Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Szaklap akadt a kezembe...

2009.06.15. 11:11 PikPok

Az Élelmiszer c. szaklap júniusi száma akadt a kezembe. Olyan dolgokat láttam benne, amiktől a falnak mentem.

Vajízű Delma margarin.

"Az új, vajízű margarin tökéletesen illeszkedik a már jól ismert Delma termékcsaládba, amely az íz elsődlegességét hirdeti. Egyúttal finom megoldás azok számára, akiknek fontos az ár, de nem hajlandóak engedni a minőségből." - írja a terméket gyártó multinacionális mamut, az Unilever. Az eszem megállt. Mi az, hogy "vajízű margarin"? Évtizedekig azt mondogatták, hogy az érrendszernek legjobb a margarin, most meg kiderül, hogy egyrészt sz@r az íze a fogyasztók szerint is - különben nem dobnának piacra ilyen ízesítéssel margarint -, másrészt egészségtelen is. Valahol azt olvastam, hogy műanyagból csinálják, és ha kiteszed a napra, a legyek nem szállnak rá, mert a műanyag zacskót se kezdik el lepni. Vajon melyik vegyiüzemet kérte fel az Unilever a vaj-aroma előállítására?

Hibiszkusz ízű Nestea ital.

A mi környékünkön a hibiszkusz elsősorban szobanövény. A képes hirdetésben pont olyan virágok vannak fotózva, mint amilyeneket a mi növényünk szokott hozni. Kicsit olyan ez már nekem, hogy mindegy, hogy milyen növény, de legyen minél távolibb országból származó (a zöld tea őrület után), és minél jobban felismerhetetlen, hogy az adott ízt vegyiüzemek gyártmányaiból nyerik. Mert ugye az eperről jó közelítéssel meg tudjuk mondani, hogy csak aroma, vagy látott epret is - de legalább egy ausztrál fa kérgét, amivel az epret szokták helyettesíteni.

CSR - vállalati felelős működés: a TESCO és a környezetbarát áruházak

Dr. Radácsi László (volt egyetemi évfolyamtársam) cikkében azt boncolgatja, hogy amikor arról van szó, hogy a vállalatok milyen felelősséget vállalnak azért a környezetért (gazdasági, társadalmi, természeti), amiben léteznek, akkor a hazai vállalatok csak a külföldi központok felé tudnak mutogatni, miközben a programok helyi szinten is tökéletesen megvalósíthatók lennének. Ő nagyon visszafogottan fogalmaz a lapban - ahol persze a multik a fő hirdetők. Nekem itt nem kell visszafognom magam, úgyhogy kimondhatom, hogy ez az egész egy nagy bullshit, mellébeszélés és parasztvakítás. A TESCO például azt tűzte nemzetközi zászlajára, hogy ő környezetbarát áruházakat épít és működtet. Angliában magam láttam a fákon a tescós és egyéb nejlonzacskók tömegét felakadva. Itthon meg minden áruházat először is tarvágással indítanak, olyan nincs, hogy a leendő parkoló helyén hagyjanak néhány fát.

Élelmiszer-összetevők ismerete

Készült egy felmérés arról, hogy tudja-e a nép, hogy funkcionálisan mit eszik. De nem tudja. Az íz a lényeg. Az összehasonlító táblazatok között találtam egy roppant érdekeset. Ismerik-e a következő összetevőket: vitaminok, rostok, ásványi anyagok, béta-karotin, antioxidánsok, omega-3 zsírsavak, probiotikumok, növényi szterolok, flavonoidok, aszpartám? A legtöbben a vitaminokat ismerik (89,7% - a maradék csaknem 10% nyilván nem jutott el az általános iskola 7. osztályáig sem), a legkevesebben az aszpartámot (12,9%). Nem azon döbbentem meg legjobban, hogy ennyire kevesen ismerik, hanem hogy egy és ugyanazon táblázatba sorolják, mint a rostokat vagy az antioxidánsokat, miközben az aszpartámról bizonyított, hogy egészségre káros.

5 komment

Címkék: szakcikk élelmiszer

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr231185915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mullerpeti 2009.06.15. 14:44:31

A margarin olyan a vaj mellet, mint a tejföl mellett a frissföl, a tej melett a reggeli ital és még sorolhatnánk. Ennek megfelelően kell kezelni.
Azt olvastam, hogy a világháborúban fejlesztették ki, mert nem tudták megoldani (olcsón) a katonák vajszükségletének fedezését.
Mindenképen a vaj pótlásáról (utánzásáról) van szó, akkor már legyen az íze olyan.
A hibiszkusz gyógynövény, sok benne a C-vitamin és még az íze is jó. Azért az elég "béna", hogy egy gyógynövényt "hamisítanak". Pont a legjobb tulajdonságait nélkülözve.
Az aszpartám is "hamisítvány". A cukoré. De egyáltalán nincs bizonyíték arra, hogy káros lenne. Ezt a scientológusok kezték el terjeszteni (asszem') és mára beépült a közvélekedésbe. De szerintem nem károsabb mint a só. www.geographic.hu/index.php?act=napi&rov=2&id=7033
Ebből a posztból is jól látszik, hogy az egész élelmiszeripar azon fáradozik, hogy mindent a lehető legolcsóbb dologra kicserélni és aztán pozitívumként feltűntetni. Szánalmas!

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.06.15. 19:11:47

@Zerido: aszpartám témakörben a múltkor a Spektrumon volt egy film, amiben egy tizenéves lány mesélte el, hogy milyen rejtélyes betegsége volt, és mikor abbahagyta a napi 2 csomag aszpartámos rágógumi meg a light üdítők fogyasztását, akkor pár nap alatt jelentősen javultak a tünetei. Speciel én falnak megyek az aszpartám ízétől, nem is élnek meg belőlem se az üdítőital gyártók, se a rágógumigyártók.
Dolgoztam élelmiszeripari marketingben, úgyhogy nagyon hosszú meséket tudnék mesélni...

Az a szánalmas, hogy hány ember nem is törődik ezzel, és amikor azt mondjuk nekik, hogy méregtelenítünk, akkor néznek ránk, mint a jelenésre. És el se tudják képzelni, hogy az a sok szemét, amit megesznek, milyen károkat okoz.

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2009.06.16. 06:10:17

PikPok, már a gyümölcslevekben is van aszpartam. Attól lesz fittnes üccsi, és nem attól hogy frissen csavart és adalék nélküli.
Minden a marketingen múlik. 2 hetet eltöltök a tengerparton szabadságom alatt. Nincs tv, rádió, és reklámújság. Amikor hazajövünk, akkor veszem észre, hogy elfelejtettem mi az a HDTV, hdmi, plazmatv, dvd író, dual core. Ugyanez igaz a "belénkvert" élelmiszer márkákba is. Amiről többet hallasz, olvasol, végül azt veszed le a polcról.
A minap kaptam egy körlevelet a húskészítményekbe kevert ízfokozókról, állományjavítókról. 2 hétig nem ettem utána felvágottat. Inkább hoztam apáméktól egy mangalica szalámit.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.06.16. 08:08:16

JagelloZ: nem is veszünk semmilyen üdítőt. Meglepő módon vizet iszunk, és jó!:))
A mangalica szalámi nagyon jó, mert az utóbbi időben feltalálták, hogy a mangalicazsír omega-3 zsírsavat tartalmaz, vagyis nem kell nekünk mélytengeri halakból készült rettenetes kapszulákat enni, elég egy szelet zsíroskenyér. Újhagymával! Nyami-nyami.
Mi a piacon veszünk disznóterméket, és csak elvétve veszünk bolti felvágottat. Az utóbbi időben sajtot is egy tatárszentgyörgyi gazdálkodótól veszünk. Tojást is ott veszünk. Sőt, van egy bejáratott alma és barack lelőhelyünk is, ahol nem hibátlan és nem csodaszép az áru, de van íze és magyar. Nagyon bízom benne, hogy ezek a gazdák felmérték azt, hogy hosszú távon meg fognak tudni élni abból, ha jó minőséget árulnak. Mindegyiknél MINDIG sorba kell állni!

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2009.06.16. 14:28:18

PikPok, és a szarvasban van valami tápláló, mert abból is jutott rendesen a mangalica szalámiba :D de milyen csudafinom! Ott penészedik meg a pick és a herz a hűtőben, amíg van hazai:D
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása