Akik hűséges olvasóink, azok tudják, hogy nem áll messze tőlünk az ezoterikus gondolkodás, és annak marketingre való alkalmazása avagy fordítva.
Ismét messzebbről indulok. Annak idején, jópár éve az agykontroll tanfolyamon hallottam először dr. Domján László előadásában Emoto kísérleteiről. Egyszer már írtam is itt a blogon róla, sőt, egy képet is csatoltam. (Korábbi bejegyzés itt.)
Mostanában, ahogy olyan dolgokat is meglátok, amiket régen nem - például hosszú percekig nézem a cumisüveget - elgondolkodtam. A cumisüvegre ugyanis nagy betűkket ráírják a márkanevet. Magyarul, ha sokáig tárolom benne a tejet, vizet, teát, a benne lévő víz átveszi a márkanév rezgését. Tehát a kisded azt az információt veszi magához, ami lényegében a márkanév grafikája.
Ma megnéztem egy weboldalt, amit egy fotós készítettett magának. Webergonómiai katasztrófa volt - a tulajdonos fontosnak is tartotta közölni velünk, hogy készül a következő oldal, ami már nem flash lesz:)))) - de láttam rajta egy rettenetes fotót. Rettenetes volt, de nem a fotó minősége miatt. A menyasszony és a vőlegény cipőjét fotózták le egymás mellett. A vőlegény lábán fekete zokni, diszkrét fehér kis halálfejekkel. Nem túl jó üzenet így indulni egy házasságba, ráadásul Emoto kísérleteiből kiindulva eleve még egy halálfejes grafika sem nyerő - viselje azt bármilyen báránylelkű rocker.
Aztán még egy adalék: pár hónapja szedünk egy fajta homeopátiás cseppet. És láss csodát! A címkén szivecske, fa, levél, virág és egyéb grafikák vannak. Nem túl szépen, tehát nyilvánvalóan nem a design részei. Egyszerűen egy információt közvetítenek...
Vagyis: kedves szülők! Nagyon tessenek vigyázni, milyen Walt Disney, Coca-Cola, Nestlé és egyéb logóval ellátott dolgot adnak a gyerek kezébe. Veszélyes és alattomos módon manipulálja a gyereket a márkák világára.
[Bár egyébként nagyon szeretem az összeesküvés-elméleteket, nem feltételezem a cégekről a tudatos manipulációt. Szerintem ha egy marketinges előállna ezzel a teóriával, minimum hülyének néznék. Remélem, tippet sem én fogok adni most...]