Marketing Izék avatar

Marketing Izék

Marketing vélemények, kérdések, felvetések. Webmarketing és kreatív marketing ötletek.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Itt tarthatsz jópofinak minket

Friss topikok

Amire büszkék vagyunk

"Kihívás" sokadszor, de biztos nem utoljára

2008.04.28. 10:44 PikPok

Két dologtól kapok hülyét:
1. a "kihívásoktól"
2. a túlzásba vitt angol nyelvhasználattól, amikor nekem valaki valamit el akar adni, de nem mondja meg magyarul, hogy mit (pedig én még értem is)
Ezt a kettőt sikerült ötvöznie a fogyasztási cikkek piacának egyik óriásának, a Procter&Gamble-nek, amikor piacra dobta a MEN'S CHALLENGE csomagot / promóciót, de legalábbis a Mokkában osztogatott ajándékcsomagot.
A mezei fogyasztónak persze fogalma nincs róla, mely márkák birtokosa a P&G, meg ez egyébként is folyamatosan változik. Ő csak annyit tudhat, hogy van itt egy pár márka, amik eddig külön voltak, most meg együtt vannak a reklámban. De egyértelműen látszik, hogy a piacon már csak az kifizetődő, ha a mamutok az összes márkájukat együtt reklámozzák. Ezt csinálja a Nestlé, az Unilever és egy ideje már a Procter is.

A másik trend, hogy a kozmetikai cégek a férfiakban látják a jövőt. Feléjük lehet nyitni, csak rá kell venni őket, hogy mindenféle csuszmákos, ragacsos izét magukra kenjenek, és elhigyjék, hogy ettől majd szépek lesznek. Kérdés persze, hogy a férfiak nem-e inkább az extra méretű sportautókkal (vagy ha arra nem futi, akkor legalább egy felturbózott kipufogóval) és a kigyúrt izmaikkal akarnak-e tetszeni.

A két irányvonal ötvözeteként megszületett a MEN'S Challenge ajándékcsomag. Minden bizonnyal úgy fog tudni megfelelni a marokkói kihívásoknak minden férfi, ha batyujában ott lapul egy 10 éves kutatómunkával kifejlesztett Gillette 5 pengés beretva. (Ez utóbbi infót próbáltam lecsekkolni a Gillette magyar oldalán, de az behalt.) Változatlanul fenntartom a budapesti ír nagykövet által a "kihívásról" mondottakat: "Ami mindenki másnak probléma, az az amerikainak kihívás."
Kedves férfi olvasók, tegyék a szívükre a kezüket, és vallják be: a borotválkozás inkább probléma! Akkor meg nevezzük annak!

Az már egy külön kérdés a számomra, hogy mi a fenéért nem lehetett ezt lefordítani magyarra, ha már magyaroknak akarják eladni. Vagy akkor majd lesz Amerikában is "Sima arc" shaving pack meg "Illatos hónaljért" Valentine pack for women?

Találtam egy múzeális reklámot: "Kezdd korán!" (nincs jobb játék, mint a beretva)

1 komment

Címkék: reklám magyar kihívás gillette

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingizek.blog.hu/api/trackback/id/tr34445071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Denz 2008.04.30. 14:40:37

Teljesen egyetértek.
számos termék esetében elfelejtik figyelembe venni, hogy az az adott fogyasztó számára mit jelent. Ez is. ha beretva, akkor az valami férfias adrenalinbomba, valami kihívás, erő-izom.
a sz*rt. a borotválkozás abszolút nyűg, minél előbb túl akarunk lenni rajta. csajozni meg a borostával (is) lehet. elfáradt már a "meghajtom magam" bringával, hegyen-völgyön és brutálisan joillatom van koncepció.
sztem valahogy le kéne hozni a földre. belegondolni kicsit, hogy mit is jelent a borotva, illatosító, stb. hogyan használják az emberek és mi a parájuk vele. aztán arra alapozni.
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása