Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

OFF: pszicho horror a csecsemős nővérekről

2009.01.15. 22:08 PikPok

Mária kérését teljesítve megírom, mibe futottunk bele immáron lassan 1 hónapja Liza és én a kórházban. A védőnő felkészített, hogy nyugodtan kérdezzek, ne nyugodjak bele semmibe, stb. Már akkor kicsit gyanús volt a dolog, na meg még a nyáron egy fél napot voltam kórházban, ahol a frissen szült szobatársak már pedzegették, hogy az éjszakás csecsemős nővér ezt mondja, a nappalos meg az ellenkezőjét.

A szülés utáni hajnalban már hozták Lizát, hogy szoptassam meg. Nem tudtam se felülni, se lefeküdni az ágyban, csak olyan érzéssel, mint aki épp most fekszik bele egy pár injekciós tűbe. A csecsemős nővér meg csak nézett rám, hogy mit szenvedek itt, miközben a gyereket etetni kéne. (Édesdeden aludt.) Aztán a jelenet többször is ismétlődött, jöttek, mondták, hogy "anyuka, szoptasson!", majd vagy elmentek, vagy az üvöltő gyereket megpróbálták velem együtt mellre tenni. A dolog úgy ment, hogy az egyik kezükkel a mellemet préselték össze, mintha satuba raktam volna, a másik kezükkel Liza nyakát kapták el, és szó szerint beleverték a fejét a mellbe. Mint a kismacskának szokták a kakiba, amikor a szőnyegen végzi el. Az esetek nagy részében ez az erőszak nem vezetett sok eredményre, de a kifáradástól Liza elaludt.

Mikor ez ment már egy ideje, jött az egyik csecsemős nővér, hogy miért üvölt a gyerek, majd barátságosan hozzátette: "anyuka, nem nyugtatgatni kell a gyereket, hanem etetni". Hát mondom klassz, de akkor mutassa meg, hogyan. Megint jött a nyakszorítós mutatvány, és amikor nem sikerült, a szerencsétlen síró gyereket nyakánál fogva elkezdte nézegetni, hogy miért nem megy neki a dolog. Közölte, hogy Liza felcsapja a nyelvét a szájpadlására, ezért nem tud szopni. Akkor jött a "bedugjuk az ujjunkat a gyerek szájába és szorítjuk le a nyelvét" c. mutatvány. Próbált már valaki mellbimbót erőltetni egy újszülött szájába úgy, hogy kisakkozza, üvöltés közben épp hol a nyelve? Érdekes mindenesetre. Aznap délután Lackóval kerek egy órát kínlódtunk, nem sokra jutottunk. Este bementem a csecsemős nővérekhez, hogy segítsenek, mert én egyedül ezt nem tudom megoldani. Akkor megint fej beleverése a mellbe, de akkor szerencsére Liza jól elkapta, és szopott. Mire a nővér közölte, hogy nincs itt semmi nyelvfelcsapás, micsoda hülyeség ez, ez a gyerek gyönyörűen szopik. Kérdezgettem tőle, hogy honnan tudom, hogy tényleg szopik, mennyit szopik, stb. Mire a válasz annyi volt, hogy "hát azt lehet érezni". Hát ja. Biztos.

Ott és akkor megitatták Lizát egy pohárból vízzel. És ott és akkor tudtam meg, hogy az első napokban, amikor csak a nagyon édes, nagyon zsíros előtej jön, akkor nem árt itatni a babát, mert szomjas lehet. Csak a sterilizált poharat meg a vizet felejtették el odaadni, meg elmondani, hogy itassam, mert ők nem itatják.

Utolsó este annyira ki voltam merülve, hogy az nem igaz, de a rendszer az volt, hogy éjszakára kiadják a gyerekeket az anyjukhoz, így nem tudtam mi lesz. Éjfél körül hoztak egy másik kismamát, aki szülés előtt állt, várta a fájásokat. Gondoltam, neki sem lenne jó, ha Liza ott sírna egész éjjel, meg én is a végtelenségig ki voltam fáradva, átsétáltam a csecsemős nővérekhez, hogy én most áthoznám Lizát. Mire a válasz: "A maga gyereke! Az a másik kismama meg várja a fájásait!" Nem tehettem mást, visszakullogtam, majd hajnalban 3 és 4 között kerek egy órán keresztül hallgattam Liza sírását, mert annyira fájt a hasa. Simogattam, masszíroztam, tornásztattam, de semmi sem használt. 1 óra üvöltés után bejött az egyik csecsemős nővér, hogy akkor elviszi. Felvette az alkarjára, mire Liza azonnal elhallgatott - a nő meg közölte, hogy igen, a hasa fáj, ezért nyugszik meg ebben a tartásban. B+

Egyetlen szót nem ejtettek arról, hogy mellmasszírozás, tejtermelés beindulása, kézi fejés, stb. Alig vártam, hogy Lackó végre hazahozzon, és itthon, ha fáj a pocak, ketten megoldjuk. Mikor eljöttünk, aláírattak velem egy papírt, hogy "Gyermekemet éppen, egészségesen átvettem." Hát, éppen.

A történet itthoni folytatása az volt, hogy december 25-től 4 napon keresztül reggeltől estig masszíroztam, ugyanis amiatt, hogy a mell nem volt rendesen kiszívva, tejcsomók lettek benne. Ha csak egyetlen csecsemős nővér is megnézte volna a mellemet még a szülés utáni napon (ugyanis Liza közvetlenül születése után, kb. 1 órásan csodálatosan szopott), és SZÓL, hogy "anyuka, masszírozzon, mert csomók fognak kialakulni", akkor megtettem volna. És nem 5 nap után állok neki, amikor már eléggé fájt...

További részleteket most nem adnék, de annyi biztos, hogy a mi kettőnk történetében sem az első napok, sem a szoptatás mint olyan messze nem az az idilli kép, amilyennek az ember elképzeli. Mondtam is Lackónak, hogy nem is értem, miért nem látunk a művészettörténetben olyan festményeket, amelyek hasonló jelenetet ábrázolnak, mint a Laokón-csoport, csak épp az a címük, hogy "Mária megpróbálja mellre tenni a kisded Jézust" vagy "Erzsébet megmutatja Máriának, hogyan kapassa be az egész bimbóudvart". Lackó ehhez annyit tett hozzá, hogy "De olyan műalkotásról sem tudunk, hogy "József, az ács, tápszert kever fűrészporból"!" Hát tényleg nem.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr67880688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lackó_ 2009.01.17. 18:59:03

Avagy mellszívót ácsol, hogy elősegítse Mária melleinek laktálását...

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.01.17. 21:49:04

Nálunk az első 2 otthon született. (a 3. még habozik, bár jöhet bárhelyik percben, de őt is itthon várjuk) Feleségem rettegett a kórháztól, éppen azért mert sok ehhez hasonló horror történetet hallott, és még az első leányzó születése előtt részt vett a barátnője szülésén, mert a férje nem akart. Amit leírtál, az szörnyű, és biztos lehetsz benne, hogy csak a jéghegy csúcsa. Sajnos a szoptatással kapcsolatban a nők megdőbbentően tájékozatlanok, de ennek az az oka, hogy anyáitok korában sem volt ez másként.(Nagyanyám viszont már egészen másként beszél, de az öregeket nem szokás kérdezni.) Az én párom a La Lecce Liga gondoskodó, segítő tanácsadóitól okosodott ki, még a szülés előtt. www.lll.hu Nem kell fizetni érte, bárkit felhomályosítanak, és ha gondod van éjjel 1-kor, mindig van valaki az ügyeletes telefon végén, hogy megmondja, mit csinálj.

biren · http://www.iren.eletmodlapja.hu 2009.01.23. 18:59:39

Kedves!
A nővérek munkáját nem szeretném kommentálni, gyalázatos. DE! Egy kismamának a mai világban igazán nem nehéz felkészülni a szülésre és a gyermekvárásra,amihez hozzá tartozik az újszülöttkor,a szoptatás és annak módja.Számtalan könyv, sőt az internet is segít ebben, de már a terhes nők is találkoznak a saját lakóhelyükön a védőnővel, aki ha kérdeznek tőle, válaszol. Nemcsak a gyerekszobát kell berendezni!

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.01.24. 11:41:39

Kedves biren!
Nem tudom, te hány gyereket szültél, és mennyire mélyültél el a számtalan könyvben és az internetben, továbbá mikor beszéltél utoljára védőnővel. Mielőtt azt hiszed, hogy minden tudásban csakis és kizárólag a csecsemős nővérekre hagyatkoztam, beavatnálak:
1. Minél több könyvet olvasol, annál több riogatásban van részed. Pontosan ugyanez a helyzet az internettel és a fórumokkal. Szemmel láthatólag a kismamák 99%-a a gyermekvárás időszakát végigstresszeli. Ha annyira otthon vagy a kismamás fórumokban, és ezek olvasását javaslod, akkor azon kicsit csodálkozom. Jómagam úgy döntöttem a 3. hónap végén, hogy nincs kedvem stresszes gyereket szülni, így ezeket hanyagoltam.
2. Egymásnak szögegyenest ellentmondó elméletek keringenek MINDEN terhes- és baba-kérdésben. Elég csak azt meghallgatni, mint mondanak arról, hogy hanyatt, hason vagy oldalt fektesd a gyereket. 2 orvossal beszéltem, egymásnak ellentmondó tanácsot adtak. Ha teljesen be akarsz golyózni, kérdezősködj még pár orvosnál, védőnőnél, stb.
3. K. egyszerű a szoptatás, ha az ember ELŐRE olvas róla. De amikor ott van a kezedben egy üvöltő újszülött, aki állítólag felcsapja a nyelvét, akkor nekem ne okoskodjon senki szakirodalommal a messze távolból, hanem jöjjön oda, és MUTASSA MEG, mit csináljak. Hozzáteszem: épp eleget olvastam azóta a szoptatásról, sőt, több gyerekes szoptató anyukákat is megkérdeztem, és még soha senki nem hallott ilyenről.
4. Minden anyuka egyedi eset, és minden baba is. Innentől kezdve kettőjük párosítása is végtelen számú variánst eredményez. Nincs az a könyv, amelyik nekem megmondja, hogy ha nekem lassú a tejindító reflexem, a gyerek ellenben semmi mástól nem tud türelmetlenül hisztizni, csak ha éhes, akkor mi a teendő. De ha te tudod, légyszíves oszd meg velem! Köszi!

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.01.24. 11:44:23

Még valami: melyik kismamáknak szóló szakirodalomban olvastál olyat, hogy a teherbe esés előtt 1 évvel méregtelenítsünk, savtalanítsunk, szedessük ki az amalgám töméseket, mert az anya a szervezetében lévő méreganyagok egy részét beleüríti a magzatba? Csak azért, mert speciel mi ezt végigcsináltuk. Nem a babaszoba berendezésével töltöttük az időnket...

Pajala · http://vasarolaszulo.blog.hu/ 2009.01.24. 12:37:30

@biren:
köszönjük a gyakorlatias tanácsokat. Akkor biztos PikPok és én vagyunk a világon az egyetlenek, akik úgy kezdték el szoptatni az első gyereküket, hogy előtte sose szoptattak, ugye: pontosan tudnunk kellett volna, hogy a mi gyerekünknél épp melyik szoptatási probléma fog előjönni (ha és egyáltalán), és arra fel kellett volna készülnünk elméletben (mert ugye a kórteremben szülés után 3 órával az ember nem szokott internetezni, amikor esetleg már látja a problémát is, mire hazaengedik, akkor meg már nem is olyan egyszerű korrigálni a hibát, ráadásul közben félig éhenhalt a gyerek.) A csecsemős nővérke meg véletlenül se képezze tovább magát, végül is csak napi 4-5-10 újszülött anyjának ad tanácsot szoptatás tekintetében.
Első terhességem idején kijött a védőnőm (sose jelentkezett be előre, és általában akkor csengetett, amikor munka után hazaérve kicsit lepihentem volna), előkapott egy papírt, felolvasta, hogy mi tartozik a babakelengyébe (mondta, hogy vegyek pelenkát és rugdalózót a kölöknek), és ezzel annyira felbosszantott, hogy muszáj volt próbára tennem. Ilyenekre emlékszem:
kérdés: "nem vagyok idevalósi, hol van bababolt a városban?"
válasz: "hát, nem tudom, több is van."
"miért ajánlod a Sudocremet a sima popsikrém helyett?"
válasz:"hát, azt nagyon reklámozzák, meg FEKÉLYEKRE is jó".
Ennyit a rém gyakorlatias védőnőkről. A szoptatáshoz hozzá se tudott szólni (csak annyit, hogy a terhességem idején elmondta, hogy "szoptatni kell ám a kölyköt!!") A szoptatási problémákat úgy kezelte, egyébként a gyerekorvosommal együtt, hogy "meg kell etetni ezt a gyereket, anyuka, hozunk a gyógyszertárból tápszert." köszi.
A környékünkön még nem láttam olyan anyukát, akinek ne lett volna kisebb vagy nagyobb problémája a szoptatással, pedig nem nagypénzű, felelőtlen idiótákkal vesszük körül magunkat, akiknél a gyerekszoba berendezésével véget ér a gyerekvárás.
Hú, de felbosszantottál, biren.

ftk 2009.01.24. 16:20:30

Júúj, nemár, ne csináljátok... szoptatás témakörben mindenhol kitör a haddelhadd, ne kezdjük itt is... az én véleményem a kérdésben, hogy minden egyes kórházba, ahol gyerekek születnek, KELL legalább egy NORMÁLISAN képzett és tapasztalt laktációs szaktanácsadó (mert ugye ebből is van kókler, meg nagyon lelkes, de kevéssé tájékozott). Továbbá a csecsemőgondozó nővéreknek és a védőnőknek kötelezően előírt laktációs képzésben és továbbképzésben kellene részt venniük. Aztán: a gyermekorvosok (és különösen a neonatológusok) témára vonatkozó tankönyvében sokkal nagyobb terjedelemben kellene szerepelnie a szoptatás témájának. Mert sok mindenre fel lehet készülni, de még több minden ott, aktuálisan dől el. (Nekem három védőnőm volt a két gyerek alatt - egy közülük felkészült is volt a szoptatás témájában. Magánszorgalomból elvégezte az SZME képzését, több lelkes helybéli kollégájával együtt.)

ftk 2009.01.24. 16:22:04

Ja igen: a barátnőm szintén védőnő, őt én képeztem tovább, olyan gyakorlati problémákat mutatva neki, amit még sosem látott :)

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.01.25. 12:25:39

Pajala: az összes barátunk már túl van az első gyereken, de olyan is van, akinek már 3 van. Én egyetlen anyukától nem hallottam azt, hogy "előre tájékozódtam, megszületett, mellretettem, csodásan szopott, isteni érzés volt". Én úgy mentem be szülni, hogy te jó Isten, véresre fogja harapni a mellbimbómat. Úgyhogy nyilván ez se sokat segített.
kriszi: a kórházban a nőgyógyászom - aki egyébként a legtöbbet tette azért, hogy eligazítson, hogyan egyek-igyak, hogyan kell kézzel fejni, hogyan működik a mell, hol kell nyomni és milyen erővel stb. - azt mondta, hogy a csecsemősöknek nem az lenne a dolga, hogy az újszülöttekkel egy szobában ücsörögjenek, hanem hogy járják a kórtermeket, és nézzék, melyik anyuka hogy boldogul.
Nekem egyszer mutatták meg, hogyan kell tisztába tenni a gyereket. Ez még nem is egy nagy történet, de a köldökcsonk ápolását is megmutatták valahogy. Hozzáteszem, összesen talán háromszor tettem tisztába én, az összes többi alkalommal a csecsemősök "gondozták". Láss csodát, Liza zárójelentésében benne van, hogy a köldökcsonk piros, oda kell figyelni rá. A gyerekorvos - akit az elbocsájtás napján láttam akkor 3 percre - elmondta (kérdésemre), hogy a köldökcsonkot fülpiszkálóval kell körbetörölni. Aki megmutatta, az csak alkoholos vattával odapamacsolt. Ha tovább maradtunk volna kórházban, tuti, hogy elfertőződik a köldöke. Ugye, a hülye anyuka... Itthon 1 hét után csodálatosan begyógyult.
Összességében úgy gondolom, hogy mivel mindenkinek a gyereke a legfontosabb, így különösen sebezhető, amikor tanácsadásról van szó, és sajnos ebben a kérdésben mindenki felelőtlenül osztja az észt.
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása