Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Lassan küldik a selyemzsinórt... - Google Analytics és Google AdWords kíváncsiaknak

2009.05.13. 09:32 PikPok

Pár napja írtam egy bejegyzést már arról, hogy felmerült bennem egy kérdés, amit feltettem a Google-nak és a Google hallgat. Már ott említettem, hogy teszt alatt áll egy másik statisztikai program. A másik statisztikai programot egy olyan weboldalon próbáltuk ki, amelyiken fizetett találat vásárlás is fut. Aztán összehasonlítottam a két statisztikát... MEGLEPETÉÉÉÉÉÉS!!!

Döbbenet a köbön. Aztán magamhoz térés, és annak megértése, hogy hát dejszen hogy lehettem ekkora majom, hogy erre nem gondoltam korábban, hiszen mégis mitől mástól került be a Gúgli az USA top10 cége közé...

A helyzet a következő:

1. Tételezzük fel, hogy macskát akarok eladni. Célom, hogy aki beírja a keresőbe, hogy "macska", az mindegyik találja meg a hirdetésemet, vagyis a Google találati lista első oldalán jelenjek meg a fizetett találatok között.

2. Szépen végigrágom magam a Google AdWords rettenetes szarul lefordított oldalain, és beállítom, hogy a "macska" szóra szeretnék hirdetni. Mondjuk van egy sejtésem, hogy pl. aki a "macska párzási szokásai"-ra kíváncsi, az az én oldalamon nem talál választ, így azt a szót belerakom a kizárt kulcsszavak közé. Magyarán a "macska párzás" keresésnél nem fog megjelenni a hirdetésem. (Ez nagyon lényeges, mert hát ugye az emberek nagy része még akkor is kattint a Google hirdetésre, ha már eleve tudja, hogy neki az az oldal nem szól, na de ha már itt nyomakszik és hirdet, hát hagy fizessen... úgyhogy KLIKK!)

3. Átutalok, elindul a kampány, telik-múlik az idő. A Google nagyon gálánsan felajánlja nekem, hogy ha eddig nem ismertem volna a Google Analytics szolgáltatást, hát most itt az ideje, hogy használjam, úgyhogy a Google AdWords kampánykezelőből direkt átjárást is ad az Analytics-hez, ne kelljen kínlódnom. Nézegetem a keresőkifejezéseket, és látom azt is, hogy jönnek bizony a fizetett találat utáni látogatók, mind mind a "macska" szóra, hosszú tömött sorokban...

4. Aztán belenézek a másik webstatisztikába... És összehasonlítva csontra ugyanazt a napot, azt látom, hogy míg a Google Analytics szerint ezek mind a "macska" szóra jöttek, a másik statisztika szerint "macska hordozó kosár", "macska táplálkozás", "macska nyervogás", "macska jaj" és hasonló szavakra kattintottak a Google-ból. (Bocs, a példában szereplő szavakat nem külön szóban kell írni, de most ez jutott csak eszembe példaként.)

Vagyis mit csinál a Google Analytics?

A keresőkifejezések (több szavas kifejezések esetén) egy részének elhallgatásával nem ad nekem lehetőséget arra, hogy még erősebb szűrőt állítsak be, ezáltal olyan összetételekért is fizetni fogok, amikről a vak is látja, hogy nem engem akartak!

Az összeesküvés-elmélet következő lépéseként pedig azt mondja:

Hirdetsz a Google-ban fizetett találatként és mégsincs belőle vevőd? Azért, mert bénán csinálod! Gyere, tanulj, fizess!

 Hát itt van kérem a tutiságos biznisz. És ez a nagy marketing siker képlete:

  • Csinálj meg valamit profin! Add ingyen!
  • Rejts el benne apró kis csúsztatásokat.
  • Írd meg úgy a felhasználás feltételeit, hogy gyanúba se tudj keveredni, hogy itt valami nem stimmel, meg amúgy se olvassa el senki.
  • Add olcsón, amit adsz, de sokat adj el belőle.
  • Ha valaki kapisgálja, hogy itt bizony nem Nutella került a palacsintába, annak mondd azt, hogy még nem elég képzett.
  • Képezd ki viszonylag nagy pénzért.

Hogy mi van akkor, ha a jól kiképzett mókus rájön arra, hogy nem ő volt a hülye, hanem egy leheletnyi kis csúsztatás van a dologban, azt nem tudom. De azt tudom, hogy mivel a sánta kutya - hazug cég történetnek is van valóságalapja, így még egy dolog marad:

  • Erősen reménykedj benne, hogy nem jön egy konkurensed, aki ugyanúgy ingyen ad, de sokkal profibb, és leleplez... Mert akkor ezután még akkor is nála fognak maradni, ha ő pénzt kér a webstatisztikai szolgáltatásért.

 

U.I. Természetesen nem tartom kizártnak, hogy ennek az egésznek így is kell lennie, és az Analytics-ben csak azoknak a szavaknak kell megjelenniük, amik kulcsszóként lettek beállítva a kampányban. Jelen esetben ez a "macska". De az, hogy a rendszer nem jelzi a keresőszó összetételeket, mit sem változtat a végeredményen: az előfizető nem fogja tudni kiszűrni azokat a szavakat a rendszerből, akik nem jutottak eszébe csak úgy, nem jelezte őket a Google kulcsszóválasztó eszköz, mint gyakori keresőszó kombinációkat, és nem hoznak egy büdös vasat se az előfizetőknek...

U.I.U.I. Innentől kezdve nem tudok nem gyanakvással nézni a fizetett találat rendszerére... Ez már csak a személyes véleményem.

Szólj hozzá!

Címkék: google marketing siker ingyenes webstatisztika analytics adwords

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr861109385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása