Szégyen és gyalázat, de ma egy magyar vállalkozást kell tollhegyre tűznöm, pedig tényleg nem szokásom. De sajnos a téma annyira tipikus, hogy már nem tudok elmenni mellette. Többször láttam a tévéreklámot, amelynek az a fő üzenete, hogy én megálmodhatok bármilyen cipőt, ők legyártják hozzá a megfelelő szabászgépet.
Borzasztó ezt kimondani, de minden, a reklámra elköltött forint valószínűleg pénzkidobás volt.
- Ipari marketingben szinte teljesen felesleges a végső fogyasztóra irányuló marketing eszközt használni.
Ha valaki ilyesmivel foglalkozik, más úton kell megtalálnia az utat az ő vevőihez. Ez lehet telefonos érdeklődés, hirdetés vállalkozóknak szóló újságokban, direct mail kampány, stb.
- Teljesen felesleges dolog mindenáron szlogent erőltetni minden termékre vagy szolgáltatásra.
Sokszor az ilyen ráerőltetett szlogenek olyan furcsaságokhoz vezetnek, mint ez a cipős történet. "Ön megálmodja, mi megvalósítjuk!" Ki a fene álmodik cipészeti szabászgépekről?
Sajnos a fenti szlogen egyébként méltán indulhat a legjobban elcsépelt szlogenekért folyó versenyben. Miket reklámoznak vele a Google szerint?
Grafikát, műszaki szolgáltatást, kerttervezést, szobafestést, dekorációt, honlapot, üvegezést, úszómedencét, gardrób szekrényt...
A szlogen lényege nem okvetlenül az, hogy általánosságot mondjon. A lényeg az lenne, hogy a vállalkozást verbálisan azonosítsa. Ha nem sikerül kitalálni egy "Calgonnal a mosógép is tovább él" súlyú szlogent, akkor inkább hagyjuk a fenébe! Mondjuk meg egyszerűen, hogy mit akarunk eladni, és kész. (www.sikermarketing.hu/szlogen.html)