Kóvályogtam más marketinges blogokon, és persze olvasgattam a kommenteket is. Volt egy jóember, aki nagyon okosakat kommentelt, gondoltam, átkattintok a blogjára. Ott is jó dolgokat találtam. Meg lehetett nézni a blogger fényképét is, ami alapján még szimpatikus is volt. Aztán megnéztem azt is, hogy milyen blogokat olvas. Néhány közülük nagyon értékes és jó, de aztán megláttam az egyik marketing guru blogját. Itt omlott össze az addig szépen felépített imázs... miközben pedig meggyőződésem, hogy a guru bizonyos kérdésekben ipari tanuló lehetne ennél a bloggernél.
Linket kell szerezni, ha törik, ha szakad!
- mondják az onlájn marketingosok.
Kommentlinkek a blogokon
Vannak olyan kommentezők, akik szemmel láthatólag végigkommenteznek egy rakás blogot, és kommentjeikből látszik, hogy ezt mindössze a linkért teszik. No kérem szépen, itten most elárulunk egy nagy titkot a linkért kommentezőknek: a kommentező neve melletti webcímet a robotok nem követik. Aki nem hiszi, járjon utána, látni fogja a forráskódban! Tehát ha valaki tartalmatlan marhaságokat kommentel, ami az olvasók figyelmét nem kelti fel, akkor felesleges is volt az idejét töltenie, mert senki sem fogja megnézni, ki is ez az ember. Kakukk, kakukk, megint csak a marketing emberi tényezője!
Ellenben a blogra kihelyezett linkek már fontosak (amiket a blogger helyez ki), mert azokat követi a robot. Nincs más hátra, mint saját blogot indítani, és írni, mint a gép!
Linkcserék, linkfarmok
Én úgy érzem, ezeknek lassan lejár az ideje. Talán kezdenek rájönni, hogy az értékes link nem az, amit a cimbi honlapján elhelyezünk, aki valami teljesen más bizniszben nyomul, hanem a hasonló témájú honlapok a nyerők.
Igazi, értékes linkek
Igazán értékes és jó linket akkor kap egy oldal (vagyis mások akkor hivatkoznak rá), ha értékes és jó tartalmat képes felmutatni. Hogy hova került ki a honlapunk linkje, azt mi Google Alert-tel nézzük, illetve napi-heti szinten a Google Analytics-ből nézzük meg, honnan jöttek látogatók. (Ezeket a kulcsszavakat azok kedvéért írtam ide, akik a kedves laikus blogolvasók táborába tartoznak. Ők kérdezzenek nyugodtan, ha valamit elnagyolnék!:)) Magyarán szólva egy "Gazdagodj meg te is piszok gyorsan az interneten!" című értékesítési weboldal a büdös életben nem fog tudni ilyen linket szerezni magának.
Ebben a pillanatban nem fogok mélyebben belekúszni ebbe a bonyolult, érdekes és általunk a gyakorlatban nagyon sokat tesztelt témába, mint a linkstratégia, de megközelítem onnan, ahonnan én általában szoktam a (web)marketinget:
A LINKET (éppúgy, mint a honlapot) AZ EMBERNEK IS ÉPÍTED!
Vagyis:
1. a honlapodra kitett linkek image-e inkább emelje a tiédet, mint a porba alázza (ha nem vagy guru, ne tegyél gurulinket a blogodra!)
2. ha kommentezel egy blogon, azt tedd úgy, hogy az értelmes legyen, érdemben szóljon hozzá a témához, de legalábbis jókedvűen vegyen részt annak a blognak az életében (érdeklődj a Marketing Szabóság Cirmijének hogylétéről!)
3. a linkcserét ajánlóknak írj vissza, hogy nekik 2-es Page Rank-jük van, neked 5-ös, mondjanak egy érvet, amiért neked megéri kitenni (soha többé nem hallasz majd róluk)
4. kövesd nyomon a linkjeid életét!