Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Energiavámpírok az interneten avagy miért jók a kötekedő kommentek

2009.07.06. 08:30 PikPok

A minap a dícséretadás kapcsán kommentelt régi kedves Olvasóm, Pajala, hogy ő nem érti, miért jó embereknek, hogy bemennek egy blogra és ott csak azért kommenteznek, hogy lejárassák a bloggert, beszóljanak neki vagy kioktassák. Mert hát hiszen olyan ez, mint amikor elmegyek valakinek a házibulijára, és mindenki füle hallatára kiosztom a házigazdát.

Én sem értettem ezt soha. Én úgy gondolom, hogy ha valahol nem tetszik a stílus, vagy úgy érzem, hogy blogger nagyságrendekkel hülyébb nálam:))), akkor maximum annyit teszek, hogy csendben olvasok, de leginkább mégiscsak arról szól a történet, hogy nem megyek oda és nem kommentezek. Vannak számomra is ilyen blogok, elolvasom, hogy ki mit nyilatkoztat ki, eldöntöm, hogy egyetértek-e vagy sem, de semmiképpen nem osztok eszet a bloggernek. Tiszteletben tartom, hogy az ott az ő szemétdombja, ott ő kapirgál és ő kukorékol, és ha nem tetszik, van egy gomb a képernyőn, amivel be lehet zárni az ablakot.

De sokan nem így vannak ezzel. Érdekes kérdés számomra, hogy miért nem. Miért van az, hogy akadnak, akik kötelességüknek érzik, hogy mindig elmagyarázzák a másiknak, hogy az mekkora hülye - persze lehetőleg mindezt nyilvánosan, az egész tyúkudvar előtt. Már hogy maradjak a szemétdombos metafóránál.

Aztán rájöttem. A dolgot meglehetősen ezoterikus szemléletben kell nézni, különben csak egy helyben pörgünk, és megállapítjuk, hogy mindenki hülye. Szóval az Internet maga is egy energiaáramlási csatorna. Talán még fel is erősödnek az energiák, leomlanak a gátlások, és minden érzelem (negatív és pozitív is) nagyon felerősödik.

Gondolkozni kezdtem (mint Miss Marple), hogy kik azok a nem netes ismeretségi körömben, akik mindig kötekednek és mindig észt osztanak másoknak. Sőt mi több, provokálnak, de csak nagyon nagyon ritkán dícsérnek, és azt is leginkább úgy teszik, hogy abból ők jöjjenek ki győztesen. Az energiavámpírok.

Mi az az energiavámpír?

Egy elképesztően jó összefoglalást találtam róla itt: www.harmonet.hu/cikk.php

Egy pontot kiemelnék:

A veszekedés kezdeményezője is energiát akar kapni a másiktól.

Nos, a net egy ideális csatorna az energiavámpírok számára. Valószínűleg sokkal több energiát nyernek a netes veszekedésekből, mint amennyit az életben nyernének - hiszen mint mondtam, itt minden felerősödik. Elméletem szerint ők azok, akik annyira fontosnak érzik a netes pörgést, hogy éjszaka is a gép előtt ülnek és szivornyáznak. (Na, és mikor járnak a legenda vámpírjai? Éjszaka. Újabb furcsa egybeesés...)

Tehát azok, akik szemmel láthatólag az agresszió és az indulatkeltés szándékával kommenteznek egy blogon vagy fórumban, valójában nincsenek tudatában annak, hogy ők energiavámpírok, és ílymódon betegek. A kötekedő kommentek nekik nagyon jók - az ellenérdekelt fél pedig vagy időben felismeri az energiavámpírt és tesz ellene, vagy hagyja, hogy szivornyázzák az energiáit. Mindenesetre innentől kezdve erősen nézem, hogy a kötekedő kommentek - bárhol is jelenjenek meg - hány óra hány perckor születnek... Csak hogy igazoljam vagy cáfoljam a saját elméletemet.:))

14 komment

Címkék: blog komment energia enegiavámpír

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr241225133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2009.07.06. 14:41:02

Annyira elkeseredettek, kiábrándultak és hitevesztettek az emberek, hogy az agresszivitásba megy át. Saját kormányunk hülyének néz, fogy a pénz, nem jutunk előrébb, egyre több a gond. Ezért sokan önmagukat azzal akarják megnyugtatni és csődközeli életüket azzal akarják feldobni, hogy másokat szapulnak, szivatnak, lehordják, kritizálják. "Ha ő hülyébb én okosabb vagyok", "amíg rajta nevetnek, addig sem rajtam", "amíg neki rosszabb, addig nekem jobb". Lehet, hogy ez energiavámpírkodás, vagy csak egyszerűen bunkó az illető, de sajnos ismerősi körömben is látom, hogy a sok kudarc miatt páran, a gyengébbek, jellemváltozáson mennek át. Remélem visszafordítható, mert nem könnyű jó barátokat találni manapság...

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.07.07. 17:07:30

Hát igen. És ez alól a mentalitás alól nagyon kevesen kivételek. Ma egy pappal vesztem össze e-mailben.Vagy evangelistával, vagy hogyan nevezte magát. Megspammelt a privát mailemen, hogy vegyek bibliai könyveket. Én visszaírtam nneki, hogy attól, hogy Ő bibliát árul, ez még SPAM, mert nem klértem, és a privát mailemet bombázza vele. Olyan lepirítást kaptam a hittérítőtől, hogy terméketlen föld vagyok aki kiveti magából az úr magját, meg hogy az úr szava nem lehet SPAM. A 3. mail riposztnál már egész gorombán és fanatikusan oktatott ki arról, hogy milyen nyomorúságos féreg vagyok, hogy nem követem krisztus útját. Csak az után hagyta aba, mikor megírtam neki, hogy zsidóként az az út nem járható számomra. Hihetetlen, hogy a weben mit meg nem engednek maguknak az emberek. Tényleg, mit gondoltok? Ha az úr szava jön kéretlenül, az SPAM????

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2009.07.08. 08:28:50

Még ha az Úr szava lenne, de ez annak a papnak a szava...

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.07.08. 08:56:49

@MacTom: Az Úr szava nem e-mailen fog jönni. De ha mégis, azt tudni fogod. :o)
(A templom bejáratánál is ott a tábla azt célzandó, hogy a nyáj lesz szíves kikapcsolni a mobilját: Jézus téged is hív. De nem telefonon!

Stewen67 2009.07.08. 21:01:16

@MacTom: -Én nem hatalmaztam fel a rám hivatkozó papokat hogy e-maileket küldjenek a nevemben, és a fiam sem jézus!

Stewen67 2009.07.08. 21:07:48

Amúgy Pik már mondtam neked is, erről nekem véleményem van, mikor blogok épűlnek arra fel hogy fikázzanak, vagy kioktassanak embereket vélt dolgok helyes vagy helytelen használatáról, és én ezekkel mindig is harcolni fogok! És tudd meg, az nem betegség.
Neveztek már engem is trollnak, csak épp nem olvasták el a wikipédiai meghatározást hu.wikipedia.org/wiki/Wikip%C3%A9dia:Troll -mikor én a povtolók-al azonosítom magam és nem a troll-okkal.

És mit akarunk visszaállítani? hát az igazságot ami ugyebár az, -mikor az ember egy dolognak a "jó" és a "rossz" oldalát egyaránt ismeri.

A többi feltételezés és találgatás, tehát a konklúzió is hamis lesz!!!

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.07.09. 08:25:24

@Stewen: két kommentedből lejön a problémád. Istennek képzeled magad, aki el tudja választani a jót a rossztól. (Bocs, nem sértegetni akarlak ezzel, csak épp most olvasok egy könyvet, amiben erről is szó van.) Ez a te problémád. Az energiavámpír egyébként nincs tudatában, hogy ő energiavámpír és beteg. De lehet rajtuk segíteni.
A fikázós, kioktatós blogok írói pontosan ugyanúgy energiavámpírok, hiszen ők annak tudatában fikáznak, hogy ott veszekedést generáljanak. Ehhez nyilván hozzájön még egy erős küldetéstudat is, amivel igazolják, hogy miért kell mindenkit fikázni.
Nagyon könnyű kijelenteni, hogy mindenki hülye, mert mondjuk nem értik meg, miért jó nekik az, amit én el akarok adni (akár az elméleteimet, akár a termékemet). De sokkal nehezebb elfogadni, hogy nem úgy cselekszenek, mint ahogy én elvárom tőlük, és megérteni azt, miért nem látják át a saját jól felfogott érdeküket.

Stewen67 2009.07.09. 08:51:39

@PikPok: Tévedsz. Nem képzelem magam semminek, mactom-nak írt üzenetem lecke arra hogy az őt zaklató pap leszereléséhez "tovább is lehet gondolkodni!" és nem kell leragadni a zsidó vallásnál. Szerintem ezt mindenki értette. Amúgy a cikkedre hivatkozó név a közelmúltban generált, és visszatámadási lehetőség azoknak akiknek nem tetszik pl. egy objektív hozzászólás (Szerintem). -De az általad boncolgatott téma azért nem ilyen egyszerű. Egy megírt cikk után a hozzászólás lehetősége demokratikus szemléletet takar. Fell kell tételezni aki elolvassa ezt kereste a gugliban és ha már vette a fáradságot és a végén véleményt is írt, de az nem tetszik nem kell azonnal besorolni a magunk megnyugtatására sehova.
Az ilyen attitűd mint az "energia vámpír" nem egy mondat alapján besorolható személyiség ahogyan a troll sem az. Ezekért a besorolásokért szerintem keményen meg kell dolgozni és nem korai következtetések és téves konklúziók alapján egy mondatos hozzászólások alapján besorolni az embereket ide- vagy oda.
Ahogy én látom, az internetes társadalomban is kezd valamilyen feszültség kialakúlni, és nem is ok nélkűl. Nekem is kezd tele lenni a hócipőm azzal hogy lassan 2x annyi időt kell eltőlteni a kereséssel, mert rengeteg site tévútra visz és nem arról beszél amit magáról hirdet.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.07.09. 10:08:21

@Stewen67: nem teljesen értem, amit írsz, de azért küzdök, mint malac a jégen.
Igazából egyetlen kijelentésedre szeretnék reagálni: a demokratikus szemléletre. Nekem a demokráciáról az a véleményem, ami Müller Péternek. Az egyik könyvében leírja a demokrácia egyik szép példáját. Megkérdezi Pontius Pilatus a népet, hogy kit engedjen el a közelgő húsvét miatt "ajándékképpen". A nép szavaz. Nem Jézusra.
Nagyjából ugyanezt érzem én akkor is, amikor akárkik (leginkább olyanok, akik soha nem írtak blogot) követelőznek, hogy legyen szabad a szólás, lehessen véleményt kifejteni egy blogon, mert ez a demokrácia. De egy blog nem az! Az államban adófizetőként adok valamit az államnak, és az állam vezetői általam vannak megbízva, hogy vigyék az ügyeket. A bloggert nem fizeti senki, nem visz közös ügyet, akkor mégis mi a tüdőért lenne joga bárkinek is véleményt nyilvánítani???? Ha véleményt nyilvánít, akkor az a blog írójának joga, hogy nyilvánossá teszi-e ezt a megnyilatkozást vagy sem. Ha nem, és lemoderálja a kommentet, a véleményt nyilvánító joga maximum addig terjed, hogy elgondolkozhat, miért történt mindez. Mert a blog túloldalán is egy ember ül, akit meg lehet sérteni, akinek bele lehet gázolni a lelkébe, és neki joga van eldönteni, hogy ezt meddig engedi.
Persze, lehet továbbmenni, hogy ha a blog írója provokál, akkor természetes, hogy néhányan erre ugrani fognak, és akkor meg a blogger ne csodálkozzon a beanyázáson.
Ami konkrétan engem illet, én az ellenvéleményeket szeretem megválaszolni, és minden attól függ, hogy ki milyen formában fejti ki az ellenvéleményét. De ez nem demokrácia kérdése, ez normális kommunikáció kérdése. Mert ugyebár a tojás is akkor kerül elő a politikusok ellen, amikor azok képtelenek meghallani a nép hangját.
Veled kapcsolatban pedig elég annyi, hogy még egyetlen kommentedet se moderáltam ki, vagyis a teljességgel szubjektív PikPok-féle "lealázom a bloggert" skálán nem érted el a "Kimoderálom" szintet. Ne is érd el, nem azért írtam!:))

Stewen67 2009.07.09. 11:28:29

@PikPok: Ezért írtam hogy demokratikus.-mert még nem moderáltál ki. Amúgy meg mindenkit ki lehet moderálni maximum elmegy máshova és elmondja ott a véleményét ami valszeg ugyan az lesz mit itt lett volna. Ez nem megoldás. A lealázást meg én is csak akkor szoktam használni ha kivan provokálva valami orbitális hülyeséggel :)

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.07.09. 13:56:17

@stewen67 : Legközelebb ha pap spammael, használom az ötletet. Elkérem tőle az úr meghatalmazását, amelyben feljogosítja a SPAM-re. Bár tartok tőle, hogy azt fogják válaszolni, hogy a biblia és az evangéliumok őket erre felhatalmazzák....

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.07.09. 13:59:28

@stewen67 : Legközelebb ha pap spammael, használom az ötletet. Elkérem tőle az úr meghatalmazását, amelyben feljogosítja a SPAM-re. Bár tartok tőle, hogy azt fogják válaszolni, hogy a biblia és az evangéliumok őket erre felhatalmazzák....

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.10.04. 20:24:58

Azt gondolom, hogy ha a kommentelő nem a poszt témájára reagál elsősorban, akkor energiavámpír. Ha arra, akkor pedig figyelemre méltó vitapartner. Legyen szó akár lényegi kérdésekről, akár csupán egy vesszőhibáról.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.10.05. 08:21:14

@Strici: hááát, nem is tudom, én nem itt érzem a fő különbséget. Inkább ott, AHOGYAN a vitába belemegy. A jó vitatkozás olyan, hogy mindkét fél elismeri a másik mondandójában a számára is elfogadható pontokat. Az energiavámpír nem ilyen. Ő SOHA nem mondaná ki, hogy a másiknak is igaza lehet bármiben, és semmilyen teljesítményt nem ismer el a másiktól. Ez bizonyítja a saját önértékelésének hiányát is, ugyanis úgy érzi, egy elismeréstől ő kevesebb lesz.
Én például most ezúton értékelem figyelemreméltónak a blogodat, úgyhogy ha a kisded engedi, olvasok nálad.:)))
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása