Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Olcsó honlap? Biztos, hogy az lesz a legdrágább!

2009.03.11. 18:45 PikPok

Nem minden, az oldalra mutató link lesz értékes. Üzleti szempontból még kifejezetten káros is lehet, ha mindig csak egy bizonyos csoport "talál meg" bennünket arról a másik honlapról. Mi is szerepelünk néhány olyan honlapon, ahonnan eddig még csakis és kizárólag olyan érdeklődők kerestek meg, akik azt gondolták, hogy 20 ezerért is csinálunk komplett honlapot, vagy nyafizásban és alkudozásban törtek ki. Utóbbit meg nem szeretjük, mert nem az isztambuli bazárban vagyunk, hogy rögtön többet mondjunk, hogy ő meg tudjon alkudni. Ezzel az egésszel nincs is semmi gond, a probléma általában az, hogy az ilyen típusú vállalkozók találnak maguknak egy olcsó honlap megoldást, amiért ha 20 fillért fizetnek, még az is sok lesz.

Miért nagyon drága az olcsó honlap?

Az olcsó honlap egyik alappillére az ingyenes tárhely. Lassan eljár felette az idő, hogy valaki ezt tekintse saját maga céljára a legjobb megoldásnak, de azért ne felejtkezzünk el róla. Az ingyenes tárhelyek a tárhelyszolgáltató érdeke szerint épülnek fel, vagyis elsődleges cél, hogy a felső csíkban reklám fusson. Ezt pedig technikailag egy olyan megoldással hozzák létre, mint hogyha valaki eladna nekünk egy képkeretet, amiben fekete üveg van. Tehetünk alá bármilyen fotót, nem lesz látható a robotok számára. Ezt a rendszert keretes megoldásnak hívják! (Hű, de kegyetlenül frappáns és egyben oltári pocsék párhuzamot sikerült alkotnom... Én se lehetek minden nap kreatív.)

Aztán jön Szomszéd Pisti, avagy a Szomszéd Pisti Kájefté. Szomszéd Pisti annyit tud, hogy a weboldalon nagyjából oda kerülnek a szövegek és képek, ahová a megrendelő szeretné, a gombok nagy része kattintható, az űrlapküldési funkció egészen biztosan feladja, amint az Elküldés gombra kattintunk. (Lackó épp a minap olvasott fel nekem egy honlapról, ahol a honlap tulajdonosa megkérte a látogatókat, hogy amíg ki nem javítja a hibát, addig ne írjanak neki ékezetes betűket, vagy keressék őt az egyéb elérhetőségein.:)))) De hallelúja, mert 1. VAN HONLAPOM és 2. OLCSÓ VOLT! És így az ügyfél örül. Örül Szomszéd Pisti is, mert hamar készen lett vele, és már gyűlik is a pénz ahhoz, hogy Ferenc testvér javaslatát jól megfontolva gyűjtse a repülőjegyre valót, hogy az Elbától nyugatra kamatoztassa programozói tudását. Magyarán 1 év múlva, amikor frissíteni kéne a honlapot, neki már bottal üthetik a nyomát.

Mi lesz 1 év múlva?

Az olcsó honlap kezdetben boldog tulajdonosa egyetlen megveszekedett érdeklődőt sem szerez a honlapról, így levonja a következtetést, hogy sz@r ez az internet, nem lehet innen megrendelőt szerezni. (Ezt a bölcs következtetést aztán hinti is ismerősei körében.)

Mit kell megfizetni egy honlapkészítésben, ha nem Szomszéd Pisti csinálja? (És hogyan tesztelhető egy potenciális honlapkészítő?)

  • Milyen tanácsot ad domain név ügyében?
  • Milyen tárhelyszolgáltatót javasol?
  • Milyen tanácsai vannak a design-nal kapcsolatban?
  • Milyen technikai megvalósítási kérdéseket említ?
  • Beszél-e a honlapszöveg jelentőségéről?
  • Szóba kerül-e a keresőkben való megjelenés? Mit mond, hogyan lehet első helyre kerülni?
  • Ha vállal keresőoptimalizálást, garantálja-e az első helyet?
  • Ha első helyről beszél, azt fizetett találatként gondolja-e?
  • Hallott-e honlapkészítési szabványokról?
  • Mennyi idő alatt vállalja a honlap elkészítését?
  • Milyen szolgáltatást nyújt a honlap elkészülése után?
  • Milyen referenciái vannak?

Megfizetni azt kell, aki ezeket a kérdéseket felteszi, illetve a témákat jól körüljárja, mert az már nagy valószínűséggel tudja, mit miért és hogyan csinál. Én meg most jól fogok tudni titkot tartani, mert nem részletezem, melyik kérdés mögött mi húzódik meg. Aki akar, majd utánajár, vagy megkeres minket.:))

8 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr98996374

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tárhelyszolgáltatók feketelistája 2010.02.07. 16:27:40

Itt lenne az ideje létrehozni. Néztem a guglit, nincs ilyen. Csak kisebb forgalmú fórumokat találtam, ahol egy-egy póruljárt webmester vagy honlaptulaj adta ki a mérgét, közöttük olyan "szolgáltatók" miatt, akikkel nekünk is voltak különös ka...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Berlac · http://www.ceg-konyveles.hu/ 2009.03.14. 09:08:06

Értem én ezt az üzenetet. Csak sokszor van az, hogy egy vállalkozás - nagyon helyesen - szakértőként pozicionálja magát, amely nem olcsó, hiszen a szakértemet meg kell fizetni. Csakhogy ugyanez a vállalkozás, amikor vevőként lép a piacra, akkor megfeledkezik erről a hozzáállásról, és keresi az olcsó, gagyi megoldást, ahelyett, hogy ugyanúgy viselkedne, mint amit ő elvár a maga irányába a piactól.
Mi könyveléssel foglalkozunk. Az év elején itt hagyott minket egy kis építőipari vállalkozás a Szomszéd Pistiért, aki most esett ki az iskolapadból és majd ingyen megcsinálja a könyvelést, hogy gyakorolhasson (!). Igaz, hogy tavaly levezényeltünk két APEH ellenőrzést csont nélkül, ami természetesen benne volt a havi díjba, nem volt plusz költség, de az már a feledésbe merült. A cég egyébként azzal foglalkozik, hogy felhúz egy ikerházat, eladja, majd elkezd egy másik házat építeni. Amikor közölték, hogy inkább máshol könyveltetnek, beszélgettünk, hogy, hát milyen nehéz eladni a házakat, mert csak az olcsókat keresik, és nem azt nézik milyen a minőség. Mert az Xy Kft által épített ház valóban olcsóbb 3-4 millióval, de milyen gagyi anyagokból építették meg, bezzeg az Ővék! Ja, mondom, most azon vagytok felháborodva, hogy a Ti piacotok úgy viselkedik, mint Ti viselkedtek a könyvelési piacon?
És, kedves PikPok, sajnos azt látom, hogy ez rátok is vonatkozik. Korábban írtad, hogy az APEH kiküldte a folyószámlakivonatot és milyen későn értesültetek erről. Ha lenne egy jó könyvelőd, akkor az naprakészen tudná követni a folyószámládat (egyébként Te is, csak internetes regisztráció kell hozzá)és nem érnének ilyen meglepetések. Csak úgy látom (az APEH-es bejegyzésedből itélve), hogy Ti itt akartok spórolni (ami nem biztos, hogy összegszerűen megtakarításra jön ki), más meg a weblapkészítésen. Hosszú távon egyik sem kifizetődő...

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.03.14. 12:19:42

Berlac: első pillantásra tényleg úgy tűnhet, hogy mi is ezt csináljuk a könyveléssel, de mégsem. A vállalkozás indításakor ajánlásra mentem egy könyvelőhöz, akinek sok ügyfele volt, nem is frissen végzett akárki volt és akiben vakon megbíztam, egészen az első adóbevallásig. Elkezdtem belenézni részletesen a könyvelésbe, és olyan alapvető hibákat találtam, hogy végül azt mondtam, hogy megoldjuk közvetlen családon belül, tekintve, hogy 2 db mérlegképes végzettség és kb. 30 éves főkönyvelői gyakorlat is van. Kérdezheted, hogy akkor miért nem rögvest házon belül oldottuk meg. Hát azért, mert épp a jelenlegi szabályozásban nem volt meg a gyakorlat, ezért mentem olyanhoz, akiről ezt feltételeztem. Közben kiderült, hogy családtagom - aki miután látszott, hogy itt nincs meg a megfelelő körültekintés - elkezdett elmélyülni a szabályozásban, és talált is ránk nézve olyan lehetőségeket, amiket a könyvelőtől vártam volna el, hogy ha már a törvény megengedi, akkor szóljon. Akkor jött el az a pillanat, amikor azt mondtuk, hogy akkor inkább házon belül, képzéssel és egyebekkel, és akkor ha hiba van, akkor tudjuk, hogy az a mi hibánk. Én nem bírtam volna azt bevállalni, hogy fizetek egy könyvelőnek, és minden negyedévben tételesen nekiálljak utánaszámolni, hogy tényleg nem cserélt-e fel két számot. Azóta megismertem távolról még két könyvelő munkáját, és szent meggyőződésem, hogy az ügyfeleik feje felett ott a Damoklész kardja.
Az, hogy a folyószámlát nem nézegetem, az az én hibám. Ez az én feladatom lenne. Ezért elviszem a balhét gond nélkül.

Ha analógiában gondolkozol, akkor mondhatjuk azt, hogy valaki áll mögötted, aki megcsinálta neked a teljes honlapodat tökéletesre, de mondjuk te nem frissíted az aktuális menüpontot, és két évvel ezelőtti az utolsó bejegyzés.
Kicsit olyan ez, mintha rájönnél, hogy hiába fizettél valakinek alku nélkül annyit, amennyit kért, és amennyi a piaci ár, mégis ott az időzített bomba. Vagyis mondjuk megint csak analógiával: valaki optimalizálja a honlapodat, de tiltott módszerekkel, és a Google bármikor kitilthat. És akkor lehet, hogy inkább te magad kezdesz el beletanulni. Nem? (Én egyébként soha nem tartom vissza sem az ügyfeleket, sem a blogolvasókat attól, hogy tanuljanak, olvassanak utána.)

Berlac · http://www.ceg-konyveles.hu/ 2009.03.16. 11:26:04

De, szerintem mégis. Több száz könyvelőből választhatsz csak Budapesten, csak van már egy jó szakember közöttük, akit meg lehet bízni és nem Neked kell ezzel foglalkozni rabolva a drága(?) idődet.
Ne haragudj, nekem eszembe sem jut, és időm sincs beleásni magamat a Google rejtelmeibe. Az alatt az idő alatt, amíg az energiámat erre fordítanám, inkább a saját szakmámban fejlesztem magamat tovább,keresek pénzt, és majd megbízok valakit, hogy csináljon nekem egy profi weblapot.
Távolról nem tudom, hogy lehet megismerni egy könyvelő munkáját. Ha arra gondolsz, hogy egy vállalkozó esetleg rosszakat mond egy könyvelőről és így "ismertél meg távolról valakit", akkor azért a másik felet is meg kellene hallgatni.
Nálunk is volt olyan eset, amikor az ügyfél véleménye szerint rossz szolgáltatást nyújtottunk. A mi szempontunkból meg az ügyfél hibájából nyújtottunk nem rossz, csak nem teljes értékű szolgáltatást, mert nem kaptunk meg minden szükséges információt az ügyféltől, és hát úgy azért nehéz...

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.03.16. 13:40:35

Berlac: a "távolról" azt jelenti, hogy a családban két vállalkozásnak könyvelt két könyvelő, akiknek a munkájába néhány apró részlet erejéig bepillanthattam. Konkrétan abba, hogy elfelejtettek időre beküldeni anyagokat, vagy például az egyik az APEH-nek szánt levelet az ügyfelének postázta. Ezt jelenti.
"Több száz könyvelőből választhatsz csak Budapesten, csak van már egy jó szakember közöttük, akit meg lehet bízni és nem Neked kell ezzel foglalkozni rabolva a drága(?) idődet." - írod.
Igen, az egyik kulcskérdés a bizalom. Ajánlották, megbíztam, nehezen bízom meg másban. A könyvelők munkáján komoly százezreket lehet bukni, és a legtöbben nem vállalják a felelősséget, ha hibáznak. Én eddig egy olyan könyvelővel találkoztam, aki felelősségbiztosítást kötött a munkájára, de ő annyira tele van melóval, hogy már nem tudott vállalni. Na, benne megbíznék és fizetnék is neki!
Az időm pedig akkor a legdrágább, ha valakinek fizetek, és mégsem alszom nyugodtan, mégis ellenőrizgetnem kell a munkáját. Nem gondolod?

Berlac · http://www.ceg-konyveles.hu/ 2009.03.17. 15:43:22

Jaj, PikPok! Hát beírod gugliba, hogy könyvelés felelősségbiztosítással és válogatsz. Ha meg nem jön fel semmi, akkor felajánlod a könyvelőirodáknak, hogy csinálsz nekik weblapot, amely erre a keresésre tuti első lesz! :-)
(Amúgy nekünk is van felelősségbiztosításunk megalakulásunk, 2002 óta)
Azért, mondjuk már egy évi 25-30 milliós árbevételű cég esetén is szerintem így nem lehet gondolkodni, hogy én, mint cég a nekem szolgáltatók munkájáért izgulok. Kötök szerződést, amely mind a két fél felelősségét tartalmazza, és kész.
Ha orvoshoz elmész, utána annak a munkáját is tüzetesen leellenőrzöd? Valószínűleg nem, pedig ott azért többről van szó, mint pár százezer forintról, az életedről!

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.03.17. 17:33:31

Berlac: tudnál írni egy listát, hogy hogyan tudok kiválasztani egy megbízható könyvelőt? Hátha segít másoknak is!

tmorvai · http://ktperfect.hu 2009.03.25. 12:30:46

PikPok: Nagyon jól megfogtad a lényegét, a legtöbben még a feléből is akarnak alkudni.

A legutóbbi kellemetlen élményem, amikor egy távolabbi ismerős keresett meg, hogy csináljak neki honlapot. Megadta, hogy mit szeretne, modtam, hogy mennyibe fog kerülni és mi minden lesz benne pontosan (többek között szép, szabványos és legálisan keresőbarát kivitel). Az árra felháborodott, mert - mint mondta - ismer valaki mást, aki a megnevezett ár töredékéért megcsinálja. Mondtam, kizárt, hogy az ugyanolyan minőségű munka legyen. Bizonyítandó, hogy nem a levegőbe beszél, megadta az OlcsóJános weblapjának címét, amit kíváncsian néztem meg: Ingyenes tárhelyen kínálta szolgáltatását (fent neccharisnyás női láb volt épp a random banner), 3 db referenciával. Mind a négy weblapról ordított, hogy gagyi, és nem csak a megjelenéséről, mert az ugye szubjektív - bár nekem nem tetszettek - hanem a html kódot megnézve volt elborzasztó.

Ahogy írtad, a laikusnak sajnos nem mindig tűnik fel, hogy honlap és honlap között milyen sok különbség lehet, noha azt mindenki tudja, hogy a Trabant!=Mercedes, pedig ott is mindekettő autó, mégis mást tud, másképp bizonyított és ennek megfelelően az ára is más.

Egy rövid bekezdésig azért érdemes kitérni arra is, hogy ezzel együtt nem is mindig a legdrágább megoldás a legjobb minőségű/eredményű. Egy korábban döntéselőkészítőként dolgozó ismerősőm mesélte, hogy a munkaadó cég honlapjára bekért árajánlatok közül a vezetőség a legdrágábbat - 1.500.000 Ft - fogadta el, mert ennyi pénzért csak jó lehet. Egy sima weblapot kaptak, semmi extrát nem tud, én sokallanám, ők nem. Ez van.

Lackó_ 2009.03.25. 15:46:29

tmorvai:
Ilyen honlapot én is tudok, csak a nagyságrend más: www.kormanyszovivo.hu/
:)
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása