlati példákat

- a lapoknál az előfizetés, vásárlói gyűjtés tipikus eszköze az INGYEN újság...
- az INGYENES hirdetőlapok ma már nem csak hirdetést adnak, hanem TV műsort és mindenféle híreket
- bemegyek a DM és mert látják kisfiammal vagyok, már adják is INGYEN a Neogramon baba testápolót, természetesen aláírom a papírt
- ha kimegyek a piacra INGYEN kostolóm a szőlőt, mert csak akkor veszek
- ha bankkártyával fizetek a TESCO-ban, ha akció van, akkor aláírom a papírt, mert kapok csokit és talán majd nyerek

és még hosszan sorolhatnám a példákat
az INGYENESSÉG működik online és offline is

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.09.02. 08:12:06

Pistike: az általad említett példák egy részénél nincs valódi ingyenesség, mert bekerülsz egy adatbázisba, és onnantól kezdve vagy kapsz, vagy nem kapsz reklámleveleket. (A multik egy részénél az adatbázis gyűjtésre még van kapacitás, de a karbantartásra már nincs, így egy idő után abbahagyják a mintaküldést. Számos cég adatbázisából hullottam ki így.)
A másik nagyon fontos különbség, hogy a kóstoltatás és a mintaszórás nem ugyanaz az eszköz, és nem ugyanazt az eredményt kívánja elérni, mint a kisvállalkozások esetében javasolt és kreált ingyenesség.
Az ingyenes hirdetési lap csak neked ingyenes, a hirdetőnek nem. Ha a kisvállalkozó ingyenes szolgáltatását valaki a háttérből kifizetné, egész jól lehetne élni vele. Ha meg egy ingyenes hirdetési lapot nem finanszíroz senki, akkor nem fog össze a szerkesztő, a tördelő, a nyomda és a papírgyár, hogy nosza, csináljuk már ingyen, mert 2 év múlva tutira bejön.
A másik, hogy amikor már OTT VAGY a vásárlás helyén, akkor neked nem kell extra erőfeszítést tenned, ott már csak a kínálatból kell választanod - így megéri 3 szem szőlőt a kezedbe adni, de nyilván nem fogsz elmajszolni másfél kilót a piacon.

A kereskedelmi láncok pedig éppen az áruválasztékuk miatt tudják megtenni, hogy adjanak neked egy 70 Ft-os csokit. Mert közben meg keresnek rajtad 700-at.

De! Az ingyenesség hirdetése a KKV-k számára ettől függetlenül csapda, mert a kisvállalkozó, aki a saját nevét és személyiségét viszi a vásárra (és nem egy olyan megfoghatatlan dolgot, mint mondjuk a TESCO vagy a Neogranormon márka), annak kialakítani magáról azt az image-et, hogy "ócsó", nagyon veszélyes.
Természetesen, ha valaki vállalkozóként azt érzi, hogy neki megéri ingyen dolgozni, ám legyen.
(Csak zárójelben mondom, hogy nekünk is van olyan munkánk, amit hónapokon keresztül ingyen csinálunk, és fogunk is csinálni, mert úgy gondoljuk, hogy hoz üzletet. De volt olyan is, amit 1 év után hagytunk abba, azért, mert nem hozott. Egyszerűen mérlegelni kellett, ahogy nyilván a Neogranormon is mérlegeli, hogy egy mintaszórás után növekszik-e a forgalma.)

A blogbejegyzésem arról a jelenségről szólt, amikor a vállalkozás a potenciális ügyfelet egy értékes ingyenes szolgáltatással próbálja meg megszerezni. Mi azt hittük, mi csinálunk valamit rosszul, de amikor Dr. Lenkei Gábor (Lenkei Életerő Centrum) is ugyanerről a jelenségről számolt be, akkor azt mondtam, hogy ez itt egy JELENSÉG, itt nem egyes vállalkozók hülyeségéről vagy alkalmatlanságáról van szó. Lenkei az ingyenes tanácsadásait ugyanezért szüntette be.

A másik dolog pedig az, hogy ez a "mindent ingyen" szemlélet egyrészt mélységeiben harapózott már el a magyar viszonyok között (ksözönhetően a guruk igehirdetésének is). Ez mélységeiben azt jelenti, hogy nagyon sok ember nem becsüli meg a másik ember tudását - alapból, még mielőtt meggyőződött volna róla, hogy mi a valódi helyzet.
Pár hónappal ezelőtt egy bejegyzésben az olvasók elé tártam, hogy mit keresnek ők itt a blogon, vagyis a keresőszavakat írtam le. Számomra a legmegdöbbentőbb az volt, hogy valaki "ingyen orvosi logó"-t keresett. Ki is verte rendesen a biztosítékot nálam. Gondolom, doktorúr/doktornő egyetlen borítékot nem adott még vissza, hogy "ja, ez a mai műtét ingyen volt, mert ma van az ingyenes szolgáltatási napunk"...
Miért gondoljuk, hogy ami működik a Neogranormonnál, az mindenhol van és működik?

Végezetül csak egy kérdés: neked mi a személyes tapasztalatod az ingyenességgel? Akiknek ingyen kínáltál valamit, azoknak hány százaléka lett fizető vevőd? Mekkora költséged volt az ingyenességen? (Persze jó lenne konkrét számokat olvasni, de ha nem adod meg, tiszteletben tartom az üzleti titkodat.)

Maria · http://maria.blog.hu 2008.09.02. 10:02:02

Pistike: semmi nincs ingyen.

Más országokban, ahol korrektek a játékszabályok, ez az egész arról szól, hogy az eladó felkínál valamit "ingyen", de ezt nem felebaráti szeretetből teszi, hanem azért, hogy érzelmileg megfogja, elkötelezetté tegye a megszólított embert. Azért, hogy az, aki "ingyen" kapott valamit, adósnak érezze magát, és fizetni akarjon. Ezzel a szabállyal az is tisztában van, aki elfogadja az "ingyenes" szolgáltatást és többnyire végigjátssza a teljes játékot, vagyis a végén fizetős ügyfél lesz.

Magyarországon, Mutyilandban ez nem így működik. Nálunk ez úgy működik, hogy aki belemegy az "Ingyen" nevű játszmába, nem játssza végig a játékot. Megáll ott, ahol az ingyenes része befejeződik a dolognak. Mert úgy érzi, akkor jár jól, ha hozzájut valamihez ingyen, nem pedig akkor, ha megnézi, mi van az ingyenes ajánlaton túl.

Ezért nem éri meg itthon az "Ingyen" nevű játékot játszani. Különösen nem éri meg azokkal, akiknek egyébként a "nyertes-vesztes" játszmában van nagy rutinjuk, a (szerintük) nyertes oldalon.

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.09.02. 11:05:14

Még két dolog jutott eszembe:
1. Multis marketingesként szerveztünk kóstoltatást. Egyszer, és nem többször, ugyanis látszott, hogy a kóstoltatás során annyit sikerült elérni, hogy a nyugdíjasok megebédeltek. Vásárolni senki sem vásárolt. Soha többé nem ismételte meg a cég ezt a típusú - egyébként nagyon költséges - kóstoltatást. Attól, mert valaki csinálja, közel sem mondhatjuk, hogy hatékony eszköz, ugyanis soha nem fogja elénk tenni a számokat.
2. A kommentezők java része elsiklott a harmadik példa felett, amikor is a nehezen megszerzett tudást ingyen adva valakinek ez épp elég volt arra, hogy különösebb erőfeszítés nélkül magát nagy tudású szakembernek tüntesse fel. Ha az árum az, ami a fejemben van, akkor szabályosan öngyilkosság ebből bármilyen kis morzsát is ingyen adni, még akkor is, ha az én agytekervényeim nem fogynak el attól, ha hintem az észt. Pontosabban előbb-utóbb elfogynak, mert éhen halok.
Elsiklottatok a gerinctelen, mindenkit kihasználó, a szó szoros értelmében "ingyen-élő" vállalkozótársak felett. És ez itt a baj, hogy esetleg még egyeseknek megfordult a fejében, hogy "ó, milyen jó ötlet". Ahelyett, hogy az ilyet kivetné magából az üzleti szféra...

Ötletgazda (törölt) · http://otletgazda-bt.5mp.eu 2008.09.07. 23:50:26

Szerintem az a szó, hogy "ingyenes" az azt jelenti, hogy nem fizet (PÉNZT!!!) az ember érte. Kinek az emailcímének van HUF, EUR, vagy USD árfolyama a tőzsdén?

Ha én írok valamit, akkor azzal azt csinálok, amit akarok. Ha akarom, arany rudakért adom, ha akarom, emailcímekért, ha meg úgy, akkor rúd téliszalámiért, vagy fél disznóért.
Akinek meg nem kő', az nem veszi.

Ez nekem olyan kákáncsomókeresgélés... Van rajta. Naés?

Előfordul, hogy az ember összetéveszt egymással dolgokat, és EGYFORMÁNAK érzékeli a HASONLÓKAT. Ugye, sötétben minden tehén is egyforma... De nem mindegy, hogy valaki haszontalan dolgokkal szemeteli tele az email fiókomat, vagy hasznos ötletekkel. Aztán idő kérdése, hogy mikor talál meg fogékony pillanatomban az üzenet.

Éppen az az oka az ingyen próbálgatásnak, hogy rengeteg önjelölt szakember van, akik miatt már jobb az óvatosság. Először nézzük csak, mit tud az ember, olvasgassuk, kóstolgassuk. Az ingyen e-book nem olyan drága, mint egy szelet csoki (az sem túl sokba kerül, a fogy ár 20-30 %-a??). Az okos pecás sem ül ki az elhagyott partszakaszra, és kezd el beetetés nélkül pecázni, mondván, hogy "nem elegáns dolog azt a rengeteg kukoricát dobálni a szarházi halaknak!".

Amúgy pedig a mindenkitátverős bizniszmenek ha akarjuk, ha nem, mindenhol teremnek. Csak most már nem kell kimenni a piacra 3 gyufásdobozzal, meg egy apró piros golyócskával bohóckodni... Össze kell fogni, és lépni ellenük. Kb. ennyi. Uff.

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.09.08. 08:22:19

Ötletgazda: egyetértek alapvetően, jó komment. Szerintem a probléma ott (is) van, amikor egy receptet (vonatkozzon az bármire) olyan tutiságnak állítanak be, ami MINDENKINÉL bejön. Így aztán a guru-hívők neki is állnak, követik a receptet, fél év múlva meg írnak a guru fórumára, hogy "bocsi, miért nem jött be?"
Szerintem nincs mindenkinél bejövő recept. Sem az üzletben, sem a marketingben, sem a piskótasütésben. És nagyon sokan a kétségbeesés és az erőlködés miatt nem is tudják már meglátni, hogy valamilyen tutiságos receptet nem rájuk szabtak, az ő gyomruk ezt nem tudja bevenni, mert NEKIK MÁS ERŐSSÉGÜK VAN! És itt az eb sírhantja.

Igen, abban is igazad van, hogy akinek nem kell, nem veszi, aki meg aranyrudat akar adni érte, az is megteheti. Csak egy valamit nem írtam még... Ezek az emberek (ügyfelek) nagyon sokszor nálam kötnek ki, és nekem panaszkodnak, hogy sok pénzért megvettek egy receptet, ami nem működik. Én ilyenkor mit mondhatok nekik? Mondjam meg a frankót, hogy "hülye voltál, hagytad magad átverni"? A másik meg panaszkodik, hogy feliratkozott Gipsz Jakab hírlevelére és Fuksz Micitől kap naponta agresszív maileket, mert az adatbázis átkerült oda. A harmadik meg dühöng, hogy klikkelt, de volt apróbetű, és a végén hetei mentek rá, hogy visszamondja az apróbetűs megrendelését.
Gondoltam, én inkább nem az igehirdetőknek üzennék, hanem első körben a híveiknek, hátha értenek belőle.:))) Mert már kicsit meguntam a panaszáradatot.:))))

Ötletgazda (törölt) · http://otletgazda-bt.5mp.eu 2008.09.08. 10:30:47

PikPok, erre egy gyóccer' van: gyógyítsd ki az embereket a hülyeségből... Ugyanezek az emberek megveszik azt az autót, aminek nem bírják a törlesztőjét, beveszik a csodaszert, amitől leválik a talpuk, rákenik a fejükre a hajnövesztőt, amitől a maradék haj is elmenekül...(Legutóbb arra szólított fel egy iwiw kilépőoldali reklám, hogy vegyek fel hitelt, hogy a mellplasztikámat legyen miből kifizetnem, mit gondolsz, mennyit hozott az a reklám?)

Mint Társkereső Tanácsadó (most szándékosan lebuktatom magam, inkább én, mint más) is gyakran találkozok olyanokkal, "akiket csak a hülyék szeretnek", aztán pár rövid mondatból kiderül, hogy nem véletlen... Össznépi társadalmi jelenségről van itten nagyba szó, kár ezen rágódni. Wolf G. is jól teszi, nagyokat mereget, aztán minél nagyobb a merítés, annál több marad benne.

A listákkal visszaélős bunkókat pedig meg kell szórni visszaspammel, valahol láttam olyant, hogy a weboldalba be volt illesztve egy kis izé, ami felismerte az emailcímgyűjtő robotokat, és olvastam olyanról is, aki kidolgozta, hogyan lehet a spammerek postafiókját úgy teletömni, mint Jóska bá lakótelepi postaládáját, mikor 40 év után végre 2 hétre elment az Adriára...

Persze nem értek ezekhez a dolgokhoz, lehet, hogy nagy szamárságokat hordtam most össze, az igazság az, hogy született offline ember vagyok, és a netre csak rendetlenkedni járok. Októberben lesz egy éve, hogy belevágtam a "netes pénzkeresésbe", de sikerült megúsznom a mai napig azt, hogy bárki bármiért is akart volna fizetni nekem... De sosem adom fel. :))) Meg akarom tanulni ezt is.

Igazad van abban is, hogy nincsen mindenkire szóló tanács, de az okos ember képes meglátni egy másik területre szóló ötletben a sajátjára alkalmazhatót, a másik vérszegény pedig ha leírod, hogy NEKI mikor mit mi után kell tennie, azt sem képes végigcsinálni, kihagyja, jobb ötlete van, vagy még olvasni is csak nehezen tud.

Az apróbetűnek bedőlőst kérdezd meg, járt-e már offline ugyanígy, és nem lesz meglepő, 99 %-ban meg merem jósolni, hogy: IGEN. Talán létezik olyan funkció is, hogy egy emailcímről érkező mindenféle sz@rt letiltson az ember. Mindenre van megoldás. Csak a nyavajgógörcsre nincs. Azt ki kell hajítani az ablakon. Vagy türelmesen végighallgatni, aztán megértően bólintani, utána eladni neki a jó megoldást. Ő jó reklámember lesz a későbbiekben nekünk.
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása