Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Elindítottuk, nagyot durrant - újabb benyomások a Twitterről

2009.10.01. 11:41 PikPok

Néhány napja elindítottunk valamit, ami vírusmarketing és gerillamarketing is egyben. Túl korai lenne még leleplezni vagy részletesen leírni, hogy mit - ha mélyebben benne leszünk a dologban, akkor egy korrekt kis esettanulmánnyal fogok szolgálni.

A történet népszerűsítésére használjuk a webkettes eszközöket: a blogot, a Twittert és az IWIW-et is. Ebből aztán az következik, hogy pár napja jobban benne vagyok a Twitteres világban, mint annak előtte. Napi több száz csipogást olvasok - és összeállt bennem egy kép. Nyilván nem lehet nevesíteni, és persze nem is cél, hogy bárki magára ismerjen. De a fő csipogás valahogy így hangzik zanzásítva:

Ujjam az online világ ütőerén. Írtam egy online könyvet, szervezek egy online konferenciát, gyertek, kattintsátok, vigyétek. Ezzel lesztek milliomos online vállalkozók.

A másik fő csipogás meg így:

Ez a Google AW, SEM, wifi és GPS mostmár sokkal többet tud. Annyit nem mint én, de hajaz. Geekek, tutigyuszik és mesterek, gyertek, nyaljuk egymás hátsóját olyanra, mint az ananászdinnye.

A harmadik vonulat pedig így:

Az élet citromját én már lelkileg feldolgoztam citromfagyivá, így bölcsebb lettem, mint voltam. A lelki fejlődés útja beláthatatlan.

Hát kb. ez.

Aztán történt egy szép félórában valamikor tegnap délután, hogy egy ilyen sokak által követett tojgli (okostojgli) egy alpári kifejezéssel felrakta az ominózus vírusmarketinges linket a Twitterére. Néhány bólogatójancsi gyorsan átvette a saját csipogásai közé is. De mi a dolog poénja? Hogy a Gúgli anal szerint mindösszesen 1, azaz egy darab klikkelés érkezett tojgli csipogójáról.

Kérdéseim:

  • Mi vált ki a Twitteren átklikkelést, ha már a káromkodás és alpáriság sem?
  • Miért jó egy tojglinak, ha káromkodik?
  • Miért gondolja bárki, hogy egy maroknyi virtuális csapatban benne lenni (különösen az online marketingesek csapatában) bármilyen VALÓDI elismertséget és/vagy munkát hoz?

Természetesen a negatív reklám is reklám, köszönjük még ezt az egy nyomorult klikkelést is tojglinak! És hát persze lássuk be, egy vírusmarketingben ez bőven benne van.

Végezetül pedig még annyit, hogy iszonyatosan belefáradtam a "Rendeljen online ma éjfélig!", "Hogyan tudná megjavítani weboldala hatékonyságát?" jellegű reklámokba, amiket a versenytársaink nyomnak. Mi egy egészen más útra léptünk rá. Olyan eredménnyel, ami még minket is meglep.:)))

 

 

4 komment

Címkék: marketing vírusmarketing gerillamarketing webkettő twitter vállalkozás

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr531420283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tothzoli · http://www.facebook.com/tothzoli 2009.10.05. 20:02:13

Kíváncsi vagyok az ilyen stratégiák eredményére. Mi is csinálunk egyet kettőt, és ha kell egyeztethetünk, tanulni egymástól :)

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.10.06. 07:48:04

Mi igazából csak SEJTETTÜK, hogy ebből vírus lesz, de nem erre alapoztuk a stratégiát. Most még korai lenne erről elmélkedni, hogy mi az eredmény, de egy biztos: a Twitter nem az, aminek látszik. A Twitter nem más, mint egyirányú kommunikáció, ami kétirányúvá véleményem szerint csak akkor válik, ha erre mindkét felet az érdekei visznek rá. Kb: "Én körülnyalom a te termékedet/szolgáltatásodat, te körülnyalod az enyémet." De hogy ebből hogy fogunk megélni, azt még egyikünk se tudja. Itt van az eb sírhantja.
Annyit mindenesetre mondhatok, hogy a vírusmarketing kampányban a Twitter meglehetősen alulteljesített. A twitterezők ingerküszöbét el sem érte az, ami több száz embernek vicces és továbbküldésre alkalmas link volt.

ftk 2009.10.07. 22:30:52

A twitter mint eszköz ugyanúgy egy csomó más célra is jó lesz, mint amire kitalálták, ugyanúgy, ahogy a blog, vagy akár a prezentáció (vagy ha már itt vagyunk, egy LMS nálunk). De hogy egyirányú, abban igazad lehet.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.10.08. 10:48:39

Tegnap ismét megbizonyosodtam róla, hogy egyirányú a dolog. Ha valaki kérdez valamit, arra a legritkább esetben érkezik válasz - amennyiben a követőinek a száma nem éri el mondjuk a 400-500-at. Mert én csak erről tudok nyilatkozni. De az 500-as kategória sem durran akkorát, mint a fenti ábra is mutatja. Tegnap valaki kérdezett, én válaszoltam, küldtem egy linket. Ma megnéztem, egyetlen egy kattintás sem érkezett rá. Akkor minek kérdez? Ráadásul a saját csipogóját lezárta, üzenetet nem lehet küldeni neki, a honlapon nincs elérhetőség. Akkor minek csipog? Hogy mások igyák a szavait.
Ami még nagyon lényeges, hogy ez az egyirányú kommunikáció a csipogóból kiváltja azt is, hogy kifejezetten átmegy alpáriba. És ezt mostmár nem egy pasasnál látom. Tegnap az egyik benyomott egy kifejezetten hímsovén viccet, ma meg arról tudósítja követőit, hogy valami konferenciát szervez. Mégis hogy gondolja????
Van valaki, akinek több száz követője volt, majd nevet kellett váltania. Gondolhatnád, hogy a követői szépen mentek utána, és pár nap alatt újra tudta építeni a bázisát. De nem. Ezek szerint a követőinek a száma nem egy valós érdeklődő réteget mutatott.
Én úgy gondolom, lehet itt okoskodni, hogy Twitter így, meg Twitter úgy, meg afgán elnökválasztás hallelúja, de túl van ez dimenzionálva, az egyszer biztos.
Ami engem illet, úgy gondolom, a lényeg a minőségi követésen van. Ha csak 3 ember kíváncsi a csiripemre, akkor legyen annyi, de ők tényleg.
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása