Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Vevőáramlási útvonal - a Lidl-nél - miért? miért? miért?

2010.02.21. 16:35 PikPok

Pár hete, talán egy hónapja is van, hogy a környékbeli egyik Lidl-ben serénykedtek a dolgozók, és átrendezték szinte az egész áruházat. Szinte csak a hűtőpultok és a zöldségosztály maradt a régi helyén, különben minden egyéb áru nagyjából úgy találta meg régi helyét, mintha mindent beleraktak volna egy nagy kalapba, jól összerázták volna, és visszaborították volna az áruházba.

Velem együtt zaklatott fejű, egyébként sietni szándékozó emberek rótták a köröket, hogy hol is találják meg a mosogatószert, a papírzsebkendőt vagy bármi egyebet. A Lidl-nek ugyanis az a nagy előnye, hogy viszonylag átlátható méretű, elfogadható minőségű cuccokkal (de itt azért már kiteszem a felkiáltójelet a fürdőszobai tisztítószer mellé, ami sokat veszített hatékonyságából!!!!), és villámgyorsan végig lehet rohanni rajta, ha valaki nem akar shoppingolni.

A zaklatottság azóta alábbhagyott, de megmaradt az értetlenség. Hogy miért is, arra rátérek később, előbb azonban egy kis eladáshelyi marketing.

A legbutább szatócs is tudta, hogy hova és hány darabot kell kitenni valamiből, ha azt akarta, hogy elvigyék. Pontosan tudta azt is, mik a félreeső sarkok, ahová vagy be se néz a vevő, vagy ha benéz, akkor általában többen vannak és valami eltűnik a kabát belső zsebében.

A modern marketing megalkotta ennek a tudományosan kutatható részét. Egyébként nagyon helyesen végeztek mozgás-vizsgálatokat, sőt, éppen Magyarországon kifejlesztettek egy olyan ketyerét is, amit a bevásárlókocsik aljára rögzítve pontosan mérhető a vevők mozgása, a mozgás iránya, sőt, a mozgás sebessége is, felmérve ennek segítségével azt, hogy mik az áruházak úgynevezett forró és hideg pontjai.

Több áruházi kísérletet is végeztek, hogyan módosult mindez akkor, amikor kihelyeztek valamilyen display-t, extra hűtőt vagy bármi mást.

Ezt az egészet természetesen azért csinálták, hogy növelni tudják a boltban eladott áru mennyiségét egy racionálisabb kihelyezéssel.

Milyen következtetést vonhat le ebből egy átlagos boltos?

Csendben figyelni kell a vevők mozgását a boltban, hogy mi magunk is be tudjuk azonosítani, mik a forró és hideg pontok, hogyan tudjuk a vevőt egy kicsit megpörgetni, hogy mindent átnézzen.

Gondolom, valami hasonló volt a Lidl célja is ezzel a kis átrendezéssel. Csak egy valami - nagyon úgy tűnik - kimaradt a szórásból...

Régen a cukorkák és a csokoládék a pénztárhoz vezető út utolsó méterén voltak. Tipikus "impulzus-termékek", vagyis olyan termékek, amelyeknek vásárlására nem készülünk fel előre, hanem a pillanat hevében döntünk úgy, hogy megvesszük.

Hol vannak most ezek? A bejárat utáni első gondolán, a kenyerek után. SOHA TÖBBÉ oda már nem megyünk vissza, ha egyszer elhagytuk.

Mi van a csokik helyén? Tisztítószerek és tisztító eszközök. 

Hát, a legritkább esetben fog az eszembe jutni, hogy megörvedeztessem magam egy kis felmosóronggyal...

 

11 komment

Címkék: áruház eladáshelyi marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr151778453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.02.21. 17:56:40

Folyamatosan pakolják át ilyenre az áruházakat, nálunk is elkövették ezt pár hónapja. Ezt az édességes dolgot én se értem. Ráadásul más is elég vacak helyre került. Nem tetszik, nem tudtam megszokni hónapok alatt.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2010.02.21. 18:13:25

És legalább elérték, hogy a bolyongás közben telepakold a kocsit?
Mert nekem az a meglátásom, hogy ha én frusztrált leszek, mert nem találom a cuccot, akkor nem fogok nézelődni és többet vásárolni, hanem idegesen keresem azt a bizonyos cuccot.

A csoki-cukor kérdés megfoghatatlan. Ja, és a chipsek is őrült messze vannak, szóval még ez sem magyarázat.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.02.21. 20:38:11

@PikPok: jellemzően listával megyek, és már nem bolyongok - ilyenkor jó a tájfutó múlt, megtanultam pár alkalom után - megszokni nem megy...

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2010.02.22. 08:57:57

Én még azt is szabályoznám, hogyan lehet akciósnak nyilvánítani egy terméket. Egy évre visszamenőleg kimutatást kérnék az akciós termékek áráról a fogyasztóvédelem helyében. Pofátlanul akciós az is, ami nemhogy az eredeti árán van, de néha még drágább is.
Vagy van erre valami szabály, csak én nem ismerem?

ftk 2010.02.22. 09:26:56

Hm, nálunk pár hónapja nyílt egy új Lidl, ott már eleve így rendezték el... januárban, amikor először betévedtem, én is csak néztem, mint Rozi a moziban. És igen, már kétszer nem vettem emiatt mazsolás drazsét :)

JagelloZ, engem olyan nagyon nem érdekel, hogy mi akciós. Nagyjából tudom, mi a "jó ár" a többihez viszonyítva, meg hogy milyen márkát érdemes venni milyen cikkből, és ezen túl ugyan kit izgat, hogy piros cetlin van-e vagy sem.

Pik-Pok, ezekről a bevásárlókocsis áruházi kísérletekről hol olvashatok részletesen?

ftk 2010.02.22. 09:28:00

Igen, a lista (-> tudatos vásárló magatartás) az eladáshelyi marketing nagy ellensége :)

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2010.02.22. 11:43:16

@kriszi: Félreértesz. Képben vagyok az árakkal. Éppen ezért idegesít, amikor úgy akarják kipucolni a raktárkészletet, hogy piros cetlire írják az eredeti árat és egy nagyobbat meg lehúzva melléírnak.

JagelloZ · http://www.valcoldesign.hu 2010.02.22. 11:50:42

PikPok, azt kellene elérni az élelmiszerboltokban, hogy az ember éhesen menjen vásárolni. Én akkor engedek mindenféle csábításnak, amikor repdesnek a szemem előtt a sült kacsa/liba combok, vagy éppen látom a fullos szendót vastagon felvágottal, káposztával, paradicsommal, mustárral, vagy éppen a majonézes pácolt heringet veszem meg, pedig általában nincs benne a heti étrendemben. Jelzem most is éhes vagyok, megyek is ebédelni :)

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2010.02.23. 16:54:21

@kriszi: na igen, rátapintottál a lényegre, csokis mazsola... ezer éve nem vettem, pedig amúgy...
A bevásárlókocsis történet egy szegedi cég nevéhez fűződik, www.kerativ.hu. (Nem írtam el, nem kreatív, hanem Kerativ.) A honlapjukon egy másik ötletük van, ez ne tévesszen meg. A bevásárlókocsis balhéról én többször is írtam, de hogy konkrétan milyen felmérések születtek, arról nincs infóm. De szerintem ha dobsz nekik egy mailt, biztos megírják, mi a helyzet.

@JagelloZ: hát ja, ez van, fogyasztó megtévesztése és társai. Sajnos azt mondom, be kell magolni az árakat.

@Konrad: esetleg ha tájfutásos bolyongásaid közepette találkozol a cipőkrémmel, oszd már meg velem, hogy VAN, csak rossz helyen keresem, vagy NINCS, mert nincs, és akkor csak értetlenkedni fogok, hogy miért nincs, mikor tök jó minőségű volt. Én a gyertyák - ablakmosó folyadék - gyufa hármasságnál keresem.

ftk 2010.02.28. 12:42:15

@PikPok: köszönöm, írok nekik. Ez a másik ötlet, hmmmm, kissé futurisztikus...

JagelloZ, akkor valóban félre. Viszont a piroscetlis módszer nem valami etikus ugyan, de minden valószínűség szerint működik.

Nagy Krisztina l Vérnyúl · http://www.palyamarketing.hu 2010.03.04. 20:02:59

Azt hiszem egy üzletbe járunk. Engem is sokkhatás-szerűen ért a felfedezés, hogy mindent átpakoltak. Az első gondolatom az volt, hogy amolyan intuitív módon marketingelnek : ) Mivel elsőre úgysem találsz meg semmit, ezért kétszer-háromszor körbemész az üzletben és eközben találkozol számtalan olyan dologgal, amivel eddig nem. ...és ki tudja? Hátha megveszel néhányat :D
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása