Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Öregíti magát a jövőben a CIB - logó WordArt-tal és egy kis logóelemzés

2008.07.17. 09:15 PikPok

Már hegyeztem virtuális pennámat, hogy leszedem a keresztvizet a CIB új arculatáról. Ezt meg is fogom tenni, mert ami gagyendáré, az gagyendáré, de azért utánaolvastam, mégis mi a tüdő áll az óriási visszalépés mögött. Aztán szép lassan összeállt a kép.

De kezdjük az elején! Innen indultunk:

 

 

 

 

 

 

 

Ha úgy nézem, sok mindent nem lehet belemagyarázni, hiszen nincs sok értelme a négyzetnek és a hullámoknak, de - a hiedelemmel ellentétben - a logó nem is arra szolgál, hogy kifejezze a tulajdonos világgal és globális környezetvédelemmel kapcsolatos elkötelezettségét. A logó jó, nem túl bonyolult, a betűtípus modernnek mondható, könnyen azonosítható, óriásplakáton és névjegyen is jól mutat.

Aztán most ide érkeztünk:

 

 

 

Káosz a köbön. Nem lehet látni, mégis mi a fene az ott az elején. Haloványak a színek, gyengék a vonalak, névjegy méretben ez semmi más, mint egy légypiszok. Első ránézésre a betűtípus erősen hajaz a legkonzervatívabb, legósdibb betűtípusra, a Times New Roman-ra. Ennyire gagyendáré logót 5 perc alatt össze lehet hozni WordArt-ban, és tök jó, mert akkor a grafikusnak se kell fizetni. Magyar kisvállalkozások kedvelt hozzáállása ez a témához.

Aztán utánaolvastam: kiderült, hogy a CIB igazodott anyája elvárásához. Idézetek a CIB honlapjáról:

Az új logót két fő elem alkotja: az embléma és márkanév. Az embléma (amely külön is használható) egy római vízvezetéket ábrázoló, többszínű piktogram. A vízvezeték (aquaduct) szimbólum – ami az Intesa Sanpaolo jelenlegi logójának része – az összes leánybank logójában is megtalálható lesz.  Az antik vízvezeték nemcsak a szilárdság és a technológiai fejlettség, hanem az élet, a bőség, a népek és kultúrák egyesülésének jelképe is. Szimbolikusan az Intesa Sanpaolo bankcsoport elkötelezettségét, a társadalom iránti felelősségét és nemzetközi elhivatottságát ábrázolja.

Ó, ez azért megható. És én egyszerűen csak halovány maszatnak titulálom a társadalom iránti felelősséget és a nemzetközi elhivatottságot. Apropó, hány darab lélegeztetőgépet tetszettek vásárolni a társadalom iránti elkötelezettségből adódóan?

No de aztán jön az indoklás tovább is:

A vízvezeték szimbólumot a vörös–narancs keretbe foglalt kék, zöld és narancsszínű ívek keltik életre. Mindegyik szín a világunkat alkotó természetes elemek egyikét szimbolizálja:
- a narancs a Napot, az energiát fejezi ki;
- a zöld árnyalatai a növényeket, a természetet, a növekedést;
- az okker árnyalatai a földet, a homokot és a munkát;
- a kék árnyalatai a levegőt, a vizet, a tengert.

A HOMOKOT ÉS A MUNKÁÁÁÁÁT????? Ezt így egyben???? melyik kultúrkörben??? (Jó, tudom, az anyjuknál.)

A CIB Bank márkanév betűi és színe a torinói Sanpaolo IMI eredeti logójából származnak: a Trajan betűkészletet a római Fórumon álló Trajánusz-oszlopon használt római betűk ihlették. Klasszikus, időtlen betűtípus, biztonságot és állandóságot fejez ki.

Na, hát itt van ez kérem. Ennyi erővel Times New Roman is lehetne. Kár, hogy a CIB annyira rövid, hogy nem fedezem fel benne a Trajánusz-oszlop időtlenségét. Mert hát ugye az anya neve azért hosszabb...

 

 

És akkor még a kegyelemdöfés, a szlogen magyarázata:

Az Intesa Sanpaolo csoport tagbankjai arculatváltásának egyik legfontosabb eleme, hogy minden leánycégre nézve egységes, de a helyi sajátosságoknak megfelelően lefordított brand-szlogen kerül bevezetésre. A „Thinking ahead with you” nemzetközi brand-szlogen magyar fordítása: „Együtt, a jövőről.” és azt fejezi ki, hogy miközben folyamatosan változunk és megújulunk, egy célunk biztosan állandó marad: az, hogy együtt gondolkodjunk ügyfeleinkkel, és olyan innovatív pénzügyi megoldásokat kínáljunk, amelyek megfelelnek valódi igényeiknek.

Változunk és megújulunk, innovatívak vagyunk, mint az ördög, de római vízvezetékre és Trajánusz-betűtípusra változtatunk. Ezt legalább annyira nem értem, mint hogy a CIB a "valódi igényeimet" akarja kielégíteni. Mi az a valódi igény? És a nem valódi? És ki mondja meg nekem, hogy az igényem nem valódi?

Mire ide értem az én kis filozofálásomban, kezdtek kitisztulni a dolgok. Főleg mert hogy az Állati Doki reklám-szappanopera újabb fejezetéhez érkezett. A fentiek tükrében a következőket állapíthatjuk meg:

  1. Muszáj volt valami vízvezetékhez menni esti koncertre, különben nem tud a kép átalakulni a megújult logóvá.
  2. Betoppant az olasz pasi (mivel hogy az anyabank olasz - ez már annyira burkolt üzenet, hogy ha nem elemzem a logót, rá se jövök...), a magyar doki meg ettől eshet pofára.
  3. Végigdrukkoltunk X hónapot, hogy a doki meg az asszisztens jöjjön össze, de az olasz felbukkanása azzal a szlogennel zárul, hogy "Együtt, a jövőről", így csak azt a következtetést tudom levonni, hogy ezek így édeshármasban töltik majd a jövőjüket.

Sajnálom a dolgot, meg a magyar CIB-eseket is sajnálom. Mennyivel egyszerűbben oldotta meg ezt a Budapest Bank, amikor Zoltán hű csatlósa megjegyezte, hogy az arculatváltás az alkalmazottakon kívül senkit sem érdekel!

4 komment · 1 trackback

Címkék: reklám logó cib logóelemzés arculatváltás

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr77572094

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Próbadolog 2008.07.17. 09:48:50

CIB: bank egy utazási iroda arculatávalPont most írtam Emeséről és a Budapest Bank arculatváltásáról, erre mit látok a tévében? Kedvenc reklám-állatorvosunk épp megint partizni akar kövérkés asszisztensével, de megelőzi egy olasz playboy (igen, elvitte az…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PikPok · http://marketingizek.blog.hu 2008.07.17. 11:17:32

Kedves Olvasók! Esküszöm, nem a Próbadolog blogról szedtem az ötletet!!! Tessék átklikkelni oda is, és olvasgatni!:))
Én nem írtam olyan sokat a Budapest Bankról, de van itt egy bejegyzés, amit szintén érdemes elolvasni:
probadolog.blog.hu/2008/07/16/emese_punci_logo_budapest_bank

macskafaraok 2008.07.17. 23:50:56

Tragédia, de mit is vártál egy BANK -tól?
A szinek leirasanal meg mar vartam hogy ott lesz a 'szinergia'. A reklam pont most, es az edesharmas jott le, komoly,

Mária 2008.07.18. 12:55:26

A CIB bank és az ő mekis logója :)))

Bambano 2008.08.18. 22:55:37

Én egyszer olvastam egy vállalati arculatváltáskor kiadott új kézikönyvet. Annyi bulshitet sehol máshol nem láttam. Vettek külön betűkészletet is. Meg is kérdeztem, magyar ékezetekkel mi lesz, ekkor lett csend, végleg...
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása