Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Duci pénztárca danolászik

2008.04.17. 09:04 PikPok

A kereskedelmi márkák (vagyis az áruházláncok által gyártatott termékek) egyre erősödő versenyében a Spar sem akar lemaradni. A duci pénztárca klasszikus szimbólumához nyúlt, aki vígan dudorászik nekünk, próbálja beleverni a fejünkbe, hogy az S a spórolás és milyen jó lesz nekünk, ha a Spar-csoporthoz megyünk, ugyanis megérkezett az "esbüdzsé" termékcsalád.

Ilyenkor mindig vizualizálok egy csak magyarul beszélő, nem túl bonyolult háziasszonyt, és már látom a káoszt a fejében.
1. Miért írjuk úgy a "büdzsé" szót, hogy "budget"?
Ugyanis látszik, hogy a Spar érezte, hogy a magyar piacon elrúgja a pöttyöst egy "budget" (ejtsd: bádzset) márkanevű cuccal, úgyhogy egyet azért fordítottak rajta, legyen akkor büdzsé, hátha azt jobban értik, kicsit hasonlít is. Az, hogy a büdzsé - amit magyarul legtöbbször az állami költségvetés kapcsán szoktak használni - mennyire megy át a háziasszony agyába, aki részéről inkább a "családi kassza" vagy a "konyhapénz" felett diszponál, az egy másik kérdés.
2. Mi az a Spar-csoport?
Jó, azt nyilván sejtik, hogy a Spar és az Interspar egy brigád, de mi van a többivel? Ha már kereskedelmi márkát építünk, akkor vegyük tudomásul, hogy két út van:
  • Fantázianeveket találunk ki a lánc különböző termékkategóriái számára. Ilyen pl. a Lidl-ben a Fin Carré (kekszek, csokik) vagy a Frotto (papíráru)
  • Használjuk a lánc nevét, és azon belül teszünk megkülönböztetéseket. Pl. Tesco Gazdaságos vagy Tesco Színes termékek.
Ha egy S-Budget termék megjelenik egy másik lánc polcán, azt csak a kereskedelemmel foglalkozók fogják egyből tudni, hogy mit keres ott. A vevő fejében káosz lesz.

Egyébként a láncok reklámjai közül eddig egyedül a Lidl reklámja volt az, amire azt mondtam, hogy "na, ez igen!" Semmi extra, mindössze dícsérik a nőket, hogy milyen okosak és bölcsek. És azért, mert egyre több nő választja a Lidl-t. Zseniális húzás, ugyanis a többi láncban is többségben vannak a nők (vagy a férjüket a sor végére, a bevásárlókocsira támasztva kiállító nők), mégse nyalizik egyik lánc sem nekik. Rosszul teszik.:)) Ők inkább rámennek az árcímke-evő izére és a dagadt pénztárcára.

 

10 komment

Címkék: pénztárca spar budget büdzsé

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr39429440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Richárd · http://probadolog.blog.hu 2008.04.17. 09:26:31

Ennek egyéb okai is vannak. Valószínűleg erre az erős árkommunikációra a Plusz üzletlánc bevásárlása kényszeríti a spárt.
Szerintem:
probadolog.blog.hu/2008/04/14/spar_gazdasagos

Egyébként katasztrófális ez a reklám úgy ahogy van, és minden hibát elkövetnek benne, amit csak lehet...

Mária 2008.04.17. 10:05:38

Nincs Lidl a hatótávolságomban, nem is vásárolok náluk.

De ha lenne itt egy boltjuk a környéken, az életben be nem tenném hozzájuk a lábam a nyalizós reklámjuk miatt.

Kb a holló, a róka, meg a sajt története a sztori, amt a róka ügyesen kiénekelt a holló (pénztárcájából) szájából...

"...Á, jó napot, te drága Holló!
Mi szép vagy! Nincsen is hozzád hasonló!..."

"...A hízelgő, akármi fajta,
Azokból él, akinek hízeleg:
Felér a sajttal ez a lecke - vedd..."

:)

Tóth Zsuzsanna · http://webdesigner.blog.hu 2008.04.17. 12:11:04

Nálam nagyon mínuszba ment a Spár feeling, merthogy szeretünk ott vásárolni - ausztria életérzés, tisztaság, tele polcok, rossz tapasztalatok nélkül. Most ezzel a pénztárcával nekem a Profi szintjén landolt a marketing. Nyilván tudatos vásárlóként az ilyen flancokra nem adok, viszont szakmai szemmel nézve alapos melléfogásként értékelem.
Az olcsó, spórolós üzlet imidzsét már túl sokan hordják. Én a fent említett minőségre, igényességre helyezném a hangsúlyt, tekintve hogy az utóbbi időben nyílt Spár üzletek rendre a frissen épült, hangzatos névvel illetett lakóparkok mellett nyílt. Szerintem...

Mária 2008.04.17. 12:49:40

Pénztárcából valóban a kettő már sok :)

De azért bízzunk abban, hogy a Spar következő ötlete nem az éjszaka közepén randalírozó kicsi árak lesznek...

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.04.17. 14:29:14

Richárd: jó, amit írtál, úgy látszik, egy rugóra jár az agyunk.:)) Én igazából a szóhasználaton borultam meg, ami a dagadt pénztárcát illeti.

Zsuzsanna: most hogy így írod, igaz, a Spar pont azt felejti el, hogy az ő üzletei jobban néznek ki, mint a Plus-ok. Szerintem egyszerűen arról lehet szó, hogy a Spar pánikol egyet, JÖN AZ ALDIII!:)))

Mária: ebben mi nem szoktunk egyetérteni.:))) Én pl. Emese ötleteit is szerettem, igenis tessék nekem hízelegni, kiénekelni a számból a sajtot. Apropó, sajt. Ha egyszer túllépsz a Lidl-előítéleteiden, rá fogsz jönni, hogy ott - valami csoda okán - még lehet sajtízű sajtot kapni.:))) A többi inkább radírgumira hasonlít.
A Lidl pedig tisztességes: ami minősíthetetlnül pocsék, arra rá is írják! Siti üdítőital! (Végül is, oly mindegy, hogy Siti vagy Büdzsé...)

macskafaraok 2008.04.17. 19:42:23

Tűnődtem hogy milyen is lehet ’duci pénztárca danolászik’, de nem ment………, vizuális kultúrám nem nőtt még fel erre a szintre, előbb láttam, képzelőerőm további XP-ket szerzett,
Engem az a kurvanagy kefir/tejföl doboz fogott meg, olyan mintha valami romantikus kapcsolat lenne közöttük. A Büdzsé bevésése valahol felesleges, amikor a nép egy b. kövér pénztárcát lát. Megragad

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.04.17. 21:13:12

macskafaraok: most hogy így mondod... elég furfangos Nyeszterka pofával néz a buksza a tejfölre... így indul a pletyka.

Mária 2008.04.18. 08:54:07

Az a pénztárca elvileg sokkal inkább lehetne bármelyik multi pénztárcája inkább, mint a mai átlag magyar vásárlóé. A kitömöttség okán gondoltam erre...

Gyere hozzánk vásárolni és ilyen lesz a pénztárcánk... mármint a miénk... a tiéd nem feltétlenül :)

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.04.18. 10:59:19

Kíváncsi leszek, mikor jutunk el oda, hogy a ma általunk olcsónak minősített láncokról felismerjük, hogy valójában jól be lettünk etetve, majd kúszik fel az ár... Szerintem a Lidl már eljutott ebbe a fázisba, és odamész, megveszed a cuccot, mert mostanára ár-érték arányosan nagyon jónak tartod a saját márkás dolgait.
Itt van pl. a Debreceni kóbász esete. Világéletemben utáltam a cserkészkolbászt, de átlendültem a határvonalon, és megkóstoltam. Ízlett. Akkor volt 350 Ft körül. Nemrég vettünk, 530 körül van, de megvettük, mert finom.
Ugyanakkor a márkatermékekről mindezt nem biztos, hogy el tudnám mondani...

Siti 2008.06.02. 19:59:01

tudna nekem vki egy Siti üdítős üvegről képet küldeni???azt noan megköszönném...lehet h szar...de mind1
címem: siti6@citromail.hu
nálunk nincs ien csak azért kérném...meg azé mert engem isígy hívnak...köszi mindenkinek előre is...
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása