Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Vélemény a blogról - köszönjük szépen Elnézést Kívánoknak!:))

2009.06.01. 09:22 PikPok

Nagyon kedves véleményt találtam a neten a blogról:

www.kalkulus.hu/blogs.2840.Marketing+Iz%C3%A9k

Elnézést Kívánok néhány sorára szeretnék reagálni.

Ha az átlag magyar meghallja a marketing szót, rendszerint gyanakvó szemforgatás, vagy lesajnáló ajakbiggyesztés a reakciója. Még akkor is, ha dereng neki, hogy nem véletlen, hanem valakik által jól megtervezett folyamatok mennek végbe akkor, amikor becsörtet a TESCO-ba, és mázsaszámra vesz meg olyan dolgokat, amikre semmi szüksége nincsen. Messzire vezetne annak boncolgatása, hogy miért van ennek a professziónak nálunk annyi becsülete, amennyi, mindenesetre laikusként úgy gondolom, hogy a marketing (ál?)tudománya valóban eleve eléggé obskúrus, ami meg nem az belőle, annak a renoméját könnyedén befeketítette az MLM hordák évtizedes fel-alá masírozása közben felfröcsögő sár.

Ennél szebben magam sem fogalmazhattam volna meg.:))) Köszönet érte!

A marketing egy roppant érdekes jószág. Ahogy P. Neuburg, a híres reklámszakember mondta:

A marketing az, amikor a józan paraszti gondolkodást egy csipetnyi kreativitással fűszerezed. (P. Neuburg)

Ennél szebben magam sem foglalhattam volna össze...:))))

De most komolyra fordítva. Végül is mi is az a marketing? Rengeteg zavart okoz az, hogy a nemzetközi és magyar szóhasználatban kicsit mást jelent a marketing, másra használjuk. Angol fordítása "piacravitel" az Országh-féle nagyszótár szerint. Az MLM (multi-level marketing) tehát azt jelenti: több szintű eladás. Ennél nem többet. Az MLM-es hordák által "marketing tervnek" nevezett valamit én egyszerűen csak pilótajáték-tervnek hívok. A marketing terv egészen más, ahhoz egy mezei kis hangyának nem lehet hozzáférése.

A marketing valójában és egyszerűen annak a tudománya, hogy mit is készítsünk és hogyan tudjuk befolyásolni a fogyasztót, hogy ezt meg is vegye. Tudomány abból a szempontból, amennyiben tudomány a statisztika, a gazdaságtan, a lélektan, a matematika és az alkalmazott művészetek (grafika). Mert hogy ez mindennek a keveréke.

A legnagyobb marketing tévedés pedig az, hogy amit már egyszer visszautasított a piac, azt marketinggel (helyesebben reklámmal) el lehet adni. A marketing tud befolyásolni (és ezt most nem negatív értelemben mondom), de alapvetően a vevő dönt. A jó marketing mindig az emberből indul ki. És minél jobban ismeri az embert, annál nagyobb sikert arathat.

[Marketing szakszöveggel a fentiek elolvashatók a www.market-iq.hu weboldalunkon.]

5 komment

Címkék: marketing blog vélemény

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr981155580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Max Logan (törölt) 2009.06.01. 16:28:50

Én nem vagyok marketinges, nem is szeretnék az lenni. Viszont az utóbbi hónapkban olvasgattam erre-arra ezzel kapcsolatban.

Láttam, hogy egy-egy akciót, hogyan vitt végig egyik-másik emberke, aki alapvetően interneten értékesít, vagy internetes terméket/szolgáltatást értékesít (ebből az egyik tetszett a másik, nem bár tény és való, hogy működött).

Valahol olvastam (hogy hol arra már sajnos nem emlékszem), hogy akkor lesz valaki jó cégvezető, ha jó marketinges. Azaz tudja, hogy mit akar (el)adni és hogyan, kinek, stb.

Ezt továbbgondoltam és ugye valóban. Én tudom azt, hogy mit akarok (el)adni, viszont a megvalósításnál már el fog jönni az a pillanat, amikor én kevés vagyok. Ekkor fogok megkeresni olyan embereket, akik komolyan foglalkoznak a marketinggel. Én elmondom, hogy mit szeretnék közvetíteni a világ felé, ők pedig megoldják ennek szakmai részét.

Ez kb. ugyanaz, mint hogy valaki szeretne egy honlapot vagy webalkalmazást. Megkeres engem, (jobb esetben) elmondja, hogy mit és miért akar, én pedig hozzáteszem a szakmai tudásomat, tapasztalatomat.

A gondot abban látom, hogy az emberek nagyon nagy százaléka még mindig nem látja, hogy a marketing az nem átb@szás, hanem egy felelős magatartás, ami az üzlet elengedhetelen része.

És valóban, ha abból indul ki az egész, hogy az embert állítjuk a középpontba és neki akarunk (el)adni, akkor a marketing máris valami nagyon jó és élvezetes dolog.

Azt pedig nagyon nem szeretem, amikor valaki azt mondja, hogy kell ide egy kis marketing és majd dől a lé. Ezért tart ott a világ ahol. Ha majd eljutunk oda (nem fogunk), hogy a vállakozások értéket akarnak teremteni, az ember(ek)nek, az ember(ek)ért cselekednek és nem a pénézrt, akkor lesz jó világ (nem lesz, vagy nem mostanában).

Max Logan (törölt) 2009.06.01. 16:42:04

Régóta próbálom megfogalmazni magamnak, hogy mi is a marketing. Addig már eljutottam, hogy egy felelős üzleti magatartás (persze ez így ebben a formában sántít, mert a marketinghez nem feltétlen kell üzletnek lennie a háttérben).

Ezt így szerintem még nem láttam leírva: a marketing valójában egy olyan kommunikáció (párbeszéld), melyben két érdekelt fél kommunikál (beszélget). Az internet révén lett igazán kétirányú a dolog, legalábbis elég rapid.

A marketing meglátásom szerint egy (folyamatosan fejlődő) protokoll, mely szerint kommunikálni kell, de legalábbis érdemes. Ennek a kommunikációnak vannak eszközei, amit valaki vagy használ, vagy sem, vagy jól használ, vagy sem.

Nagy hülyeséget írtam, vagy lehet ezt ilyen megközelítésből is nézni?

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.06.01. 18:16:35

Hát én a "protokoll" szónál kattantam le, azt már nehezen ugrom meg.:))) De egyébként én úgy gondolom, hogy érted a lényegét, legalábbis annak, amit én gondolok a marketingről. És mostmár mondhatom, nemcsak én, de az új marketinget hirdető szakik is (Alex Wipperfürth és Seth Godin pl.).
Én úgy érzem, internet nélkül is végbemenne az, hogy az emberek rájönnek, az OMO nem mos szebben!
Kicsit ott is változik a helyzet, hogy melyik ponton indul a marketing. Az "én ezt gyártom, tudom, hogy neked ilyen kell, vedd meg" helyett egyre jobban az kerül előtérbe, hogy "én napi 24 órában ezzel foglalkozom, segítek neked, ha neked arra van szükséged, amit én gyártok/szolgáltatok". Megrendelői oldalról is változásra van szükség. A vevő fontos, de ha olyat kér, amit minőségileg nem vállalhat fel a gyártó/szolgáltató, akkor egy felelősen gondolkodó cég nem szolgálja ki. A rövid távon gondolkodó persze azt mondja, hogy tessék, vidd a sz@rt, de meggyőződésem, hogy ez visszaüt.

A marketingnek a szép része az, amikor olyan dolgokat népszerűsítünk, amiből nincs közvetlen hasznunk.

És még egy dolog: amikor egy jó marketinges lép be a képbe, és arculatot, üzenetet, tiszta pozícionálást ad egy cégnek, akkor azzal EMBERI TARTÁST, ÖNBECSÜLÉST is ad neki. És ebben nincs semmi átcseszés. Ez az, amit külföldön tudnak a legkisebbek is, ezért van nagyon jó marketingjük.

Összességében szerintem ez egy nagyon szép szakma, de az image-e a béka sejhaja alatt van. Köszönhetően az MLM-es hordáknak, és az új-MLM-eseknek, akik a weben garázdálkodnak.

Max Logan (törölt) 2009.06.01. 18:49:01

@PikPok: "Kicsit ott is változik a helyzet, hogy melyik ponton indul a marketing. Az "én ezt gyártom, tudom, hogy neked ilyen kell, vedd meg" helyett egyre jobban az kerül előtérbe, hogy "én napi 24 órában ezzel foglalkozom, segítek neked, ha neked arra van szükséged, amit én gyártok/szolgáltatok". Megrendelői oldalról is változásra van szükség. A vevő fontos, de ha olyat kér, amit minőségileg nem vállalhat fel a gyártó/szolgáltató, akkor egy felelősen gondolkodó cég nem szolgálja ki. A rövid távon gondolkodó persze azt mondja, hogy tessék, vidd a sz@rt, de meggyőződésem, hogy ez visszaüt."

Ezzel a bekezdéssel összefoglaltad azt, amit már egy ideje mondok mindenkinek.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.06.02. 07:32:54

@Max Logan: de még mielőtt bárki azt gondolja, hogy ez más üzletre nem igaz, csak a miénkre, elmondom, hogy nekem pl. az a gazda járt az agyamban, akitől hetek óta a piacon veszünk házi sajtot, túrót, házi gyümölcsjoghurtot. Mert az van, hogy én kitalálhatom, hogy mit tegyen a sajtba mondjuk hagyma helyett, de neki kell megmondania, hogy azt lehet-e vagy sem, és neki kell azt is a tudomásomra hoznia, hogy a nála vásárolt tejtermékeket 2 napon belül el kell fogyasztani, különben megromlanak, mert nem az Örök Élet Titka van bennük, mint a "bóti" tejtermékben.
Úgy gondolom, a Nagy Bombaüzlet Titok abban van, hogy eladóként jó minőséget kell produkálni nagy süketelés nélkül, vevőként pedig a minőséget tartani szem előtt, nem okvetlenül a márkanevet. Márkát én csinálok fogyasztóként, és abból, ami minőség.
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása