Egy marketing témájú blogon olvastam Autóhitel Pisti véleményét. Nem írom meg, melyiken, aki akar, majd utánajár. Csak annyit írok le róla, hogy nem olyan blog mint ez, ahova a nép vagy azért jön, mert tetszett, amit olvasott, vagy a keresőből bukkant rá. Ez egy olyan blog, ahol a feliratkozók kapnak blogbejegyzés értesítőt. (Én nagyon ritkán olvasom el ezeket a bejegyzéseket, tehát nem vagyok hűséges olvasó.) Idemásolom, jó olvasást!
Autóhitel Pisti véleménye az infotermékről, marketing guruk szűk köréről és a marketingről
2009.01.26. 17:51 PikPok
18 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
tothzoli · http://www.facebook.com/tothzoli 2009.01.26. 21:06:22
tothzoli · http://www.facebook.com/tothzoli 2009.01.26. 21:07:10
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.01.26. 22:22:58
PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.01.26. 22:45:15
Azoknak meg, akik marketinges marketinget akarnak olvasgatni, ajánlom az egyik honlapunkat: www.market-iq.hu.
Mária 2009.01.27. 10:20:46
Fogd fel úgy azt a blogot, mint egy hatékonyan működő szűrőt, ami a férgesét nagyon jó hatásfokkal elhullajtja.
Teljesen biztos vagyok abban, hogy aki a közeli jövőben azon a blogon tanított pancser marketinget választja, annak a cége nem éri meg a Karácsonyt.
Egyébként meg nem kár értük, úgysem lennének az ügyfeleink :)
JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2009.01.27. 11:30:44
JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2009.01.27. 14:50:58
De mostmár rákeresek:)
PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.01.27. 15:50:25
MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.01.27. 16:07:31
PikPok@ : nemrég mi is megszülettünk. Ráhel zabál és üvölt és alszik.Én meg nem érek rá blogolni.
PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.01.27. 16:18:36
PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.01.27. 16:33:35
1. lépés: TE is meg tudod csinálni, elég ha rendelsz egy CD-ROM-ot. De lásd, hogy ingyen is osztom az észt, ha feliratkozol a hírlevélre. Ha viszont feliratkoztál és egyszer rendeltél, utána küldök újabb fizetős cuccokat, mert az apróbetűt nem olvastad el figyelmesen.
(veszik, viszik, épül a hívők tábora)
2. lépés: tökéletesítheted a tudást, ha eljössz egy szeánszra. Ott megosztjuk veled a TITKOT, amiről ha lemaradsz, megbuksz a piacon. (Itt egyben befigyel egy célcsoport szűkítés is, fókuszálva az MLM-hívőkre.)
(még ezt is viszik, még tovább épül a hívők tábora, a gurunak már nem is kell beavatkozni, mert a hívők "leköpködik" a kétkedőket - lásd MLM hálózatok viselkedése; ezen a ponton lép be a "mi guruk ajnározzuk egymást" a kognitív disszonancia csökkentése okán)
3. lépés: Jaaaa, nem működik???? Hát azért nem, mert NEM JÓL CSINÁLTAD! Pedig én megosztottam veled a TITKOT, nálam működött, épp ezért én utazgatok, telelek, süttetem a hasam a nappal, míg te a gázszámlád miatt parázol. De TE vagy a hibás! Na nem baj, várj csak egy kicsit, majd újabb csengő forintokért megmondom, hol rontottad el. (Vagyis beavatlak további olyan marketing törvényszerűségekbe, amik ott voltak már az első alkalommal is, csak egy gyorstalpalóba nem férnek bele... Bad luck, így jártál.)
(ezen a ponton lép be az, hogy a guruk látszólag egymást szidják, hogy nem hatékony módszert adtak el, de valójában mégis megmagyarázzák, hogy a másik jól csinálta)
Most a 3. lépésnél tart a piac. Kicsit olyan összeesküvés-elmélet szaga van a dolognak, és egyébként hihetetlenül érdekes, hogy mikor melyik ponton a célcsoport melyik rétege száll ki, illetve a bentmaradók hogyan védik egyre jobban látszólag a gurut, valójában saját magukat, hiszen beismerni alkalmatlanságunkat keserűbb, mint a fekete tea - mondta volt Charlie Chan.
Mária 2009.01.27. 16:57:05
Tömeges öngyilkosság? Egyrészt azért, mert a guru azt mondja, hogy most pedig mindenki szépen beleugrik a kútba, másrészt meg azért, mert a bank vitte a házat, mert a hívők a megsokszorozott bevételeikből sem tudták törleszteni az adósságukat?
PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.01.27. 17:19:37
Egyébként ma rákerestem a neten, hogy mégis mit remélhetünk, ha Liza Nyilas jegyű, és az egyik találat egy ilyen "értékesítési honlap" volt. Olyan gyorsan ugrottam ki az oldalról, hogy hihetetlen, pedig jó helyen volt a keresőben, nyilván azt árulta, amire én kíváncsi voltam, de a tény, hogy rám akar sózni valamit, olyan visszatartó erővel sütött, hogy semmit nem ért el a honlap tulajdonosa. (Más honlapokon egyébként rábukkantam két olyan tényre a Nyilas jegy szülöttével kapcsolatban, ami most minket a kisded táplálása okán eléggé érint: 1. nem küzdenek sokat és türelmetlenek, 2. túlevésre hajlamosak.:))) És bizony ezt a mi szülöttünk hozza is!:)))
Alex_79 2009.01.27. 17:27:58
Mária 2009.01.27. 17:32:08
PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.01.27. 17:52:28
Mária 2009.01.27. 22:04:14
Most csak a kaja, később pedig minden, amit meg akar kapni, azonnal kell majd, nagy tételben.
Ráadásul mindig, minden körülmények között tökéletes minőségben...
}:-)
Kedves Balázs!
műanyag kampány...? akkor Sándor társaddal mit csináltok? ugyanazok a sablonok..."you always manufacture the same trash" az idézeted nyomán. Eddig egymást ajnároztátok a honlapjaitokon.
KÉPMUTATÁS a javából ez a commented...
Profi és szívből jövő szolgálat? levelező listák, semmitmondó de annál hangzatosabb infótermékek, ugyanolyan "egykaptafa" honlapok, online módra TVSHOP-os manipulációs rendszer...ugyanmár...gyakorlatilag ezért pukkadt ki a web1es lufi...a web 2.0 ugyebár a consumer generated marketing világa kellene h legyen..
Jól mondod tehát mi árt a marketinges szakmának. Az h elhitetitek a vállalkozókkal h a többségében gagyi (tisztelet a kivételnek, szerencsére ilyen is akad bőven) hirleveles okosságaitokból majd mindenki csodát tesz, és ha nem sikerül akkor majd ti NAGY TANÁCSADÓK megoldjátok...és ráadásul mindenre ugyanazt a rendszert húzátok rá. Hallottál már arról a trendről h az üzleti életben egyre inkább háttérbe szorulnak a bal agyféltekés megoldások?
A tanult marketingesek 4-5 évig tanulják az igazi alapokat, de igy nem tudnak elhelyezkedni, ha elhitetitek a KKV szegmenssel, hogy ezt ők is meg tudják tanulni az anyagaitokból (vagy SS kazettáiból-online marketinges kazettával...szép volt). Inkább adjatok a vállalkozóknak holisztikus szemléletet.
Azért h ne csak azt értsék meg, milyen fontos a marketing, hanem azt is milyen lényeges a tanult szakemberek munkája, segítsége, gondolkodásmódja.
Könyörgöm nem lehet mindenre infóterméket összetákolni, vannak olyan termékek amiket azok az emberek vesznek akik nem görgetik órákig az agymosás szintű szövegeket h a végére érjenek. De ezt még nem hallottam tőletek...
Nyilván jól megy a TVSHOP is, akkor igazatok van, miért ne tegyétek át "onlájnba"...de azért van aki ennél többnek érzi magát, és nem nézi semmibe a potenciális ügyfeleit.
Mindenkinek a maga dolga, h akar boldogulni. De kihasználni a vállalkozók "tudatlanságát" és sebezhetőségét... nem szép dolog beetetni senkit. Sajnos a mai világ erről szól, tisztelet ismét a kivételnek.
Ezt jól tudod Te is.
De akkor legalább ne legyél képmutató.