Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Élet az MLM előtt, az MLM alatt és az MLM után

2008.04.10. 10:02 PikPok

Régóta motoszkál bennem a gondolat, hogy írok egy kicsit az MLM-ről (nem is kicsit), ami egészen biztos jól kiveri a biztosítékot a nép mindkét felénél. Az egyik fele, a hívők tábora rám fogja zúdítani, hogy hülye vagyok, a másik fele meg majd jól megvéd.:))) Ettől függetlenül igyekszem úgy megírni ezt a posztot, hogy objektíven írjam le azt a gondolatmenetet, amit én magam lepörgettem a fejemben.
Azért pont ma gondoltam ezt megírni, mert tegnap itt az én jól bejáratott kis blogomon próbálkozott egy Londonban élő doktorúr, hogy egy új MLM-hez toborozzon embereket. Nem szoktam kimoderálni senkit, azokat se, akik szidnak, de ezt most muszáj volt, mert nem fizetett fejpénzt.:)))

Először is néhány megjegyzés, amit tanult szakmám védelmében el kell mondanom.
  1. Az MLM jelentése multi-level marketing. A "marketing" nagyszótári jelentése pedig "piacravitel", vagyis az MLM annyit jelent, mint "sok szintű eladás". Ennél nem többet.
  2. A "jó a marketingünk" MLM-es szóhasználatban azt jelenti "jó a pilótajátéktervünk". (Bocs, én csak így hívom a jutalékrendszer leírását, VICCESEN! Még mielőtt valamelyik MLM-es cég beperelne, hogy náluk a vezetők nem szállnak el.) A "jó a marketingünk" azt kéne hogy jelentse, hogy jó termékeink vannak, eltaláltuk a jó árat, átgondolt reklámjaink és egyéb anyagaink vannak, illetve jól motiváljuk a "dógozókat".
  3. A "gyere el egy marketingre" pedig azt jelenti "gyere el egy szeánszra". Magyarázat a marketingől a 2-es pontban.
És akkor most jöjjön az, ami szerintem az MLM-ek PikPok-féle leírása:

Szájreklám és személyes eladás. A jelenség mindenütt működik, és statisztikák szerint a legerősebb reklámeszköz. Mindenki beszélgetett már barátjával, családjával ilyen-olyan termékekről, mi miért jó, mit ne vegyél, stb. Az a cégstratégia, ami ezen alapszik, mindenképpen nyerő, feltéve, hogy az eladni kívánt szolgáltatás vagy termék jó minőségű. Az MLM-es rendszerek ezt elmondják, de nem mondanak el még más dolgokat, legfőképp azt, hogy a régen látott ismerősöket zaklató MLM-esek végül nagyon magányossá is válhatnak, miközben a Nagy Családot (vagyis A Céget) mindösszesen a pilótajáték terv tartja össze, nem a nagy barátság. (Gondoljunk csak arra, amikor egy ilyen cég robban, az emberek egy része megy, visz magával bizonyos "alsóvonalakat", mások meg lépnek előre - máris oda a nagy barátság.) Miről hallgatnak ezek a rendszerek vagy min alapszik a sikerük?
  • Az emberek konfliktuskerülők. Ha felhív egy 1000 éve látott ismerős, és egy idő után rájövök, hogy csak eladni akar nekem, nem fogom azt mondani neki, hogy "a franc a pofádba, neked is csak most jutok eszedbe! hívtál volna karácsonykor!" Venni nem fogok tőle semmit, további ismerőseim telefonszámát speciel én nem adom meg, de volt már, aki így "bemártott" engem. A konfliktuskerülés és a sajnálat az, ami miatt esetleg valamit veszünk, oszt jónapot.
  • A szájreklám nem nyomozható fogyasztóvédelmi eszközökkel. Tudok olyan biztosítós ügynökről, aki adómentes megtakarítási formát ajánlott, kifejezetten megemlítve, hogy majd néhány év múlva, mikor a biztosító pénztárában kistáskába pakoltatja a zsét a befektető, "nem muszáj azt tudni az APEH-nak". Hasonlóan mondhatnak olyanokat is, hogy ez vagy az a kapszula "betokosítja a tumort", vagy a nátrium benzoáttal tartósított aloe gél 100%-ig egészséges és természetes, a Nagy Aloe Tanács pecsétjével. Itt jönne be a képbe az etika kérdése, de ugye a jutalék nagy úr, a szó meg elszáll.
80/20 szabály. A szabály értelmében a forgalom 80 százalékáért a forgalmazók (vevők) 20 százaléka "tehető felelőssé". Hogy ez a 80/20 valóban annyi-e, azt minden esetben elemezni kellene - vannak olyan területek, ahol ez 70/30 vagy 50/50. A 80/20 azonban számos területen igaz. Fifikás MLM vezetők nyilván tudják ezt az arányt, és azt is tudják, hogy a forgalom 80 százalékát a forgalmazók 20 százaléka csinálja meg, a maradék 80-nak meg ki kell dolgozni egy olyan belépőcsomagot, ami azért megéri fenntartani egy konferenciatermet, raktárkészletet, stb. A szabályról mély hallgatás van. A szeánszokon nem hangzik el, hogy nagy valószínűség szerint a hallgatóság 80 százaléka alvó ügynök lesz, vagyis havonta forgalmaz majd 10-20-30 ezerért, oszt jónapot.
Tudomásul kell venni, hogy erre a fajta seftelésre is születni kell. Ismertem egy olyan MLM-est, aki 5-6 rendszerben volt benne, volt egy nagyzsebes mellénye, és mindig annak a cégnek azt a termékét húzta elő a megfelelő zsebből, ahol épp nagyobb volt a jutalék, és amelyiket jobbnak tartotta az illető bajára. Hihetetlenül sikeres volt. Céghűségről persze nem nagyon beszélhettünk, de a vevői számára hiteles volt.

