Nem kisebbről, mint egy valódi amerikai sikertörténetről van szó.
El tudod képzelni, hogy ott, ahol a hagyományos piacod mérete 30%-kal nő, ott az eladásaidat 20-szorosára növeld?
Mert ő megcsinálta:
(Kép forrása: cukisag.blog.hu)
A mosómedve, miközben élettere 30%-kal nőtt, populációjának számát 20-szorosára növelte - tudtam meg egyik kedvencem, David Attenborough egyik műsorából, ami a BBC-n ment.
Miket művelt a mosómedve? Például teljes mértékben alkalmazkodott ahhoz, hogy az ember közelében éljen, és megegye azt a maradékot, amit az ember meghagy és a kukákba dob. Hiszen az emberi jólét olyan magas szintre jutott, hogy már a felesleges ennivalóból is vígan megél egy jópár faj.
Mit tanulhatsz a mosómedvétől (aki az egyik legjobb marketing tanácsadó:)))?
- meglátta a lehetőséget, amihez más nem nyúlt volna
- csiszolta képességeit - a városi mosómedvék jobban mérik fel a közeledő autók távolságát és sebességét, mint vidéki rokonaik, így kevesebben esnek áldozatul a közlekedési baleseteknek
- nem támadja a nagyobb és erősebb emlős (az ember) létét, hanem rámegy a leeső darabokra
- kihasználja adottságát, mégpedig a kis édi pofáját - jó a kapcsolatteremtő képessége, ha így nézzük
És még gondolhatná valaki, hogy az etológia messze áll a marketingtől...
(Érdeklődő olvasók számára: a marketing egyik szakkifejezése, a niche marketing is megegyezik az etológiában és a marketingben. Mindkét szakterületen egy kicsi, de speciális terület lefoglalását jelenti egy adott faj/cég/termék által. Ugye milyen érdekes?)