Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Lokális keresés - meglepetéssel (Gúgli érdekesség)

2010.06.29. 15:25 PikPok

Ritkán írok a keresésről, a találati listáról és a keresőoptimalizálásról. Ennek leginkább az az oka, hogy konkrétumot nem adok ki, ez pedig táptalajul szolgál a rosszindulatú, munkanélküli, unatkozó ostobák számára, hogy kritizáljanak. Persze valódi szakmabeliek nyilván maguk is tudják, hogy a marketingben a legfontosabb szabály, hogy tartsd a szád, de az ostoba unatkozók nem sorolhatók ebbe a körbe...

Most viszont érdekes jelenséggel találkoztam a Gúgliban, annyira érdekessel, hogy magam is nagyon meglepődtem.

Külföldi szakirodalom erősen javasolja az úgynevezett lokális keresés alkalmazását, amikor honlapunkat úgy optimalizáljuk, hogy helyi vevőink találjanak meg elsősorban, például "intarziakészítő Budapest" vagy "raktéri köböző Makkoshotyka" kifejezésekre. Ennek az a jelentősége, hogy szűkíteni tudjuk a piacot, és esélyt adunk magunknak egy olyan helyzetben, ahol például a lehetetlenséggel egyenlő feljönni az "intarziakészítő" illetve a "raktéri köböző" kifejezésekre.

Általában a fentiekből az is következik, hogy összességében a lokális kifejezésekre kevesebb találatot ad fel a Google, mint a város- vagy falunév nélküliekre.

Meglepetésem tehát nem volt kicsi, amikor egy új ügyféllel beszélgetve ezt az opciót vettük számba, miszerint menjünk-e rá a helyi keresésre, vagy csak simán a fő kulcsszóra. Maradjunk a szép példánál:

raktéri köböző - 220.000 találat

raktéri köböző Makkoshotyka - 1.510.000 találat

Azt hittem, rosszul látok, és elcsúsztam a helyiértékekkel. De nem. 

Az igazsághoz egyébként hozzátartozik, hogy az adott fő kulcsszó erősen jellemző az adott városra, de ez még messze nem indokolja a jelenséget. Különösen azért nem, mert minden más összetételben a helyi találatok száma kevesebb, mint az általános találatok száma, magyarán ha vízvezetékszerelőt keresek Makkoshotykán, akkor kevesebb találatot kapok, mint ha helymegjelölés nélkül keresek. 

No kérem, a fentiekből két dolog következik:

1. Marhára nem vakon használandó szabály, hogy rá kell úszni a helyi keresésre, hiszen akadnak kivételek!

2. Minden rendű és rangú szolgáltató özönöljön csak hozzánk honlapot készíttetni, hátha kiderül, hogy pont az ő szolgáltatásánál találtam meg ezt a kis furcsaságot, mint rést a pajzson.:))

 

2 komment

Címkék: google keresőoptimalizálás keresés

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr282111470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2010.06.30. 09:13:58

Ezt én is észrevettem, Marha jó, hogy néhány debrecennel kombinált bútoros keresőszóra az önkormányzat honlapja is találatot jelent, mert releváns debrecenre az adott weblap, bár bútorra meg egyáltalán nem.

könyveskávézós 2010.07.11. 11:58:50

Mivel lelkesen olvasom a bejegyzéseid, így én is kipróbáltam:
könyvesbolt 750.000
könyvesbolt Budapest 265.000
könyvesboltok 41.500
könyvesboltok Budapesten 4.360.000
Érdekes...
Köszi, rengeteg időt spóroltál nekem!
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása