Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Hol hibázik a legtöbb induló vállalkozás?

2011.02.14. 10:06 PikPok

A minap egy ismerős - akit nemrég ismert meg az uram - kérdéssel fordult hozzánk, kihasználva a lehetőséget, hogy egy marketing tippet vagy apróbb tanácsot kaphat az új ismeretség okán.

Fiatal, dinamikus ifjú emberek, felvértezve a szakma minden csínjával és bínjával, és maguk mögött hagyva egy nagyobb céget, vállalkozást indítanak. Adott a szaktudás (ez már így jól indul, sokszor a vállalkozást indítóknak eszük ágába se jut olyan terület felé orientálódni, amihez még véletlenségből értenek is...), adott a kis cég image-e, honlapja, és a sztori, hogy mit is akarnak eladni. Szépen ki van matekolva, hogy majd a potenciális ügyfél itt és itt jön be a képbe, kap valamit ingyen, majd rögtön ráröppen a fizetős valamire, mint gyöngytyúk.

Hol van a probléma? Hát ott, hogy vettek már Google fizetett találatot (rajongók kedvéért: Google Adwords), de ez az ég egy világon semmit nem ért.

Kérdés: hogyan tudnák beterelgetni az ő kis szépen megálmodott célcsoportjukat az akolba, ahonnan csak a kasszán keresztül vezet kifelé az út.

 

Azt kell mondjam, iszonytató tipikus hibák sora. Na jó, nem olyan sok, csak éppen kettő, de azokból viszont szarvas.

1. A netszerte sokat szajkózott online megjelenési út

Ha valaki laikus fejjel és abszolút kezdő módon leül a számítógép elé, és elkezdi végigszöttyögni, melyik marketing (vagy ahhoz közel álló) forrás mit mond arról, hogy hogyan is lehet üzletet szerezni a netről, óhatatlanul belebotlik abba a mondatba, hogy "és akkor végy egy Google Adwords kampányt, amit ha jól akarsz csinálni, vedd meg a róla szóló tréningünket, e-book-unkat, iratkozz fel hírlevelünkre" stb. Nincs is ezzel semmi baj, hiszen minden kupec a maga lovát dícséri, aki ezzel foglalkozik és ebből él, az ezt akarja majd eladni.

A helyzet azonban az, hogy egy induló vállalkozással, egy induló honlappal belecsapni az Adwords lecsóba az számomra nem kicsit tűnik vakrepülésnek. Az adott vállalkozás még igazából azzal sincs tisztában, milyen szavakra is keres a célcsoportja, nemhogy ezeket a szavakat mindenféle szókapcsolattal, kulcsszó kizárással és egyebekkel be tudja lőni. És, most olyat mondok, amitől majd megint özönlenek kommentelni a fizetett hirdetések hívei, ezt teljes biztonsággal semmilyen tanácsadó se fogja tudni megmondani.

2. A szolgaian követett tankönyvi logika avagy "először határozd meg a célcsoportodat"

Minden marketing tankönyv arról szól, hogy határozzuk meg pontosan, kiknek is szeretnénk eladni. Tiszta sor, azt, hogy "én mindenkinek szeretnék eladni, mert az én termékemre mindenkinek szüksége van" mondat csak egy hithű MLM-es fogainak kerítését hagyhatja el.

Azonban a marketing tankönyvek úgy folytatódnak, hogy "állítsd össze a marketing kommunikációs tervedet és készíts marketing költségvetést". És a tankönyvi sémák szerint a költségvetés az valahol ott indul, ahol egy induló vállalkozás 2 éves bevétele jár majd...

Magyarán a magyar kisvállalkozás csakis és kizárólag a legminimálisabb költségvetéssel rendelkezik - ellenben rengeteg "kincset érő" kapcsolattal.... ("Egy nagyon jó barátom két éve jött el az XYZ reklámügynökségtől, ő mondta, hogy segít.")

Tehát a logikát egy kicsit a feje tetejére kell állítani. Hasonlatosképpen ahhoz, amit kedvenc szerzőpárosom, Al Ries és Jack Trout ír a Karrierlift c. könyvükben. ("Nem az számít, mint tudsz, hanem hogy kit ismersz.") Vagyis: nem az számít, hogy kiknek akarsz eladni, hanem az, hogy akik meghallják a szavad, azoknak mit tudsz eladni.

 

És persze nem is én lennék, ha a végére nem hoznék ki egy olyan megoldási javaslatot, ami mindkét problémára egy csapásra kínál megoldást... de, de, ez a keresőoptimalizált, jól struktúrált, jól összerakott honlap, vagy máshogy: honlapkészítés sikermarketing.hu módra.

Miért megoldás ez?

Mert a keresőoptimalizált, jól szerkesztett honlap kulcsszókészlete akkora, hogy egy 3-4 hónapos időtávon már viszonylag jól definiálható, mire is keresnek a vevők, illetve ha keresés van, de üzlet nincs, akkor vélhetően árproblémákkal küzd a vállalkozás. Sok minden eldől egy ilyen honlap segítségével, és ha valaki jól választ honlapkészítőt, akkor a honlap áráért gyakorlatilag megkapja a jó helyezést is a Google-ban.

Az internet természetéből adódóan azok az emberek fognak rátalálni a honlapunkra, akik a keresés állapotában vannak, tehát nem kell őket győzködni, hogy "vegyél, vegyél, vegyél". Ellentétben bármilyen más reklámmal, ahol egy hosszú folyamaton kell végigvezetni a vevőt, amíg valóban vevő válik belőle.

Nem kell gondolkozni rajta első körben, hogy hogyan is juttatjuk el az üzenetünket a potenciális vevőkhöz - azoknak juttatjuk el, akik keresnek. Azt, hogy ezeknek a mennyisége elegendő lesz-e a vállalkozás eltartásához, azt nagy biztonsággal egyetlen marketinges sem fogja tudni megmondani.

Végezetül még egy gondolat. A kisvállalkozások 75%-a a marketing stratégia hiánya miatt bukik meg a piacon. A jól elkészített és jól használt honlap viszont lehető legjobb információs eszköz egy működő marketing stratégia kialakításához. Mert a honlapkészítés sem érhet véget a honlap átadásával - a kezdeti stratégia helyessége és a módosítás iránya a webstatisztika segítségével kimatekolható lesz.

3 komment

Címkék: google marketing honlap vállalkozás adwords honlapkészítés marketing stratégia

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr252656124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Siker2011 2011.02.24. 19:58:00

Kedves PikPok! Ha el szeretnél adni, a célcsoport meghatározás minden vállalkozásban fontos, még az MLM-ben is! Lehet, hogy számodra hihetetlen, de az MLM is pontosan ugyanolyan vállalkozás, mint bármelyik másik! Ajánlom figyelmedbe a következőket: www.nogradibence.hu és www.milliomos.hu Egy üzleti klub azoknak, akik szeretnék, hogy jobban menjen az üzletük, tanulni, fejlődni vágyók és nem csak előítéleteik, tudatlanságuk és téves infók vezérlik.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2011.02.25. 08:39:19

Kedves Siker2011!
Az MLM nem ugyanolyan vállalkozás, mint bármi más. Egészen pontosan olyan, mint megkötözött kézzel-lábbal egy kiadós agymosás után táncolni. Nincs nagy élvezet benne. De egészen természetes, hogy az elvakultságnak ezen a fokán még promózol... Én viszont a webstatisztikából látom, hogy az MLM-esek mire keresnek a neten, és milyen szinten bűzlik az egész. De aki akarja, csinálja, és definiálgasson magának célcsoportokat úgy, hogy "mindenkinek szüksége van a termékünkre!" Aztán meg ha megakad, majd teleszemeteli a blogokat MLM-es linkekkel...

Siker2011 2011.02.28. 06:50:26

Kedves PikPok! Sajnálom, hogy így látod... Sok sikert neked! :)
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása