Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Nem tudom, kibírom-e... avagy milyen az igazán szar teaser kampány?

2012.02.04. 16:09 PikPok

Nem szokásom szakkifejezésekkel dobálózni, úgyhogy most rögvest meg is magyarázom, mi az a teaser kampány. 

A teaser kampány egy olyan reklámkampány, amely fokozatosan adagol, izgalmat és érdeklődést kelt, hogy majd amikor eljön az idő, addigra már mindenki a körmét rágja, hogy mi is a reklámüzenet, mi az új termék, szolgáltatás vagy anyámtyúkja, amit rám akar tukmálni a hirdető. (Definíció tőlem.)

A reklám hőskorában, amikor naponta csak X reklámüzenet ért el bennünket, ennek még nagy hatása volt, és komoly zsizsgést tudott elérni. Ma már 3000X ér el bennünket, itt tehát elég viccesen venné ki magát az erőlködés, hogy bárki is megpróbálná felizgatni a nagyérdeműt. 

[Az utolsó teaser kampány a királyi MTV1 Fábry műsorának beharangozója volt, ami elérte az ingerküszöbömet, no de ehhez azért kellett hogy legyen a háttérben egy olyan felépített márka, mint amilyen Fábry, és itt gyakorlatilag csak egy relaunch-ról, egy újrabevezetésről beszélünk.]

A minap a következő feliratra bukkantam egy weboldalon:

 

Pár nap múlva visszalátogattam, hogy nem-e a számláló romlott el, de nem, mert azóta is folytonosan csökken a hátralévő idő. 

Néztem a monitorra, mint a bálám szamara. 55 nap alatt mi a semmiből 2 darab honlapot csinálunk, nemhogy egyet. 55 nap maga a világmindenség. 55 nap alatt csaknem két rakat kötelező oltást kap meg egy csecsemő, az már 2/3-ad része egy évszaknak, annyi idő alatt több mint 2 fészekalj csirke és csaknem ugyanennyi kínai csíkoshátú törpehörcsög indul el az életbe. (Fizikailag persze 2 és 1, csak matematikailag mondom a közelítést.)

És most nézzük, miről van itt szó!

  • A cég abba a hibába esik, amibe a legtöbb kis és nagy cég. Azt hiszik, hogy az ő reklámjukra mindenki kíváncsi, illetve mindenki az ő reklámjukra kíváncsi. Hát nem. Kedves Olvasó, vedd tudomásul, hogy mindannyiunk reklámját letojják a többiek! A feladat az, hogy valahogy átüsd a falat, valamilyen fondorlatos módon mégiscsak eljuttasd az agyakig, hogy létezel és tőled vásároljanak.
  • Az ilyen jellegű online kampány lényege, hogy max. 2-3 nap múlva már elő kell rukkolni a történettel. Ennyi az a maximális idő, amennyi ideig az emberek emlékeznek. (Kicsit tovább, mint az aranyhalak. Ez politikai kampányok során is beigazolódik.)
  • A történetnek olyannak kell lennie, amit a potenciális fogyasztó / vevő saját magára nézvést haszonnak fog fel. Magyarán: neki legyen jó az a honlap indulás. Ez így persze több mint kérdéses, hiszen mi lehet akkora truváj egy honlapban, hogy ezt remegve várja bárki is.
  • Egy ilyen nyitóoldal pusztán arra jó, hogy sitty és sutty, máris kisiccelje a Google az indexből azokat a régi oldalakat, amik mondjuk benne voltak és hoztak némi forgalmat. Ezután a logikus következő kérdés az, hogy honnan számít a cég forgalomra most és mindörökké. Ha ezen a ponton homokszem kerül a gépezetbe, akkor megette a fene az egész erőlködést.

 

Vagyis az öreg Yoda szavaival élve: tedd vagy ne tedd, de ne próbáld! Csinálj egy új honlapot vagy hagyd a régit békén, de ne fogadd félkész üzenettel a látogatót!

 

2 komment

Címkék: weboldal teaser reklámkampány

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr204065892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tarsoly Zsolt 2012.02.04. 22:54:01

Ez szerintem nem csupán "teaser kampány", sőt szerintem nem is kampány. Valami miatt fontos lehet ez a dátum a weblap - vagy talán a szolgáltatás? - indítására. Persze így, hogy ennyire semmit nem tudunk róla még találgatni sem lehet...

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2012.02.05. 08:25:00

@Zsolt: nem akartam a teljes weblapot feltenni ide, mert nem állt szándékomban egy konkrét weblapra/cégre rászállni, és nem is most került a cég a látókörünkbe. Vagyis én azt gondolom, hogy ez azért mégiscsak teaser, persze abban igazad van, hogy ez azért harmatos ahhoz, hogy kampánynak nevezzük. Mindössze a jelenséget akartam bemutatni, miszerint a nagyoktól (nagyobbaktól) másolnak valamit agyatlanul, de az a háttér (létező adatbázis, rajongói kör, vevőkör), amivel azok csinálják a kampányt, nincs meg náluk - szerintem.
Én azt gondolom, hogy ennyire semmilyen dátum nem fontos. Maximum a karácsony, vagy kinek-kinek a gyereke születése, de egy szolgáltatás vagy egy termék soha nem ennyire fontos. Ez egyszerűen marhaság és tehetetlenség, mert valamiért nem akar összeállni a honlap, gondoltak egy nagyot és felrakták ezt a számlálót, gondolták, hogy nagyon furmányosak lesznek, mert majd úgyis visszalátogatnak a látogatók. És itt van a marketing logikai bukfenc, amire fel szerettem volna hívni a figyelmet.
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása