Webáruház - keresőoptimalizálás nélkül, programozási hibákkal
2007.10.17. 15:27 PikPok
A minap szöget ütött a fejembe, miért van az, hogy egy táskákat forgalmazó webáruház óriásplakáton hirdeti a webcímét. Fel is surrantam az oldalra, ahol egy ismert tévés személyiség képe fogadott, majd a Rólunk menüpontban megtudtam, hogy ő az egyik tulajdonos. Kattintgattam ide-oda az oldalon, nézegettem a 70 ezer Ft körüli cipőket, amit a kóbor apácák megtévesztésére árulnak a táska-webáruházban. Fel-felvillant a felső csíkon egy szöveg, ami elnézésemet kérte, hogy lassan töltődik le az oldal, de hát túl sokan szörfölünk az áruházban. Megnéztem: 42-en voltunk. (Mert hát ezt is meg lehet nézni a honlap készítőjének jóvoltából.)
Aztán futtattam rajta egy pár elemzőt, és igazából meg se lepett az, amit láttam. Az oldal a leglágyszívűbb elemző szerint is mindössze 35%-ban keresőbarát. Így már világos, miért kell súlyos összegekért óriásplakáton hirdetni: a robotok nem találják meg az oldalt.
Nyilván az ismert tévés személyiségnek futi. De akinek nem futi? Ha csak simán el akarok adni valamit egy honlapról (szolgáltatást vagy terméket) már akkor is elsődleges, hogy megtalálható legyek, de ha egy WEBÁRUHÁZAT akarok csinálni, akkor miért olyan misztikus, hogy valaki utánaolvasson az optimalizálásnak, szabványosságnak, a keresők működésének?
Ha már így lelepleztem Fábry-rajongásunkat, csak idézni tudnám a Mestert. Ez a dolog olyan, mint amikor a zöldséges nem árazza le a sötétbarnára rohadt banánt. Kérdés: miben reménykedik? Vagyis: miben reménykedik az a webáruház, aki fő keresőszavaira nincs benne az első 300-400 találatban? Számos internetről szóló előadáson elhangzik, hogy igazából csak a webáruház és a közösségi weboldal az igazán dögös, egy prosztó cégbemutató honlapot a szomszéd 15 éves kissrác is meg tud csinálni. De ezek az előadók (tisztelet a kivételnek, akivel még nem találkoztam) nem éreznek felelősséget, amikor egy szót se szólnak arról, hogy a nem megtalálható honlap annyit ér, mint a szekrény mögé csúszott szórólap? Független előadók felelőssége lenne felhívni rá a vállalkozók figyelmét, hogy egy honlap megrendelésekor mire ügyeljenek.
Mert most jön a titok: egy olyan oldal is tud első lenni, amelyiket nem néznek naponta több ezren....
3 komment
Címkék: keresőoptimalizálás weboldal webáruház optimalizált honlapszabvány
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Pol 2007.11.08. 03:15:15
Sajna ez még a legnagyobbakat is érinti:
www.netdiag.hu/bongeszo.htm
kacsesz · http://www.chekweb.hu 2009.05.17. 22:08:44
ennél az esetnél egyébként a tipikusan lehuzzuk az okos tv-s személyiséget esete foroghat fenn, (úgy se ért hozzá, meg haver megbízik bennünk)
PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.05.18. 07:48:26
De annyit azért elárulok neked, hogy a te főoldalad a leglágyszivűbb elemzővel 57%-ban keresőbarát...
Én úgy gondolom, az ismert tévés személyiség nem azért lett lehúzva, mert tévés személyiség. Hanem azért, mert egyszerűen alkalmatlan a weboldala arra, amire kitalálták. Ennyi.