Nézelődtem, olvasgattam, keresgéltem a neten. Találtam egy Hipnotikus Reklámszövegírási taktikák című írást:
www.dotcomsecrets.com/hypnotic-copywriting
A managerruhás fiatalember zavarbaejtő fiatalsága számomra túl sok jót nem ígér - egyrészt mert utálom a managerruhás yuppie-kat, másrészt mert épp elég ilyet interjúztattam pályakezdőként, akiknek a fejében nem sok volt, ellenben egyből főnökök akartak lenni.
De kíváncsiságomat nem tudtam visszafogni, így elolvastam, mégis mitől lesz "hipnotikus" egy reklámszöveg. Már rögtön az eleje egy tárgyi tévedés a hipnózist illetően. Nem minden hipnózis szól arról, hogy a kába állapotban az agy fogékony a parancsokra. Nem lehet kontroll nélkül bármit megcsinálni a hipnózisban lévő emberrel. De ez nem az én szakmám, erről nyilatkozzon inkább egy szakpszichológus!
A hipnotikus reklámszöveg első trükkje eszerint a forrás szerint: magyarázz össze-vissza, hozzál fel egy példát avagy mondj egy mesét valaki másról, és amikor már valakinek a konkrét üzleti sikereiről beszélsz, akkor nem fogják észrevenni, hogy valójában milyen trükkös reklám bújik meg mögötte. Mindenki szeret meséket hallgatni, így meséljünk nekik!
A második trükk a szövegbe ágyazott parancs, kedves szavakba burkolva. Például: "ahogy ennek a bejegyzésnek minden további szavát végigolvasod, megvilágosodik benned, mi is a hipnotikus reklámszöveg..."
A harmadik trükk: képzeltesd el az olvasóval már az eredményt, amit a terméked megvásárlásával nyer. Például: "mit teszel, ha keresőoptimalizált weboldalad annyi érdeklődőt vonz, amennyit már egymagad nem bírsz kezelni?"
Hát ezek mennek, meg a bárányfelhők. Tessék kipróbálni, oszt kiderül, műxik vagy nem.