Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Egy kezdő csipogó benyomásai avagy kell-e a Twitter a vállalkozásban?

2009.07.08. 08:28 PikPok

Néhány napja vagyok csak fent a Twitteren. Próbálok rájönni a technikai dolgokon túl, hogy milyen képződmény is ez a Twitter, és miért jó nekem, ha fent vagyok. Miután maga a twitterezés - vagy nevezzük inkább csipogásnak, így magyarul - is egy webkettes eszköz, és mindenhol azt olvasom, hogy ez aztán hűde meg hajde, nem tehetem meg, hogy egyszerűen csak kijelentem, hogy szerintem nem akkora truváj, mint amekkorának próbálják beállítani.

De először is nézzük csak, mi ez a Twitter. Regisztrálni kell magunkat, megadni a valódi nevünket (ha azt akarjuk, hogy megtaláljanak), aztán letölteni valamilyen kis szoftvert, amivel meg tudjuk azt csinálni, hogy a képernyő jobb alsó sarkából felugró ablakocskában követjük az általunk követettek csipogását, illetve mi is megereszthetjük közlendőnket a világ felé. Csak azoknak a csipogását látom az ablakocskában, akiket én követek, de ha kíváncsi vagyok valakiknek a csipogására, megnézhetem saját oldalukat is a világhálón. Például ez az enyém: twitter.com/sikermarketing

Mint látszik, nem viszem túlzásba se a követettek gyűjtögetését, se a csipogást. De hogy vannak ezzel mások?

Hova máshova is fordulhatnék véleményekért, mint magához a Nagy Virtuális Csiriphez?

Az első vélemény:

A twitter halála, amikor az emberek csak az @nevükre szóló tweeteket olvassák és a követők számát valamiféle státusszimbólumnak tekintik. (Csipogta: Wyr)

A második vélemény: 

Azt tapasztalom,minél több embert követek a twitteren, annál nehezebb minőségileg követnem őket, mert nagy a zaj.Hogy lehet ezreket követni? (Csipogta:gomboszs)

Nekem is az volt az első benyomásom, hogy olyan ez, mint IWIW. Akkor vagy jó ember, ha minimum 300-400 ember ismer téged. A Twitteren ez a szám nyilván kicsit magasabb. És ahogy nézem, kicsit mintha az is lenne a szokás, hogy ha valaki követ valakit, akkor azt vissza kell követni, mintegy udvariassági formulaként.

A sok sok csipogás azt mutatja, hogy az illető, aki a gép előtt ül, rajta tartja mutatóujját a világháló ütőerén, és semmi izgalmasról nem marad le. Talán már órákkal előbb értesült Michael Jackson haláláról, mint én, aki a hírek felröppenésekor aludtam, és csak a reggeli kávém elfogyasztása után jutottam el idáig. Mert hát mondanom sem kell, én azért ennyire nem vagyok világháló függő.

A csipogásnak célszerű valamilyen információt tartalmaznia, különben nem fogok felfigyelni rá. Az információ meg az üzenet maximális 140 karakteres hossza miatt egy link kell, hogy legyen. Ellenben mivel a Twitter rövidíti a linket, így nem látom belőle, hogy melyik honlapra visz. Ez meg az én véleményem szerint webergonómiai probléma, és nagyságrendekkel csökkenti a kattintások számát. Ha tehát linket teszek be, előbb leírom, hogy melyik oldalra visz, egyáltalán magyar vagy angol vagy szuahéli a nyelv. (Mert bár elég jól tudok angolul, sokszor nincs idegrendszerem még magyarul se olvasni, nemhogy angolul.)

Momentán úgy látom, a csipogásnak is csak akkor van értelme, ha az ember akkor szól, ha van valami mondanivalója. Épp úgy, mint az életben, amikor belépek egy terembe, ahol egy rakás más, számomra ismeretlen ember van - köztük valahol a konkurenciám. Háromszor meggondolom, mit és hogyan csipogjak, hogy elég értékes legyen a potenciális vevőmnek, de ne oktassam a konkurenciámat.

