Néhány napja elindítottunk valamit, ami vírusmarketing és gerillamarketing is egyben. Túl korai lenne még leleplezni vagy részletesen leírni, hogy mit - ha mélyebben benne leszünk a dologban, akkor egy korrekt kis esettanulmánnyal fogok szolgálni.
A történet népszerűsítésére használjuk a webkettes eszközöket: a blogot, a Twittert és az IWIW-et is. Ebből aztán az következik, hogy pár napja jobban benne vagyok a Twitteres világban, mint annak előtte. Napi több száz csipogást olvasok - és összeállt bennem egy kép. Nyilván nem lehet nevesíteni, és persze nem is cél, hogy bárki magára ismerjen. De a fő csipogás valahogy így hangzik zanzásítva:
Ujjam az online világ ütőerén. Írtam egy online könyvet, szervezek egy online konferenciát, gyertek, kattintsátok, vigyétek. Ezzel lesztek milliomos online vállalkozók.
A másik fő csipogás meg így:
Ez a Google AW, SEM, wifi és GPS mostmár sokkal többet tud. Annyit nem mint én, de hajaz. Geekek, tutigyuszik és mesterek, gyertek, nyaljuk egymás hátsóját olyanra, mint az ananászdinnye.
A harmadik vonulat pedig így:
Az élet citromját én már lelkileg feldolgoztam citromfagyivá, így bölcsebb lettem, mint voltam. A lelki fejlődés útja beláthatatlan.
Hát kb. ez.
Aztán történt egy szép félórában valamikor tegnap délután, hogy egy ilyen sokak által követett tojgli (okostojgli) egy alpári kifejezéssel felrakta az ominózus vírusmarketinges linket a Twitterére. Néhány bólogatójancsi gyorsan átvette a saját csipogásai közé is. De mi a dolog poénja? Hogy a Gúgli anal szerint mindösszesen 1, azaz egy darab klikkelés érkezett tojgli csipogójáról.
Kérdéseim:
- Mi vált ki a Twitteren átklikkelést, ha már a káromkodás és alpáriság sem?
- Miért jó egy tojglinak, ha káromkodik?
- Miért gondolja bárki, hogy egy maroknyi virtuális csapatban benne lenni (különösen az online marketingesek csapatában) bármilyen VALÓDI elismertséget és/vagy munkát hoz?
Természetesen a negatív reklám is reklám, köszönjük még ezt az egy nyomorult klikkelést is tojglinak! És hát persze lássuk be, egy vírusmarketingben ez bőven benne van.
Végezetül pedig még annyit, hogy iszonyatosan belefáradtam a "Rendeljen online ma éjfélig!", "Hogyan tudná megjavítani weboldala hatékonyságát?" jellegű reklámokba, amiket a versenytársaink nyomnak. Mi egy egészen más útra léptünk rá. Olyan eredménnyel, ami még minket is meglep.:)))