Nagyon kedves véleményt találtam a neten a blogról:
www.kalkulus.hu/blogs.2840.Marketing+Iz%C3%A9k
Elnézést Kívánok néhány sorára szeretnék reagálni.
Ha az átlag magyar meghallja a marketing szót, rendszerint gyanakvó szemforgatás, vagy lesajnáló ajakbiggyesztés a reakciója. Még akkor is, ha dereng neki, hogy nem véletlen, hanem valakik által jól megtervezett folyamatok mennek végbe akkor, amikor becsörtet a TESCO-ba, és mázsaszámra vesz meg olyan dolgokat, amikre semmi szüksége nincsen. Messzire vezetne annak boncolgatása, hogy miért van ennek a professziónak nálunk annyi becsülete, amennyi, mindenesetre laikusként úgy gondolom, hogy a marketing (ál?)tudománya valóban eleve eléggé obskúrus, ami meg nem az belőle, annak a renoméját könnyedén befeketítette az MLM hordák évtizedes fel-alá masírozása közben felfröcsögő sár.
Ennél szebben magam sem fogalmazhattam volna meg.:))) Köszönet érte!
A marketing egy roppant érdekes jószág. Ahogy P. Neuburg, a híres reklámszakember mondta:
A marketing az, amikor a józan paraszti gondolkodást egy csipetnyi kreativitással fűszerezed. (P. Neuburg)
Ennél szebben magam sem foglalhattam volna össze...:))))
De most komolyra fordítva. Végül is mi is az a marketing? Rengeteg zavart okoz az, hogy a nemzetközi és magyar szóhasználatban kicsit mást jelent a marketing, másra használjuk. Angol fordítása "piacravitel" az Országh-féle nagyszótár szerint. Az MLM (multi-level marketing) tehát azt jelenti: több szintű eladás. Ennél nem többet. Az MLM-es hordák által "marketing tervnek" nevezett valamit én egyszerűen csak pilótajáték-tervnek hívok. A marketing terv egészen más, ahhoz egy mezei kis hangyának nem lehet hozzáférése.
A marketing valójában és egyszerűen annak a tudománya, hogy mit is készítsünk és hogyan tudjuk befolyásolni a fogyasztót, hogy ezt meg is vegye. Tudomány abból a szempontból, amennyiben tudomány a statisztika, a gazdaságtan, a lélektan, a matematika és az alkalmazott művészetek (grafika). Mert hogy ez mindennek a keveréke.
A legnagyobb marketing tévedés pedig az, hogy amit már egyszer visszautasított a piac, azt marketinggel (helyesebben reklámmal) el lehet adni. A marketing tud befolyásolni (és ezt most nem negatív értelemben mondom), de alapvetően a vevő dönt. A jó marketing mindig az emberből indul ki. És minél jobban ismeri az embert, annál nagyobb sikert arathat.
[Marketing szakszöveggel a fentiek elolvashatók a www.market-iq.hu weboldalunkon.]