Ráadásul a túl sok csipogás pont ugyanolyan, mint amikor valaki naponta 5 hülye mailt továbbít. Egy az egyben lejön róla, hogy az ember nem dolgozik. Ha meg dolgozik, akkor felesleges becsipogni, hogy "hű de sok dolgom van".

Számomra óriási kérdés, hogy mennyire kell belekeverni a csipogásba a magánéletet. Mivel az ember a napjának a nagy részét mégiscsak magánéleti közlendőkkel éli (felkeltem, reggelizek, ebédelek, mailt írok, tévét nézek stb.), ami a férjemen kívül másokat túlságosan nem érdekelhet, kérdés, hogy akik hozzám feliratkoznak, vajon azt akarják-e tudni, hogy a kisded megette-e a mai főzelék trutymót vagy sem. Persze nyilván a magánéletet és az üzleti jólértesültséget is lehet úgy tárgyalni, hogy abból következtetni lehessen más dolgokra pl. "átbögésztem a fél netet, hogy végre találjak egy 190 ezer forintos babakocsit, ami igazán jó ár-érték aránnyal bír".

Kicsit az az érzésem, hogy a Twitter nem csinál mást, mint a nagy világhálóhoz szegezi azokat, akik hagyják, és a végén meg is lesznek győződve róla, hogy csak az létezik, amire legalább 6 másik weboldal hivatkozik, és csak az pörög igazán, aki blogol, twitterezik, skype-ol és keresztbe-hosszába tudja, melyik blogger miről elmélkedik és ki lett éppen Index címlapos...

Az élet meg közben ott zajlik, amikor a 6 és fél hónapos nem törődik vele, hogy ő még csak ennyi idős, és fogja magát, és feláll...

 

12 komment

Címkék: web2.0 marketing blog webkettő twitter webergonómia

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr411231153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vida Ági · http://twitter.com/vidaagi 2009.07.08. 16:49:11

A Twitterezés szerintem hosszútávon érik be. Nem kell az ilyen "akkor vagy jó ember, ha sokan követnek" szabályokkal törődni. Én másfél éve csiripelek, csak azt követem, akinek érdekelnek a gondolatai és leiratkozom arról, akinek nem tetszik a csiripelése, mégis szépen gyűlnek a saját követőim és alakulnak a kapcsolataim olyanokkal, akikkel nem biztos, hogy e-mailben sokat csevegtünk volna, hasznos partnerségeket, szakmai kapcsolatokat kötök és tényleg mindent elsőkézből tudok meg, szűrt tartalmat kapok, ez is praktikus tud ám lenni. (MJ haláláról meg csak azért maradtam le, mert akkor mentem haza a Twitter buliból :DDD)

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.07.08. 17:18:25

Ha rutinos csiripelő vagy, akkor neked elhiszem! Minden bizonnyal az én csiripelési hangulatomat az is tompítja, hogy a 6 és fél hónapos már magáévá tette azt a dolgot, hogy ha csendben van, akkor valami gáz van, és így úgy ülök le a gép elé, mint egy szurikáta. De abból is az őrszem.

Max Logan (törölt) 2009.07.08. 22:03:07

Én alapvetően nem értem ezt a Twitter jelenséget.

Mi a Twitter:
- egy blog, nagyon rövid maximális bejegyzés hosszal
- egy blog, mely rendelkezik regisztrációs rendszerrel, így publikusban is mutatható, hogy ki kit követ

A ki kit követ nem pontos, soha nem is lesz az. Ez kb. olyan, mint az RSS olvasás. Hiába írja ki a FeedBurner, hogy van x követő, ha mondjuk abból y nem olvassa el a feed-et (hányszor voltam régen úgy, hogy rámjött, hogy RSS-ben követem a blgokat, egy idő után, amikor már több 10 olvasatlan bejegyzés volt az olvasóban, töröltem az egészet).

Tehát ez a funkció lényegében értelmetlen, az iWiW-es hány ismerőse van valakinek hasonlat jó. A "kit követek" funkció egyébiránt kb. egyenlő a blogokban megtalálható blogroll-lal (ergó, már megint oda jutottunk, hogy a Twitter egy mutálódott blog).

A rövid üzenetek miatt arra kellene használni, hogy tudósítsunk. Miről? Bármiről, de értelmesen. Erre viszont kevés a 140 karakter.

A visszacsatolás a Twitter-en hülyeség, mert ezzel már nem mikroblogról beszélünk, hanem üzenőfalról. Ilyetén formán meg túl van bonyolítva a dolog. ("Sima" blog, kommentelés funkciója.)

Ergó, még mindig nem értem, hogy mi olyan nagy durranás ebben.

Lehet szűrni az infókat? Miért egy sima blognál, hírportálok feed-jeinél ez nem megoldható? Nem csak azt a feed-et veszi fel valaki RSS olvasóba, amit érdekesnak tart?

Szóval még mindig nem értem, hogy mire ez a nagy hype a Twitter és a hasonló mikroblognak nevezett szolgáltatások körül.

Én azt gondolom, hogy a mikroblognak akkor van értelme, ha az ember azt tudósításra használja. Hogy milyen témában, milyen közegben az mindegy. Viszont fontos, hogy nagyobb legyen a bejegyzéshossz, mint 140 karakter és ne legyenek hozzászólások. Ha már van hozzászólás, akkor az "sima" blog, nem pedig mikroblog.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.07.09. 08:05:11

@Max Logan: számomra átláthatatlan, amikor valaki, akit én követek, válaszol XY valamilyen kérdésére, akit viszont én nem követek, és nem is akarok. Ez esetben az én Twitteremen az ő kettejük eszmecseréje netszemét. Valószínű, hogy sokan emiatt elkezdenék követni azt, akit eddig nem, csak hogy értsék az eszmecserét. Ez pedig belterjességhez vezet, akárhogy is nézzük. Ennek a körnek pedig van egy agyilag követhető mérete, különben olyan az egész, mintha a kongresszusi központban megrendezett 500 fős összeröffenés minden beszélgetését fejben akarnád tartani. Ez aztán oda lyukad ki, hogy - ahogyan Wyr írta - mindenki csak a saját nevére szóló csipogást olvassa el, hiszen a banda akkorára duzzadt, hogy képtelenség átlátni. Aztán ismét következő lépésként oda jutunk, hogy egy "kinyilatkoztatok, tehát vagyok" játékká fajul a dolog.
Persze gondolom lehet ezt kordában tartani, és a direkt, mások számára nem látható üzenetek tudnak kapcsolatépítési jelleggel szolgálni.
De ismét csak hangsúlyozom: ez a dolog is azoknál tud működni, akik egész nap a gépnél vannak, de legalábbis be van kapcsolva a gépük. Hiszen egy 10 órával ezelőtti csipogásra válaszolni már nyilván nem annyira menő.
Miután lassan 2 éves lesz a blog, azt hiszem, joggal mondhatok véleményt arról, hogy mennyiben tartom értelmesnek azt a kijelentést, hogy a Twitter "mikroblog". Számtalanszor jártam úgy, hogy a blogon kifejtettem valamiről a véleményemet, ami szakmai vélemény volt, tehát nem az, hogy most lehet-e normális gyerekzoknit kapni. Vagyis az olvasóknak először meg kellett érteni, hogy miről is beszélek. Igyekeztem részletesen leírni, nem is egyszer. Aztán az olvasókkal való privát beszélgetésekből kiderült, hogy csak homályosan emlékeznek, homályosan értették meg, mit is akarok mondani. Korántsem azért, mert agyilag nem lennének a topon. Egyszerűen azért, mert nem ezzel foglalkoznak, és az üzenetek jelentős része csak törtrészben megy át. Ez egy normális beszélgetésnek is jellegzetessége, nemhogy egy netes dolognak, ahol köztudottan türelmetlenebbek az emberek. Ha x karakerszámból átmegy 2 mondatnyi, akkor 140-ből mi megy át? Nagyjából annyi, hogy "jólértesült és olvasott vagyok, ujjam a net verőerén". (Tisztelet a kivételnek!!!!) Na, aki a Twitteren ezt a dolgot meg tudja ugrani, annak egyrészt gratulálunk, másrészt lehet utánacsinálni, mert nyilván nem könnyű!!!
De nincs ez máshogy a blogoknál sem. Nagyon sok blog halálozik el idő előtt, és nekem is villámgyorsan be kellett látnom, hogy egy blogot bírok kapacitással, mert hát valamikor dógozni is kell.:)))

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2009.07.09. 11:42:46

Per pillanat hülyeségnek tartom ezt a twittert. Max arra jó szerintem, hogy felkavarja a blogolás állóvizét...

ftk 2009.07.09. 14:03:26

Hm, emlékszünk olyan netes világcsodákra, amelyeket mindenhatónak kiáltottak ki, és aztán szépen megtalálták idővel a maguk (korlátozott) funkcióját a dolgok áradatában? Ez a nethez szegezés már nekem is szöget ütött a fejembe...

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.07.09. 20:45:27

A twitter nem rossz, akár üzleti eredményeket is hozhat KORLÁTOZOTTAN. De asszem én is, hogy túl nagy a hájp körülötte. Az átlag netező (nem a rendszeresen blogolók és a geekek) azt sem tudják mi az... Többségük leragad az IWIW-nél. Ami szintén nem baj. Nekem blogot írni és kommentelni is alig jut időm. Csiripre már nem fussa....

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2009.07.10. 13:15:39

@MacTom: El is tűntél vagy 4 hónapra... Gondolkodtam is, hogy mi lehet veled, mert napi szinten látogattad a marketingizéket :) Volt azóta egy lottóötös, és lehet már bora-borán húzod a lóbőrt. De ezek szerint mégsem :)

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.07.10. 23:05:29

Szia Zoli, csak 10 hétre, és tanultam az USA ban Dave Kaminski-tól WebVideoMarketinget. Hamarosan hallasz róla (illetve a folyományairól) azt gondolom, de még van pár hónap munka a durranás előtt :-)))
ATe verziód nagyon kellemes, volt aki azt hitte rákos vagyok és meghaltam, volt aki meg azt hitte hogy bebörtönöztek Kufstein várába. De egyik sem.
Bocs a privátért PikPok...

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.07.11. 10:54:11

MacTom: hát, nem irigylem a feleségedet, itt maradni egy pár hónapos pici babával meg a többi gyerekkel... (bocs a privátért)

GemmerWizzard 2009.07.11. 19:53:59

PikPok: Hogy gondolhatsz ilyet? Együtt voltunk, bele is pusztultam volna 10 hétbe nélkülük. Az egészben az volt a legnehezebb, hogy az ostoba amerikai követségi alkalmazottakkal elhitessük, hogy hiába utazunk öten, nem akarunk kint maradni a francos országukban. Majdnem úgy lett ahogy írtad, mert a többiek alig kaptak vízumot. (még kell nekik vízum, hiába van már mentesség, mert egyedül a picikének van új útlevele, a többieknek méga kék van, és azzal kell az engedély. De hiába van a picikének új, neki meg azért kellett vízum, mert még nincs egy éves. Lehet, hogy azt hitték, el akarjuk adni odakink :-) Szóval én 9-5 -ig "dolgoztam" de utána nagy családozás volt. Egy st.Petersburg nevű helyen voltunk, amely orosz névrokonával ellentétben az április-májusban is meleg Floridában található. Remek strandidő volt a lányoknak. Aztán mire hazajöttünk, megállapítottuk (még a 2 nagylány is) hogy nem szeretjük amerikát és az amerikai élertformát...

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.07.13. 13:32:03

Na tessék, már megint rossz nickkel kommenteztem. Tudja valaki, hogy hogyan lehet régi és már nem is használt nicket törölni a blog.hu rendszeréből, mert egyszerűen nem tudok megbirkózni vele a profilomon. Hozzáadni bármennyit, de törölni sehogy.... ( OFF, de tényleg nem tudom)
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása