Úgy látszik, kezd a gumikacsámmá válni ez a téma az élelmiszerekkel kapcsolatban. De valamiért úgy látszik, küldetéstudatom van, és minél szélesebb körben akarom terjeszteni, hogy kik azok a cégek, akiknek az általam megnevezett termékei effektív egészségkárosodást okoznak.
Barátnőm említette, hogy a múlt héten egy kajáldában vettek Natur Aqua fél literes ásványvizet. Ketten ittak belőle még a kaja előtt, és mindketten azt érezték, mintha egy lufit fújtak volna fel a gyomrukban. Aztán ettek, ismét ittak, és a felfúvódásos rosszullét nem múlt el még egy darabig. Mondtam neki, hogy szerencsések, mert náluk azonnal jelzett a gyomor-bél traktus, hogy mi is a mérgező ágens - nálam a Nesquik kakaóval ez évekig tartott.
Az elmúlt években soha nem látott fellendülést élvezett az ásványvíz piac. Ehhez természetesen hozzájárult a médiagépezet is: az utóbbi években nem tudtam a kezembe venni úgy egyetlen libalapot se, hogy ne arról papoltak volna benne, hogy a méregtelenítéshez igyál ásványvizet. (Ezért aztán nem is olvasok libalapokat, hehehe.:))
Egy néni, bizonyos Hulda C. Clark, megvizsgálta rezonanciás módszerrel, hogy mit találhatunk pl. a flakonos ásványvízben. Arra a következtetésre jutott, hogy inkább csapvizet kell inni, ugyanis abban csak szimplán kosz van, de az ásványvizes flakonokban viszont a flakonok tisztítására használt oldószer, ami sokkal veszélyesebb. (Ezért aztán nem is veszünk palackos vizet, szűrt csapvizet iszunk.)
Persze, mindenféle jogi csűrcsavarás okán itt is leírom, hogy természetesen a barátnőmék nem tekinthetők mérvadó statisztikai mintának, tüneteik pedig származhattak a belélegzett levegőtől is. De hogy többet a büdös életben nem vesznek Natur Aquát, sőt, mi sem, az egészen tuti. Tőlünk aztán a Coca Cola Company álla felkophat.
Én valamit azért rohadt módon nem értek:
- Mi lett a Nestlé melamin vizsgálatának a végkicsengése?
- Miért nem olvasgat a Nestlé blogokat? Na nem a selyemzsinórra vágyom, amit díszes piros dobozban küldenének el, hanem egy levélre, hogy "K. Vevőnk! Bocsi. Hazudtunk. Elkúrtuk." Ezt hívják amúgy netes reputation management-nek, vagyis hírnév-kezelésnek (hű, feltaláltam egy szakszót), már ha csinálnák. Csak úgy tájékoztató jelleggel: sokan kerestek rá a blogra úgy, hogy tudni akarták, "Nestlé mérgez" illetve "Nesquik kakaó melamin".
- Miért csak a csalamádé hamisítót mutatják vasba verve, kihomályosított fejjel? A Nestlé vezetőit miért nem?
- Miféle EU-s élelmiszertörvény az, ami lehetővé teszi, hogy minden utolsó vegyi szemetet és mocskot belekeverjenek akár gyerekek kajájába anélkül, hogy Brüsszel főterén fellógatnák a felelősöket?
Végezetül pedig egy piaci jövendölés: még 10 év, és nem lesz nagyobb érték annál a kajánál, ami állati és növényi összetevőket tartamaz. És CSAK azokat. Csak a disznótartók meg az a pár családi gazdaság addig tartson ki...
A MARKETINGIZÉK HIRDETÉSE
Keressük annak a családi gazdálkodónak az ismeretségét, aki Budapesthez közel gazdálkodik, nem vegyszerez, állatait antibiotikummal nem eteti, és aki a saját terményét nyugodt szívvel odaadja a gyerekének/unokájának is. Tőle szeretnénk vásárolni a következőket: hús, tej, tojás, zöldségek, gyümölcsök, liszt, stb.
Jelige: "Enni-valót szeretnénk enni"