Döntés az alapvető kérdésekben. A marketing alapvető döntései a termékről, az árról, a marketing kommunikáció és reklámozás módjáról és a forgalmazás módjáról szólnak (érdeklődők "marketing mix" illetve 4P néven keressenek rá a gúgliban). Lényegét tekintve ezen döntések egyike sincs a forgalmazó kezében, ha szigorúan betartja a Cég által adott játékszabályokat. Ráadásul a forgalmazók egymással kőkemény konkurenciaharcban állnak, amit el lehet kendőzni a "Mi egy Nagy Család vagyunk" motivációs szöveggel.
Bizonyos rendszerek megkövetelik, hogy a forgalmazók csakis az ő cégük termékeit forgalmazzák. Miért? Csak pusztán azért, mert ők adnak árut és jutalékot? Ez teljesen természetes dolog a kereskedelemben, és ha valaki kizárólagosságot követel, ott csengetni kell a zsetont a kereskedőnek.
Lehet webáruházad, de nem olyan, amilyet akarsz, hanem amilyet adnak.

Néhány MLM-es csapda-mondat. A személyes eladás és meggyőzés nemcsak a termék, de a rendszer eladásakor is játszik:
  1. "Te is meg tudod csinálni! Nézz rám, én is kertitörpéből lettem országos marketing igazgató!" - egyrészt nem tudja mindenki megcsinálni, másrészt itt erősen működik az emberek titulusra vágyása, kisebbrendűségi érzésük kompenzálása. A cím semmibe se kerül, ha meg egy ilyen országos igazgató összefut egy igazi marketingessel vagy egy orvossal, hát kisnyúl. Kicsit beég, de majd jön más.
  2. "Aki támadja az MLM-et, az irigy!" Ez egy erős démonizálási vonulat, vagyis nem elgondolkozunk és megküzdünk, hanem azonnal ördögnek tituláljuk azt, aki egy pillanatnyi gondolkodásra ösztönöz - mert a végén ki kéne mondani, hogy a király meztelen, hogy megtévesztjük a fogyasztókat, hogy valójában kiszámíthatatlan, hogy mennyi munkával mennyi pénzt fogok kapni és hogy a termékfejlesztés nem olyan ütemben zajlik, ahogy azt a piac megköveteli. Illusztrációként kerestem egy ördögöt: (Ez a tasmán ördög a www.boingboing.net oldalról)
  3. "Ha dolgozol, 3 év múlva nyugdíjba mehetsz!" - ez így is van, feltéve, ha nyugdíjkorhatár előtt állsz 3 évvel.:))) A legveszélyesebb csapda mondat, ugyanis arról szól, hogy mindennek te vagy az oka. Ha buksz, akkor te nem csinálod jól. Ha nyersz, akkor meg azért nyertél, mert "jó marketinget adtunk a kezedbe".
  4. "Saját főnököd lehetsz!" - hát ja, aztán ha nem megy az üzlet, találd ki, miből fizeted a járulékaidat. Ha saját magam főnöke vagyok, és úgy látom, hogy az emberek egy idő után nem veszik fel a telefonomat, vagy megkeresem őket, amikorra szerintem A TERMÉKNEK már el kellett volna fogynia, és még mindig félig van a flakon, akkor főnökként azt kell mondjam, hogy ideje más területre lépni.
  5. "Segíthetsz az embereken!" Na de akarják, hogy segíts nekik? Akarják ezt úgy is, hogy 4000 Ft-os alternatívát kínálsz nekik, miközben van 400 Ft-os is? (Itt most konkrétan az aszkorbinsavra gondolok.) Ha valaki belevág egy MLM-be, úgyis megmondja az ismerőseinek, hogy belevágott. Azok iktatják a közlést, majd ha úgy gondolják, hogy akár üzletileg, akár termékileg érdekli őket, úgyis felbukkannak. Nincs annál jobb vevő, aki maga jön hozzád, hogy tőled szeretne venni. Ez viszont nyilván nem hozza azt a jutalékszintet, amiből meg lehet élni.
  6. "Tűzd ki a célodat és meg fogod valósítani!" Ez így is van, de mi a célod? Ha az, hogy a körülményeket figyelmen kívül hagyva álmodozz, akkor pofára fogsz esni. Ha meg az, hogy jól körülnézz, és felmérd, miből lehet megélni, aztán azért dolgozz, anélkül, hogy az emberek agyára mennél, akkor sikerülni fog. Ha ezt egy MLM-ben meg tudod tenni, nosza rajta, vedd meg a kezdőcsomagot.
Hitelesség. Sok olyan MLM-essel találkoztam, aki nem volt hiteles. Az egyik cigarettáról a másikra gyújtó egészségtudatos, a vállalkozását befejezni kényszerülő országos marketing igazgató és a rémesen elhízott fogyasztószer-forgalmazó azt az üzenetet hordozza, hogy "csak a pénzért csinálom", miközben a szájával mást mond.

Pár héttel ezelőtt volt egy levélváltásom egy illetővel, aki gyanús volt, hogy nem-e egy MLM-be akar beszervezni. Megkérdeztem, mivel foglalkozik, mi a vállalkozása. A válasz: "Pénzt teszek be emberek zsebébe egy webáruház segítségével." Bingó.
Megírtam neki a fentieket, hogy ha MLM-ről lenne szó, inkább ne pocsékoljuk egymás idejét. A válasza az volt, hogy az én fejemben rengeteg téveszme él az MLM-ről, ő pedig nem beszervezni akart, hanem egy óriási horderejű projektbe bevonni. De mostmár jó is, hogy megírtam neki azt a mailt, mert így látja, hogy szakmailag teljességgel alkalmatlan vagyok ekkora projektekben való részvételre. Én meg annyit írtam neki, hogy ez tényleg tök jó, hogy kiderült, és ahogy így mondja, valóban alkalmatlan lehetek, de majd megpróbálok ezzel együtt élni.

35 komment

Címkék: marketing mlm

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr8419435

Mária 2008.04.10. 17:53:13

Szia!

Kihagytad azt, hogy aki elhatározza magát és belevág, annak nagyon sokba kerül a dolog mind anyagilag, mind pedig a kapcsolatait tekintve.

Ha nem lenne annyira nőcisen, sziruposan, direktben bestsellernek szánva megírva, akkor most ajánlanám itt "Az MLM rabszolgái voltunk" c. könyvet.

Persze, aki tud gyorsolvasni és szkennelve csak a lényeget kiemelni, annak még így is érdekes olvasmány lehet :)))

laktu 2008.04.10. 18:02:15

Nem olyan régen olvasom még a blogodat, hogy kommentelni lett volna lehetőségem. De ez most egy olyan csemege, amit vétek lenne kihagyni. Kétfelől való érintettségem okán is.
Egyrészt a reklámszakmában dolgozom, másrészt MLM fanatikus szülők várnak otthon. Ez ám a szép párosítás!
Most nem is azt feszegetném, hogy szakmailag mit gondolok a dologról, mert ezt a "jelenséget" sosem tudnám objektíven megítélni. Egyébként a legtöbb fent említett dologgal maximálisan egyetértek. Inkább arra az oldalára hívnám fel a figyelmet, hogy mit tesz ez a családokkal.
"Rendes" állásban dolgozó embereket is gyakran ér az a vád, hogy hazaviszik a munkájukat, a munkahelyi problémájukat, és elhanyagolják a családot. Na de kérem, az MLM otthon zajlik! A nappaliban! Esténként, hétvégénként.

Anya és apa marketing tervet mennek tartani vasárnap ebéd után a szomszéd városba. Közös vasárnapi "együtt a család" program? Á, mit képzelsz? Menni kell az üzletet építeni.

"Kislányom, fürdesd meg, etesd meg és altasd el az 1 éves kishúgod, mert nekünk találkozónk van." (Ekkor nem voltam egészen 16 éves.)

Hát ettől nem lesz szimpatikusabb ez a Nagy Család.

És igen, igazad van. Ez egy embertípus. Megszívatják őket egyszer, belebuknak másodszor. De ha feltűnik egy új MLM rendszer, ők az elsők, akik belépnek. Olyan ez, mint a játékszenvedély. Tudod, hányszor hallottam már azt a szüleimtől, hogy "Ha majd beüt az üzlet..."?

15 voltam, amikor kezdték. Idén leszek 32. Még nem ütött be.

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.04.10. 18:26:34

Kedves laktu!

Köszönöm a kommentet, és hogy megosztottad velünk ezt a dolgot - gondolom, nem könnyű pont a szüleid ellen beszélned. Szerintem is itt az eb sírhantja, az emberi kapcsolatokban. Én néhány éve egy másik programomat lemondva autóztam át a város másik végébe, oda-vissza kb. 60 km-t azért, mert egy ismerősöm felhívott, hogy üzletről akar beszélni velem. Én meg mint egy gyanútlan idióta bíztam benne, és meg se fordult a fejemben, hogy egy MLM-be akar belerángatni. Igazából ráment a kapcsolatunk.

A multi cégek nem arról híresek, hogy érdekelné őket az EMBER. Mondani mindig mondják, és sokan elhiszik, bele se gondolva abba, hogy egy 4000 Ft-os C-vitaminon mit kaszál az ő sorsának megoldója. A forgalmazó észre sem veszi, de valójában ő csak ugyanolyan vevő, mint amikor bemegy a Tesco-ba, hiszen beugró csomag nélkül - tudomásom szerint - egyetlen lánc sem működik. Csak mondjuk egy Tesco-ban nem kell mindezért még lelkesnek is lenned, hogy fizethess nekik az árujukért.

PikPok

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.04.10. 18:35:13

Még valami. Nálunk sajnos sokan küzdenek azzal a problémával, hogy azt hiszik, a jutalék és a fizetés az egy AJÁNDÉK. Nyugaton, ha valakinek a havi bére nincs kifizetve, az már másnap nem csinál semmit. Ott ilyen nem létezhet, hogy hónapokig nem fizetnek valakinek. Nálunk meg a körbetartozások egy része is ezért van.
Az MLM-ben a jutalék az egy munkáért adott ellenszolgáltatás. Elvi síkon akkor is járna, ha én megyek, és mindenkinek elmondom, hogy van itt ez a cucc, ennél jobb még sosem volt, vegye meg. Hiszen reklámozok. Már az is egy nagy csúsztatás, hogy csak azután kap jutalékot az ügynök, amit meg is vesznek tőle. Jól is néznénk ki, hogy a reklámügynökségek, médiák és egyebek csak akkor kapnának pénzt, ha a reklámozó cég el is ad vele egy kicsivel többet... Igen kevés reklám lenne a tévében.

laktu 2008.04.10. 19:02:50

Tudott valamit, aki azt mondta: Ne keverd az üzletet a magánélettel!
Van néhány ügyfelem, akiből miután megszakadt az üzleti kapcsolat, barát lett. Viszont van néhány "barátom", akik ha hívnak, mindig ott motoszkál a fejemben a gondolat: vajon hanyadik "hogy vagy?" típusú mondat után térünk rá a szokásos meghívásos szövegre. És vajon tényleg érdekli őket, hogy hogy vagyok?

laktu 2008.04.10. 19:11:03

Hoppá, ez egy kicsit olyan melankólikusra sikerült.

És akkor még egy utolsó komment, hogy milyen "lekoptató" szövegeim vannak. Volt időm kiművelni magam.

1. Az embertípus kérdése
Igenis azzal érvelek, hogy van olyan embertípus, akinek ez a munka való. Én nem vagyok ilyen.

De amivel általában kiakasztom a vállalkozó-kedvűeket:

2. Pénz
Ő: - Gondolom, neked is jól jönne még egy kis pénz. Egy kis mellékes, havi párszáz-ezer forintot el tudnál még biztosan költeni.
Én: - Nem, köszönöm. Én eleget keresek. Amúgy sem érdekel a pénz.
Ő: - De biztosan szívesen otthagynád a melód. Jó lenne, ha nem kéne bejárni a munkahelyedre, mi?
Én: - Szerencsére imádom a munkám. 6 éve ugyanott dolgozom. Megbecsülnek, szeretek bejárni, a főnökeim kedvelnek, én imádom őket. Megőrülnék, ha nem dolgozhatnék. Ott és azt, amit csinálok.

Erre nincs mit nagyon mondani.

És mégcsak nem is hazudtam. :-)

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.04.10. 20:54:12

Amikor multis marketinges voltam, és a csapból is a márkám folyt, büdzsém meg annyi volt, hogy nem is bírtam (értelmesen) elkölteni, akkor volt egy nő, bizonyos B-né, aki egy azóta megszűnt médiát akart mindenáron eladni. Jobban tudta, hogy melyik marketinges melyik cégnél van, mint bármelyik fejvadász. Lerázhatatlan volt, a főnököm mindig kedvesen csacsogott vele kb. fél órákat a semmiről. Egyszer nagyon túl voltam terhelve, amikor felhívott, hogy hirdessek nála. Mire én: "Nincs pénzem." Csend. Megint próbálkozott, majd mondtam: "Nincs pénzem, üres a buksza." Ott véget ért a beszélgetésünk, én meg besöpörtem a kolléganőm gratulációját, hogy ennyi idő alatt lerázni B-nét ő még senkitől sem látta.
Szerintem ez is jó duma. Vagy mondjuk: "Megvenném a kezdőcsomagot. Tudsz kölcsönadni? Visszafizetem, amint beindul az üzlet. És ha te vagy a felsővonalam, ez biztos."

Horváth Attila · http://www.belyegzoexpressz.hu/blog 2008.04.11. 15:45:39

Hohó! Gratulálok, ez egy jó cikk!

Én azt imádom az MLM-esekben, főleg az AmWay utód Webso ügynökökben, hogy amikor a gyanús szövegükkel felhívnak - igazgatói állást ajánlanak, hehe -, és rákérdezek, hogy "csak nem az AmWay", azt mondják, hogy "neeeeem". Na, ezt egyetlen egy alkalommal vettem be, amikor először hallottam a Webso-ról (=AmWay, aki még nem tudná).

Nyilván lehetséges rendesen is játszani a multi-level marketinget, de ez a 10 hatványaira épülő pilótajáték struktúra egy 10 milliós országban - mivel ez csak 10 hetedik hatványa - az ország teljes lakosságának beszervezése esetén sem jelenthetne megélhetést széles tömegeknek.

Olyan kevesen látják be, hogy a pénz nem keletkezik magától. Nem élhet mindenki egy termék jutalákából - főleg nem 5-7 mélységben -, mert akkor a termék rémesen drága lesz, ráadásul ha mindenki csak eladásból akar élni, akkor ki fog termelni?

Az én cégem termel is, meg el is ad - remlélem, hozzá tudok ezzel járulni ahhoz, hogy helyrehozzam azt az egyensúlyi válságot, amit az MLM teremtett a világban.

MLM-rajongók, ne kövezzetek meg, a fenti mondat csak vicc volt.

kezike · http://gertarauss.blog.hu/ 2008.04.11. 16:33:33

tud vk marketinges tanfolyamot ajanlani?

kezike · http://gertarauss.blog.hu/ 2008.04.11. 16:53:30

Én kollégáktól hallottam, hogy lesz egy tábor nyáron valamikor, ahol marketinges szakemberek tartanak előadásokat, csak nem tudom mi az:)

balamber 2008.04.11. 16:54:45

balamber

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.04.11. 17:33:16

kezike: ajánlom a Google-t.:)) Hátha az illetékesek jó marketingesek, és értenek a keresőmarketinghez.:))
Addig meg:
www.sikermarketing.hu/keresomarketing_trening.html

Többieknek, akik linkeket ajánlgatnának gmailes címről: ne tegyétek, indítsatok saját blogot, reklámozzatok ott, vagy megegyezhetünk egy jó kis banner-árban.:)) Biznisz iz biznisz.

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.04.11. 17:37:15

Szia Attila!


Köszi a kommentet, igazad van, még nem is kezdtem el ilyenen gondolkodni, hogy hány mélységig lehet menni 10 millió embernél. De jogos a felvetés, jár a hangszóró!:)))

PikPok

Mária 2008.04.14. 09:53:32

Az Indexen van fent erre valahol egy táblázat, akit érdekel, keresse meg :)

Horváth Attila · http://www.belyegzoexpressz.hu/blog 2008.04.16. 16:24:51

Kedves PikPok!

Már a múltkor eszembe jutott, de most végre nem felejtek el szólni, és meg is teszem, amit elhatároztam.

Szóval az a helyzet, hogy ezzel a posttal nálam örökre beírtad a neved az ajánlott szerzők névsorába, úgyhogy szíves engedelmeddel felteszlek magamhoz a blogrollba.

És további sok sikert kívánok!

Üdv!

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.04.16. 20:38:58

Kedves Attila!

Köszönöm szépen, igazán kedves tőled. Ráadásul neked azért is nagyon jó, mert tudsz blogroll-t csinálni.:))) Nekem is vannak ajánlott szerzőim, de valamiért nem tudom kiimádkozni őket a blogra, és amint valami nem sikerül, idegbe jövök, és nem próbálkozom tovább. De már csináltam egy blogot "homokozónak", úgyhogy majd próbálkozom.:))) Egyszer majd lesz blogroll és lesz új fejléc is.:))

PikPok

egy FLP-s 2008.06.04. 20:44:36

Csak egy-két gondolat... Korrekt MLM-es cégek nem azt tanítják, hogy mindenkit mindenáron... Ezzel szemben azt, hogy az MLM nem rábeszélős, hanem "válogatós" üzlet. Azaz, ne rábeszélni próbáld azokat, akik nem nyitottak erre az üzletre, hanem keresd meg azokat, akik szeretnének változtatni a sorsukon, s mutass nekik egy utat... Aztán ők majd vagy élnek vele, vagy sem...

..."a régen látott ismerősöket zaklató MLM-esek végül nagyon magányossá is válhatnak"... egyetértek, ez így van. Korrekt MLM-cégek azt tanítják, hogy kerüld a barátaid, ismerőseid üzleti ajánlattal való zaklatását. Én már az általános iskola alsó tagozatában is azt láttam, hogy sokan nem azt tanulják, amit a tanítók, tanárok tanítanak. Ez így volt a későbbi iskoláimban is, s pontosan így van az MLM-ben is. Egy jó vállalat a legnagyobb magyar és külföldi trénereket hívja el a munkatársai képzésére (csak zárójelben jegyzem meg, "pitiáner" árakon, akár egy mozijegy áráért). Az. hogy ki hogyan hasznosítja ezeket az alkalmakat, az teljesen egyénfüggő.

"A legveszélyesebb csapda mondat, ugyanis arról szól, hogy mindennek te vagy az oka." A tény az, hogy mindennek, ami veled történik, tényleg te vagy az oka. Ahol/akivel/ahogyan élsz, amit dolgozol, amivel a szabadidőd töltöd stb., az mind-mind a korábbi döntéseid következménye. Lehet hibáztatni az előre megírt sorsot, lehet a horoszkópra fogni, valójában a saját döntéseid következménye az, ahol most épp tartasz. Tehát, ha neked nem sikerül az MLM (vagy bármilyen más vállalkozás) valamit rosszul csinálsz...

Legyünk korrektek az összehasonlítások terén, s hasonlót csak hasonlóval hasonlítsunk össze... ..."4000 Ft-os alternatívát kínálsz nekik, miközben van 400 Ft-os is? (Itt most konkrétan az aszkorbinsavra gondolok.)"... A 4000,-Ft-os természetes (citrusfélékből kivont) C-vitamin akkor alternatívája a 400,-Ft-os (szintetikus) aszkorbinsavnak, amikor a 4 milliós Suzuki a 40 milliós Mercedesnek... Ha bemész a patikába/gyógynövényboltba, s nem szintetikus aszkorbinsavat, hanem természetes C vitamint vásárolsz, nem jössz ki kevesebből, mint egy MLM-ben. A tapasztalatok szerint inkább csak többől... Azért, mert elsősorban nem az számít, hogy hol vásárolsz, hagyományos kereskedelemben, vagy MLM-ben, hanem az, hogy mit, milyen minőségű, milyen összetételű terméket...

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.06.05. 11:43:25

egy FLP-s: két dologra szeretnék reagálni.
Nem igaz, egy MLM-ben nem biztos, hogy te vagy az oka a bukásnak. Ugyanis SEMMILYEN döntés nincs a kezedben, ellentétben egy saját vállalkozással. Ha én a saját vállalkozásomat a tévében főműsoridőben akarom hirdetni, megtehetem. Egy MLM-ben soha. Ha gyártó vagyok, és szarul sikerül egy termék, kivonom, visszahívom. Egy MLM-ben egy ilyen döntés nem az én kezemben van. Innentől kezdve nem mondhatod azt, hogy a hülye kis hangya tolta el a dolgokat.
Termékösszehasonlítás és alternatívák: ne tegyünk úgy, mintha nem tudnánk, hogy az MLM-ek lényege, hogy a termék előállítási költségének többszörösét osztják szét az ilyen-olyan szinteken lévők. Hiszen ez a rendszer lényege.
A termékek összetétele tekintetében meg úgy vannak megvezetve a forgalmazók, ahogy a cégvezetés nem szégyelli. Konkrétan az aloe vera termékekbe sikerült beletenni a legagresszívebb tartósítószert, a nátrium benzoátot. Valóban nem mindegy, milyen minőségű, milyen összetételű termékért fizet a vevő...

egy FLP-s 2008.06.05. 22:00:29

..."a termék előállítási költségének többszörösét osztják szét az ilyen-olyan szinteken lévők. Hiszen ez a rendszer lényege"... Ez a hagyományos kereskedelemre pontosan ugyanígy igaz... A fogyasztói árnak csak töredéke az előállítás költsége, a nagyobbik része a lánckereskedelem és a reklámipar résztvevőinél köt ki...

Ha te MLM-et építesz, ugyanúgy független vállalkozó vagy, saját vállalkozással. Pontosan ugyanúgy, mint a hagyományos kereskedő, aki nem gyárt, csak forgalmaz. Az egyetlen különbség, hogy nem milliókat kell belefektetni az indulásba, hanem csak max. néhány tízezret, s megfelelő minőségű/mennyiségű munkával adott esetben sokkal többet ki tudsz venni, mint egy hagyományos vállalkozásból. A hagyományos vállalkozásra is igaz, hogy a gyártással kapcsolatos felelősség nem az övé, nincs beleszólása, döntési lehetősége (hozzáteszem, ez sokkal inkább előny, mint hátrány...), csak kizárólag a saját üzlete, azaz, a forgalmazás területén. Ha valakinek nem megy az MLM, az csak egyetlen ok miatt nem mehet, ez pedig az emberi tényező, azaz, saját maga. Ha a cég/termék rossz, akkor senkinek nem megy. Csak egy példa: az FLP idén épp 30 éves, Mo.-on is 11 éve van itt. Ha a cég vagy a termékkínálat lenne rossz, már rég becsődölt volna, mint sok más vállalkozás. Ezzel szemben az 500 legnagyobb Mo.-i cég egyike. Talán pont azért, mert nem unalmas főműsoridős tv-reklámokra szórja el a pénzt, hanem a munkatársainak adja oda... Minden hónapban több tucatnyi (új) munkatárs jut el arra a szintre, hogy európai szintű jövedelmet vihet haza. Bár sok hasonló gondolkodású cég(vezető) lenne...

Ez már csak költői kérdés: ha ennyire rossz az MLM, ahogyan te beállítod, hogyan lehetséges, hogy pl. az FLP tulajdonosát Rex Maughan-t gazdasági Nobel-díjra jelölték az FLP marketingtervéért? Kétszer volt az Év Embere Amerikában, s ha nézed a Spektrumot, már találkozhattál róla szóló dokumentumfilmmel...

Egyébként nátrium-benzoátból is létezik szintetikus, s természetes. Találd ki, az aloe-termékekben melyik van...

(Segítek: az FLP aloe-termékei természetes úton stabilizáltak/tartósítottak az alábbi anyagokkal:

szorbit (pl. kukoricából)
aszkorbinsav (C-vitamin)
citromsav (déligyümölcsből)
nátrium-benzoát (pl. földiszederből)
kálium-szorbát (pl. madárberkenye bogyójából)
xantán-mézga (pl. tengeri moszatokból)
fruktóz (gyümölcscukor)... )

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.06.06. 08:19:30

Leborulok Mekka felé és imádom Rexet!

A nátrium benzoátos aloe veráról itt a blogon egy vegyész olvasóm kommentezett, olvasd el, és őt próbáld meggyőzni róla, ha már engem nem tudsz:

marketingizek.blog.hu/2007/11/12/tartositsd_magad_az_orok_eletre_aloe_ver

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.06.06. 15:11:00

Gondoltam, rákeresek Rex Maugham nevére és Nobel prize nominee voltára, de ilyet nem találtam (csak Somerset Maugham jön fel, de ő irodalmi pályán futott). Amit találtam, az elég blikkfangos angolsággal van megírva, de a lényege kb. az, hogy a Forever egyik ingatlana jól belekeveredett valami ügybe, amikor is nem voltak elég körültekintőek, nem vigyáztak a vizek tisztaságára, és oda engedték a szennyvizet, ahova nem kellett volna.
Itt a link:
www.cwposse.org/pebble/html/2006_May_6_CalEPA_BORever_landfi_Complaint.html

egy FLP-s 2008.06.06. 21:09:51

...a vegyész olvasód nem található az általad adott linken, de egy vegyész felelősséggel egyébként sem állíthatja, hogy a nátrium benzoát csak mesterséges lehet, hisz rengeteg egészséges gyümölcsben ott van...

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.06.07. 07:53:17

Természetesen ebben az esetben leborulok az FLP nagysága előtt. Minden bizonnyal ez így lehet, hogy minden más cég kamuzik és átveri a fogyasztóit, kivéve az FLP-t és a gyevi bírót...

egy FLP-s 2008.06.07. 12:18:31

Ha te tudsz olvasni, akkor nem értelek. Ilyen dolgokat csak te írsz. Tisztában vagyok vele, hogy vannak az FLP-vel (minden más céggel is) ellenérdekeltségű cégek, s nyilván ott van érdekeltséged. Akkor viszont ajánlom a tisztességes versenyt, a tisztességes megmérettetést, nem pedig a "hátulról jól megrágalmazom, s megpróbálom lejáratni a versenytársam" című módszert. Nehéz szél ellen pisilni... Az elmúlt 10 évben próbálkoztak már sokan különböző módszerekkel, kevés sikerrel.

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.06.08. 11:11:21

egy FLP-s: lelked rajta, hogy milyen cég mögé állsz teljes mellszélességgel. Csak éppen vicces, hogy minden érved és ellenérved abszolút beleillik az általános MLM-es agymosásos sztoriba, és a "Hogyan kezeljük az ellenvetéseket?" c. leckébe.
Itt is javaslom, hogy indíts egy saját blogot, üzletileg is jó lenne neked, és ott senki nem háborgatna ellenérvekkel és gondolkodásra buzdítással. Rajta!

egy FLP-s 2008.06.08. 16:43:39

Kedves PikPok! Ez nem vicces, ez törvényszerű. Az MLM egy szakma. A sikernek ebben a szakmában is alapelvei vannak. Ha jól műveled a szakmád, bármi is az, sikeres leszel. Köze nincs agymosáshoz, pusztán a szakmai tananyagnak vannak elméleti és gyakorlati összetevői (mint bármelyik másik szakmának is). Ezért hallod mindegyik MLM-estől ugyanazt az ellenérv-érv párost... Hozzáteszem aki az értékesítés bármely területén dolgozik, legyen az akár MLM, akár bármelyik másik terület, rá van kényszerülve, hogy többet, s mélyebben gondolkodjon, mint az átlagember. Ebben nincs hiba, ne aggódj... Azért köszi a tanácsot...

Jam25 2008.06.09. 22:55:07

egy FLP-s: leci mutass mar egy olyan embert most az FLP berkein belul, aki az elmult ket evben csatlakozott es 10000 dollarnal tobbet keres. Nem fogsz!!! Meg 5000 dollarost sem. Ennyit a nagy lehetosegekrol. Ez igaz az AMwayre is.

egy FLP-s 2008.06.11. 01:15:54

Az utóbbi 2 évben sok új 5000 dolláros "keletkezett", 10000 dolláros nyilván kevesebb. A mai magyar átlagpolgár már a 2-3000 dollárnak is nagyon tudna örülni, csak ahhoz dolgozni kell, nem siránkozni/fikázni (bocs a kifejezésért)... Ez egyébként magyarázat arra is, hogy miért ragadnak le sokan a 2-3000 dolláros fizetésnél. Ez ugyanis többszöröse a korábbi fizetésüknek, az idejüknek viszont csak töredékét igényli (főleg, miután elérték a manageri szintet). Szakmai berkekben ezt hívják managerbetegségnek. Nincs is ezzel gond, ha ők ezzel megelégszenek. Aki pedig nem elégszik meg, az megy tovább...

Jam25 2008.06.11. 21:29:50

most sem irtal egyet sem... Manager betegseg... :D

egy FLP-s 2008.06.11. 21:53:05

Miért írtam volna? Úgysem ismered őket... Mutasd meg te, hogy néhány tízezer befektetéssel, néhány hónap alatt egy újonnan induló vállalkozásból többet hozol ki, vagy csak annyit, amennyit egy MLM-es vállalkozó. Nem tudsz, mert néhány tízezer forinttal nem tudsz más vállalkozást elindítani, s működtetni, "csak" egy MLM-es vállalkozást. Ilyen szempontból mindegy, hogy az FLP-ről, vagy bármelyik másik MLM cégről beszélünk... Sokan szeretnének ma Magyarországon havi félmillióból (heti néhány órás "munkával") "managerbetegek" lenni... Szerintem te is...

Jam25 2008.06.11. 22:27:46

:D az FLP-s Managerek 80 % meg 1000 eurot sem keres, nem hogy 2000 :D Tudom es sorolhatnam a neveket a Varga csoprotbol, a Vagi Ari csoportbol, Gecse csoportbol, Toth Sanyi csoportbol stb. Semmi bajom nincsen az FLP-vel, nagyon jo ceg es aki jokor volt jo helyen az most nagyon sok lovet szakit es szakitani fog.
2 dolog miatt irsz ilyeneket:
1. Nem reg csatlakoztal es szerelmes vagy a cegedbe.
2. Reg csatlakoztal es nagyon sokat keresel es igy adsz hitet a szorgos hangyaknak akik megtermelik a lovet neked.
Ezzel sincs baj ilyen az MLM.

egy FLP-s 2008.06.11. 22:37:52

OK. Szerinted mi az oka annak, hogy managerek, s nem keresik meg azt a pénzt, amit megkereshetnének? Tudjuk, hogy a cég jó, a termékek jók, a marketingterv is jó. Akkor már csak egy marad, az emberi tényező. Maga az ember. A hozzáállása, s kis részben a hozzáértése... ???

Jam25 2008.06.11. 22:43:56

szerintem nem kozgazdasz vagy, mert nem ismered a kereslet kinalat torvenyt. Nem ismered, azt, h hogyan epul fel a cegeknek a forgalma, hogyan stagnal es hogyan esik vissza bizonyos ido elteltevel.

egy FLP-s 2008.06.11. 23:15:26

...a kérdés nem rám vonatkozott, hanem a managerekre...

A probléma nem ennyire egyszerű, hogy kereslet-kínálat, stagnálás és forgalomvisszaesés... Csak nézd meg, mennyi új kétpontos és 25 pontos van egy-egy success day-en! Nem a forgalom esett vissza, bár nyilván jobban megoszlik a több forgalmazó között. De ahhoz, hogy manager légy, ma is 6-7 millió forgalmat kell bonyolítanod 60 nap alatt. Ahhoz, hogy gyémánt légy, 25 front-managerre van szükséged. Az pedig teljesen mindegy, hogy ezeknek az embereknek mi a neve. A darab a lényeg. 25 db manager. 25 fő. Tehát neked 25 embert kell találnod... Ha hallgattál Stachowitzot, tudod, hogy ennek mi a titka. A nagy számok törvénye. Kvóták, statisztikák, ennek megfelelően tervezés, majd bemutató, bemutató, bemutató... Ha ez nem működik, az nem a kereslet-kínálat függvénye, hanem az emberi tényező. Ki mondta ezeknek a rosszul kereső managereknek (igazad van, vannak..), hogy miután managerré lettek, le kell állni a jelöltkereséssel? Én is ismerek nem egyet, aki visszament dolgozni, most hullik szét a csoportja... Ha tovább dolgozna (bemutató...), növekedne, most széthullik. Mi ez, ha nem az emberi tényező?

Jam25 2008.06.12. 22:17:25

pedig kereslet kinalat, enyire egyszeru.
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása