Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Miért szeretek angol blogokat olvasni?

2009.06.30. 08:53 PikPok

Pár napja elgondolkodtam, hogy miért is mások a külföldi blogok (számomra elsősorban az angol nyelvű blogok), mint a hazaiak. Miért van más ÉRZÉS bennem, amikor a bejegyzéseket és a kommenteket olvasom.

Pár éve láttam egy sokadik osztálytalálkozón készült fényképet. Az osztálytalálkozóra hazalátogatott Amerikából valaki, aki ott orvos lett. A kép döbbentes volt. Az orvos legalább 20 évvel fiatalabbnak nézett ki, mint az összes többi volt osztálytárs már úgy 65 körül. És nem azért, mert plasztikázva lett volna. Nyilván ő is sokat dolgozott, mint itthon maradt társai, és nyilván ő sem úgy ment ki, hogy ott rögtön mindene meglett volna. Sokat dolgozik ő is, a családi gondok-bajok őt is elérik. De a különbség üvöltő volt.

Aztán épp a hétvégén jutottam a következtetésre: külföldön az emberek ki tudják azt mondani a másik munkáját látva, hogy "fantasztikus!", "nagyon jó!", "szép!". Itt van például ez az oldal:

www.toxel.com/inspiration/2009/03/13/photo-manipulations-by-erik-johansson/

Először még meg akartam számolni, hányan írtak csak annyit, hogy "amazing" meg "nice", végül neki se kezdtem a számolásnak.

Nálunk ennek nincs kultúrája.

Ha valaki egy blogon azt kommenteli, hogy "hű, ez klassz, ügyes vagy!", az olvasók egy részében talán felvetődik, hogy tényleg, hát ezt milyen jól összeszedte az illető, de egy magyar blogon egy külföldi blogger egészen biztosan 20 poszt után depresszióba esne, és sírva törölné a blogot a világhálóról. Ezen egyébként megfigyeléseim szerint az se segít sokat, ha valaki külföldön élő magyar - a "hát igen, azt ott jól csináltad, de különben meg meg vagyok döbbenve rajta, hogy miért így és amúgy csinálod emezt" megmarad.

Az igazat megvallva nem túlságosan sokat kóválygok a blogok között, tehát nagyképűség lenne kijelenteni, hogy a Marketing Izék az egyetlen olyan blog, ami kisvállalkozások jó marketing munkájának csinál hírverést az esetek többségében úgy, hogy az illetők nem is tudnak róla, hogy mi kik vagyunk. (A pestlőrinci vásárcsarnokban sem a malomipari boltos Panni, sem a Vezér húsbolt hentesei nem tudják, hogy kik vagyunk, én pedig roppant élvezem, hogy mint Mátyás király álruhában járok be a boltba.:))) (Ha valaki talál még ilyet, az írjon nekem!) Tehát mondjuk nemcsak nekünk esne jól a gratuláció, de talán azoknak is, akiknek mi gratulálunk.

Kicsit úgy tűnhet mindez, mintha most jó nagy virtuális irgumburgumban részesíteném a kedves Olvasókat - pedig nem ez a célom. (Azokat legalábbis semmiképpen sem szeretném, akik csak csendben és tetszéssel olvasgatnak már nagyon régóta.) A célom inkább az, hogy azokat akik hajlamosak a kritikájuknak nagyobb teret adni, mint az elismerésüknek, azok gondolkodjanak el egy picit ezen az egészen, meg azon is, hogy azon a bizonyos osztálytalálkozós képen nemcsak azok öregedtek meg nagyon, akik soha nem kaptak dícséretet, de azok is, akik soha nem ADTAK!

U.I. Az a k. Olvasó, akit pedig kétszer tiltottam már ki - és esetleg még mindig nem tudtam végérvényesen elzavarni az én szemétdombomról, ahol köztudottan én kapirgálok (szép teljesítmény egy pingvintől!) - meg ne próbáljon kommentezni, mert újra kitiltom, és még sóval is felhintem a nyomát.

6 komment

Címkék: blog blogger dícséret

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr351192524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Max Logan (törölt) 2009.06.30. 12:28:28

A dícséret fontos. De mondjuk én személy szerint nem szeretem ezt a fajta agyondícsérést, ami a linkelt oldalon megy. Ugyanezt csinálják a Flickr-ön is, ami nekem nagyon nem szimpatikus.

Ritkán látogatok el a Flickr-re, mert az oldal nekem nagyon nem gyere be, de az esetek 99%-ában ilyen dícséretáradatot lehet látni, a kép készítője, meg nem győzi viszonozni ötmillió "köszi"-vel.

Ilyen helyzetben inkább legyen egy 5 csillagos, vagy x/10-es rating megoldás. A kommentekbe pedig csak a konkrét komment menjen.

Ami pedig a magyarokat illeti, tény és való, hogy itthon nem tudnak örülni mások sikereinek. Pedig a dolgok alapja az, hogy az emberek kisebb régiókban közösséget alkotnak. A közösség sikere az egyén sikere. Az egyén sikere a közösség sikere. Csak hát ehhez kell még egy kicsit tanulni itthon.

A múltkori pénzes kommentem csatolható ide. Egy nagyon elfajzott világban élünk, ahol az embereket úgy vezeti meg az összes létező hatalom (és ide lehet éreni az államvezetést, a médiát, stb.), hogy nem képesek az ÉLET-et látni. Meggyőződésem, hogy a földön ma élő emberek 99,99 százaléke nem tudja, hogy mi az, hogy élni. Elfogadják a vezérek értékrendjét, félnek a sajátukat megtalálni (ezzel feldják saját identitások, ami a legnagyobb veszteség az egyénnek és a társadalomnak is). Amíg ez a birkaszellem van jelen a földön, addig globálisan jóra nem lehet számítani (sajnos lokálisan sem).

Én egyébként amondó vagyok, hogy lokálisan kell gondolkodni, a globálisat szem előtt tartva. Minden nagy kicsiben indul. Ha nagyot akarunk alkotni, majdnem biztos, hogy elbukunk (ez az ide évem első felének a tanulsága), valamint ha megnézzük egyik feltaláló sem úgy indult neki, hogy én most valami nagyot alkotok.

Alkottak, aztán végül úgy alakult, hogy az közösségnek hasznos lett. És itt a lényeg, hogy csináld azt amit szeretsz, amiben hiszel. Ha így teszel, akkor boldog leszel. Na ez a boldogság nincsen meg az emberek nagyon nagy hányadában.

Elhiszik, hogy nem lehet jobb, nem lehet változtatni. Lehet, csak hinni kell benne és merni önmagad lenni. Ez a legfontosabb a földi életben ...

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.06.30. 12:50:51

Max Logan: úgy látom, egy húron pendülünk.:))
Az emberek nem tudnak örülni. De csak azért nem, mert még soha nem fordult elő velük az, hogy valamiért nagyon meg kellett küzdeniük, és sokáig nem kapták meg. Ha most ezt írom, sokan biztos autóra, lakásra, nyaralásra gondolnak. Pedig nem erről van szó. Ha erre gondolnak, nagy baj az nekik. Mert én például arra, hogy legyen az embernek egy jó férje/felesége, egy mosolygós örökmozgó gyereke, egészsége stb. És ha ezeknek minden nap tud örülni, akkor már nem egy nyamvadt blogon kell kiélnie a frusztrációját, hogy kioktassa a bloggert.

A "merj önmagad lenni" megközelítés különösen a marketing szakmában ismeretlen fogalom. Verd a habot magad körül, csinálj nagy durranásokat, amikről az emberek már ne is tudják eldönteni, hogy marketing húzás vagy nem, told magad, osszad az eszet. Az, hogy őszintén beszélj, nem dívik. Így aztán a nem őszinte nyomakodás nem őszinte vevőkört is fog magához vonzani, akik belül RETTEGNEK, nehogy rájöjjenek, NEM ÉRTENEK ahhoz, amit el akarnak adni. Izgalmas kis pszichológiai tanulmány mindez. Egyszer majd elmélkedem még erről is. De dícséretet biztos nem fogok kapni érte!:))))

Pajala · http://vasarolaszulo.blog.hu/ 2009.06.30. 14:14:40

Nagyon igaz, amit írsz, PikPok. A pozitív visszajelzések tekintetében üdítő kivételt jelentenek a gasztro-és kreatív blogok, de valóban, ha bármilyen más blogot 10-nél többen olvasnak, akkor ott megy a fújogás. Micsoda perverzió és időpocsékolás egyébként olyan blogot olvasni ÉS hozzá kommentet írni (ne adj'Isten regisztrálni is!), ami a véleményünk szerint pocsék...
És ami még rosszabb, hogy nem csak idegen fúrják egymást, de családok élnek(?) úgy, hogy állandóan piszkálják egymást, csak ezzel senki nem jut előbbre egy lépést sem.

És klassz a blogod, PikPok:)))

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.06.30. 17:36:44

Pajala: először is köszi!:))) Te már nagyon régi olvasó vagy, és ezek szerint neked bejöttek a témák és az értékrend is - különben nem lennél még mindig itt.:)))
Holnapra írok egy tanulságos kis bejegyzést arról, hogy milyen pingpongmeccset olvastam mindösszesen 2 marketinges blog 2 bejegyzésében.

ftk 2009.06.30. 20:44:47

Hm, azt hiszem, értem, mire gondolsz... a múltkoriban nézegettük a barátaink pár napos ikreinek fotóit a neten. Jó sok van belőlük, a babák igazán gyönyörűek, és ugye szegénykékből mindenféle kábelek álltak ki (nem is tudom, milyenek, az egyikre tippeltem, hogy a szondáé lehet). Akkor mondom a páromnak, nem tudjuk mi megbecsülni, milyen mázlink van, hogy sosem kellett ilyen szerkentyűkkel közelebbről megismerkednünk se nekünk, se a kölköknek. Szóval de, pontosan annak lehet a legjobban örülni, ami a miénk, és amit a rohanásban olyan természetesnek tudunk venni.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.07.01. 08:25:05

Úgy tűnik, külföld jót tesz az arcbőrnek. Pár éve láttam egy interjút az Európa Kiadó tagjaival. Mindenkinek teljesen szétcsúszott a feje, egyedül a Laca nézett ki 20 évvel fiatalabbnak. Persze Ausztráliában van egy filmtrükkös cége és csak pár koncert miatt jött haza. Jól csinálta. Amazing! :o)
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása