Nem szokásom szakkifejezésekkel dobálózni, úgyhogy most rögvest meg is magyarázom, mi az a teaser kampány.
A teaser kampány egy olyan reklámkampány, amely fokozatosan adagol, izgalmat és érdeklődést kelt, hogy majd amikor eljön az idő, addigra már mindenki a körmét rágja, hogy mi is a reklámüzenet, mi az új termék, szolgáltatás vagy anyámtyúkja, amit rám akar tukmálni a hirdető. (Definíció tőlem.)
A reklám hőskorában, amikor naponta csak X reklámüzenet ért el bennünket, ennek még nagy hatása volt, és komoly zsizsgést tudott elérni. Ma már 3000X ér el bennünket, itt tehát elég viccesen venné ki magát az erőlködés, hogy bárki is megpróbálná felizgatni a nagyérdeműt.
[Az utolsó teaser kampány a királyi MTV1 Fábry műsorának beharangozója volt, ami elérte az ingerküszöbömet, no de ehhez azért kellett hogy legyen a háttérben egy olyan felépített márka, mint amilyen Fábry, és itt gyakorlatilag csak egy relaunch-ról, egy újrabevezetésről beszélünk.]
A minap a következő feliratra bukkantam egy weboldalon:
Pár nap múlva visszalátogattam, hogy nem-e a számláló romlott el, de nem, mert azóta is folytonosan csökken a hátralévő idő.
Néztem a monitorra, mint a bálám szamara. 55 nap alatt mi a semmiből 2 darab honlapot csinálunk, nemhogy egyet. 55 nap maga a világmindenség. 55 nap alatt csaknem két rakat kötelező oltást kap meg egy csecsemő, az már 2/3-ad része egy évszaknak, annyi idő alatt több mint 2 fészekalj csirke és csaknem ugyanennyi kínai csíkoshátú törpehörcsög indul el az életbe. (Fizikailag persze 2 és 1, csak matematikailag mondom a közelítést.)
És most nézzük, miről van itt szó!
- A cég abba a hibába esik, amibe a legtöbb kis és nagy cég. Azt hiszik, hogy az ő reklámjukra mindenki kíváncsi, illetve mindenki az ő reklámjukra kíváncsi. Hát nem. Kedves Olvasó, vedd tudomásul, hogy mindannyiunk reklámját letojják a többiek! A feladat az, hogy valahogy átüsd a falat, valamilyen fondorlatos módon mégiscsak eljuttasd az agyakig, hogy létezel és tőled vásároljanak.
- Az ilyen jellegű online kampány lényege, hogy max. 2-3 nap múlva már elő kell rukkolni a történettel. Ennyi az a maximális idő, amennyi ideig az emberek emlékeznek. (Kicsit tovább, mint az aranyhalak. Ez politikai kampányok során is beigazolódik.)
- A történetnek olyannak kell lennie, amit a potenciális fogyasztó / vevő saját magára nézvést haszonnak fog fel. Magyarán: neki legyen jó az a honlap indulás. Ez így persze több mint kérdéses, hiszen mi lehet akkora truváj egy honlapban, hogy ezt remegve várja bárki is.
- Egy ilyen nyitóoldal pusztán arra jó, hogy sitty és sutty, máris kisiccelje a Google az indexből azokat a régi oldalakat, amik mondjuk benne voltak és hoztak némi forgalmat. Ezután a logikus következő kérdés az, hogy honnan számít a cég forgalomra most és mindörökké. Ha ezen a ponton homokszem kerül a gépezetbe, akkor megette a fene az egész erőlködést.
Vagyis az öreg Yoda szavaival élve: tedd vagy ne tedd, de ne próbáld! Csinálj egy új honlapot vagy hagyd a régit békén, de ne fogadd félkész üzenettel a látogatót!