Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

Hogyan indul a márkahűség? Emoto kísérletei...

2009.08.06. 18:33 PikPok

Akik hűséges olvasóink, azok tudják, hogy nem áll messze tőlünk az ezoterikus gondolkodás, és annak marketingre való alkalmazása avagy fordítva.

Ismét messzebbről indulok. Annak idején, jópár éve az agykontroll tanfolyamon hallottam először dr. Domján László előadásában Emoto kísérleteiről. Egyszer már írtam is itt a blogon róla, sőt, egy képet is csatoltam. (Korábbi bejegyzés itt.)

Mostanában, ahogy olyan dolgokat is meglátok, amiket régen nem - például hosszú percekig nézem a cumisüveget - elgondolkodtam. A cumisüvegre ugyanis nagy betűkket ráírják a márkanevet. Magyarul, ha sokáig tárolom benne a tejet, vizet, teát, a benne lévő víz átveszi a márkanév rezgését. Tehát a kisded azt az információt veszi magához, ami lényegében a márkanév grafikája.

Ma megnéztem egy weboldalt, amit egy fotós készítettett magának. Webergonómiai katasztrófa volt - a tulajdonos fontosnak is tartotta közölni velünk, hogy készül a következő oldal, ami már nem flash lesz:)))) - de láttam rajta egy rettenetes fotót. Rettenetes volt, de nem a fotó minősége miatt. A menyasszony és a vőlegény cipőjét fotózták le egymás mellett. A vőlegény lábán fekete zokni, diszkrét fehér kis halálfejekkel. Nem túl jó üzenet így indulni egy házasságba, ráadásul Emoto kísérleteiből kiindulva eleve még egy halálfejes grafika sem nyerő - viselje azt bármilyen báránylelkű rocker.

Aztán még egy adalék: pár hónapja szedünk egy fajta homeopátiás cseppet. És láss csodát! A címkén szivecske, fa, levél, virág és egyéb grafikák vannak. Nem túl szépen, tehát nyilvánvalóan nem a design részei. Egyszerűen egy információt közvetítenek...

Vagyis: kedves szülők! Nagyon tessenek vigyázni, milyen Walt Disney, Coca-Cola, Nestlé és egyéb logóval ellátott dolgot adnak a gyerek kezébe. Veszélyes és alattomos módon manipulálja a gyereket a márkák világára.

[Bár egyébként nagyon szeretem az összeesküvés-elméleteket, nem feltételezem a cégekről a tudatos manipulációt. Szerintem ha egy marketinges előállna ezzel a teóriával, minimum hülyének néznék. Remélem, tippet sem én fogok adni most...]

3 komment

Címkék: márka márkahűség ezoterikus marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr761293141

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.08.06. 21:11:35

Ej, de sokat tudok én erről vitatkozni! :)
Feleségem pont így (illetve még ígyebből látja: www.viragcseppek.hu), én meg matekot és fizikát tanultam, így aztán ez a "rezgés" dolog nem kicsit idegen.

Ettől persze működhet. Mindenki abban hisz, amiben akar (és amiben hagyják).

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.08.07. 09:22:34

Ha nem hiszel benne, ez akkor is így működik. Ez a szép benne. Vagyis nem hit, hanem tudomásul vétel kérdése.

GL-zsiga · http://www.koltoztetes-budapest.hu 2009.08.14. 13:29:19

Én fizikából voltam a leggyengébb világ életemben,de erősen kétkedem abban,hogy márkázott logós lesz a bubis vizem :)
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása